Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No na razie jest trochę kupa ale dopracują to na pewno:) jak patrzyłem jak to działa(poprzednia wersja, chyba 2) to sfera z nałożonym materiałem renderowała mi się chyba ze 2 sek. przy GeForce 6600. A materiał był domyślny:) Ale może za jakiś czas będzie się nadawało do użytku...;)

Pozdrawiam

Napisano

2 sekundy to tak dużo? Ile z tego wziął system, program, z którego to odpalałeś etc? To chyba nie jest poważny test, prawda? Testowałem trochę Gelato przed rokiem i może nie jest to rewolucja, jaką nVidia chciałoby zaserwować, ale to jest przyzwoity produkt. I nie widzę specjalnej różnicy w prędkości działania jego i innych porównywalnych rendererów. Ma oczywiście inne problemy - nie jest tak szybki, żeby wyeliminować liczenia na farmie - a farma - jak wiadomo - nie wchodzi w jego przypadku w rachubę. Trzeba by sporo zainwestować w sprzęt i nikt się do tego nie kwapi.

 

Poza tym nie samą prędkością człowiek żyje. Może nie jest to silnik do wizualizacji, ale z pewnością spełnia wszystkie wymogi rendererów "production quality" - tym bardziej biorąc pod uwagę, że napisał go Lary Gritz - współtwórca Rendermana i Entropy i autor BMRT. Jakość samplowania, multisegment motionblur, mikro-poligony, occlusion cache, język shaderów, wydajny geometry instancing, elastyczne API oparte o Pythona, która umożliwia proceduralne generowanie scen Gelato. Ogólne podobieństwo do rendermana... takie właściwości trudno docenić na testach z kulkami.

 

Nie twierdzę, że to jest świetny produkt. Wciąż nie cieszy się specjalnym powodzeniem i są ku temu powody (nie jest po prostu skalowalny), ale z pewnością nie jest to byle co. A jakością obrazka bije niejeden maxowy ratracer (co z kolei wynika z anatomii raytracerów w ogóle). Jest stabilny, przewidywalny i radzi sobie z renderowaniem sporych animacji - czego o wszystkich superszybkich rendererach powiedzieć nie można.

 

pozdr.,

skk.

Napisano

czy mnie sie wydaje czy to jest wolniejsze od każdego renderera wykorzystującego tylko CPU?

Załóż sobie quad SLI z gf8800 i powinno być lepiej ;)

Napisano

Fajnie gdyby istniejące renderery "klasyczne" wykorzystywały do jakichś operacji GPU.

Takie albo albo wcale ciekawe nie jest. :)

Napisano
Fajnie gdyby istniejące renderery "klasyczne" wykorzystywały do jakichś operacji GPU.

Takie albo albo wcale ciekawe nie jest. :)

 

 

1) Gelato używa procesora CPU. GPU jest używane jako jednostka zmiennoprzecinkowa.

 

2) Być może nie w klasycznej konfiguracji, ale teoretycznie mental ray to potrafi. Używając Meta-SL możesz decydować, który procesor będzie liczył dany element.

 

3) Zapomniałem wcześniej dodać, że testy Gelato przydało by się robić na wersji Pro (wersja Free nie jest wielowątkowa - a z kolei sterowniki nVidii od jakiegoś czasu są) i oczywiście kartach Quadro.

 

pozdr.,

skk.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności