Skocz do zawartości

Scena 3D: Hatka gnoma


Godzil

Rekomendowane odpowiedzi

Chce na chwile oderwać się od rzeczywistości a poćwiczyć oświetlenie używając VRaysun, najlepiej to chyba zrobić przy otwartych przestrzeniach :) Postanowiłem więc zrobić sobie nową scenkę i licze na równie bujny bukiet komentarzy i krytyk jak przy mojej poprzedniej rpacy :) (podziękowania dla wszystkich przy pomocy w jadalni znajdują się w dziale Finished Works :] )

 

A oto pierwsze screeny:

 

render02ho0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witajcie znóf! praca idzie bardzo powoli bo pracuje i mam bardzo mało czasu. Ale no coś kombinuje... i kolejne problemy napotkałem. Zerknijcie proszę na te dwa renderingi:

 

render04bs1.jpg

 

Pierwszy malutki, testowy ale wszystko wyszło jak chciałem i jak przewidziałem, żadnych blędów i wszystko pięknie gra.

 

render05dj5.jpg

 

a tutaj kolejny wiekszy już i CÓŻ TO?! Zauważcie, że na drzwiach nie pojawił sie w pelni cien latarni ORAZ zaraz obok "drzwi" kolo wejscia znaczy, malutki zle dorenderowany kwadracik (pisze malutki bo wczesniej bylo ich jak mrówek w okolicach tego miejsca!!:O ) Nie wiem skad sie wzial bo nic procz rozdzielczosci w tych renderach nie bylo zmieniane!

 

Ten wiekszy to 800x600 a jak renderowalem w 640x480 to tych bledow bylo wiecej. Czy to zalezy od SHADOW BIAS w VRaysun?

 

kolejny raz prosze o pomoc!!

 

pozdrawiam

 

P.S. co myślicie o tym rodzaju antialiasingu? Chcialem taki efekt snu uzyskac troszku, czy jak na pustyni ale chyba zbyt rozmyte nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten rodzaj antialiasingu - zbyt rozmyte, początkowo myślałam że mam coś nie tak z oczami.

efekt snu lepiej uzyskasz dodając później w photoshopie lekką poświatę do jasnych obiektów.

 

ten źle wyrenderowany kwadrat nie wiem dlaczego, jeszcze mi się tak nie zdarzyło. Możesz spróbować wyrenderować osobno tylko ten region gdzie jest błąd i potem dokleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie ta kamienna ścieżka wygląda, kamienie robione displace'm? Płot na nowych renderach jest o niebo lepszy a co do trawy to jak dla mnie jest zbyt równomiernie rozłożona, przydałoby się kilka większych kęp jakiś krzaczek co kawałek, może trochę kwiatów ale pewnie to zrobisz później. A to rozmycie to tylko efekt filtra? bo nawet fajny klimacik nadaje. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to AA się ładnie komponuje z takim tematem, ja bym zostawił. praca ma potencjał, według mnie walcz z roślinnością, drzewa, krzaki, kwiatki rozrzucone scatterem. aż ci maszyna przestanie to uciągać ]:-> spróbój minimalnie poprzesówać obiekty, czesto taki wykrzaczone kawałki rendera t po prostu błędy w algorytmie. po prostu przesuń np kamere;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ludzie!! Urzywacie czesto VRayowej kamery? Bo ja zawsze prawie... pobawcie się opcją f-number, zwiększcie ją to zobaczycie takie cuda w renderingu jakie sie fizjonomom nie sniły :) Zmniejszyłem ja troszeczke od wartości podstawowej i oto efekt:

 

render07fr3.jpg

 

Ani pół błędu :) Więc cisne dalej ze scenką...

Pozdrawiam i dalej czekam na komentarze! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Fajne, podoba mi się chodnik, ale przyczepię się do czegoś. :P Dałeś teksture displacement na ziemię w środku zagrody? Bo trochę te kamienie tam są za płaskie i chyba trochę za mocne światło jest, widać to na drzwiach chatki gnoma, ale to tylko moje zdanie. ;P

Powodzenia w dalszej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wszystko dopiero początek, bedzie i disp na ziemi nie bójta się :D licze ze tu bedzie dużo więcej rzeczy jak np. KOMIN :D i pług na ziemi i takie jakieś... dzięks za komentarze i krytykę. Co do światla to jeszcze troche psoiedze nad nim aby je uciekawic, przyjmijmy ze to prowizorka jest ;) POZDRAWIAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie komin... ale co z tego? render08rt3.jpg

 

nadal błędy!! zMergowalem to do nowego pliku nie pomogło. nawet format nie pomógl. Nie wiem co jest i jeśli mi tu nikt nie pomoże to odkładam grafike na bok :'( bo już nie mam naprawde nerwów. Licze że zjawi się rycerz w zlotej zbroji i powie skąd to #$&$ się wzięło... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo lepiej orthosa (czy jakoś tak sie to pisze " ) - testuje procka i pamięć przy maksymalnym obciążeniu. Będzie wiadomo czy twój komputer jest stabilny. Jeśli tam wszystko gra to wtedy jakaś gierka nastawiona b. ostro na grafikę włączasz wszystkie detale na maxa i obserwujesz czy nie ma artefaktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta graficzna odpowiada jedynie za wyświetlanie obrazu w viewportach a rendering odwala sam procek. Jakby się procek za bardzo przegrzał i nie wyrobił z liczeniem sceny to raczej zawiesił by kompa a nie odpuścił sobie przeliczenie kilku pikseli. Ja bym szukał przyczyny albo w błędach jakiegoś obiektu w scenie albo w błędzie renderera. Może coś z kamerą jest nie tak, nie wiem ale współczuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STL check wykazał 110 błędów :) Jakiś krok do przodu... dziekuje Tomalko :* Zaraz zabieram się dalej do rpacy i popróbuje to naprawić... Dzięki wszystko za rady!!

 

P.S. Ciągle odpalam jak mamc zas wymagające gry :P Procek sie nie grzeje bo to kontroluje wiec to nie sprzet... Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie mi podwójny psot ale psotanowiłem... zrobie wszystko od nowa. Scena bedzie lepsiejsza :) mam nowe pomysły i mysle że jesli znów czegos nie pochrzanie to nareszcie skończe i będzie fajna scenka. oczywiście nie zmieniam tematu pracy tym samym zostaje w tym wątku liczę ze zostaniecie ze mną. Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Moze nie jestem jakims znawca bo dopiero zaczynam ale ja mialem takie cos u siebie (czarne plamy)i nie moglem dojsc co to bylo. Prubowalem wszystkiego i doszedlem do tego ze powodowala to textura i to tylko w Mray. W innym renderze bylo ok. Sprawdz wiec jakie mapy nalozyles ostatnio i poprubuj. Pozdrawiam i nie zniechecaj sie wszystko co najlepsze rodzi sie w bolach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności