nitrograd Napisano 16 Wrzesień 2007 Share Napisano 16 Wrzesień 2007 Witam! Sam juz nie wiem o co chodzi....chyba się zapętliłem. Potrzebuję widocznych odbić Vray sky w oknach, co bym nie robił, ich nie ma. Mam Vray sky w enviromencie Vraya, w env. maxa. Cos jest nie tak, prosze o pomoc:)Z materiałem już robiłem różne kombinacje i nic.Po wyłączeniu fresnela w slocie reflect i zmianie reflection na kolor biały (totalne lustro) nie zobaczyłem vray sky tylko biały kolor. ustawinia env. Vraya http://img239.imageshack.us/my.php?image=68752216xu3.jpg materiał szkła: http://img76.imageshack.us/img76/1356/31442723wx5.jpg render: http://img68.imageshack.us/img68/9548/12tj0.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 16 Wrzesień 2007 Share Napisano 16 Wrzesień 2007 Daj odbicia na max (Fresnel włączony). HL gloss podłącz do Refl. gloss, lub ustaw na 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nitrograd Napisano 18 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2007 zrobiłem tak jak mówisz i nic, ciagle....nie wiem o co chodzi http://img64.imageshack.us/img64/8950/zap1pt2.jpg, moze cos z vray sky? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 18 Wrzesień 2007 Share Napisano 18 Wrzesień 2007 Jeśli umieścisz tu scenkę to zobaczę co się da zrobić : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 18 Wrzesień 2007 Share Napisano 18 Wrzesień 2007 Fressnela w vray się raczej do szyb nie stosuje z prostego powodu. Vray nie liczy całkowitego wewnętrznego odbicia i fresnell źle działa po prostu. Lepiej mapę faloff wsadzić w slot reflection i przeregulowac żeby nie szla od czarnego tylko od szarego. Jaki masz IOR szkła? Jak 1.5 -1.6 to zmień na 1.01 - 1.02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 18 Wrzesień 2007 Share Napisano 18 Wrzesień 2007 dlaczego Hynol na takie wartości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nitrograd Napisano 18 Wrzesień 2007 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2007 generalnie nic nie pomaga,wrzuciłem hdra zamiast vray skya i to samo,brak odbicia.Jutro do tego siąde.dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 18 Wrzesień 2007 Share Napisano 18 Wrzesień 2007 dlaczego Hynol na takie wartości? A dlaczego nie? To jest Thin wall refraction nomen omen - przy rzeczywistych szyby zaczynają "kłamać". Osobiście daje IOR na 1.0 i sampling na 1 żeby się szybciej liczyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 18 Wrzesień 2007 Share Napisano 18 Wrzesień 2007 hmm, w sumie tak mysle sobie, ze w okna mozna tak robic - bo tylko odbijaja, fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 19 Wrzesień 2007 Share Napisano 19 Wrzesień 2007 To jest dość oszczędne przy wizkach. Renderer nie zatrzymuje się na godzine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 19 Wrzesień 2007 Share Napisano 19 Wrzesień 2007 nice idea Hynol. dziś wytestuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 19 Wrzesień 2007 Share Napisano 19 Wrzesień 2007 Acha - szyba nie musi mieć w takim przypadku "objętości". Znaczy się może ale nie musi. Sam plane jako szyba zadziała. Edit: ehhhh, pamięć nie ta. Jeszcze odznaczone transparent shadow na takim szkle i we właściwościach obiektu (szyby) cast shadow odhaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas Napisano 27 Wrzesień 2007 Share Napisano 27 Wrzesień 2007 wracajac do pytania o odbicie w oknach, u mnie ten sam problem, wstawienie bitmapy/VrayMap do Override Env w ustawieniach Vraya, powoduje jakies odbicia, ale zupelnie nie widac textury (nieba), zmiana mapowania screen/sperical tez nie pomaga. To jak to sie robi? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbychowaty Napisano 27 Wrzesień 2007 Share Napisano 27 Wrzesień 2007 Ja po chamsku wstawiam sporego plejna na przeciwko okien, w zrodle swiatla ustawiam by nie rzucal cieni i innych bajerów i jest ok:) Kiedys robiłem kosmicznego testa gdzie w reflekta szkla wsadzałem owego plejna...moze bezsensownie, moze nie, jednakze nie pamietam wyników testów niestety;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas Napisano 27 Wrzesień 2007 Share Napisano 27 Wrzesień 2007 no juz tez nad tym myslalem, jak nic innego nie wymyslicie, to bedzie plejn :) dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 28 Wrzesień 2007 Share Napisano 28 Wrzesień 2007 mapowanie enviroment/spherical. I kręcić rgb outputem w górę aż do uzyskania dobrego efektu. HDRke na 16 bit ustawić (bo chyba nie rgb 8 bit używasz?) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tas Napisano 28 Wrzesień 2007 Share Napisano 28 Wrzesień 2007 dzieki! zaczyna dzialac... soon sie pochwale :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oo79 Napisano 29 Wrzesień 2007 Share Napisano 29 Wrzesień 2007 tak w ramach testu tych nastawien materiału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 29 Wrzesień 2007 Share Napisano 29 Wrzesień 2007 Odbić na oknach się nie bluruje i używa się hdrek w "nieco" wyższej rozdziałce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się