Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W wolnych chwilach dłubę sobie Dodga challengera i muszę przyznać że nie spodziewałem się że to będzie takie trudne.

No nic, na razie mam "trochę" przodu, karoserię i lakier (kolor niekoniecznie ostateczny)

Wytykajcie ile się da a ja postaram się was posłuchać :) ,tylko weźcie poprawkę na to iż to mój pierwszy samochód (no powiedzmy pierwszy który chcę pokazać :) )

 

Musiałem usunąć z serwera większość renderów.

Tu są te które pozostały

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_30.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_43.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_44.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_45.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_57.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_59.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_61.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_62.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_63.jpg

  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

po obu stronach przedniej szyby blacha jakaś taka troszeczkę prosta, chyba że tak powinno być...

Napisano

Robertus - Tak modeluję w Blenderze (bo mi wygodniej) i renderuje w maxie w Vrayu

JackVasi - Jak to nie ma co odbijać, całe wielkie czarne niebo ;)

Thyrrun - Już nie jest :)

artur728 - Szyb jeszcze niema

 

Jak na razie skończyłem przód ( oprócz szkieł w światłach ) no chyba że będziecie mieli jakieś sugestie.

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_6.jpg

I na specjalne życzenie ( jeszcze przed poprawkami )

http://www.mateuszg.com/pliki/challenger_bialy.jpg

Napisano

Obiekt fajny...nawet bardzo-tez mam go w planach;) jednak wykonanie kuleje...nie chodzi mi o zniechęcanie czy cos-broń Boże sie nie zniechęcaj- ale strasznie duzo błędów juz na pierwszy rzut okiem!Pomijając juz fakt, że bok to klepał pan Ździch z kumplami w szopie to jeszcze maska do wymiany i słupki przednie też!Na googlach jest cała masa zdjęć tego autka i naprawde powinieneś na nie dobrze popatrzeć...przynajmniej taka jest moja rada!Pracuj dalej-powodzenia i skończ go bo warto!POzdro

Napisano

Swinger76 - Dzięki za opinię :) Zamierzam go skończyć, zawziąłem się i tyle. To jest mój pierwszy car i szczerze mówiąc coraz bardziej mi się to podoba :D tylko że nie wszystko jest dla mnie oczywiste i wiele rzeczy się dopiero uczę. W żadnym tutku nie widziałem żadnego sposobu na "klepanie maski" i czasem mi wychodzą jakieś babole :). Słupki jeszcze nie są zrobione to tylko tmp do czasu aż mi się zechce dalej je męczyć. Byłbym wdzięczny za pokazanie miejsc które powinny być poprawione. Ja po wielu godz. wpatrywania się w ten model nie widzę wszystkiego :) A co do samej maski to już nie do końca wiem co z nią jest nie tak.

Pozdrawiam i liczę na pomoc :)

Napisano

Hm....naprawde wystarczyłoby zebys pooglądał duzo zdjęć tego auta i byś zauważył różnice...no ale że prosiłeś o pomoc to tak:

challengerlody8.th.jpg

czerwone - na bank do poprawy, te linienie powinny być tak ostre i na pewno przynajmniej z przodu nie tak oddalone od siebie

żółte - za ostre-powinno być ładnie zaokrąglone jak ta chromowana ramka, która powinna iść tak w ogóle równo z maska prawie

zielone - na pewno nie powinno być wklęsłe tylko nawet lekko wypukłe...no chyba ze to przez lakier ale nie wydaje mi sie

różowe - maska powinna łagodniej schodzić w dół i na pewno nie tak nisko...patrz zdjęcia

niebieski - tam nieco inaczej to idzie i na pewno też to zauważysz na zdjęciach i załapiesz o co chodzi

 

napisałbym w tym miejscu że powinieneś wklepać sobie w firefoxie czy tam ie : http://www.google.pl ale zeby nie bylo to masz tu troche refek:

http://www.autocentrum.pl/galerie_aut/Dodge_Challenger.html

http://www.brandonclassics.com/www/images/1974_dodge_challenger/1974DodgeChallengerLeftFront2.jpg

http://digiads.com.au/car-news/latest-DODGE-news/1970_Dodge_Challenger_Limited_Edition_Foose_D_200611/photos_0.html

 

A teraz najważniejsze:

DAJ RENDER W CLAYU (SZARY-standardowy kolor) I POKAŻ SIATKE!!!!!!! ułatwi to pomoc 10000razy!

Napisano

Dzięki, faktycznie te kilka miejsc jest do poprawki, a wcześniej wydawało mi się że jest ok :D

Referek mam sporo ale te na pewno się przydadzą.

Daje clay`ik i siatke

http://www.mateuszg.com/pliki/siatka.jpg

http://www.mateuszg.com/pliki/clay_challenger_front.jpg

 

Niektórzy, co uważniejsi mogą zauważyć że zacząłem robić wnętrze :)

Tak, robię wnętrze ale nie trzymam się mocno referek, robię je w miare podobne ale nie zależy mi ( przynajmniej teraz ) na tym żeby było identycznie z orginałem.

Napisano

no i widzisz...na clay'u od razu inaczej to wyglada i jest bardziej przejrzyste....zaraz cos namotam na tej siatce-zaznacze co bym zrobil inaczej:)

 

EDIT:

siatkarn0.th.jpg

no to tak:

zielone jajeczka:) - tam cos krzywo jest-trza by poprawic deczko

niebieskie 4kąty - zobacz na gęstość siatki z przudu i tyłu dachu....troche bez sensu....

zielone linie - powinny iść przez całość ale coś mi sie zapomniało:) - generalnie te chamfery sa za ostre...ten dolny bo masz tam aż 4 linie blisko siebie i tam jest najgorzej...

czerwona linia - dodałbym linie tam i lekko wyciągnął zeby uwypuklić to miejsce a w zasadzie zeby zapobiec zapadaniu sie no i też tam jest taka linia nad dolna zielona co by ja lekko wyciagnac trza bylo

tak poza tym to na clayu widać ze Ci oponki mocno tra o nadkola:)

to tyle narazie ode mnie...pracuj:)Powodzenia

Napisano

Hehehe:) nie ma za co:) i nie, nie będę się krępował:) no więc teraz jest dużo lepiej IMO. jeszcze takie co mi sie rzuciło od razu:

challenger20rc7.th.jpg

w tych miejscach siatka jakas dziwna jest...przy zderzaku troche na łatwizne poszedłeś chyba i zderzak wtapia sie w blache, to male zielone to tam chyba masz niepotrzebny vertex....to chyba tyle:)

Napisano

Nad tym zderzakiem to się sporo namęczyłem i raczej tak zostanie bo już nie mam siły na niego, na drzwiach zapomniałem zmergować pare wertexów, mój błąd, a tam nad kołem nie ma vertexa tylko jest trójkąt dlatego go tak wygina.

 

A tak wygląda wnętrze na razie.

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_21.jpg

 

:Update

Mała poprawka w lakierze i studiu. Lepiej?

http://www.mateuszg.com/pliki/challenger_22.jpg

Napisano

Kolejny updejcik:

Jeszcze dodam trochę chromu na desce rozdzielczej i zegary i wnętrze skończone.

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_28.jpg

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_29.jpg

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_30.jpg

 

Yasutoco - ten problem poprawiłem już wcześniej.

 

:Update

Mały włochaty detal i lusterko :)

http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=48730&d=1188226443

i jeszcze jeden render:

http://www.mateuszg.com/pliki/qubes_1.jpg

i jeszcze jeden :D

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_33.jpg

no i jeszcze jeden

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_34.jpg

Napisano

spoko kar, troche mi capri przypomina

na dwudziestym ósmym renderze, tam gdzie się kończy przedni zderzak, karoseria powinna tak hmm... "wpływać" do środka ?

trochu dziwnie też wyglądają przejścia między szybami, a karoserią

ogólnie najs łan

Napisano

Fajnie że młodzież bierze się za fajne autka ale jak to już skończyłem ?

Chłopie to się roi od niedoróbek, krzywizn i niedoróbek.

Żadne tam ze już skończyłem bierze się i robi dalej.

Napisano

damusTo jaki rydwan by sie jeszcze przydał z tej stajni?? Jak to zostało powiedziane w pewnym filmie, którego pewnie fanem jestes " it's takes the Mopar to catch a Mopar...." czyli Charger R/T a film to Vanishing Point z 1997 roku.

Napisano

Hm no Dodge ma ilka intrygujadych modeli modeling moze i ok ale nie to zeby byl przesadnie em jak by to wierny. Uwazam ze mozna by z teho cosik zrobic na poziomie ale wymaga jeszcze z miesiaca pracy.

podociagaj kolego fotek z netu i poogladaj detale nie ufaj tzw blueprintom czekam na upki

A materialy to wiesz POTEM

Napisano

ReflectVision - masz jakieś konkretne materiały na myśli ??

damusTo - pamiętaj że to mój pierwszy samochód i w 3D nie mam zbyt dużego doświadczenia.

Trochę go dziś wyprostowałem i dodałem kilka detali, postaram się jeszcze powstrzymać i popracować nad nim :) ale tu liczę bardzo na waszą pomoc bo ja w zasadzie już nie do końca wiem co poprawiać :) albo po prostu jestem zbyt leniwy :D

Teraz zastanawiam się jak ładnie zrobić linkę na masce... jakieś sugestie?

 

Tu kilka nowych renderów i detali:

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_38.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_39.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_40.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_41.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_42.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_43.jpg

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_44.jpg - ostateczna wersja linki

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_45.jpg

ten tył będę jeszcze poprawiał, ciężko mi z nim idzie, w viewporcie wygląda dobrze ale na renderze się dziwnie krzywi.

Napisano

Dzięki panowie za motywację, to naprawdę pomaga :)

Dziś stwierdziłem że moje światła są słabiutkie i muszę je poprawić :)

Więc zamiast bumpa zmodelowałem szkiełka. Na razie tylko tył:

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_47.jpg -czerwone

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_48.jpg -i białe na środku

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_49.jpg

 

 

P.S. Musiałem usunąć pliki z serwera więc rendery poniżej 30 się nie będą otwierać :) sorki

Napisano

No i znowu małe poprawki. Tym razem zmieniłem przód, grill, okolice świateł i oczywiście same światła.

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_50.jpg -cały przód (coś dziwnego się dzieje z tym trzecim światłem, ktoś wie o co biega?)

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_51.jpg -małe światełko na dole :)

:Update 1

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_52.jpg -komp mi już ledwo ciągnie tą brykę. Co do kierunkowskazów to nie będą czerwone :)

:Update 2

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_53.jpg - poprawiony cały element pod zderzakiem, i te małe światełka tam :)

Co do tego trzeciego światła to miało jakimś cudem odwrócone normalki.

Napisano

Więc co do studia to raczej jest prowizorka :)

Mam 3 źródła światła, główne (VRlight) które daje refleksy i oświetla wszystko z góry/zboku, drugie to ten wielki biały plane na górze. Ma teksturkę chmurek i VRLightMtl dla doświetlenia i mały vrlight w prawym oknie dla wnętrza.

A tu renderek ściemnionej i uwypuklonej opony:

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_56.jpg

 

:Update

I jeszcze jeden, taki "dynamiczny" :) renderek

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_57.jpg

 

:Update2

Taki troszkę większy renderek z doświetlonym przodem

http://www.mateuszg.com/pliki/Challenger_61.jpg

Napisano

Master Kiełbaster - mua :* mua :* - całuje po rączkach :PP Ależ ciekawe a mnie zawsze ciekawiło jak to zrobić, a nie mogłem znaleźć dobrej stronki.

 

 

EX3qtor - Bardzo ładnie to wychodzi ale ta opona chyba zbyt ciemna no nie wiem mam monitor dziwny to może dlatego :PP

 

I malutki off-ik :PP "The final one is with multiple giant thin boxes and a lot of small spheres scattered around randomly and some spheres organized as if they where lights on top of the car and few cylinder with less GI multiplier, I made the scattered spheres have different colors as well." - to z cylidrami i GI hm...Wytłumaczysz mi to ;> i jak można to przekonwertujesz ten tekst do Mentala bo chyba działa to również w mentalu. Prowadź Mistrzu :D

Napisano

Konkretne postępy widzę:) Nie podoba mi się jednak lakier na karoserii i to że widać prześwity za kołami i grillem....może wartoby było pomysleć nad jakimiś zaślepkami?No i jeszcze taki szczegół ale troche bije po oczach a mianowicie linka jest zaraz za zawleczką deczko za prosta i sprawia wrażenie niemal całkowicie sztywnej....poza tym dobra robota:)Pozdrawiam

Napisano

Zartor - co do opony to wg. mnie jest jeszcze za jasna :) chyba faktycznie masz dziwny monitor ;)

 

Dałem blachy do prostowania i jest trochę lepiej imho.

www.mateuszg.com/pliki/Challenger_63.jpg

Dajcie jeszcze jakieś wskazówki co poprawić PLS :)

 

Btw. zacząłem już Lincolna ale nie pokażę dopóki nie skończę tego Dodge`a :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności