Skocz do zawartości

Problem - Co zrobic z Game Artem?


Matys

Rekomendowane odpowiedzi

Por@szek masz dużo racji, choć każda gra jest w pewnym sensie indywidualnym problemem w zależności co chcesz osiągnąć...

 

trzeba sobie uświadomić że zrobić jeden model na full oki. jest fajnie, zrobić ich wiele już inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 204
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

dobra to może konkrety:

 

dziesięć zasad przydatnych przy tworzeniu gier:

http://www.mrphilgames.com/mrphil/default.aspx

 

modowanie Doom3 w programach takich jak 3dMAX, MAYA, BLENDER, ZBRUSH I INNYCH...

http://www.doom3world.org/index.php

 

PROJEKT AMATORSKI - UKOńCZONY

http://frictionalgames.com/penumbradownload/

 

nie reklama tylko przykład że można zrobić jak bardzo się tego chce i na to pracuje...

 

życzę powodzenia!! :)

 

P.s.

sorki że post jeden pod drugim, ale przeglądarka coś mi się zwiesiła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że najwyższa pora na zablokowanie tematu, może nawet na wykasowanie. Wszystko zostało chyba powiedziane, po co więc bardziej rozgrzebywać. Z resztą ma się to nijak do pytania zadanego przez matysa w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym projekcie, w którym siędzę teraz:

 

- jakiego rodzaju optymalizacji bedziecie uzywac, LOD, portali, czy techniki obiektu glownego i detalicznego?

 

Portale - BSP, projekt nie może być komercyjny, bo Valve chce $50 000 za SDK do BSP. I do tego dochodzi ten jebany HINT brush i SKIP :/ Chyba pleje BSP, na rzecz generowania lightmapy do katalogu z levelem, camera culing i stosowanie coś jak ocluderów (tzn. to co za ekranem tego nie ma i sprawdzanie w której części levelu jest za mało FPSów i w tym miejsu pozbyć się żernycj FXów, albo AI...

 

- jezeli bedziecie uzywac cieni, cienie beda generowane przez ostatni lod modelu, czy moze 3 lightmapy dynamicznie zmieniajace sie , a moze poprzez harmonic cube dla lightmap?

 

Niestety lightmapy statyczne i coś jak fullbright albo innaczej mówiąc global ambient light. Ma być prosto, arcadowo i szybko.

 

- jakiej techniki texturowania bedziecie uzywac przy tworzeniu terenu? Bedzie to moze uv poza 0,1 czy wszystko w 0,1 podzielone na wieksza ilosc tri, a moze uzyjecie dwoch textur, glownej i detalicznej?

 

U nas akurat nie ma outdoor'ów. Cały level to brush'e z texturami i możliwe, że nawet będzie bump - aż tak nam nie zależy na wyglądzie.

 

- jezeli bedziecie mieli pojazd z transparentnymi szybami to czy szyby beda osobnymi obiektami czy nie

 

Nie zastanawiałem się nad pojazdem, ale prawdopodobie jak robić szyby to wybijalne. Byłyby to oddziele obiekty zattachowane w edytorze z modelem pojazdu. Pojazdy w grze będą statyczne tzn. nie ma opcji jeżdżenia.

 

- ile zakladacie podobiektow do destruction modelu i czy beda one mialy automatyczny lod czy orzygotowany wczesniej?

 

LOD przy perspektywie z góry to mało potrzebna rzecz. Jakby to był FPS to owszem, przydałoby się. Każdy obiekt na mapie będzie statyczny, a igerencja np. pocisku w beczce będzie powodować odpalenie animacji i start FX'a... Z FX'em jest problem, ale to potem.

 

- na jakiej wysokosci planujecie kamere ( najprostsze ale czesto najtrudniejsze pytanie bo determinuje sposob optymalizacji obiektow)

 

Numerek Ci nic nie powie, ale sprawdź temat "Dedektyw Jeż" i tam masz filmik z gry. Obiekty widać średnio więc można robić mało detali, ale każda tekstura ma być poprostu idealna...

 

- bedziecie uzywali setow textur ( po kilkadziesiat malych textur na lvl) czy moze bedziecie uzywali 2-3 textur wielkorozdzielczosciowych?

 

Wielkorozmiarowa będzie tekstura ground'u tzn. tak to planuje, ale pewie skończy się na tym, że podzielę teren na kilka części i zrobię kilka tekstu miejszych... Levele klika się jak w ChromED, czyli prefaby, tyle że potem wszystko przemulone jest przez BSP, RAD, LITE, VIS... Pewnie oleje BSP i po prostu level to będzie import z .x, ablo nawet .3ds - wtedy do zmiany idzie lightmapa, a raczej jej przechowywanie...

 

- w jaki sposob macie zamiar zniwelowac problem "mrugania" dekali?

 

Mówisz o "Fucked Z-Buffer"? Plane'y nie będą się nachodzić :)

 

Najsmieszniejsze jest to ze wiekszosc osob tutaj nigdy nie miala stycznosci ze studiem i profesjonalnym robieniem modeli do gier za ktore dostaje sie pieniadze, ale za to bardzo latwo przychodzi im dyskutowanie z owymi userami.

 

Nom też jestem takiego zdania, ale liczę na to, że ktoś znajdzie się chętny do nauki. Jeśli chodzi o moje dokonania to swojego czasu się robiło to:

 

http://www.gry-online.pl/s016.asp?id=8576

 

Stąd moje zamiłowanie do XNA, XBox 360 Live Arcade itd. :) Od razu mówię, że jestem LD - nie znam się na programowaniu i niektórych pojęciach bardzo zaawansowanych tzn. każda ekipa ma swój slang :)

 

Przemyslcie swoje zachowanie, zastanowcie sie nad swoimi ambicjami, i przedewszystkim robieniem smietnika z tego dzialu przez tworzenie takich tematow jak ten ( moze nie chodzi o sam temat, ale raczej kierunek jaki on obral).

 

 

Dobrze, przepraszam :( Już nie będę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wszystko sie zgadza ale ktoś tu proponował zrobienie platformówki, czegoś prostego gdzie nie będzie trzeba stosowac LOD, terenu, modelu zniszczeń itd. Nie trzeba zaraz sie brac za FPP czy MMORPG. Może to by przecież forma prezentacji czy demka multimedialnego w minimalnym stopniu interaktywnego. Zresztą niedawno coś z demosceny pojawilo sie na forum.

Imo wiekszośc problematycznych wyborów wspomnianych przez Poraszka jest zdeterminowanych wyborem engina. Pisanie go na własną ręke, według mnie naprawde nie ma sensu, skoro już zrobił to ktoś kto ma o tym większą wiedze i udostępnia go za darmo.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W amatorskim projekcie pisanie gry 3d od silnika to głupota. za "300 zł" jest gotowy silnik, z portalami, z lodem,systemem interior exterior, z HLSL'em, z wszystkimi podstawowymi shitami rozwiązanymi + tysiąc tutoriali i community. problemy z grafiką są żadne. problem to skryptowanie.

 

Klicek -> odrazu ustalmy ile bendziemy brać za miesionc gry, to przeciesh potstawa. Ja myśle że 15$ to minimum. wyobraźcie sobie teraz ale byśmy mieli kasy! 5mln kOnT mieshiencznie to xxxx $ WoW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W amatorskim projekcie pisanie gry 3d od silnika to głupota. za "300 zł" jest gotowy silnik, z portalami, z lodem,systemem interior exterior, z HLSL'em, z wszystkimi podstawowymi shitami rozwiązanymi + tysiąc tutoriali i community. praktycznie problemy z graficzną cześcią gry są żadne. problem to skryptowanie.

 

I my tak robimy :) Pomysłodawca gry poszedł bardzo nam na rękę stosując taką perspektywę i jednym słowem jest to co najważniejsze czyli kolizje, renderowanie terenu i gracz. Teraz tylko UI, AI i pomysły na GAMEPLAY :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobmy MMORPG!!!!!!!!!!

 

Eeee to latwizna, lepiej zrobmy CRPG z nieliniową fabułą, niebanalnym systemem walki i tyciącem NPCów, każdy o innym wyglądzie, symulacją życia szikiej zwierzyny i systemem życia socjalnego NPCów.

Jesli zabrzmialo to jak cyctat ze strony któregos z projektów to niezamierzenie :P

 

 

Co za dowcipniś przykleił temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

hehe Klicek juz mi sie podoba ten nowy silnik :D, co do tej gry z perspektywą z góry to ja poproszą cos takiego jak loaded albo reloaded kótre było na psx, fajny game play i miodzik bardzo milo wspominam : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe Klicek juz mi sie podoba ten nowy silnik :D, co do tej gry z perspektywą z góry to ja poproszą cos takiego jak loaded albo reloaded kótre było na psx, fajny game play i miodzik bardzo milo wspominam : )

 

O dobry tytuł - pamiętam :) Sięgaliśmy też po takie tytuły jak Chaos Engine, Alien Breed... To były czasy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze by tak zaostrzyć zasady i od razu usuwać posty niezgodne z regulaminem? bledyz brakiem miniaturek itp.

Napewno zrobiłby się porządek na forum, a przecież nie chodzi o to by była tu masa userów którzy pokazują swoje wypocinki nie zważając na zasady tutaj panujące.

Może z dążenia do ilości przejdźmy w dążenie do wyższej jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ardeni: Obawiam się,że to by była samodestrukcja tego działu. Potrzebne jest chyba zainteresowanie tym działem nowych ludzi a nie izolowanie go, pozostawiając tylko elicie. Taki potencjalny "nowy" postując po raz pierwszy swoje "wypociny" zapewne jest tak podekscytowany jak to skomentują inni, że raczej niewiele myśli o poprawnym nazewnictwie wątku czy miniaturce. Tak przynajmniej bylo ze mną.:) Skasowanie jego pierwszych wypocin przez moda za brak głupiej miniaturki tylko by go zniechąciło.

Przecież nie ma takiego bałaganu w tym dziale, wogóle niewiele sie dzieje, a tak działo by sie jeszcze mniej.

IMHO Bad Idea ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten watek mi uswiadomil czemu wiekszosc starej gwardi maxowej - naprawde dobrych game artowcow przestala sie tutaj odzywac. Nie dziwie im sie. I chyba do nich dolacze.

 

Ale ten thread ma też dobre świadectwo, forum jest żywe, krew się przetacza za jakiś czas może być nowa seria naprawdę dobrych game arterów. Zamknięte środowiskowo forum może co najwyżej zaowocować coraz to rzadszymi postami.

 

W dużym środowisku nie sposób o jedno głośność, trzeba nieco dystansu no i robienia swoje- ot powinny się po prostu dalej wykształcać subkultury.

 

Warto pamiętać że w pl po prostu nie ma więcej takich miejsc jak max3d więc nie zaszkodzi trochę więcej życzliwości ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do gry :D skoro nie podoba wam się pomysł z trybem 13h, to zostaje nam jeszcze silnik do gier wbudowany w Blendera :D

 

 

i wcale nie jest to zły wybór:

widziałem już kilka próbek gier w blenderze i całkiem całkiem...

 

takie post produkcje, ale jednak można dobrze sprawdzić swoje dzieło pod silnikiem zupełnie za free...

 

 

POLECAM!!! czytałem o również na forach blendera... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK jestem juz w domu.

Na poczatek wysylam dwa linki do pobrania.

 

http://patrz.pl?217368

http://patrz.pl?217371

 

To sa przyklady, co mozna uzyskac za pomoca tego silnika.

milion.exe to maly benchmark ktory pokazuje ile trisow/s mozna uzyskac na danym kompie.

A ten level to nie moj, ale mozna (niekomercyjnie) dowoli uzywac i zmieniac.

Azeby sie poruszac to tak domyslnie jak w kazdej grze AWSD.

Chcialem na szybko przyblizyc mozliwosc tego silnika gry.

Mile widziane krytyki itp.

 

-----------------------

milej nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK jestem juz w domu.

Na poczatek wysylam dwa linki do pobrania.

 

http://patrz.pl?217368

http://patrz.pl?217371

 

To sa przyklady, co mozna uzyskac za pomoca tego silnika.

milion.exe to maly benchmark ktory pokazuje ile trisow/s mozna uzyskac na danym kompie.

A ten level to nie moj, ale mozna (niekomercyjnie) dowoli uzywac i zmieniac.

Azeby sie poruszac to tak domyslnie jak w kazdej grze AWSD.

Chcialem na szybko przyblizyc mozliwosc tego silnika gry.

Mile widziane krytyki itp.

 

-----------------------

milej nocy

 

heh osiągnełem 6 klatek na sekunde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.Kurcze bylem tu juz okolo 8 rano zaczalem odpisywac i nagle padl mi caly system, bede musial pare dobrych godzin go naprawiac; niewazne.

 

Ardeni: Pewnie ze najprosciej jest pokazac link danego silnika do gier (i co dalej?), ale chyba nie w tym sens tego tematu zeby promowac dana strone.

Zobacz tutaj:http://www.devmaster.net/engines/

Tam znajdziesz prawie wszystkie silniki jakie tylko istnieja na rynku, ale ja zostane przy tym ktory juz znam od wesji 3, a ten aktualny ma juz 7 wersje.

 

Ibanez: Niemartw sie moj laptop wyciaga tylko z 5 klatek/s.

 

Kuba_: Pewnie ze sa, ale nie kompilowalem tego na laptopie bo trwaloby z pare godzin (jak naprawie system to zrobie ten level z cieniami).

Jak chcesz to moge jakas twoja prace tam przedstawic i wlasnie chyba w tym caly sen tego co tu robicie, brakuje silnika w ktorym wasze prezentacje moga inni szybko zobaczyc jak dany objekt wyglada pod katem silnika do gier 3d a nie tylko jako screen-y.

 

floo: te 70-klatek to chyba jak sie odwracasz na sciany?, ale 25 to tez niezle i to przy ponad 1000000 trisow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

tez sobie wlaczylme te 2 linki zgóry, na pierwszym same kulki a drugi przypomnial mi ze juz to kiedys widzalem game studio czy jakos tak? fajnie by sie poszczelało na tym levelu : ), co do prezentacji to jest przecie unral rutime czyli goly silnik i sobie mozna tam cosik wstawic

 

edit/ ale ogonie dzikei zal inki bo własnie znalzłem sobie wsord tego game studio perełke przynajmnije na skirnach zassam demko to sie okaze cos to http://www.k22dosyalar.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumentacje Ogra sobie przeglądam, można by skleić jakąś prostą przeglądarkę do modeli. A bitwa mogła by wyglądać tak ze dostaje się jakąś małą mapkę w postaci pomieszczenia czy czegoś tam (w silniku) i do tego się robi postać i wrzucasz do silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś zasugerować to proponuje wykorzystać gotową przeglądarke Irrlichta...

 

IrrlichEdit: program do robienia map wykorzystujący gotowy enign. Nie jest może to super wersja, bo można wyciągnąć o wiele więcej z tego silnika...

 

Jednak jest tam możliwy również podgląd animacji... ;)

 

Obsługuje wiele formatów... ;)

 

.3ds

.obj

.x

 

i wiele innych... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UT nie trzeba mieć, na stronie Unreal Developer Network można ściągnąć w pełni funkcjonalne binarki Unreal Engine 2.0 (do zastosowani non-comm oczywiście).

 

http://udn.epicgames.com/Two/UnrealEngine2Runtime22262002.html

 

Maxa też nie trzeba mieć, Unreal wczytuje format .ase, który można wypluć z większości pakietów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbrew pozorom wiele pluginów do modowania jest pod blenderem... często jest tak że sami użytkownicy piszą sami pluginy...

 

i teraz zastanawiam się czy można by taki plugin z Blendera gdzie używa się pythona przerobić na skrypt dla Mayki gdzie używa się również pythona...

 

niestety minusem jest to że duża cześć pluginów zawiera błędy i są problemy...

 

do dnia dzisiejszego nie znalałem działającego plugina na format .X dla Mayki...

 

jeśli ktoś chce się spróbować przy robieniu map to lookajcie tutaj:

 

jest nawet converter i wsio opisane po polsku:

 

mod mapy PainKillera:

http://www.maposfera.org/node/192

 

 

edit:

i tu:

http://www.unreal.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten z SDK DirectX od Microsoftu? Sam Mayki kijem nie tknę, ale podobno tego ludzie używają.

 

nie działa u mnie:/ sprawdziłem chyba wszystko, nawet na forum moda doom3 pisali o tym problemie...

 

Mam wersje 7.01... Tam jest dla wersji 6.5:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys troche bawiłem sie tym: http://panda3d.org/

Skryptowalne w Pythonie, zawiera podstawowy engin fizyczny i wsparcie dla shaderów CG. Wygodny i szybki w obsludze bo nie trzeba sie bawic w kompilacje, pliki projektowe itp. Nie potrzeba zadnego srodowiska programistycznego, wystarczy Notatnik. ;) Jest tez wersja pod C++ ale nie sprawdzalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gdzieś na dysku moda do wara 3, można importować postacie itd. do tego edytor jest tak rozbudowany że można zrobić od TPP przez RPG do RTS.

 

Tak po za tym to nadal jestem za przywróceniem pomysłu o teamowej minibitwie, codziennie wchodzę do gameartu z nadzieją że zobaczę ją w końcu albo przynajmniej zwykłą minibitwe z limitami KLICKA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie działa u mnie:/ sprawdziłem chyba wszystko, nawet na forum moda doom3 pisali o tym problemie...

 

Mam wersje 7.01... Tam jest dla wersji 6.5:(

 

 

Spróbuj to obejśc tzn. wyeksportuj do .ase i otwórz GMax'em... Tam zapisz to pod jakim chcesz formatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mario don: tutaj jest ten level ze strzelanka,

http://www.coniserver.net/coni_users/web_users/pirvu/au/demo/zips/xspire.zip

a tutaj duzo innych z tego silnika.

http://au.conitec.net/

 

Wysylam tez maly przyklad jak to wyglada z ta prezentacja (model z Doom3 przerobiony z normalem)

http://normal.patrz.pl/

To jak sie ktos skusi na takie demo oczywiscie z dodatkiem od autora itd to prosze wysylac na PM.

Modele najlepiej wyeksportowac w formacie FBX z maksymalna tekstura 2048 x 2048.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o taką przeglądarkę mi chodzi !! Prosta i widać jak model wygląda na enginie :D

 

Edit:

eee no, fajny ten Irrlicht :) http://irrlicht.sourceforge.net/features.html

 

Irrlicht jest ma silny render, jednak programista musi go uzupełnić o inne elementy...

 

 

tutaj projekty z wykorzystaniem irrlichta... ;)

 

http://irrlicht.sourceforge.net/screenshots-projects.html

 

edit

lookajcie na pierwszy projekt, jest tam filmik prezentujący enigne... RABCAT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest duży minus. piszą wsumie że to jest game engine, ale to jest wsumie silnik graficzny. Aczkolwiek są tutoriale jak dodać ODE, kolizje itp.

 

ja polecam torque zdiełałem na nim małą gierke tpp. ma świetne templaty(starterkity), edytory terenu, edytory leveli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności