laci Napisano 30 Czerwiec 2007 Share Napisano 30 Czerwiec 2007 uzylem w scenie materialu na bazie noise i pojawil sie problem..na wszystkich obiektach ktore nie zostaly wymodelowane w maxie tylko zostaly zaimportowane z czegos innego noise wyswietla sie nieprawidlowo - cos jak smugi..czy moze ktos wie jak to zmienic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 30 Czerwiec 2007 Share Napisano 30 Czerwiec 2007 Zmapuj te obiekty. Np. modyfikatorem UVWMap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laci Napisano 30 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 30 Czerwiec 2007 niestety to nic nie daje... specialnie uzylem noise zeby nie tworzyc mapowania na obiektach i uvw map nie dziala, ale tylko na obietkach wrzuconych ktore nie byly modelowane w maxie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 też mam ten problem :/ nie znalazłem odpowiedzi od 2 miesięcy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 attach do innego obiektu lub export i import do OBJ nic nie daje? a może snapshot tool? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 specialnie uzylem noise zeby nie tworzyc mapowania na obiektach A co ma piernik do wiatraka. Noise jak KAŻDA inna mapka proceduralna wymaga UVmapy obiektu. Nawet speckles tego wymaga. ale tylko na obietkach wrzuconych ktore nie byly modelowane w maxie To może sprobuj zrobić resetXform, może modyfikator Clear UV też pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 A co ma piernik do wiatraka. Noise jak KAŻDA inna mapka proceduralna wymaga UVmapy obiektu. Nawet speckles tego wymaga. To może sprobuj zrobić resetXform, może modyfikator Clear UV też pomoże. wood nie wymaga noise też nie (można wybierać między XYZ a UVW ;P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 w czym modelowane były te obiekty ? kiedyś po imporcie czegoś z archicada obiekt był totalnie rozskalowany (kilka tysięcy razy) i sama mapa UVW ustawiona na 1x1x1m wyglądała w viewporcie jak 10000x10000x10000m (tak było rozciągnięte gizmo). może poprostu źle wyexportowałeś obiekt z innnegro programu (fajnie było by wiedzieć z jakiego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 reset x-form pod utilities (jeśli nie używasz uvw), i potem najlepiej jeszcze skolapsować. wtedy jeśli obiekt jest przeskalowany, to się zmieni. jeśli chcesz użyć uvw to musisz to w ustawieniach noisa też podać (w coordinates pod source - explicit map chanel) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 dokładnie jak napisała Ania. mapy proceduralne w maxie są dwóch rodzajów 3D te nie wymagają uv map i 2D te wymagają mapowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laci Napisano 1 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 1 Lipiec 2007 dzieki aniu...reset xform pomoglo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 A co ma piernik do wiatraka. Noise jak KAŻDA inna mapka proceduralna wymaga UVmapy obiektu. Nawet speckles tego wymaga. Czysto teoretycznie. Bo przecież dla wygody używamy XYZ->UVW, tym samym nie potrzebujemy klasycznego mapowania i obiekt może mieć całkowiecie usunięte współrzędne uvw z vertexów. Tak więc brak mapowania obiektu nie będzie powodował błędu - będą go powodowały niejedynkowe macierze skalowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uncle Napisano 1 Lipiec 2007 Share Napisano 1 Lipiec 2007 z tym ze w maxie nie ma czegos takiego jak obiekt bez mapowania;) albo go jeszcze nie znalazlem:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 2 Lipiec 2007 Share Napisano 2 Lipiec 2007 A obiekt zaimportowany z formatu nie posiadającego uvw? Także ustawienie dla wszystkich vertexów współrzędnych mapowania w jednym punkcie należy uznać za brak mapowania skoro nie istnieje wtedy różnica w uvw będąca podstawą do nałożenia map. Analogicznie nie można mówić o powierzchni figury której wszystkie wierzchołki znajdują się w jednym punkcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się