Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chce na chwile oderwać się od rzeczywistości a poćwiczyć oświetlenie używając VRaysun, najlepiej to chyba zrobić przy otwartych przestrzeniach :) Postanowiłem więc zrobić sobie nową scenkę i licze na równie bujny bukiet komentarzy i krytyk jak przy mojej poprzedniej rpacy :) (podziękowania dla wszystkich przy pomocy w jadalni znajdują się w dziale Finished Works :] )

 

A oto pierwsze screeny:

 

render02ho0.jpg

  • Odpowiedzi 28
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

trawka to vrayfur?

przyjemna scena

tekstury desek nieciekawe, dodaj zabrudzeń na łączeniach, i jakichś uszkodzeń, albo przynajmniej wyraźniejsze słoje

powinna być furtka od strony ścieżki

Napisano

jak ladnie wykadrujesz, troche [podkreslisz kolor i zmienisz drewno na bardziej zdisplejsowane dto bedzie naprawde super;) pozdr

Napisano
  • Autor

Witajcie znóf! praca idzie bardzo powoli bo pracuje i mam bardzo mało czasu. Ale no coś kombinuje... i kolejne problemy napotkałem. Zerknijcie proszę na te dwa renderingi:

 

render04bs1.jpg

 

Pierwszy malutki, testowy ale wszystko wyszło jak chciałem i jak przewidziałem, żadnych blędów i wszystko pięknie gra.

 

render05dj5.jpg

 

a tutaj kolejny wiekszy już i CÓŻ TO?! Zauważcie, że na drzwiach nie pojawił sie w pelni cien latarni ORAZ zaraz obok "drzwi" kolo wejscia znaczy, malutki zle dorenderowany kwadracik (pisze malutki bo wczesniej bylo ich jak mrówek w okolicach tego miejsca!!:O ) Nie wiem skad sie wzial bo nic procz rozdzielczosci w tych renderach nie bylo zmieniane!

 

Ten wiekszy to 800x600 a jak renderowalem w 640x480 to tych bledow bylo wiecej. Czy to zalezy od SHADOW BIAS w VRaysun?

 

kolejny raz prosze o pomoc!!

 

pozdrawiam

 

P.S. co myślicie o tym rodzaju antialiasingu? Chcialem taki efekt snu uzyskac troszku, czy jak na pustyni ale chyba zbyt rozmyte nie?

Napisano

ten rodzaj antialiasingu - zbyt rozmyte, początkowo myślałam że mam coś nie tak z oczami.

efekt snu lepiej uzyskasz dodając później w photoshopie lekką poświatę do jasnych obiektów.

 

ten źle wyrenderowany kwadrat nie wiem dlaczego, jeszcze mi się tak nie zdarzyło. Możesz spróbować wyrenderować osobno tylko ten region gdzie jest błąd i potem dokleić.

Napisano

Bardzo fajnie ta kamienna ścieżka wygląda, kamienie robione displace'm? Płot na nowych renderach jest o niebo lepszy a co do trawy to jak dla mnie jest zbyt równomiernie rozłożona, przydałoby się kilka większych kęp jakiś krzaczek co kawałek, może trochę kwiatów ale pewnie to zrobisz później. A to rozmycie to tylko efekt filtra? bo nawet fajny klimacik nadaje. Powodzenia.

Napisano
  • Autor

Tak kwiaty krzaczki i nawet grzybki beda beda... Moze jakieś drzewo się zmiesci z tyłu no i chce zrobić kamienny komin :D

 

Dzieki za komentarze, czekam na wiecej moze komus uda sie pomóc mi z tym renderingiem :(

Napisano

to AA się ładnie komponuje z takim tematem, ja bym zostawił. praca ma potencjał, według mnie walcz z roślinnością, drzewa, krzaki, kwiatki rozrzucone scatterem. aż ci maszyna przestanie to uciągać ]:-> spróbój minimalnie poprzesówać obiekty, czesto taki wykrzaczone kawałki rendera t po prostu błędy w algorytmie. po prostu przesuń np kamere;)

Napisano
  • Autor

Tak zrobie popróbuje, ale czemu an mniejszym renderze jest wszystko ok a na większym już nie? :O ;'(

Napisano
  • Autor

A to się stało jak ruszyłem lekko kamera jak radziliście...

 

render06zs1.jpg

 

Jak dla mnie to to jest totalny kosmos.... ;-/

Napisano

Spróbuj "zmergować" tą scenę do nowego pliku maxa.

Napisano
  • Autor

Ludzie ludzie!! Urzywacie czesto VRayowej kamery? Bo ja zawsze prawie... pobawcie się opcją f-number, zwiększcie ją to zobaczycie takie cuda w renderingu jakie sie fizjonomom nie sniły :) Zmniejszyłem ja troszeczke od wartości podstawowej i oto efekt:

 

render07fr3.jpg

 

Ani pół błędu :) Więc cisne dalej ze scenką...

Pozdrawiam i dalej czekam na komentarze! :D

Napisano

Hej. Fajne, podoba mi się chodnik, ale przyczepię się do czegoś. :P Dałeś teksture displacement na ziemię w środku zagrody? Bo trochę te kamienie tam są za płaskie i chyba trochę za mocne światło jest, widać to na drzwiach chatki gnoma, ale to tylko moje zdanie. ;P

Powodzenia w dalszej pracy.

Napisano
  • Autor

To jest wszystko dopiero początek, bedzie i disp na ziemi nie bójta się :D licze ze tu bedzie dużo więcej rzeczy jak np. KOMIN :D i pług na ziemi i takie jakieś... dzięks za komentarze i krytykę. Co do światla to jeszcze troche psoiedze nad nim aby je uciekawic, przyjmijmy ze to prowizorka jest ;) POZDRAWIAM!

Napisano
  • Autor

Zrobiłem sobie komin... ale co z tego? render08rt3.jpg

 

nadal błędy!! zMergowalem to do nowego pliku nie pomogło. nawet format nie pomógl. Nie wiem co jest i jeśli mi tu nikt nie pomoże to odkładam grafike na bok :'( bo już nie mam naprawde nerwów. Licze że zjawi się rycerz w zlotej zbroji i powie skąd to #$&$ się wzięło... Pozdrawiam

Napisano

Może karta graficzna Ci się jara? Albo procek? Albo pamięć?:p Na twoim miejscu włączyłbym jakąś wymagającą giere albo benchmark i jeśli będą takie artefakty to raczej na pewno coś ze sprzętem się dzieje..

Napisano

Albo lepiej orthosa (czy jakoś tak sie to pisze " ) - testuje procka i pamięć przy maksymalnym obciążeniu. Będzie wiadomo czy twój komputer jest stabilny. Jeśli tam wszystko gra to wtedy jakaś gierka nastawiona b. ostro na grafikę włączasz wszystkie detale na maxa i obserwujesz czy nie ma artefaktów.

Napisano

Karta graficzna odpowiada jedynie za wyświetlanie obrazu w viewportach a rendering odwala sam procek. Jakby się procek za bardzo przegrzał i nie wyrobił z liczeniem sceny to raczej zawiesił by kompa a nie odpuścił sobie przeliczenie kilku pikseli. Ja bym szukał przyczyny albo w błędach jakiegoś obiektu w scenie albo w błędzie renderera. Może coś z kamerą jest nie tak, nie wiem ale współczuje.

Napisano

Masz oryginalnego renderera? A może spróbuj z eksportować scenę do .obj albo innego formatu i importować go do nowej sceny i zrobić nowe materiały i ustawienia rendera.

Napisano

Jest też taki modyfikator STL check który sprawdza spójność siatki może gdzieś są jakieś błędy i przez to te artefakty.

Napisano
  • Autor

STL check wykazał 110 błędów :) Jakiś krok do przodu... dziekuje Tomalko :* Zaraz zabieram się dalej do rpacy i popróbuje to naprawić... Dzięki wszystko za rady!!

 

P.S. Ciągle odpalam jak mamc zas wymagające gry :P Procek sie nie grzeje bo to kontroluje wiec to nie sprzet... Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Wybaczcie mi podwójny psot ale psotanowiłem... zrobie wszystko od nowa. Scena bedzie lepsiejsza :) mam nowe pomysły i mysle że jesli znów czegos nie pochrzanie to nareszcie skończe i będzie fajna scenka. oczywiście nie zmieniam tematu pracy tym samym zostaje w tym wątku liczę ze zostaniecie ze mną. Pozdrawiam!!

Napisano

Godzil no to powodzenia :) na pewno teraz ta nowa scena będzie lepsza i bez bugów :) Grunt to pozytywne nastawienie.

Pozdrawiam

Napisano

Czesc

Moze nie jestem jakims znawca bo dopiero zaczynam ale ja mialem takie cos u siebie (czarne plamy)i nie moglem dojsc co to bylo. Prubowalem wszystkiego i doszedlem do tego ze powodowala to textura i to tylko w Mray. W innym renderze bylo ok. Sprawdz wiec jakie mapy nalozyles ostatnio i poprubuj. Pozdrawiam i nie zniechecaj sie wszystko co najlepsze rodzi sie w bolach!

Napisano
  • Autor

ciekawy post. na pewno srpóbuje jak tylko znajdę chwilę. dzięki za słowa otuchy. pozdrawiam!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności