Wafer Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Witam. Mam mały problem, wytłumaczę go na takim przykładzie jak w temacie, załóżmy ze ma 6 płaszczyzn/PLANE tej samej wielkości które stykają się wszystkimi krawędziami tworząc sześcian/BOX, lecz tym się to różni ze nie jest to BOX ponieważ na krawędziach punkty Vertex są podwójne, i teraz moje pytanie jak te pary punktów Vertex połączyć w pojedyncze punkty, tak aby z moich PLANEow powstał BOX? Mam nadzieję ze mnie zrozumieliście, przepraszam za zapewne banalne pytanie, ale takie rzeczy naprawdę ciężko znaleźć w necie... nikt o tym nie pisze bo dla każdego to podstawa.. Z góry dziękuję za odpowiedz.
.ai Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 Zaznaczasz jeden z tych planeów, klikasz prawym, convert > editable poly, po prawej w panelnu modify wybierasz Attach i po kolei klikasz w kolejne planey, w efekcie masz jeden obiekt złożony z 6 planeów tylko że w każdym wierzchołku sześcianu masz 3 vertexy. Wciskasz 1 na klawiaturze aby przejść do tryby vertex, zaznaczasz wszystkie i z panelu wybierasz Weld. 1
Wafer Posted July 13, 2007 Author Posted July 13, 2007 No dzięki chłopaki udało mi się zrobic :D Co do 'merge' to nigdzie tego nie znalazłem, jedynie file->merge ale to nie to :P Jeszcze raz dzięki :) A tak nawiasem to da się jakos zwiększyc rozmiar vertex'ow? Tzn. chodzi mi o to ze one są zaznaczone takimi niebieskimi kropkami (czerwone gdy zaznaczone) i u mnie są strasznie małe.... ledwo je widać, mam wrażenie ze zawsze miałem je większe.... wiec da sie je powiekszyc? :> Z góry thx za podowiedz ;)
Topek Posted July 13, 2007 Posted July 13, 2007 customize->preferences->viewports->show vertices as dots size:xx 1
Wafer Posted August 25, 2007 Author Posted August 25, 2007 Dzięki Topek, sorry ze dopiero teraz :P Witam was ponownie, otóż mam dość dziwny problem, dziś wiozłem się za zabawe z blueprintami, i próbuję wymodelować jakiś model Subaru, sam do końca nie wiem jak sie to powinno robić, ale ja robię tak: Tworzę na krawędziach vertex'y a potem łącze je w plane.... i tu pojawia sie problem, wybieram plane, biorę create, klikam na 4 wierzchołki i mam piękny kwadracik... ale robię tak z kolejnym... i również mam kwadracik, z tym ze jest on ciemniejszy od poprzedniego.... i nie ma go w ogóle na renderze.... :[ Dlaczego? Dlaczego jedne sie tworzy, a drugi nie, dlaczego jednego widać a drugiego nie? Jak widzicie, są zrobione 3 plane, wszystkie tak samo!, ale na renderze widać tylko środkowego, tego jasnego :/
Temporal Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 Heh a nie lepiej dac jednego plane a pozniej go tylko dzielic funkcja cut badz connect?:>
piotrek Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 Może masz przekręcone normalne. Zaznacz plane'a i kliknij flip.
Vorek Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 te kolejne tworzone plane'y mają prawdopodobnie odwrócone normalne, dlatego ich nie widać na renderze i są ciemniejsze. Taka mała rada: zanim weźmiesz się za modelowanie samochodów, przerób kilka tutków (np. Fiat500 z http://www.3dtotal.com :) ) Naucz się podstaw modelowania i funkcjonowania programu, potem łatwiej Ci pójdzie. Pozdrawiam
kannu Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 serwus :) przy takim sposobie modelowania może też sie przydać tworzenie nowych polygonów przez wybranie krawędzi jednego ( z klawiaturki "2") i przesunięcie jej (move) z sziftem. Analogicznie do klonowania obiektów w maxie :). pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Wafer Posted August 25, 2007 Author Posted August 25, 2007 Dzięki Piotrek 'Filp' faktycznie działa, wielkie dzięki :D te kolejne tworzone plane'y mają prawdopodobnie odwrócone normalne, dlatego ich nie widać na renderze i są ciemniejsze. Taka mała rada: zanim weźmiesz się za modelowanie samochodów, przerób kilka tutków (np. Fiat500 z http://www.3dtotal.com :) ) Naucz się podstaw modelowania i funkcjonowania programu, potem łatwiej Ci pójdzie. Pozdrawiam Co do tutka fiat500, to jest mały problem, krucho u mnie z angielskim... dopiero się go uczę... co do podstaw to wydaje mi się ze już conieco umiem, mam za sobą '3ds max 9 ćwiczenia praktyczne' oraz ' pierwsze 400 stron 3ds max 8 bibilia', w max'ie siedzę juz z 3-4misiace, wiec w końcu pozstanowiłem wymodelować samochów... zlbaczymy jak mi to wyjdzie :) Jeszcze raz dzieki za pomoc :)
AGmakonts Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 kolejna rada, podszkól angielski bo helpa maxowego nie zrozumiesz a tam jest więcej przydatnego info niż przypuszczasz
Wafer Posted August 25, 2007 Author Posted August 25, 2007 No ja wiem, wiele ludzi mi to mówi i to nie tylko w przyadku max'a, ale tego nie da sie tak z dnia na dzień nauczyć... potrzeba czasu... a druga sprawą jest ze cala podstawówka i gimnazjum to praktycznie sam niemiecki (tak to wielki bład) ale juz zapuzno zeby to zmienić... no cóż powoli będę się uczył, w końcu do czegoś moze dojdę:)
Bacry Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 jeszcze uwaga odnośnie modelowania, jak będziesz robić model z takich małych poligonów to zrobisz go mniej więcej w okolicach bożego narodzenia i będzie wyglądał jak z reklamy peugeota (tej ze słoniem). nie sądze by udało ci się osiągnąć właściwe krzywizny na tak małych elementach.
kannu Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 serwus :) wydaje mi sie ,że jest niemiecka wersja maxika - można więc zapewne tez liczyć na helpa po niemiecku :). Widziałem też kiedyśmaxa po japońsku :) pozdrawiam i życze powodzenia :)
Wafer Posted August 25, 2007 Author Posted August 25, 2007 Tak, jednak zreygnuje puki co z modelowania samochodów, oto efekt dzisiejdzego dnia: tak dla sprostowania, to jest nadkole :D No cóż zrobilem dość sporo tutków z tej strony, a takze zrobilem chyba kazdy mebel w moim domu... jak myślicie co by teraz potrenowac? ps. Propo niemieckiej wersji to też raczej odpada, aż na tyle nie znam niemieckiego też... pozatym to dziwny (nawet bardzo) język :P
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now