Godzil Napisano 12 Sierpień 2007 Share Napisano 12 Sierpień 2007 Chce na chwile oderwać się od rzeczywistości a poćwiczyć oświetlenie używając VRaysun, najlepiej to chyba zrobić przy otwartych przestrzeniach :) Postanowiłem więc zrobić sobie nową scenkę i licze na równie bujny bukiet komentarzy i krytyk jak przy mojej poprzedniej rpacy :) (podziękowania dla wszystkich przy pomocy w jadalni znajdują się w dziale Finished Works :] ) A oto pierwsze screeny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 12 Sierpień 2007 Share Napisano 12 Sierpień 2007 trawka to vrayfur? przyjemna scena tekstury desek nieciekawe, dodaj zabrudzeń na łączeniach, i jakichś uszkodzeń, albo przynajmniej wyraźniejsze słoje powinna być furtka od strony ścieżki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hkropinski Napisano 12 Sierpień 2007 Share Napisano 12 Sierpień 2007 jak ladnie wykadrujesz, troche [podkreslisz kolor i zmienisz drewno na bardziej zdisplejsowane dto bedzie naprawde super;) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M4rcus Napisano 12 Sierpień 2007 Share Napisano 12 Sierpień 2007 ta sciezka zbyt..rowna:P powodzenia, zapowiada sie ciekawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 23 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 23 Sierpień 2007 Witajcie znóf! praca idzie bardzo powoli bo pracuje i mam bardzo mało czasu. Ale no coś kombinuje... i kolejne problemy napotkałem. Zerknijcie proszę na te dwa renderingi: Pierwszy malutki, testowy ale wszystko wyszło jak chciałem i jak przewidziałem, żadnych blędów i wszystko pięknie gra. a tutaj kolejny wiekszy już i CÓŻ TO?! Zauważcie, że na drzwiach nie pojawił sie w pelni cien latarni ORAZ zaraz obok "drzwi" kolo wejscia znaczy, malutki zle dorenderowany kwadracik (pisze malutki bo wczesniej bylo ich jak mrówek w okolicach tego miejsca!!:O ) Nie wiem skad sie wzial bo nic procz rozdzielczosci w tych renderach nie bylo zmieniane! Ten wiekszy to 800x600 a jak renderowalem w 640x480 to tych bledow bylo wiecej. Czy to zalezy od SHADOW BIAS w VRaysun? kolejny raz prosze o pomoc!! pozdrawiam P.S. co myślicie o tym rodzaju antialiasingu? Chcialem taki efekt snu uzyskac troszku, czy jak na pustyni ale chyba zbyt rozmyte nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 23 Sierpień 2007 Share Napisano 23 Sierpień 2007 ten rodzaj antialiasingu - zbyt rozmyte, początkowo myślałam że mam coś nie tak z oczami. efekt snu lepiej uzyskasz dodając później w photoshopie lekką poświatę do jasnych obiektów. ten źle wyrenderowany kwadrat nie wiem dlaczego, jeszcze mi się tak nie zdarzyło. Możesz spróbować wyrenderować osobno tylko ten region gdzie jest błąd i potem dokleić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 23 Sierpień 2007 Share Napisano 23 Sierpień 2007 Bardzo fajnie ta kamienna ścieżka wygląda, kamienie robione displace'm? Płot na nowych renderach jest o niebo lepszy a co do trawy to jak dla mnie jest zbyt równomiernie rozłożona, przydałoby się kilka większych kęp jakiś krzaczek co kawałek, może trochę kwiatów ale pewnie to zrobisz później. A to rozmycie to tylko efekt filtra? bo nawet fajny klimacik nadaje. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 23 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 23 Sierpień 2007 Tak kwiaty krzaczki i nawet grzybki beda beda... Moze jakieś drzewo się zmiesci z tyłu no i chce zrobić kamienny komin :D Dzieki za komentarze, czekam na wiecej moze komus uda sie pomóc mi z tym renderingiem :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 23 Sierpień 2007 Share Napisano 23 Sierpień 2007 zrob scene bardziej zielona niz brazowa bo teraz nudno jest :p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 23 Sierpień 2007 Share Napisano 23 Sierpień 2007 to AA się ładnie komponuje z takim tematem, ja bym zostawił. praca ma potencjał, według mnie walcz z roślinnością, drzewa, krzaki, kwiatki rozrzucone scatterem. aż ci maszyna przestanie to uciągać ]:-> spróbój minimalnie poprzesówać obiekty, czesto taki wykrzaczone kawałki rendera t po prostu błędy w algorytmie. po prostu przesuń np kamere;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 23 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 23 Sierpień 2007 Tak zrobie popróbuje, ale czemu an mniejszym renderze jest wszystko ok a na większym już nie? :O ;'( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 24 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2007 A to się stało jak ruszyłem lekko kamera jak radziliście... Jak dla mnie to to jest totalny kosmos.... ;-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NV Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 Spróbuj "zmergować" tą scenę do nowego pliku maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 24 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 24 Sierpień 2007 Ludzie ludzie!! Urzywacie czesto VRayowej kamery? Bo ja zawsze prawie... pobawcie się opcją f-number, zwiększcie ją to zobaczycie takie cuda w renderingu jakie sie fizjonomom nie sniły :) Zmniejszyłem ja troszeczke od wartości podstawowej i oto efekt: Ani pół błędu :) Więc cisne dalej ze scenką... Pozdrawiam i dalej czekam na komentarze! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gawel72 Napisano 24 Sierpień 2007 Share Napisano 24 Sierpień 2007 Hej. Fajne, podoba mi się chodnik, ale przyczepię się do czegoś. :P Dałeś teksture displacement na ziemię w środku zagrody? Bo trochę te kamienie tam są za płaskie i chyba trochę za mocne światło jest, widać to na drzwiach chatki gnoma, ale to tylko moje zdanie. ;P Powodzenia w dalszej pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 25 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 25 Sierpień 2007 To jest wszystko dopiero początek, bedzie i disp na ziemi nie bójta się :D licze ze tu bedzie dużo więcej rzeczy jak np. KOMIN :D i pług na ziemi i takie jakieś... dzięks za komentarze i krytykę. Co do światla to jeszcze troche psoiedze nad nim aby je uciekawic, przyjmijmy ze to prowizorka jest ;) POZDRAWIAM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baciany Napisano 25 Sierpień 2007 Share Napisano 25 Sierpień 2007 "Za górami za lasami było sobie szare niebo..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 28 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2007 Zrobiłem sobie komin... ale co z tego? nadal błędy!! zMergowalem to do nowego pliku nie pomogło. nawet format nie pomógl. Nie wiem co jest i jeśli mi tu nikt nie pomoże to odkładam grafike na bok :'( bo już nie mam naprawde nerwów. Licze że zjawi się rycerz w zlotej zbroji i powie skąd to #$&$ się wzięło... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RaVirr Napisano 28 Sierpień 2007 Share Napisano 28 Sierpień 2007 Może karta graficzna Ci się jara? Albo procek? Albo pamięć?:p Na twoim miejscu włączyłbym jakąś wymagającą giere albo benchmark i jeśli będą takie artefakty to raczej na pewno coś ze sprzętem się dzieje.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NV Napisano 28 Sierpień 2007 Share Napisano 28 Sierpień 2007 Albo lepiej orthosa (czy jakoś tak sie to pisze " ) - testuje procka i pamięć przy maksymalnym obciążeniu. Będzie wiadomo czy twój komputer jest stabilny. Jeśli tam wszystko gra to wtedy jakaś gierka nastawiona b. ostro na grafikę włączasz wszystkie detale na maxa i obserwujesz czy nie ma artefaktów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 28 Sierpień 2007 Share Napisano 28 Sierpień 2007 Karta graficzna odpowiada jedynie za wyświetlanie obrazu w viewportach a rendering odwala sam procek. Jakby się procek za bardzo przegrzał i nie wyrobił z liczeniem sceny to raczej zawiesił by kompa a nie odpuścił sobie przeliczenie kilku pikseli. Ja bym szukał przyczyny albo w błędach jakiegoś obiektu w scenie albo w błędzie renderera. Może coś z kamerą jest nie tak, nie wiem ale współczuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gawel72 Napisano 28 Sierpień 2007 Share Napisano 28 Sierpień 2007 Masz oryginalnego renderera? A może spróbuj z eksportować scenę do .obj albo innego formatu i importować go do nowej sceny i zrobić nowe materiały i ustawienia rendera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 28 Sierpień 2007 Share Napisano 28 Sierpień 2007 Jest też taki modyfikator STL check który sprawdza spójność siatki może gdzieś są jakieś błędy i przez to te artefakty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 28 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2007 STL check wykazał 110 błędów :) Jakiś krok do przodu... dziekuje Tomalko :* Zaraz zabieram się dalej do rpacy i popróbuje to naprawić... Dzięki wszystko za rady!! P.S. Ciągle odpalam jak mamc zas wymagające gry :P Procek sie nie grzeje bo to kontroluje wiec to nie sprzet... Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 28 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 28 Sierpień 2007 Wybaczcie mi podwójny psot ale psotanowiłem... zrobie wszystko od nowa. Scena bedzie lepsiejsza :) mam nowe pomysły i mysle że jesli znów czegos nie pochrzanie to nareszcie skończe i będzie fajna scenka. oczywiście nie zmieniam tematu pracy tym samym zostaje w tym wątku liczę ze zostaniecie ze mną. Pozdrawiam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mortom Napisano 30 Sierpień 2007 Share Napisano 30 Sierpień 2007 Godzil no to powodzenia :) na pewno teraz ta nowa scena będzie lepsza i bez bugów :) Grunt to pozytywne nastawienie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 31 Sierpień 2007 Share Napisano 31 Sierpień 2007 za bardzo to rozmyte wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gekkor Napisano 31 Sierpień 2007 Share Napisano 31 Sierpień 2007 Czesc Moze nie jestem jakims znawca bo dopiero zaczynam ale ja mialem takie cos u siebie (czarne plamy)i nie moglem dojsc co to bylo. Prubowalem wszystkiego i doszedlem do tego ze powodowala to textura i to tylko w Mray. W innym renderze bylo ok. Sprawdz wiec jakie mapy nalozyles ostatnio i poprubuj. Pozdrawiam i nie zniechecaj sie wszystko co najlepsze rodzi sie w bolach! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Godzil Napisano 31 Sierpień 2007 Autor Share Napisano 31 Sierpień 2007 ciekawy post. na pewno srpóbuje jak tylko znajdę chwilę. dzięki za słowa otuchy. pozdrawiam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się