Napisano 19 Sierpień 200717 l Już jakiś czas temu postanowiłem zakończyć robienie lego, ale znów wzięła mnie straszliwa ochota na nie, kiedy zobaczyłem specjalne kolekcjonerskie edycje statków. Na warsztat wziąłem Star Destroyera, chyba największy i najbardziej "skomplikowany" statek w universum Star Wars (oraz wszystkich zestawów LEGO). Model naprawdę jest imponujący. Składa się z ponad 3100 części (!) co deklasuje nawet modele lego technics. Jeśli ktoś nie wie co ze sobą zrobić :P to proponuję inne z tej serii, są jeszcze m.in. Millenium Falcon, TIE Interceptor, X-Wing, Snowspeeder, wszystkie o imponującej ilości części, większej niż 1,500.
Napisano 20 Sierpień 200717 l Łoł! Faktycznie duży bedzie:) Masz taki czy czy ściągnąłeś instrukcje albo coś?
Napisano 21 Sierpień 200717 l Autor Instrukcje ściągnąłem. Nie stać mnie na wydanie 500 dolarów na model :P
Napisano 21 Sierpień 200717 l już mi powoli kompa dobija Nawet tak nie mów bo za dobrze ci idzie zeby Ci komp mial to przerwać a to mi wygląda niestety na poczatek dopiero...
Napisano 21 Sierpień 200717 l Autor Nie, teraz zapisze konstrukcję do innego pliku a w tym zaczne robić pancerz a później tą wieżę co jest z tyłu destroyera
Napisano 21 Sierpień 200717 l Autor A to już chyba ostatni update przed wykonaniem obudowy: Jeszcze małe statystyki na chwilę obecną :) Ilość poly: 708.161 Ilość obiektów: 1264 (każdy obiekt to 1 klocek lego) Rozmiar pliku maxa: 108MB
Napisano 21 Sierpień 200717 l Robilem Jeepa ostatnio i wiem cos o ilosci poly ktore wyskakuja w statystykach :) Sugerowalbym usowac niektore (niewidoczne) elementy klockow zaoszczedzisz tego maaaase. A ogolnie projekt ciekawy - walcz dalej poki komp to wytrzymuje :)
Napisano 21 Sierpień 200717 l Autor Dobrze by było gdyby były grupy ukrywania, bo tak przy odkrywaniu widze wszystko i komp makabrycznie zwalnia, a gdyby mozna bylo tylko część odsłaniać, chyba ze jest coś takiego a ja o tym nie wiem?
Napisano 21 Sierpień 200717 l Autor Niestety mili państwo, będę musiał poczekać na lepsze czasy na nowy komputer :(. Zrobiłem spód statku i ilość polygonów wzrosła do takiej liczby, że teraz obrócenie obiektu zajmuje 10 minut :/ Niestety ilosc klatek to juz nie fps ale fpm, jakies 0,2fpm. Najwyżej opublikuje jako konstrukcję bo cóż innego zrobić
Napisano 21 Sierpień 200717 l zredukuj co sie da... zamiast chamferow na krawedziach kjkockow daj krawedzie zrobione np dirt mapa jak ja probowalem i zaoszczedzilem mase poly. Walcz!!
Napisano 21 Sierpień 200717 l hej, ja jak mam dużą scene to używam Object Display Culling z panelu Utilities w maxie. Można też robić z obiektów selection sety, potem chować i odkrywać całymi setami. Ostatecznie adaptive degradation. Takimi metodami można pracować nad naprawę ogromna sceną gorzej jak Ci się komp wywali przy renderingu, wtedy będziesz musiał to zrobić na innym kompie. ps. pamętaj żeby identyczne obiekty duplikować jako instancje, to zaoszczędzi ci mnustwo pamięci przy renderowaniu. O ile renderer wie co to instancing.
Napisano 3 Wrzesień 200717 l To nie ma super star destroyera?? XD Niezle idzie. (bardzo ... tematyczny nick btw:))
Napisano 3 Wrzesień 200717 l Coruscant ja bym proponował uzyć proxy. świetna sprawa naprawde elegancko sprawdza sie w takich scenach
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto