Napisano 16 Wrzesień 200717 l Witam! Sam juz nie wiem o co chodzi....chyba się zapętliłem. Potrzebuję widocznych odbić Vray sky w oknach, co bym nie robił, ich nie ma. Mam Vray sky w enviromencie Vraya, w env. maxa. Cos jest nie tak, prosze o pomoc:)Z materiałem już robiłem różne kombinacje i nic.Po wyłączeniu fresnela w slocie reflect i zmianie reflection na kolor biały (totalne lustro) nie zobaczyłem vray sky tylko biały kolor. ustawinia env. Vraya http://img239.imageshack.us/my.php?image=68752216xu3.jpg materiał szkła: http://img76.imageshack.us/img76/1356/31442723wx5.jpg render: http://img68.imageshack.us/img68/9548/12tj0.jpg
Napisano 16 Wrzesień 200717 l Daj odbicia na max (Fresnel włączony). HL gloss podłącz do Refl. gloss, lub ustaw na 1.
Napisano 18 Wrzesień 200717 l Autor zrobiłem tak jak mówisz i nic, ciagle....nie wiem o co chodzi http://img64.imageshack.us/img64/8950/zap1pt2.jpg, moze cos z vray sky?
Napisano 18 Wrzesień 200717 l Fressnela w vray się raczej do szyb nie stosuje z prostego powodu. Vray nie liczy całkowitego wewnętrznego odbicia i fresnell źle działa po prostu. Lepiej mapę faloff wsadzić w slot reflection i przeregulowac żeby nie szla od czarnego tylko od szarego. Jaki masz IOR szkła? Jak 1.5 -1.6 to zmień na 1.01 - 1.02
Napisano 18 Wrzesień 200717 l Autor generalnie nic nie pomaga,wrzuciłem hdra zamiast vray skya i to samo,brak odbicia.Jutro do tego siąde.dzieki za pomoc
Napisano 18 Wrzesień 200717 l dlaczego Hynol na takie wartości? A dlaczego nie? To jest Thin wall refraction nomen omen - przy rzeczywistych szyby zaczynają "kłamać". Osobiście daje IOR na 1.0 i sampling na 1 żeby się szybciej liczyło.
Napisano 18 Wrzesień 200717 l hmm, w sumie tak mysle sobie, ze w okna mozna tak robic - bo tylko odbijaja, fakt
Napisano 19 Wrzesień 200717 l To jest dość oszczędne przy wizkach. Renderer nie zatrzymuje się na godzine.
Napisano 19 Wrzesień 200717 l Acha - szyba nie musi mieć w takim przypadku "objętości". Znaczy się może ale nie musi. Sam plane jako szyba zadziała. Edit: ehhhh, pamięć nie ta. Jeszcze odznaczone transparent shadow na takim szkle i we właściwościach obiektu (szyby) cast shadow odhaczyć.
Napisano 27 Wrzesień 200717 l wracajac do pytania o odbicie w oknach, u mnie ten sam problem, wstawienie bitmapy/VrayMap do Override Env w ustawieniach Vraya, powoduje jakies odbicia, ale zupelnie nie widac textury (nieba), zmiana mapowania screen/sperical tez nie pomaga. To jak to sie robi? :)
Napisano 27 Wrzesień 200717 l Ja po chamsku wstawiam sporego plejna na przeciwko okien, w zrodle swiatla ustawiam by nie rzucal cieni i innych bajerów i jest ok:) Kiedys robiłem kosmicznego testa gdzie w reflekta szkla wsadzałem owego plejna...moze bezsensownie, moze nie, jednakze nie pamietam wyników testów niestety;)
Napisano 27 Wrzesień 200717 l no juz tez nad tym myslalem, jak nic innego nie wymyslicie, to bedzie plejn :) dzieki!
Napisano 28 Wrzesień 200717 l mapowanie enviroment/spherical. I kręcić rgb outputem w górę aż do uzyskania dobrego efektu. HDRke na 16 bit ustawić (bo chyba nie rgb 8 bit używasz?)
Napisano 29 Wrzesień 200717 l Odbić na oknach się nie bluruje i używa się hdrek w "nieco" wyższej rozdziałce.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto