Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No na razie jest trochę kupa ale dopracują to na pewno:) jak patrzyłem jak to działa(poprzednia wersja, chyba 2) to sfera z nałożonym materiałem renderowała mi się chyba ze 2 sek. przy GeForce 6600. A materiał był domyślny:) Ale może za jakiś czas będzie się nadawało do użytku...;)

Pozdrawiam

Napisano

2 sekundy to tak dużo? Ile z tego wziął system, program, z którego to odpalałeś etc? To chyba nie jest poważny test, prawda? Testowałem trochę Gelato przed rokiem i może nie jest to rewolucja, jaką nVidia chciałoby zaserwować, ale to jest przyzwoity produkt. I nie widzę specjalnej różnicy w prędkości działania jego i innych porównywalnych rendererów. Ma oczywiście inne problemy - nie jest tak szybki, żeby wyeliminować liczenia na farmie - a farma - jak wiadomo - nie wchodzi w jego przypadku w rachubę. Trzeba by sporo zainwestować w sprzęt i nikt się do tego nie kwapi.

 

Poza tym nie samą prędkością człowiek żyje. Może nie jest to silnik do wizualizacji, ale z pewnością spełnia wszystkie wymogi rendererów "production quality" - tym bardziej biorąc pod uwagę, że napisał go Lary Gritz - współtwórca Rendermana i Entropy i autor BMRT. Jakość samplowania, multisegment motionblur, mikro-poligony, occlusion cache, język shaderów, wydajny geometry instancing, elastyczne API oparte o Pythona, która umożliwia proceduralne generowanie scen Gelato. Ogólne podobieństwo do rendermana... takie właściwości trudno docenić na testach z kulkami.

 

Nie twierdzę, że to jest świetny produkt. Wciąż nie cieszy się specjalnym powodzeniem i są ku temu powody (nie jest po prostu skalowalny), ale z pewnością nie jest to byle co. A jakością obrazka bije niejeden maxowy ratracer (co z kolei wynika z anatomii raytracerów w ogóle). Jest stabilny, przewidywalny i radzi sobie z renderowaniem sporych animacji - czego o wszystkich superszybkich rendererach powiedzieć nie można.

 

pozdr.,

skk.

Napisano

Fajnie gdyby istniejące renderery "klasyczne" wykorzystywały do jakichś operacji GPU.

Takie albo albo wcale ciekawe nie jest. :)

Napisano
Fajnie gdyby istniejące renderery "klasyczne" wykorzystywały do jakichś operacji GPU.

Takie albo albo wcale ciekawe nie jest. :)

 

 

1) Gelato używa procesora CPU. GPU jest używane jako jednostka zmiennoprzecinkowa.

 

2) Być może nie w klasycznej konfiguracji, ale teoretycznie mental ray to potrafi. Używając Meta-SL możesz decydować, który procesor będzie liczył dany element.

 

3) Zapomniałem wcześniej dodać, że testy Gelato przydało by się robić na wersji Pro (wersja Free nie jest wielowątkowa - a z kolei sterowniki nVidii od jakiegoś czasu są) i oczywiście kartach Quadro.

 

pozdr.,

skk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności