Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Sam juz nie wiem o co chodzi....chyba się zapętliłem.

Potrzebuję widocznych odbić Vray sky w oknach, co bym nie robił, ich nie ma.

Mam Vray sky w enviromencie Vraya, w env. maxa. Cos jest nie tak, prosze o pomoc:)Z materiałem już robiłem różne kombinacje i nic.Po wyłączeniu fresnela w slocie reflect i zmianie reflection na kolor biały (totalne lustro) nie zobaczyłem vray sky tylko biały kolor.

 

ustawinia env. Vraya

http://img239.imageshack.us/my.php?image=68752216xu3.jpg

materiał szkła:

http://img76.imageshack.us/img76/1356/31442723wx5.jpg

render:

http://img68.imageshack.us/img68/9548/12tj0.jpg

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Daj odbicia na max (Fresnel włączony). HL gloss podłącz do Refl. gloss, lub ustaw na 1.

Napisano

Jeśli umieścisz tu scenkę to zobaczę co się da zrobić : )

Napisano

Fressnela w vray się raczej do szyb nie stosuje z prostego powodu. Vray nie liczy całkowitego wewnętrznego odbicia i fresnell źle działa po prostu. Lepiej mapę faloff wsadzić w slot reflection i przeregulowac żeby nie szla od czarnego tylko od szarego. Jaki masz IOR szkła? Jak 1.5 -1.6 to zmień na 1.01 - 1.02

Napisano
  • Autor

generalnie nic nie pomaga,wrzuciłem hdra zamiast vray skya i to samo,brak odbicia.Jutro do tego siąde.dzieki za pomoc

Napisano
dlaczego Hynol na takie wartości?

 

A dlaczego nie? To jest Thin wall refraction nomen omen - przy rzeczywistych szyby zaczynają "kłamać". Osobiście daje IOR na 1.0 i sampling na 1 żeby się szybciej liczyło.

Napisano

hmm, w sumie tak mysle sobie, ze w okna mozna tak robic - bo tylko odbijaja, fakt

Napisano

To jest dość oszczędne przy wizkach. Renderer nie zatrzymuje się na godzine.

Napisano

Acha - szyba nie musi mieć w takim przypadku "objętości". Znaczy się może ale nie musi. Sam plane jako szyba zadziała.

 

Edit: ehhhh, pamięć nie ta. Jeszcze odznaczone transparent shadow na takim szkle i we właściwościach obiektu (szyby) cast shadow odhaczyć.

Napisano

wracajac do pytania o odbicie w oknach,

u mnie ten sam problem, wstawienie bitmapy/VrayMap do Override Env w ustawieniach Vraya, powoduje jakies odbicia, ale zupelnie nie widac textury (nieba), zmiana mapowania screen/sperical tez nie pomaga.

 

To jak to sie robi?

 

:)

Napisano

Ja po chamsku wstawiam sporego plejna na przeciwko okien, w zrodle swiatla ustawiam by nie rzucal cieni i innych bajerów i jest ok:) Kiedys robiłem kosmicznego testa gdzie w reflekta szkla wsadzałem owego plejna...moze bezsensownie, moze nie, jednakze nie pamietam wyników testów niestety;)

Napisano

no juz tez nad tym myslalem, jak nic innego nie wymyslicie, to bedzie plejn :)

 

dzieki!

Napisano

mapowanie enviroment/spherical. I kręcić rgb outputem w górę aż do uzyskania dobrego efektu. HDRke na 16 bit ustawić (bo chyba nie rgb 8 bit używasz?)

Napisano

dzieki! zaczyna dzialac...

soon sie pochwale :D

Napisano

Odbić na oknach się nie bluruje i używa się hdrek w "nieco" wyższej rozdziałce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności