Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam nadzieje ze nie zabrzmi jak kolejny watek tego typu bo nie ma tak być

 

Chce owszem pomówić o programie Blender ale inaczej nawiasne mówiąc bardziej chcę oszacować jego udział w rynku komercyjnym i domowym. Jaki procent rynku korzysta z tego oprogramowania. Zdrowy pogląd na to pytanie był by mi bardzo przydatny do moich prywatnych celów.

Chciał bym się również dowiedzieć na ile ci ludzie są zżyci z tym programem?

 

A drugie to już pytanie raczej plagiat czyli czy jego możliwości rzeczywiście są aż tak ogromne?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak wiadomo Blender to nie super machina, jednak liczy się to jak jesteś wstanie go obsłużyć...

 

Przykładem jest ta bajka, która jest wykonywana za pomocą blendera, co świadczy o tym że można, jeśli się tylko chce... ;)

 

http://www.studio125.com/wordpress/?page_id=2

 

 

blender nie kosztuje nic, a jest o nim dużo informacji, sporo tutoriali i ciągle się rozwija, dzięki czemu idzie cały czas do przodu...

 

dużym plusem jest to że można zrobić w nim prostą grę, wykorzystując same tutoriale.

 

prace wykonane w tym programie z zewnętrznym renderem nie odbiegają jakością i wykonaniem od najlepszych wykonanych na kombajnach takich jak Maya czy MAX...

 

Animacje??? Wydziałem ich całkiem sporo i tutaj też są spore możliwości...

 

A dlaczego warto chwalić blendera, a za to że nic nas nie kosztuje, tym ma ogromną przewagę nad resztą...

 

Jeśli jesteś dobry, to każdy cię chętnie zatrudni, bo licencja nic nie kosztuje, a dostępne exportery pozwalają na przenoszenie choćby samego szkieletu animacji.

 

a gdy nie ma takiego exportera, programista jest wstanie go napisać wykorzystując pythona.

 

Ogólnie to 5+ :) bo można by tu piasać i pisać:)

  • Like 1
Napisano

na rynku nie jest chyba zbyt popularny, słyszałam jedynie o jednej firmie która z niego korzysta, i to tylko do unwrapowania a resztę robią na mayi.

 

jego możliwości są porównywalne z innymi softami, nie lepsze nie gorsze, jedne rzeczy działają lepiej inne gorzej.

Napisano

Ja używam blendera, i nie powiem o nim żadnej złej rzeczy (no dobra UI mi się nie podoba ale podobno w 2.5 wchodzi nowe więc się nie czepiam). Nie znalazłem takiej rzeczy którą można zrobić w maxie tudzież majce, a której nie można zrobić w blenderze (ew. pakiecik wings3d+blender). A przez to że jest darmowy bije na głowę wszystkie inne komerchy typu max (nie mówię, że max jest zły - muszę nawet powiedzieć, że jest bardzo dobry, ale nie ma takiego dobrego współczynnika cena : jakość :D ).

 

Jedyna rzecz do której mam żal w blenderze to to, że nie jest popularny w większych firmach.

Napisano

Glówna przeszkoda na poczatku to napewno interface ale mi wystarczyl tydzien zeby go w miare dobrze opanowac.

Grunt to opanowac skroty klawiszowe (sporo!) ale po tym modelowanie i praca staje sie przyjemnoscia.

Boli wbudowany renderer, szczegolnie gdy na codzien ma sie vray'a ale dla chcacego nic trudnego.

Jako darmowa alternatywa niema sobie rownych. Jesli Zmeini sie nieco UI i wbudowany render to juz bedzie wypas!

 

ps. sa alternatywne rendery jak Yafray (uzywalem) , sunflow , indigo.

Naprawde daje rade!

Gość michlord
Napisano

Używam blendera już trochę czasu do organki szczególnie (fajnie się modeluje metodą poly modeling i unwrapuje), ale jeśli chodzi o wizki itp. to nie wyobrażam sobie robić takiego czegoś w tym programie. Render blendera jest wart tyle ile kosztuje :(

Na ui nie zwracam uwagi, bo i tak mam wszystkie panele schowane i skrótów używam, ale jakby przyszło pracować bez tych skrótów to ... wole nie mówić ;P

Napisano

michlord - nie jednym renderem żyje człowiek - yafray, indigo, kerkythea, sunflow - wszystko darmowe i wszystko dostępne pod blendera...

 

ps. sam też troszeczkę blendera używam, do różnych rzeczy :)

Gość michlord
Napisano

Mam yafraya i indigo...

mental i vraj są najlepsze ;) - 3dsmax

Ciekawi mnie jak tam jest z wydajnością w sunflow, bo to jest w javie napisane.

Napisano

witam

 

jestem fanem blendera od kilku lat, obecnie pracuje przy produkcji gier komputerowych, razem ze mna blendera uzywa 8 osob, jedna maxa i jedna niedlugo bedzie obslugiwac maye (wymog silnika na ktorym pracujemy), oprocz mnie wszyscy obslugiwali wczesniej maxa ale dosc szybko sie przerzucili, blendera wykorzystujemy do modelowania low poly i unwrapa, sprawdza sie bardzo dobrze chociaz zdarzaja sie narzekania

 

poza tym pracuje jako freelancer przy wizualizacjach, dawniej wykorzystujac yafraya teraz tylko blender internala, nie bylo klienta ktory bylby zawiedziony jakoscia

 

poza tym warto wspomniec o narzedziach kompozycyjnych (nody) czego nie spotkamy w maksie, juz sa bardzo uzyteczne (chocicaz osobiscie rzadko korzystam) a potencjal nie jest jeszcze w pelni wykorzystany

 

popularnosc programu w zastosowaniu komercyjnym jest jeszcze mala, ale to nie jest raczej dziwne, blender bardzo szybko sie rozwija i dopiero od niedawna jest tak dobry (jak zaczynalem z blenderem to nie mial jeszcze nawet 'undo' :D ) a wprowadzenie nowego programu do pipeline'u przez firmy jest niemile widziane, dlugorwale i czesto kosztowce co akurat w przypadku blendera nie jest aktualne




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności