floo Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 Por@szek masz dużo racji, choć każda gra jest w pewnym sensie indywidualnym problemem w zależności co chcesz osiągnąć... trzeba sobie uświadomić że zrobić jeden model na full oki. jest fajnie, zrobić ich wiele już inaczej...
floo Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 dobra to może konkrety: dziesięć zasad przydatnych przy tworzeniu gier: http://www.mrphilgames.com/mrphil/default.aspx modowanie Doom3 w programach takich jak 3dMAX, MAYA, BLENDER, ZBRUSH I INNYCH... http://www.doom3world.org/index.php PROJEKT AMATORSKI - UKOńCZONY http://frictionalgames.com/penumbradownload/ nie reklama tylko przykład że można zrobić jak bardzo się tego chce i na to pracuje... życzę powodzenia!! :) P.s. sorki że post jeden pod drugim, ale przeglądarka coś mi się zwiesiła...
Kuba Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 Myślę że najwyższa pora na zablokowanie tematu, może nawet na wykasowanie. Wszystko zostało chyba powiedziane, po co więc bardziej rozgrzebywać. Z resztą ma się to nijak do pytania zadanego przez matysa w pierwszym poście.
1nS Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 W tym projekcie, w którym siędzę teraz: - jakiego rodzaju optymalizacji bedziecie uzywac, LOD, portali, czy techniki obiektu glownego i detalicznego? Portale - BSP, projekt nie może być komercyjny, bo Valve chce $50 000 za SDK do BSP. I do tego dochodzi ten jebany HINT brush i SKIP :/ Chyba pleje BSP, na rzecz generowania lightmapy do katalogu z levelem, camera culing i stosowanie coś jak ocluderów (tzn. to co za ekranem tego nie ma i sprawdzanie w której części levelu jest za mało FPSów i w tym miejsu pozbyć się żernycj FXów, albo AI... - jezeli bedziecie uzywac cieni, cienie beda generowane przez ostatni lod modelu, czy moze 3 lightmapy dynamicznie zmieniajace sie , a moze poprzez harmonic cube dla lightmap? Niestety lightmapy statyczne i coś jak fullbright albo innaczej mówiąc global ambient light. Ma być prosto, arcadowo i szybko. - jakiej techniki texturowania bedziecie uzywac przy tworzeniu terenu? Bedzie to moze uv poza 0,1 czy wszystko w 0,1 podzielone na wieksza ilosc tri, a moze uzyjecie dwoch textur, glownej i detalicznej? U nas akurat nie ma outdoor'ów. Cały level to brush'e z texturami i możliwe, że nawet będzie bump - aż tak nam nie zależy na wyglądzie. - jezeli bedziecie mieli pojazd z transparentnymi szybami to czy szyby beda osobnymi obiektami czy nie Nie zastanawiałem się nad pojazdem, ale prawdopodobie jak robić szyby to wybijalne. Byłyby to oddziele obiekty zattachowane w edytorze z modelem pojazdu. Pojazdy w grze będą statyczne tzn. nie ma opcji jeżdżenia. - ile zakladacie podobiektow do destruction modelu i czy beda one mialy automatyczny lod czy orzygotowany wczesniej? LOD przy perspektywie z góry to mało potrzebna rzecz. Jakby to był FPS to owszem, przydałoby się. Każdy obiekt na mapie będzie statyczny, a igerencja np. pocisku w beczce będzie powodować odpalenie animacji i start FX'a... Z FX'em jest problem, ale to potem. - na jakiej wysokosci planujecie kamere ( najprostsze ale czesto najtrudniejsze pytanie bo determinuje sposob optymalizacji obiektow) Numerek Ci nic nie powie, ale sprawdź temat "Dedektyw Jeż" i tam masz filmik z gry. Obiekty widać średnio więc można robić mało detali, ale każda tekstura ma być poprostu idealna... - bedziecie uzywali setow textur ( po kilkadziesiat malych textur na lvl) czy moze bedziecie uzywali 2-3 textur wielkorozdzielczosciowych? Wielkorozmiarowa będzie tekstura ground'u tzn. tak to planuje, ale pewie skończy się na tym, że podzielę teren na kilka części i zrobię kilka tekstu miejszych... Levele klika się jak w ChromED, czyli prefaby, tyle że potem wszystko przemulone jest przez BSP, RAD, LITE, VIS... Pewnie oleje BSP i po prostu level to będzie import z .x, ablo nawet .3ds - wtedy do zmiany idzie lightmapa, a raczej jej przechowywanie... - w jaki sposob macie zamiar zniwelowac problem "mrugania" dekali? Mówisz o "Fucked Z-Buffer"? Plane'y nie będą się nachodzić :) Najsmieszniejsze jest to ze wiekszosc osob tutaj nigdy nie miala stycznosci ze studiem i profesjonalnym robieniem modeli do gier za ktore dostaje sie pieniadze, ale za to bardzo latwo przychodzi im dyskutowanie z owymi userami. Nom też jestem takiego zdania, ale liczę na to, że ktoś znajdzie się chętny do nauki. Jeśli chodzi o moje dokonania to swojego czasu się robiło to: http://www.gry-online.pl/s016.asp?id=8576 Stąd moje zamiłowanie do XNA, XBox 360 Live Arcade itd. :) Od razu mówię, że jestem LD - nie znam się na programowaniu i niektórych pojęciach bardzo zaawansowanych tzn. każda ekipa ma swój slang :) Przemyslcie swoje zachowanie, zastanowcie sie nad swoimi ambicjami, i przedewszystkim robieniem smietnika z tego dzialu przez tworzenie takich tematow jak ten ( moze nie chodzi o sam temat, ale raczej kierunek jaki on obral). Dobrze, przepraszam :( Już nie będę ;)
Przybysz Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 Ok, wszystko sie zgadza ale ktoś tu proponował zrobienie platformówki, czegoś prostego gdzie nie będzie trzeba stosowac LOD, terenu, modelu zniszczeń itd. Nie trzeba zaraz sie brac za FPP czy MMORPG. Może to by przecież forma prezentacji czy demka multimedialnego w minimalnym stopniu interaktywnego. Zresztą niedawno coś z demosceny pojawilo sie na forum. Imo wiekszośc problematycznych wyborów wspomnianych przez Poraszka jest zdeterminowanych wyborem engina. Pisanie go na własną ręke, według mnie naprawde nie ma sensu, skoro już zrobił to ktoś kto ma o tym większą wiedze i udostępnia go za darmo. Pozdr.
Cruzh3r Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 W amatorskim projekcie pisanie gry 3d od silnika to głupota. za "300 zł" jest gotowy silnik, z portalami, z lodem,systemem interior exterior, z HLSL'em, z wszystkimi podstawowymi shitami rozwiązanymi + tysiąc tutoriali i community. problemy z grafiką są żadne. problem to skryptowanie. Klicek -> odrazu ustalmy ile bendziemy brać za miesionc gry, to przeciesh potstawa. Ja myśle że 15$ to minimum. wyobraźcie sobie teraz ale byśmy mieli kasy! 5mln kOnT mieshiencznie to xxxx $ WoW!!!
1nS Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 W amatorskim projekcie pisanie gry 3d od silnika to głupota. za "300 zł" jest gotowy silnik, z portalami, z lodem,systemem interior exterior, z HLSL'em, z wszystkimi podstawowymi shitami rozwiązanymi + tysiąc tutoriali i community. praktycznie problemy z graficzną cześcią gry są żadne. problem to skryptowanie. I my tak robimy :) Pomysłodawca gry poszedł bardzo nam na rękę stosując taką perspektywę i jednym słowem jest to co najważniejsze czyli kolizje, renderowanie terenu i gracz. Teraz tylko UI, AI i pomysły na GAMEPLAY :)
Przybysz Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 zrobmy MMORPG!!!!!!!!!! Eeee to latwizna, lepiej zrobmy CRPG z nieliniową fabułą, niebanalnym systemem walki i tyciącem NPCów, każdy o innym wyglądzie, symulacją życia szikiej zwierzyny i systemem życia socjalnego NPCów. Jesli zabrzmialo to jak cyctat ze strony któregos z projektów to niezamierzenie :P Co za dowcipniś przykleił temat...
Kuba Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 Też nie wiem, bo jak to pisał KLICEK, w tym dziale nie ma moderatora. Z pewnością ktoś o specyficznym poczuciu humoru...
KLICEK Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 eeee Przybysz zartujesz prawda ? toz to tydzien roboty, trzeba wymyslic cos nowego, wlasnie pisze nowy silnik ktory bedzie ogarniał siatki powyzej 100000 mln poly tzw game hd engin vol1 ;)
Gość Marioza Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 hehe Klicek juz mi sie podoba ten nowy silnik :D, co do tej gry z perspektywą z góry to ja poproszą cos takiego jak loaded albo reloaded kótre było na psx, fajny game play i miodzik bardzo milo wspominam : )
1nS Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 hehe Klicek juz mi sie podoba ten nowy silnik :D, co do tej gry z perspektywą z góry to ja poproszą cos takiego jak loaded albo reloaded kótre było na psx, fajny game play i miodzik bardzo milo wspominam : ) O dobry tytuł - pamiętam :) Sięgaliśmy też po takie tytuły jak Chaos Engine, Alien Breed... To były czasy :)
Matys Napisano 28 Lipiec 2007 Autor Napisano 28 Lipiec 2007 dobra prosze was przestancie juz o tych "amatorskich" projektach, powiedzcie mi co z bitwa? ja chce zeby wrocila w jakies fajnej formie sa na to szanse ?
Ardeni Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 A moze by tak zaostrzyć zasady i od razu usuwać posty niezgodne z regulaminem? bledyz brakiem miniaturek itp. Napewno zrobiłby się porządek na forum, a przecież nie chodzi o to by była tu masa userów którzy pokazują swoje wypocinki nie zważając na zasady tutaj panujące. Może z dążenia do ilości przejdźmy w dążenie do wyższej jakości?
Przybysz Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 Ardeni: Obawiam się,że to by była samodestrukcja tego działu. Potrzebne jest chyba zainteresowanie tym działem nowych ludzi a nie izolowanie go, pozostawiając tylko elicie. Taki potencjalny "nowy" postując po raz pierwszy swoje "wypociny" zapewne jest tak podekscytowany jak to skomentują inni, że raczej niewiele myśli o poprawnym nazewnictwie wątku czy miniaturce. Tak przynajmniej bylo ze mną.:) Skasowanie jego pierwszych wypocin przez moda za brak głupiej miniaturki tylko by go zniechąciło. Przecież nie ma takiego bałaganu w tym dziale, wogóle niewiele sie dzieje, a tak działo by sie jeszcze mniej. IMHO Bad Idea ;)
Creator Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 wracając do gry :D skoro nie podoba wam się pomysł z trybem 13h, to zostaje nam jeszcze silnik do gier wbudowany w Blendera :D
Gotham Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 Ten watek mi uswiadomil czemu wiekszosc starej gwardi maxowej - naprawde dobrych game artowcow przestala sie tutaj odzywac. Nie dziwie im sie. I chyba do nich dolacze. Ale ten thread ma też dobre świadectwo, forum jest żywe, krew się przetacza za jakiś czas może być nowa seria naprawdę dobrych game arterów. Zamknięte środowiskowo forum może co najwyżej zaowocować coraz to rzadszymi postami. W dużym środowisku nie sposób o jedno głośność, trzeba nieco dystansu no i robienia swoje- ot powinny się po prostu dalej wykształcać subkultury. Warto pamiętać że w pl po prostu nie ma więcej takich miejsc jak max3d więc nie zaszkodzi trochę więcej życzliwości ;).
floo Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 wracając do gry :D skoro nie podoba wam się pomysł z trybem 13h, to zostaje nam jeszcze silnik do gier wbudowany w Blendera :D i wcale nie jest to zły wybór: widziałem już kilka próbek gier w blenderze i całkiem całkiem... takie post produkcje, ale jednak można dobrze sprawdzić swoje dzieło pod silnikiem zupełnie za free... POLECAM!!! czytałem o również na forach blendera... ;)
Matys Napisano 28 Lipiec 2007 Autor Napisano 28 Lipiec 2007 W dużym środowisku nie sposób o jedno głośność, trzeba nieco dystansu no i robienia swoje.. ;). Swiete slowa, prosze plac tem Panu!
Udytzkey Napisano 28 Lipiec 2007 Napisano 28 Lipiec 2007 OK jestem juz w domu. Na poczatek wysylam dwa linki do pobrania. http://patrz.pl?217368 http://patrz.pl?217371 To sa przyklady, co mozna uzyskac za pomoca tego silnika. milion.exe to maly benchmark ktory pokazuje ile trisow/s mozna uzyskac na danym kompie. A ten level to nie moj, ale mozna (niekomercyjnie) dowoli uzywac i zmieniac. Azeby sie poruszac to tak domyslnie jak w kazdej grze AWSD. Chcialem na szybko przyblizyc mozliwosc tego silnika gry. Mile widziane krytyki itp. ----------------------- milej nocy
Ardeni Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 http://www.3dgamestudio.com/ - :0 Co tu krytykować? Możliwosci tego silnika czy jak? Jaki jst w tym wszystkim Twój wkład i po co to tutaj pokazujesz?
`Ibanez Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 OK jestem juz w domu. Na poczatek wysylam dwa linki do pobrania. http://patrz.pl?217368 http://patrz.pl?217371 To sa przyklady, co mozna uzyskac za pomoca tego silnika. milion.exe to maly benchmark ktory pokazuje ile trisow/s mozna uzyskac na danym kompie. A ten level to nie moj, ale mozna (niekomercyjnie) dowoli uzywac i zmieniac. Azeby sie poruszac to tak domyslnie jak w kazdej grze AWSD. Chcialem na szybko przyblizyc mozliwosc tego silnika gry. Mile widziane krytyki itp. ----------------------- milej nocy heh osiągnełem 6 klatek na sekunde.
Kuba Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 No bardzo fajne. Ten milion to w sumie nic ciekawego, ale to drugie ma fajny klimat. Są jakieś szanse na cienie?
floo Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 niezłe, przy milionie od 25 do 70klatek, a to drugie nawet nawet nawet... pracuj dalej... :)
Udytzkey Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 Dzieki za odpowiedzi.Kurcze bylem tu juz okolo 8 rano zaczalem odpisywac i nagle padl mi caly system, bede musial pare dobrych godzin go naprawiac; niewazne. Ardeni: Pewnie ze najprosciej jest pokazac link danego silnika do gier (i co dalej?), ale chyba nie w tym sens tego tematu zeby promowac dana strone. Zobacz tutaj:http://www.devmaster.net/engines/ Tam znajdziesz prawie wszystkie silniki jakie tylko istnieja na rynku, ale ja zostane przy tym ktory juz znam od wesji 3, a ten aktualny ma juz 7 wersje. Ibanez: Niemartw sie moj laptop wyciaga tylko z 5 klatek/s. Kuba_: Pewnie ze sa, ale nie kompilowalem tego na laptopie bo trwaloby z pare godzin (jak naprawie system to zrobie ten level z cieniami). Jak chcesz to moge jakas twoja prace tam przedstawic i wlasnie chyba w tym caly sen tego co tu robicie, brakuje silnika w ktorym wasze prezentacje moga inni szybko zobaczyc jak dany objekt wyglada pod katem silnika do gier 3d a nie tylko jako screen-y. floo: te 70-klatek to chyba jak sie odwracasz na sciany?, ale 25 to tez niezle i to przy ponad 1000000 trisow.
Gość Marioza Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 tez sobie wlaczylme te 2 linki zgóry, na pierwszym same kulki a drugi przypomnial mi ze juz to kiedys widzalem game studio czy jakos tak? fajnie by sie poszczelało na tym levelu : ), co do prezentacji to jest przecie unral rutime czyli goly silnik i sobie mozna tam cosik wstawic edit/ ale ogonie dzikei zal inki bo własnie znalzłem sobie wsord tego game studio perełke przynajmnije na skirnach zassam demko to sie okaze cos to http://www.k22dosyalar.com/
Creator Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 można by zrobić bitwę na model pod dany silnik :D ps 22 klatki :)
floo Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 można by zrobić bitwę na model pod dany silnik :D jeśli są chętni to: Ogre lub IrrLicht proponuje jako darmowy silnik na bitwe... :)
Creator Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 Dokumentacje Ogra sobie przeglądam, można by skleić jakąś prostą przeglądarkę do modeli. A bitwa mogła by wyglądać tak ze dostaje się jakąś małą mapkę w postaci pomieszczenia czy czegoś tam (w silniku) i do tego się robi postać i wrzucasz do silnika ;)
floo Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 Jeśli mogę coś zasugerować to proponuje wykorzystać gotową przeglądarke Irrlichta... IrrlichEdit: program do robienia map wykorzystujący gotowy enign. Nie jest może to super wersja, bo można wyciągnąć o wiele więcej z tego silnika... Jednak jest tam możliwy również podgląd animacji... ;) Obsługuje wiele formatów... ;) .3ds .obj .x i wiele innych... ;)
1nS Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 Kombinujecie... Na necie jest pełno pluginów do maxa, które eksportują model do UT, Q4, D3 itd. Poleciłbym robienie modeli i sprawdzanie ich we właśnie takich engine'ach...
Creator Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 no w porządku ale: 1)Trzeba mieć maxa 2)Trzeba mieć UT, Q4, D3 ;) ps Wy tu myślcie a ja się pobawię Ogrem (hehehe xD )
_michal Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 UT nie trzeba mieć, na stronie Unreal Developer Network można ściągnąć w pełni funkcjonalne binarki Unreal Engine 2.0 (do zastosowani non-comm oczywiście). http://udn.epicgames.com/Two/UnrealEngine2Runtime22262002.html Maxa też nie trzeba mieć, Unreal wczytuje format .ase, który można wypluć z większości pakietów.
floo Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 wbrew pozorom wiele pluginów do modowania jest pod blenderem... często jest tak że sami użytkownicy piszą sami pluginy... i teraz zastanawiam się czy można by taki plugin z Blendera gdzie używa się pythona przerobić na skrypt dla Mayki gdzie używa się również pythona... niestety minusem jest to że duża cześć pluginów zawiera błędy i są problemy... do dnia dzisiejszego nie znalałem działającego plugina na format .X dla Mayki... jeśli ktoś chce się spróbować przy robieniu map to lookajcie tutaj: jest nawet converter i wsio opisane po polsku: mod mapy PainKillera: http://www.maposfera.org/node/192 edit: i tu: http://www.unreal.pl/
Creator Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 co do Unreal Engine 2.0 to normale automatycznie odpadają, ale można zacząć od tego :) Sprawdzę jak to śmiga :)
_michal Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 do dnia dzisiejszego nie znalałem działającego plugina na format .X dla Mayki... A ten z SDK DirectX od Microsoftu? Sam Mayki kijem nie tknę, ale podobno tego ludzie używają.
floo Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 A ten z SDK DirectX od Microsoftu? Sam Mayki kijem nie tknę, ale podobno tego ludzie używają. nie działa u mnie:/ sprawdziłem chyba wszystko, nawet na forum moda doom3 pisali o tym problemie... Mam wersje 7.01... Tam jest dla wersji 6.5:(
Przybysz Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 Kiedys troche bawiłem sie tym: http://panda3d.org/ Skryptowalne w Pythonie, zawiera podstawowy engin fizyczny i wsparcie dla shaderów CG. Wygodny i szybki w obsludze bo nie trzeba sie bawic w kompilacje, pliki projektowe itp. Nie potrzeba zadnego srodowiska programistycznego, wystarczy Notatnik. ;) Jest tez wersja pod C++ ale nie sprawdzalem.
Roszondas Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 Mam gdzieś na dysku moda do wara 3, można importować postacie itd. do tego edytor jest tak rozbudowany że można zrobić od TPP przez RPG do RTS. Tak po za tym to nadal jestem za przywróceniem pomysłu o teamowej minibitwie, codziennie wchodzę do gameartu z nadzieją że zobaczę ją w końcu albo przynajmniej zwykłą minibitwe z limitami KLICKA :)
1nS Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 nie działa u mnie:/ sprawdziłem chyba wszystko, nawet na forum moda doom3 pisali o tym problemie... Mam wersje 7.01... Tam jest dla wersji 6.5:( Spróbuj to obejśc tzn. wyeksportuj do .ase i otwórz GMax'em... Tam zapisz to pod jakim chcesz formatem...
floo Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 Spróbuj to obejśc tzn. wyeksportuj do .ase i otwórz GMax'em... Tam zapisz to pod jakim chcesz formatem... dzięki! sprawdzę i dam znać... ;)
Udytzkey Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 mario don: tutaj jest ten level ze strzelanka, http://www.coniserver.net/coni_users/web_users/pirvu/au/demo/zips/xspire.zip a tutaj duzo innych z tego silnika. http://au.conitec.net/ Wysylam tez maly przyklad jak to wyglada z ta prezentacja (model z Doom3 przerobiony z normalem) http://normal.patrz.pl/ To jak sie ktos skusi na takie demo oczywiscie z dodatkiem od autora itd to prosze wysylac na PM. Modele najlepiej wyeksportowac w formacie FBX z maksymalna tekstura 2048 x 2048.
floo Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 wow! nieźle wygląda ten model z prezentacji... ;) podoba mi się... no no... taki mod to było by coś :)
Creator Napisano 29 Lipiec 2007 Napisano 29 Lipiec 2007 Wysylam tez maly przyklad jak to wyglada z ta prezentacja (model z Doom3 przerobiony z normalem) http://normal.patrz.pl/ No i o taką przeglądarkę mi chodzi !! Prosta i widać jak model wygląda na enginie :D Edit: eee no, fajny ten Irrlicht :) http://irrlicht.sourceforge.net/features.html
floo Napisano 30 Lipiec 2007 Napisano 30 Lipiec 2007 No i o taką przeglądarkę mi chodzi !! Prosta i widać jak model wygląda na enginie :D Edit: eee no, fajny ten Irrlicht :) http://irrlicht.sourceforge.net/features.html Irrlicht jest ma silny render, jednak programista musi go uzupełnić o inne elementy... tutaj projekty z wykorzystaniem irrlichta... ;) http://irrlicht.sourceforge.net/screenshots-projects.html edit lookajcie na pierwszy projekt, jest tam filmik prezentujący enigne... RABCAT
Cruzh3r Napisano 30 Lipiec 2007 Napisano 30 Lipiec 2007 no to jest duży minus. piszą wsumie że to jest game engine, ale to jest wsumie silnik graficzny. Aczkolwiek są tutoriale jak dodać ODE, kolizje itp. ja polecam torque zdiełałem na nim małą gierke tpp. ma świetne templaty(starterkity), edytory terenu, edytory leveli.
floo Napisano 30 Lipiec 2007 Napisano 30 Lipiec 2007 Forum Irrlichta jest mocno rozbudowane... dużo tam jest opisane jak rozwiązać dany problem techniczny, polecam AMBITNYM programistom... A więc do dzieła... :D
Rekomendowane odpowiedzi