Skocz do zawartości

Jak stworzyc BOX'a z PLANE'ow ?


Wafer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam mały problem, wytłumaczę go na takim przykładzie jak w temacie, załóżmy ze ma 6 płaszczyzn/PLANE tej samej wielkości które stykają się wszystkimi krawędziami tworząc sześcian/BOX, lecz tym się to różni ze nie jest to BOX ponieważ na krawędziach punkty Vertex są podwójne, i teraz moje pytanie jak te pary punktów Vertex połączyć w pojedyncze punkty, tak aby z moich PLANEow powstał BOX?

 

Mam nadzieję ze mnie zrozumieliście, przepraszam za zapewne banalne pytanie, ale takie rzeczy naprawdę ciężko znaleźć w necie... nikt o tym nie pisze bo dla każdego to podstawa..

 

Z góry dziękuję za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zaznaczasz jeden z tych planeów, klikasz prawym, convert > editable poly, po prawej w panelnu modify wybierasz Attach i po kolei klikasz w kolejne planey, w efekcie masz jeden obiekt złożony z 6 planeów tylko że w każdym wierzchołku sześcianu masz 3 vertexy. Wciskasz 1 na klawiaturze aby przejść do tryby vertex, zaznaczasz wszystkie i z panelu wybierasz Weld.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki chłopaki udało mi się zrobic :D

 

Co do 'merge' to nigdzie tego nie znalazłem, jedynie file->merge ale to nie to :P

 

Jeszcze raz dzięki :)

 

A tak nawiasem to da się jakos zwiększyc rozmiar vertex'ow? Tzn. chodzi mi o to ze one są zaznaczone takimi niebieskimi kropkami (czerwone gdy zaznaczone) i u mnie są strasznie małe.... ledwo je widać, mam wrażenie ze zawsze miałem je większe.... wiec da sie je powiekszyc? :>

 

Z góry thx za podowiedz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Topek, sorry ze dopiero teraz :P

 

Witam was ponownie, otóż mam dość dziwny problem, dziś wiozłem się za zabawe z blueprintami, i próbuję wymodelować jakiś model Subaru, sam do końca nie wiem jak sie to powinno robić, ale ja robię tak:

Tworzę na krawędziach vertex'y a potem łącze je w plane.... i tu pojawia sie problem, wybieram plane, biorę create, klikam na 4 wierzchołki i mam piękny kwadracik... ale robię tak z kolejnym... i również mam kwadracik, z tym ze jest on ciemniejszy od poprzedniego.... i nie ma go w ogóle na renderze.... :[ Dlaczego? Dlaczego jedne sie tworzy, a drugi nie, dlaczego jednego widać a drugiego nie?

 

cosbb0.jpg

 

Jak widzicie, są zrobione 3 plane, wszystkie tak samo!, ale na renderze widać tylko środkowego, tego jasnego :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te kolejne tworzone plane'y mają prawdopodobnie odwrócone normalne, dlatego ich nie widać na renderze i są ciemniejsze.

 

Taka mała rada: zanim weźmiesz się za modelowanie samochodów, przerób kilka tutków (np. Fiat500 z http://www.3dtotal.com :) ) Naucz się podstaw modelowania i funkcjonowania programu, potem łatwiej Ci pójdzie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

przy takim sposobie modelowania może też sie przydać tworzenie nowych polygonów przez wybranie krawędzi jednego ( z klawiaturki "2") i przesunięcie jej (move) z sziftem. Analogicznie do klonowania obiektów w maxie :).

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrek 'Filp' faktycznie działa, wielkie dzięki :D

 

 

te kolejne tworzone plane'y mają prawdopodobnie odwrócone normalne, dlatego ich nie widać na renderze i są ciemniejsze.

 

Taka mała rada: zanim weźmiesz się za modelowanie samochodów, przerób kilka tutków (np. Fiat500 z http://www.3dtotal.com :) ) Naucz się podstaw modelowania i funkcjonowania programu, potem łatwiej Ci pójdzie.

 

Pozdrawiam

 

Co do tutka fiat500, to jest mały problem, krucho u mnie z angielskim... dopiero się go uczę... co do podstaw to wydaje mi się ze już conieco umiem, mam za sobą '3ds max 9 ćwiczenia praktyczne' oraz ' pierwsze 400 stron 3ds max 8 bibilia', w max'ie siedzę juz z 3-4misiace, wiec w końcu pozstanowiłem wymodelować samochów... zlbaczymy jak mi to wyjdzie :)

 

Jeszcze raz dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wiem, wiele ludzi mi to mówi i to nie tylko w przyadku max'a, ale tego nie da sie tak z dnia na dzień nauczyć... potrzeba czasu... a druga sprawą jest ze cala podstawówka i gimnazjum to praktycznie sam niemiecki (tak to wielki bład) ale juz zapuzno zeby to zmienić... no cóż powoli będę się uczył, w końcu do czegoś moze dojdę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze uwaga odnośnie modelowania, jak będziesz robić model z takich małych poligonów to zrobisz go mniej więcej w okolicach bożego narodzenia i będzie wyglądał jak z reklamy peugeota (tej ze słoniem). nie sądze by udało ci się osiągnąć właściwe krzywizny na tak małych elementach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jednak zreygnuje puki co z modelowania samochodów, oto efekt dzisiejdzego dnia:

 

nadkoleyy7.jpg

tak dla sprostowania, to jest nadkole :D

 

No cóż zrobilem dość sporo tutków z tej strony, a takze zrobilem chyba kazdy mebel w moim domu... jak myślicie co by teraz potrenowac?

 

ps. Propo niemieckiej wersji to też raczej odpada, aż na tyle nie znam niemieckiego też... pozatym to dziwny (nawet bardzo) język :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności