Skocz do zawartości

minibitwa: UFO/kosmita


nielot007

Rekomendowane odpowiedzi

WitaM!!

Kolejna minibitwa, tym razem cos bardziej wymagajacego, trudniejszego.

Po temacie tego nie widac ale zaraz sie wyjasni :)

 

 

ZAŁOŻENIE

 

założeniem minibtiwy jest zrobnienie modelu kosmity/ufo z tym, że ma to być wasz własny koncept czyli nie każdy kto bedzie robił model na podstawie czyjegoś konceptu automatu\ycznie zpstanie z minibity usuniety, można szukać inspiracji w innych modelach tego typu ale koncpety są wasze.

 

ok

 

ZASADY

 

-robimy tylko modeling tradycyjny, nie uzywamy scuplterow(mudbox, zbrush,blender(sculpt)...itp)

-w tym watku zabronione jest wrzucanie postepow z textura itp. jak ukaze sie taki obrazek to autor modelu nie wezmie udzialu w sondzie :)

-na zakonczenie bitwy wrzucamy kilka widoków modelu i siatkę.

-mamy do wyboru dwa typy modelu:

+ GŁOWA

+ CAŁA POSTAĆ

 

to chyba wszystko.

 

ZAPRASZAM!!

 

LISTA:

-Misiop1990

-ttaaddeekk

-D3SIGN

-Matys

-roadrunner

-Tomala

-EX3qtor

-Bany1991

-gawel72

-zonk

-nielot007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

no to moze warto pierw zaczac od koncepcji ? :P

 

hehehe no racja ale konceptu nie trzeba pokazywac/robic :D mozna jechac na "zywca" tzw. ja tak robie mam pewnien pomysl i robie

chcialem jakis koncept namalowac ale to nie dla mnie :P

klicek ty nie gadaj tylko sie przylaczaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezeli postac ma byc dopracowana, to napewno pare dni to za malo, pamietajcie, ze tutaj z pewnoscia dojdzie duzo detalu albo i nie. Jakies przedziwne faldki faldeczki czy co ktos tam wymysli. Zrobienie samej glowy zdetalowanej to pikus w porownaniu z cala postacia. Ja bym tam zrobil do wyboru, sama glowe lub cala postac (jak ktos czuje sie na sile). Ja i tak nie startuje bo pewnie nawet 2 minut nie uda mi sie wygospodarowac w nadchodzacym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tez bym chetnie wziol udzial ale troche zasady krepuja :/ bo ja nie jestem zadnym conceptartist i o ile nie mozna kozystac z refek to troszke kupa :/ bo samemu musial bym cos naskorobac i o ile jeszcze z modelowanie bym podolal to na samym poczatku byl bym przegrany przez brak konkretnego konceptu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiec tak bedzie do wyboru albo sama glowa albo cala postac :)

termin hmmmm nie ma terminu :) jak pare osob skonczy model to sie ustali.

Matys--> hmm a ja jestem conceptartist ? :D hehe nie :)

nie martw sie tzw mozesz miec jakis referki pomocne, ale te referki maja byc tylko pomocne czyli nie ze np. masz jakis tam widok z przodu i robisz dokladnie tak jak na referce, referki maja sluzyc co najwyzej naprowadzeniu czyli ze chcesz mniejwiecej taki efekt osiagnac ale nie ze z jednej referki tylko np. na jednej podobaja ci sie oczy to mniej wiecej zrobisz je wlasnie tak , na innej fajny krztalt glowy itp. itd. ale pamietaj ze to ma cie tylko naprowadzic, czyli wiekszosc wymyslasz a referki sa jako helpy :)

nie wiem czy kumasz o co mi biega, ale jak ktos chce to moze narysowac sketch aliena jako koncept nie ma problemu, gdyby mi sie chcialo tez bym narysowal jakie mam wizje :)

 

dlatego chcialem tylko glowe robic bo teraz polega na "wymysleniu" konceptu a nie jak w poprzedniej bitwie na znalezieniu konceptu w necie :)

 

jesli chodzi o wymyslenie konceptu to ja robie tak :) (moze zle ale tak mi wygodnie)

 

np. mysle jakie chcialbym aby mial on oczy czy duze czy male (ile par...itp.) jak rozmieszczone jakie luki brwiowe itp. pozniej z ustami (otwor gebowy....) nastepniez nosem czy bedzie czy ne jak bedzie wygladal gdzie umiejscowiony itp. tid. nastepnie krztalt glowy (mozna sobie naszkicowac z widoku bok krztalt dla latwego poprowadznia lini modelu) nastpenie w trakcie modelingu dodaje, zmnieniam zalozenia i wychodzi swietny koncept :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszlo mi jeszcze takie cudo, zeby nie utrudniac zycia, to moglo byc dozwolone, przy calej postaci -> sculpt jakiegos troche bardziej rozwinietego basemasha -> retopologia -> poprawki + detal juz tradycjonalny modelling. Takie wotco, ale to chyba tylko komplikowanie zasad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszlo mi jeszcze takie cudo, zeby nie utrudniac zycia, to moglo byc dozwolone, przy calej postaci -> sculpt jakiegos troche bardziej rozwinietego basemasha -> retopologia -> poprawki + detal juz tradycjonalny modelling. Takie wotco, ale to chyba tylko komplikowanie zasad.

 

nie, ja nie uznaje sculptowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm ale sculpt jakiegos rozwinietego basemesh'a jest bezsensu :D

ale jak nie bede wiedzial ze robicie sculptem bo bedziecie pokazywac retopologie to nie bede sie czepial ale jak zobacze podejzenia sculpta to znajde delikwenta i rece obetne :D

 

ok tak zeby juz cos sie ruszylo pokazuej co rzedsekuda zrobilem :)

moze zbyta alienowato nie wyglada :D

pozdro

db1ea6504becd611.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, ja nie uznaje sculptowania :D
Hyh tak jakby slyszal 7 lat temu jakiegos swojego profeska.. NIE ja NIe uznaje Komputerow macie rysowac recznie.

 

Absolutnie sie przy tym nie upieram, tylko zrobie maly wykladzik. Aby wymodelowac cala postac ogolnie w sculpterze wystarczy powiedzmy okolo godziny, cos pomaziac, ale mamy widoczna cala sylwetke, mamy tez koncepcje ktora szybko mozna sobie jakos pozmieniac. Przychodzi retopologia, tutaj dopiero sie zaczyna zabawa, bo trzeba cala postac jakby namodelowac jeszcze raz, o tyle jest to przydatne do podstaw tradycyjnego modelowanie, ze zawsze trzeba przemyslec jak siatka sie bedzie rozkladala, robic przerozne edgeloopy, rozwiazac pare problemow co z czym polaczyc, jedyne oco nie trzeba sie martwic to o wspolrzedne vertexow w przestrzeni (przyklejanie do siatki) .. no ale to zrobilismy wczesniej, czyli wszystko polega na identycznej zabawie jak przy modelowaniu "tradycyjnym" tylko rozbite na pewne etapy. Retopologi nie zrobimy w ciagu godziny, jest to taka sama mozolna praca jak przy modelowaniu - takze w tym wypadku nie ma pojscia na latwizne. Jedyne co w takiej bitwie nie przystoi to exportowanie takiego zretopolgowanego modelku w jakims levelu.. czyli export powinien byc wykonany w takiej samej ilosci poly jak nasza retopologia. Napewno, jezeli chce sie zaczac poprawiac postac, dodawac poly - detale, siatka zawsze sie zmieni napewno jeszcze dosyc bardzo. W tej metodzie chodzi przede wszystkim tez o uczciwosc samych uczestnikow bitwy, ktorzy by chcieli zrobic reto z 10 poly, exp na 3l i troche paintem dowalic jeszcze przykladowo w maxie - nie o to chodzi. Uwazam, ze jest to przepiekna nowa mozliwosc a zarazem kolejny krok do przodu, jezeli chodzi o modelowanie, a nauczyc sie mozna rownie wiele przy tej technice nowych rzeczy. Otto byl moj maly wykladzik, tak jak napisalem, ja sie nie upieram bo nawet nie startuje, ale dajac taka mozliwosc komus moze to ulatwi troche zycie jezeli czuje sie wygodnie w sculpterach niz w modelowaniu polyByPoly.

 

P.S. Jezeli powiedzmy bedzie troche ludzi - zglosza, ze beda robic powiedzmy taka technika, ty cifie wyrazisz jednak sie na tak - to usun tych pare postow aby nie zasmiecac watku i moze dopisz mala notke w regulaminie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyh tak jakby slyszal 7 lat temu jakiegos swojego profeska.. NIE ja NIe uznaje Komputerow macie rysowac recznie.

 

Absolutnie sie przy tym nie upieram, tylko zrobie maly wykladzik. Aby wymodelowac cala postac ogolnie w sculpterze wystarczy powiedzmy okolo godziny, cos pomaziac, ale mamy widoczna cala sylwetke, mamy tez koncepcje ktora szybko mozna sobie jakos pozmieniac. Przychodzi retopologia, tutaj dopiero sie zaczyna zabawa, bo trzeba cala postac jakby namodelowac jeszcze raz, o tyle jest to przydatne do podstaw tradycyjnego modelowanie, ze zawsze trzeba przemyslec jak siatka sie bedzie rozkladala, robic przerozne edgeloopy, rozwiazac pare problemow co z czym polaczyc, jedyne oco nie trzeba sie martwic to o wspolrzedne vertexow w przestrzeni (przyklejanie do siatki) .. no ale to zrobilismy wczesniej, czyli wszystko polega na identycznej zabawie jak przy modelowaniu "tradycyjnym" tylko rozbite na pewne etapy. Retopologi nie zrobimy w ciagu godziny, jest to taka sama mozolna praca jak przy modelowaniu - takze w tym wypadku nie ma pojscia na latwizne. Jedyne co w takiej bitwie nie przystoi to exportowanie takiego zretopolgowanego modelku w jakims levelu.. czyli export powinien byc wykonany w takiej samej ilosci poly jak nasza retopologia. Napewno, jezeli chce sie zaczac poprawiac postac, dodawac poly - detale, siatka zawsze sie zmieni napewno jeszcze dosyc bardzo. W tej metodzie chodzi przede wszystkim tez o uczciwosc samych uczestnikow bitwy, ktorzy by chcieli zrobic reto z 10 poly, exp na 3l i troche paintem dowalic jeszcze przykladowo w maxie - nie o to chodzi. Uwazam, ze jest to przepiekna nowa mozliwosc a zarazem kolejny krok do przodu, jezeli chodzi o modelowanie, a nauczyc sie mozna rownie wiele przy tej technice nowych rzeczy. Otto byl moj maly wykladzik, tak jak napisalem, ja sie nie upieram bo nawet nie startuje, ale dajac taka mozliwosc komus moze to ulatwi troche zycie jezeli czuje sie wygodnie w sculpterach niz w modelowaniu polyByPoly.

 

P.S. Jezeli powiedzmy bedzie troche ludzi - zglosza, ze beda robic powiedzmy taka technika, ty cifie wyrazisz jednak sie na tak - to usun tych pare postow aby nie zasmiecac watku i moze dopisz mala notke w regulaminie.

 

spoko :)

wiesz ja nie lubie sculptowac, i dlatego robie bitewki tylko modelowane tradycyjnie, i sie nie zgodze ze tylko w scupterach mozna zrobic w 1h "koncept" czyli prblke podstawowa :) przeciez z boxa mozna w pare minut zrobic calkowicie dobrze wygladajaca postac :)

ale wracjac do zbrusha jak ktos chce robic taka metoda to nic nie mowie ale zebym nie wiedzial ze robi wlasnie tak bo nie bedzie bral udzialu w sondzie :)

bo ja uwielbiam modelowac tradycyjnie i chce aby ludzie jeszcze troche przy tym pozostawali bo odkad wyszedl z3 nie widzialem modelu zrobionego z edgesow co mnie troche wkurza, a najsmieszniejsze w tym wszystkim jest to ze wiekszosc (na naszym forum) tych modeli to kupa masakratyczna kupa, packac w zbrushu to kazdy potrafi nawet jak nie ma pojecia o grafice dac mu brylke i napacka ze bedzie podobne do modeli na forum (wiadomo nie wszystkich)

np. w zbruhu mozna zrobic fajnie szybko concpet np. glowy pare ruchow i mamy ogolne zarysy twaarzy.

i ja nie mowie ze sculptowanie jest do kitu gdyz widze jego potege i przyszlosc ale wedlgu mnie pierw powinno sie nauczyc tradycyjnie modelowac, aby zapoznac sie z podstawami itp.

 

wiesz jak chcesz mozesz zalozyc minibitwe ze robi sie tylko twoja metoda :)

nie mam nic przeciwko.

tyle na ten temat, sorki ze tak chaotycznie :D

 

ok na dzisiaj koniec, krztalt glowy chyba sie zmieni :)

pozdro

21b6c5e058eb7c87.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyh nawet nie wiedzialem, ze mozna zakladac swoje minibitwy ;/ Ale niestety ja napewno nie posiadam takiej zylki organizatora jak ty, no chyba, ze chodzi o dobra banie. Zgodze sie napewno, ze zeby zaczac modelowac to napewno trzeba sie nauczyc, dobrze modelowac technika tradycyjna, zeby dobrze czuc bryle i miec szacuna dla vertexa. Troche polecialem offtopicowo sorry za to. To jest twoja bitwa i ty ustalasz zasady, takze sorento za wyklada niepotrzebnego.

 

Wracajac do tematu - brylka twoje narazie prezentuje sie calkiem smacznie, jedziesz ladnie z detalem od samego poczatku... no i oby tak dalej.

 

Mam nadzieje, ze udzialowcy bitwy pokusza sie tez o inne nie humanoidalne stwory, bo tu jest naprawde wiele w tym temacie do popisu, jezeli chodzi o pomysly. Do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nielot007 taz nie lubie sculpterow generalnie nadaja sie tylko do organiki..., tak czy inaczej jak juz powiedzialem chetnie wezme udzial aczkolwiek nie mam zielonego pojecia co moglbym wymodelowac... pomysli sie nad tym w weekend :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypasiony ten twój alien nielot, taki potężny sie wydaje :D aczkolwiek razą mnie te twoje prezentacje modeli :) Nie lepiej wyrenderować z alphą i tło dodać w photoshopie ? :P Myśle ze efekt były podobny no ale jak tam chcesz :D powodzenia !

 

ps. Szkoda ze nie można sculpterów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiop1990 powinno Ci się chcieć skończyć i zrobić to jeszcze lepiej niż miało być. To że czujesz się "mniej doświadczony" od np. Nielota007 musi być dla Ciebie motywacją do jeszcze cięższej pracy więc jedziesz dalej powodzenia. Pomysł fajny, taki nie z tej ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności