Wafer Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 Witam. Mam mały problem, wytłumaczę go na takim przykładzie jak w temacie, załóżmy ze ma 6 płaszczyzn/PLANE tej samej wielkości które stykają się wszystkimi krawędziami tworząc sześcian/BOX, lecz tym się to różni ze nie jest to BOX ponieważ na krawędziach punkty Vertex są podwójne, i teraz moje pytanie jak te pary punktów Vertex połączyć w pojedyncze punkty, tak aby z moich PLANEow powstał BOX? Mam nadzieję ze mnie zrozumieliście, przepraszam za zapewne banalne pytanie, ale takie rzeczy naprawdę ciężko znaleźć w necie... nikt o tym nie pisze bo dla każdego to podstawa.. Z góry dziękuję za odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 funkcja merge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Johny Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 albo weld :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.ai Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 Zaznaczasz jeden z tych planeów, klikasz prawym, convert > editable poly, po prawej w panelnu modify wybierasz Attach i po kolei klikasz w kolejne planey, w efekcie masz jeden obiekt złożony z 6 planeów tylko że w każdym wierzchołku sześcianu masz 3 vertexy. Wciskasz 1 na klawiaturze aby przejść do tryby vertex, zaznaczasz wszystkie i z panelu wybierasz Weld. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 13 Lipiec 2007 Autor Share Napisano 13 Lipiec 2007 No dzięki chłopaki udało mi się zrobic :D Co do 'merge' to nigdzie tego nie znalazłem, jedynie file->merge ale to nie to :P Jeszcze raz dzięki :) A tak nawiasem to da się jakos zwiększyc rozmiar vertex'ow? Tzn. chodzi mi o to ze one są zaznaczone takimi niebieskimi kropkami (czerwone gdy zaznaczone) i u mnie są strasznie małe.... ledwo je widać, mam wrażenie ze zawsze miałem je większe.... wiec da sie je powiekszyc? :> Z góry thx za podowiedz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Topek Napisano 13 Lipiec 2007 Share Napisano 13 Lipiec 2007 customize->preferences->viewports->show vertices as dots size:xx 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 25 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2007 Dzięki Topek, sorry ze dopiero teraz :P Witam was ponownie, otóż mam dość dziwny problem, dziś wiozłem się za zabawe z blueprintami, i próbuję wymodelować jakiś model Subaru, sam do końca nie wiem jak sie to powinno robić, ale ja robię tak: Tworzę na krawędziach vertex'y a potem łącze je w plane.... i tu pojawia sie problem, wybieram plane, biorę create, klikam na 4 wierzchołki i mam piękny kwadracik... ale robię tak z kolejnym... i również mam kwadracik, z tym ze jest on ciemniejszy od poprzedniego.... i nie ma go w ogóle na renderze.... :[ Dlaczego? Dlaczego jedne sie tworzy, a drugi nie, dlaczego jednego widać a drugiego nie? Jak widzicie, są zrobione 3 plane, wszystkie tak samo!, ale na renderze widać tylko środkowego, tego jasnego :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 Heh a nie lepiej dac jednego plane a pozniej go tylko dzielic funkcja cut badz connect?:> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 Może masz przekręcone normalne. Zaznacz plane'a i kliknij flip. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 te kolejne tworzone plane'y mają prawdopodobnie odwrócone normalne, dlatego ich nie widać na renderze i są ciemniejsze. Taka mała rada: zanim weźmiesz się za modelowanie samochodów, przerób kilka tutków (np. Fiat500 z http://www.3dtotal.com :) ) Naucz się podstaw modelowania i funkcjonowania programu, potem łatwiej Ci pójdzie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kannu Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 serwus :) przy takim sposobie modelowania może też sie przydać tworzenie nowych polygonów przez wybranie krawędzi jednego ( z klawiaturki "2") i przesunięcie jej (move) z sziftem. Analogicznie do klonowania obiektów w maxie :). pozdrawiam i zycze powodzenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 25 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2007 Dzięki Piotrek 'Filp' faktycznie działa, wielkie dzięki :D te kolejne tworzone plane'y mają prawdopodobnie odwrócone normalne, dlatego ich nie widać na renderze i są ciemniejsze. Taka mała rada: zanim weźmiesz się za modelowanie samochodów, przerób kilka tutków (np. Fiat500 z http://www.3dtotal.com :) ) Naucz się podstaw modelowania i funkcjonowania programu, potem łatwiej Ci pójdzie. Pozdrawiam Co do tutka fiat500, to jest mały problem, krucho u mnie z angielskim... dopiero się go uczę... co do podstaw to wydaje mi się ze już conieco umiem, mam za sobą '3ds max 9 ćwiczenia praktyczne' oraz ' pierwsze 400 stron 3ds max 8 bibilia', w max'ie siedzę juz z 3-4misiace, wiec w końcu pozstanowiłem wymodelować samochów... zlbaczymy jak mi to wyjdzie :) Jeszcze raz dzieki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 kolejna rada, podszkól angielski bo helpa maxowego nie zrozumiesz a tam jest więcej przydatnego info niż przypuszczasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 25 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2007 No ja wiem, wiele ludzi mi to mówi i to nie tylko w przyadku max'a, ale tego nie da sie tak z dnia na dzień nauczyć... potrzeba czasu... a druga sprawą jest ze cala podstawówka i gimnazjum to praktycznie sam niemiecki (tak to wielki bład) ale juz zapuzno zeby to zmienić... no cóż powoli będę się uczył, w końcu do czegoś moze dojdę:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 jeszcze uwaga odnośnie modelowania, jak będziesz robić model z takich małych poligonów to zrobisz go mniej więcej w okolicach bożego narodzenia i będzie wyglądał jak z reklamy peugeota (tej ze słoniem). nie sądze by udało ci się osiągnąć właściwe krzywizny na tak małych elementach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kannu Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 serwus :) wydaje mi sie ,że jest niemiecka wersja maxika - można więc zapewne tez liczyć na helpa po niemiecku :). Widziałem też kiedyśmaxa po japońsku :) pozdrawiam i życze powodzenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 25 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2007 Tak, jednak zreygnuje puki co z modelowania samochodów, oto efekt dzisiejdzego dnia: tak dla sprostowania, to jest nadkole :D No cóż zrobilem dość sporo tutków z tej strony, a takze zrobilem chyba kazdy mebel w moim domu... jak myślicie co by teraz potrenowac? ps. Propo niemieckiej wersji to też raczej odpada, aż na tyle nie znam niemieckiego też... pozatym to dziwny (nawet bardzo) język :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się