Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

uzylem w scenie materialu na bazie noise i pojawil sie problem..na wszystkich obiektach ktore nie zostaly wymodelowane w maxie tylko zostaly zaimportowane z czegos innego noise wyswietla sie nieprawidlowo - cos jak smugi..czy moze ktos wie jak to zmienic?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

niestety to nic nie daje... specialnie uzylem noise zeby nie tworzyc mapowania na obiektach i uvw map nie dziala, ale tylko na obietkach wrzuconych ktore nie byly modelowane w maxie..

Napisano
specialnie uzylem noise zeby nie tworzyc mapowania na obiektach

A co ma piernik do wiatraka. Noise jak KAŻDA inna mapka proceduralna wymaga UVmapy obiektu. Nawet speckles tego wymaga.

 

ale tylko na obietkach wrzuconych ktore nie byly modelowane w maxie

To może sprobuj zrobić resetXform, może modyfikator Clear UV też pomoże.

Napisano
A co ma piernik do wiatraka. Noise jak KAŻDA inna mapka proceduralna wymaga UVmapy obiektu. Nawet speckles tego wymaga.

 

 

To może sprobuj zrobić resetXform, może modyfikator Clear UV też pomoże.

 

wood nie wymaga noise też nie (można wybierać między XYZ a UVW ;P)

Napisano

w czym modelowane były te obiekty ? kiedyś po imporcie czegoś z archicada obiekt był totalnie rozskalowany (kilka tysięcy razy) i sama mapa UVW ustawiona na 1x1x1m wyglądała w viewporcie jak 10000x10000x10000m (tak było rozciągnięte gizmo).

 

może poprostu źle wyexportowałeś obiekt z innnegro programu (fajnie było by wiedzieć z jakiego)

Napisano

reset x-form pod utilities (jeśli nie używasz uvw), i potem najlepiej jeszcze skolapsować. wtedy jeśli obiekt jest przeskalowany, to się zmieni.

 

jeśli chcesz użyć uvw to musisz to w ustawieniach noisa też podać (w coordinates pod source - explicit map chanel)

Napisano

dokładnie jak napisała Ania. mapy proceduralne w maxie są dwóch rodzajów 3D te nie wymagają uv map i 2D te wymagają mapowania.

Napisano
A co ma piernik do wiatraka. Noise jak KAŻDA inna mapka proceduralna wymaga UVmapy obiektu. Nawet speckles tego wymaga.

 

Czysto teoretycznie. Bo przecież dla wygody używamy XYZ->UVW, tym samym nie potrzebujemy klasycznego mapowania i obiekt może mieć całkowiecie usunięte współrzędne uvw z vertexów. Tak więc brak mapowania obiektu nie będzie powodował błędu - będą go powodowały niejedynkowe macierze skalowania.

Napisano

A obiekt zaimportowany z formatu nie posiadającego uvw? Także ustawienie dla wszystkich vertexów współrzędnych mapowania w jednym punkcie należy uznać za brak mapowania skoro nie istnieje wtedy różnica w uvw będąca podstawą do nałożenia map. Analogicznie nie można mówić o powierzchni figury której wszystkie wierzchołki znajdują się w jednym punkcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności