nitrograd Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 Witam! Sam juz nie wiem o co chodzi....chyba się zapętliłem. Potrzebuję widocznych odbić Vray sky w oknach, co bym nie robił, ich nie ma. Mam Vray sky w enviromencie Vraya, w env. maxa. Cos jest nie tak, prosze o pomoc:)Z materiałem już robiłem różne kombinacje i nic.Po wyłączeniu fresnela w slocie reflect i zmianie reflection na kolor biały (totalne lustro) nie zobaczyłem vray sky tylko biały kolor. ustawinia env. Vraya http://img239.imageshack.us/my.php?image=68752216xu3.jpg materiał szkła: http://img76.imageshack.us/img76/1356/31442723wx5.jpg render: http://img68.imageshack.us/img68/9548/12tj0.jpg
arev Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 Daj odbicia na max (Fresnel włączony). HL gloss podłącz do Refl. gloss, lub ustaw na 1.
nitrograd Napisano 18 Wrzesień 2007 Autor Napisano 18 Wrzesień 2007 zrobiłem tak jak mówisz i nic, ciagle....nie wiem o co chodzi http://img64.imageshack.us/img64/8950/zap1pt2.jpg, moze cos z vray sky?
arev Napisano 18 Wrzesień 2007 Napisano 18 Wrzesień 2007 Jeśli umieścisz tu scenkę to zobaczę co się da zrobić : )
Hynol Napisano 18 Wrzesień 2007 Napisano 18 Wrzesień 2007 Fressnela w vray się raczej do szyb nie stosuje z prostego powodu. Vray nie liczy całkowitego wewnętrznego odbicia i fresnell źle działa po prostu. Lepiej mapę faloff wsadzić w slot reflection i przeregulowac żeby nie szla od czarnego tylko od szarego. Jaki masz IOR szkła? Jak 1.5 -1.6 to zmień na 1.01 - 1.02
nitrograd Napisano 18 Wrzesień 2007 Autor Napisano 18 Wrzesień 2007 generalnie nic nie pomaga,wrzuciłem hdra zamiast vray skya i to samo,brak odbicia.Jutro do tego siąde.dzieki za pomoc
Hynol Napisano 18 Wrzesień 2007 Napisano 18 Wrzesień 2007 dlaczego Hynol na takie wartości? A dlaczego nie? To jest Thin wall refraction nomen omen - przy rzeczywistych szyby zaczynają "kłamać". Osobiście daje IOR na 1.0 i sampling na 1 żeby się szybciej liczyło.
SWRSC Napisano 18 Wrzesień 2007 Napisano 18 Wrzesień 2007 hmm, w sumie tak mysle sobie, ze w okna mozna tak robic - bo tylko odbijaja, fakt
Hynol Napisano 19 Wrzesień 2007 Napisano 19 Wrzesień 2007 To jest dość oszczędne przy wizkach. Renderer nie zatrzymuje się na godzine.
Hynol Napisano 19 Wrzesień 2007 Napisano 19 Wrzesień 2007 Acha - szyba nie musi mieć w takim przypadku "objętości". Znaczy się może ale nie musi. Sam plane jako szyba zadziała. Edit: ehhhh, pamięć nie ta. Jeszcze odznaczone transparent shadow na takim szkle i we właściwościach obiektu (szyby) cast shadow odhaczyć.
Tas Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 wracajac do pytania o odbicie w oknach, u mnie ten sam problem, wstawienie bitmapy/VrayMap do Override Env w ustawieniach Vraya, powoduje jakies odbicia, ale zupelnie nie widac textury (nieba), zmiana mapowania screen/sperical tez nie pomaga. To jak to sie robi? :)
Zbychowaty Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 Ja po chamsku wstawiam sporego plejna na przeciwko okien, w zrodle swiatla ustawiam by nie rzucal cieni i innych bajerów i jest ok:) Kiedys robiłem kosmicznego testa gdzie w reflekta szkla wsadzałem owego plejna...moze bezsensownie, moze nie, jednakze nie pamietam wyników testów niestety;)
Tas Napisano 27 Wrzesień 2007 Napisano 27 Wrzesień 2007 no juz tez nad tym myslalem, jak nic innego nie wymyslicie, to bedzie plejn :) dzieki!
Hynol Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 mapowanie enviroment/spherical. I kręcić rgb outputem w górę aż do uzyskania dobrego efektu. HDRke na 16 bit ustawić (bo chyba nie rgb 8 bit używasz?) 1
Tas Napisano 28 Wrzesień 2007 Napisano 28 Wrzesień 2007 dzieki! zaczyna dzialac... soon sie pochwale :D
oo79 Napisano 29 Wrzesień 2007 Napisano 29 Wrzesień 2007 tak w ramach testu tych nastawien materiału.
Hynol Napisano 29 Wrzesień 2007 Napisano 29 Wrzesień 2007 Odbić na oknach się nie bluruje i używa się hdrek w "nieco" wyższej rozdziałce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się