adek Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 Ciekawa prezentacja shaderów w formie wideo pokazująca możliwości nowej implementacji 3.6 MentalRay'a w nadchodzących wersjach 2008 Maya i 3ds Max. Warto zobaczyć.
Matys Napisano 13 Sierpień 2007 Napisano 13 Sierpień 2007 hehehe :-) nie przepadam za techno ale to jest fajne :D
_haRRy Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Taka trochę parodia transformerów. Poza tym fajnie tańczą lol =]
Tomala Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Wiem że to ma być prezentacja shaderów ale to przenikanie części tych robotów trochę razi.
patry Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 26 sekunda... LOL XD Shadery jakieś nienadzwyczajne :) Ciekawe kiedy zrobią wielki krok naprzód... bo na razie to mental praktycznie stoi w miejscu :/
SYmek Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 stoi w miejscu? To jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm w tej branży. A wersje od 3.2 do 3.6 za każdym razem przynoszą poważne zmiany. Tyle tylko, że Ci kolesie stawiają poprzeczkę dwa piętra wyżej od konkurencji. Przeczytaj o takich technologiach jak Reality, RealityServer, Mental Mill czy Meta-SL. Nie ma drugiego renderera, który mógłby się pochwalić takim backgroundem. Już sam fakt, że udało im się poważnie zagrozić dominacji Rendarmana o czymś świadczy - dwie ostatnie części Matrixa policzono w mentalu. W prezentacja video, o której tutaj mowa chodzi o to, że "production shaders" ułatwiają pasowanie materiału CG do life-action - bez uciążliwego stawiania świateł, ustawiania właściwych parametrów dla fotonów etc a nie o efektowne shadery w fajne wzorki. Ma to działać spod palca i możliwie szybko. A policzyć szybko refleksy, z fresnelem i reflection occlusion passem łatwo nie jest. I stąd nazwa "production" - bo każdy filmowy pipeline musi mieć takie narzędzia, żeby obrobić 500 ujęć w sześć miesięcy albo jeszcze szybciej. Mental stanowczo nie stoi w miejscu. Wręcz przeciwnie, konkurencja dawno już została w tyle. Tyle, że może być tego nie widać zza pojedynczego biurka. pozdr., skk.
RA Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Fajny program. Gdy go kiedyś opanuję jako tako, to będę mógł umrzeć. :)
ttaaddeekk Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 pod maxem raczej nie opanujesz bo 1/2 shaderow nie dziala.
SYmek Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 no tak, to jest minus mental raya. Wlasciwie nie da sie w nim grzebac. Albo zadowala Cie to, co masz wbudowane w program (najpewniej w XSI), albo musisz sam pisac w C++ wczesniej zaliczywszy dwa tomy tej pozycji: http://www.amazon.com/Programming-Mental-Handbooks-mental-ray%C2%AE/dp/3211244840
DaveBorck Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Ktoś wie może w czym Blizzard renderował ostatni filmik do Starcrafta 2? Miałem wrażenie, że w mentalu albo vrayu (pewny nie jestem). A czemu pytam? Bo jeden z ich ludzi stwierdził, że ich renderer się nie wyrabia z kilkoma milionami poly i setkami tekstur i przenoszą się na rendermana. Jeśliby chodziło mu o mentala to nie najlepiej świadczy o tym programie. Bo jednak myślę, że Blizzard by byle jakiego ciecia do renderingu nie zatrudnił. Mam nadzieję żę się mylę bo sam tylko mentala używam. Chociaż przyznam, że nie raz miałem z nim problemy i pomimo różnych ustawień przy większych rozdziałkach potrafił nawet gubić buckety.
SWRSC Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Mental potrafi gubic buckety na 32bitowej platformie przy duzej ilosci poly i duzych teksturach. na 64bitach juz smiga bez problemów :)
ttaaddeekk Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 mam dziwne wrazenie ze mental uzywany do superprodukcji (chodzby matrix ) a mental w 3dsmaxie to 2 rozne sprawy, a co do XSI to ma najlepiej zintegrowanego mentala :)
DaveBorck Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 Dzięki SWRSC, dobrze wiedzieć o jakim upgradzie kompa będzie trzeba zacząć myśleć:) A co do wykorzystywania silników renderujących w superprodukcjach to czy to nie jest tak, że jest tam cały sztab techników/programistów odpowiedzialny za rendering i pisanie odpowiednich shaderów tak żeby wszystko dobrze działało?
mathix Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 SYmek ma zdecydowanie rację. Mental to świetny renderer i rozwija się szybko, a numerki są podbijane uczciwie. To poważny przeciwnik Rendermana w produkcji, a fakt, że wersje oem są implementowane w różnych softach standardowo, daje dodatkowych kilka punktów za popularność wśród nieco mniej zaawansowanych użytkowników. Poza tym niedawno przepisali API na obiektowe :). Ma ktoś link do opisu tych nowych shaderków?
piotrek Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 A co do wykorzystywania silników renderujących w superprodukcjach to czy to nie jest tak, że jest tam cały sztab techników/programistów odpowiedzialny za rendering i pisanie odpowiednich shaderów tak żeby wszystko dobrze działało? Nie wiem czy sztab, czy dwie osoby, ale faktem jest, że pisze sie własne shadery. Dlatego do mentala czy rendermana masz całe pozycje poświęcone programowaniu, czego nie dostajesz chyba w przypadku np. vray'a, gdzie tylko przesuwasz suwaczki, by stworzyć sobie materiał. Siłą każdego dobrego softu, nie tylko renderera, jest możliwość pisania własnych skryptów/shaderów/równań/etc. Czasami bawienie się dostępnymi tool'ami jest mało efektywne. Lepiej skrobnąć skrypt, który zrobi dokładnie to, co zaplanowano. Zwłaszcza jeśli przy produkcji masz dostęp do specjalistów, którzy dobrze wiedzą, jak trzeba pisać takie rzeczy. Co do samego mentala - też się zgadzam, że pokazuje pazurki dopiero przy poważnej produkcji. Tak samo jak np. PRMam.
SWRSC Napisano 14 Sierpień 2007 Napisano 14 Sierpień 2007 no i dodatkowo ten maxowy Mental jest troszeczke ograniczony... Na maya ma wieksze możliwości.
mathix Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Piotrek: no do mentala jest kilka pozycji, do rendermana tony. Ale większość algorytmów jest przenośnych, więc jak się zna i RSL-a i c++ + mental api, to można sobie poradzić. SWRSC: oemek z Mayi też nie kosi. Wprawdzie jest dalej niż ten maxowy, ale brakuje mu niektórych rzeczy, no i integracja z programem też nie wymiata. Czasem odchodzą tak chore dziwadła, że można się załamać.
SYmek Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 To co nawala w Maxie czy Mai to nie mental, ale jego implementacja w programie. W obu przypadkach tak implementacja jest skandaliczna. Wlasciwie tylko XSI ma to rozwizane po ludzku, bo tez jest to jedyny z tej trojki, ktory traktuje mentala powazne, jako podstawowe narzedzie, a nie jako propagandowy kwiatek do kozucha: "Patrzcie, my tez mamy ten najslynniejszy raytracer". o Zachowaniu mentala w Mai mozna by kabaret napisac, chociaz ludziom, ktorzy sie na to nadziali nie jest pewnie do smiechu. No ale... A co do wykorzystywania silników renderujących w superprodukcjach to czy to nie jest tak, że jest tam cały sztab techników/programistów odpowiedzialny za rendering i pisanie odpowiednich shaderów tak żeby wszystko dobrze działało? no a co do tego, to jak tu napisano, wlasnie dlatego, mental czy PRman nadaja sie do duzych przedsiewziec a inne, ktorych nie wspomne, nie. Jakosci renderera nie mozna okreslic na testach z kulka a predkosc nie jest ani jedynym ani glownym kryterium oceny, choc pewnie jednym z wazniejszych. Jasne jest tylko, ze konkurencyjne ratracery na Maxa sa latwiejsze w uzyciu. I to jest przeciez dobre. A swoja droga, jaka pulapka sa te gotowe i popularne narzedzia widac po trailerze "Wiedzmina", w ktorym ekipa zaje$%&tych kolesi nie jest w stanie przekroczyc pewnego poziomu. Wnioskuje, ze trzyma ich technologia. Bo tej powaznej, pozwalajacej robic duze rzeczy, wcale nie mozna kupic w sklepie. sy.
mathix Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Ano niestety, żeby używać mayowego mentala to raz - trza znać mentala, a dwa trza znać kaprysy mayatomr, a to czasami jest wiedza wręcz okultystyczna. Niby wszystko jest super, ale nie działa i nie wiadomo czemu..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się