Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zacząłem moje pierwsze auto. Narazie ciężko idzie ale mam nadzieje ukończyć:)

Nie wiem czy siatka jako tako dobra, jeszcze bez hamferów.

Niestety nie mam dobrych referek.

Konstruktywne rady mile widziane:)

ms1.jpg

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

witam, modelowanie z takiej średniej fotki to imo kiepski pomysł. printy znajdziesz na smcars, a refki to albo google(nie sprawdzałem co tam mają) albo popytaj na forum, ktoś taką wawkę robił, poszukaj w game arcie(chyba 2 wątki są)

siatkę inaczej bym rozłożył ale ja się nie znam, zjawią się samochodziarze to Ci wszystko wyłożą :)

pracuj dalej, ta fura jest tego warta

Napisano

Bardzo faje autko wybrałeś. Ale siatka faktycznie do poprawy. Staraj się zlikwidować wielokąty (5,6 kąty w sensie), zostawiając w miarę możliwości same kwadraty. Nie jest to obowiązkowe oczywiście, ale z tymi 5-kątami na masce Twój model nie ma prawa być prosty...

Powodzenia w prostowaniu i dalszej pracy nad modelem!!!

Napisano

I juz wiesz ze ogladam ten watek :D Super auto wybrales :] referki masz na lowrider.pl :] Printy tez gdzies sa i to nawet bardzo duze, ale niestety nie pamietam gdzie :/ Prawdopodobnie tak jak Topek pisal sa na smcars. narazie malo zeby cos komentowac, ale juz sa dosc powazne bledy w topologii. Powodzenia

Napisano

Najbardziej popracuj nad przednimi reflektorami. U Ciebie za brutalnie wychodzą z reszty maski. Takie rzeczy nie wyjdą jak patrzysz tylko na fotki przodu i boku, tylko z fotek robionych z innego kąta. Reszta też jest do doszlifowania ale te 2 "tuby" z przodu najważniejsze :) .

Napisano

Hej!

dzięki za komentarze, nie znałem tych stron które poleciliście a są tam bardzo dobre referki, dzieki:)

wkrótce pokarze coś więcej:)

Napisano

Witam po dłuższej przerwie. Teraz dopiero wracam na powaznie do mojego projektu:) I tym razem go skonczę.

malutki uptejd.

jest to moje pierwsze auto, mozecie pomazac jesli siatka w ktoryms miejscu jest razaco zła:)

03.jpg

04s.jpg

Napisano

No, siateczka już lepsza, widać że nad nią posiedziałeś, chociaż jest jeszcze kilka wielokątów. Fajnie że wróciłeś do wątku - tylko tym razem skończ :-)

Napisano

powtórzę po wszystkich - piękne autko wybrałeś, trzymam kciuki. Konstruktywnej krytyki nie dostaniesz ode mnie bo się zupełnie nie rozeznaję w modelowani samochodów, ale mam nadzieję że dokończysz bo temat masz super.

Napisano

jesli chodzi o te siatke to rozrysowałbym ją mniej wiecej tak jak ida zielone linie. Te miejsca zaznaczone zielonymi kolkami (jajkami) to tam cos zlego sie dzieje.

04sbum2.th.jpg

04bog9.th.jpg

 

ogólnie fajne autko i powodzenia życzę:)

Napisano

Dzieki wszystkim za komenty!

Na scenie nie było światełka,załamanie na masce jest po chamferze, jeszcze to poprawie:)

tymczasem mały up.

06sblx7.th.jpg

06sabl7.th.jpg

06scaz5.th.jpg

06r.jpg

Napisano

Chyba wiem w czym problem

Vertexy zaznaczone na niebiesko nie weldują się po nałożeniu symetrii. Albo przesuń je dokładnie na lustro symeterii (zalecane) (prawdopodobnie ustaw im x=0), albo zwiększ Treshold w Weld Seam modyfikatora Symmetry.

Aby pozbyć się tego przejścia przy masce chyba musisz zmienić układ siatki (zielone ok, czerwone wywalić), jeżeli nadal będzie źle to można jescze dać dużego czamfera na zótej krawędzi, ale to już musisz sam sprawdzić jak zadziała.

06sabl7pe3.th.jpg

Napisano

Dzięki wszystkim za pomoc:) przód zrobiłem za rada Gorana ale nadal to jest, jednak sadze ze to jest nie istotne bo w tym miejscu maska łaczy sie z błotnikiem i będzie dziura, wiec po wtłoczeniu chamfera może będzie dobrze?:)

werteksy nie sa dobrze zweldowane jak zauważyliscie ale tym zajmę sie na końcu pracy:)

t03bj3.th.jpg

Mam tez pytanie co zrobić z tym fantem?

jak robicie łaczenie drzwi? chamfer i wtłoczyc do środka? u mnie wyszły jakoś plastelinowate dziury:( i co zrobić na dole drzwi? Mam pociać siatkę tak jak zaznaczyłem czerwona linia?

t01ww3.th.jpg

t02jg5.th.jpg

Napisano

zle to zrobiles, łatwiej będzie jeśli zrobisz to tak:

zaznaczasz krawędzie gdzie będzie "szpara" dajesz mały chamfer powiedzmy 0,5 ale to zalezy od skali modelu, następnie jak wyskoczy ci to okienko chamfera zaznaczasz checkbox "Open" w ten sposób w miejscu gdzie chamferujesz powstanie przerwa, później wyciągasz krawędzie do środka samochodu jakby i na krawędziach szpary dajesz chamfer powiedzmy 0,5 i czasem warto zaznaczyc subcośtam (zmienić z 1 na 2) w tedy dostaniesz od razu ładną ostrą krawędź po smooth'ie. jesli bardzo póżniej będzie ci przeszkadzać szpara pomiędzy elementami to ją później zakryjesz czymś. Pozdrawiam i powodzenia:)

Napisano

MIałem napisać że troche za duże szpary miedzy elementami ale biorac pod uwagejak stare to auto i w jak starej technologii to mozna to chyba pominac:) To co napisał Goran plus także weldowanie z przodu maski:) Na kołach wygląda dużo lepiej. powodzenia:)

Napisano

Hej dzieki za komentarze:) Praca nad Warszawka dobiega juz końca jesli chodzi o modeling:) jeszcze tylko kilka poprawek.

 

 

6rae1.jpg

 

a jesli chodzi o szpary w drzwiach to i tak male w porownaniu do tego:D

 

02ry6.jpg

Napisano

Przednia cześć maski ma zły kształt. Przy górnej części przedniego słupka jest krzywo. Z nadkolem z tyłu dzieje sie coś niedobrego. Przy światłach powinien być mocniejszy kant. Jak czegoś nie będziesz pewny to zaznaczę.

Napisano

Dlaczego przednia czesc maski ma zly ksztalt?

a co do tylnego blotnika to w siatce jest wszystko ok, nie wiem czemu na renderze plama wychodzi:/

Napisano

Ta plama to pewnie jakies odchyły mentala, bywa. A maska u Ciebie jest za bardzo ze ukosa i powinna byc bardziej zaokrąglona.

Napisano

...poogladaj wiecej fotek Warszawy - poza maska jest sporo miejsc wymagajacych poprawek- ksztalt blotnikow, progi, osadzenie i wymiary świateł przednich, kształt przedniej szyby- i to widac nawet na zamieszczonych przez Ciebie fotkach.

Napisano

Fajny model! Gratuluje pomyslu! To co zauwazylem to maska zaraz nad znaczkiem fso powinna byc troche bardziej zakrzywiona ku dolowi. Tak mi sie przynajmniej wydaje.

Czekam na efekt koncowy!

Napisano

Hej, dzieki wszystkim za cenne rady.

model chyba gotowy, nie chce mi sie w nim dlubać juz za bardzo, kilka drobnych poprawek jednak zrobilem.

modelrba2.th.jpg

 

Przechodzę na próbe wyrenderowania tego auta.

w renderze nie mam zbyt wielkiego doświadczenia wiec za wszelkie rady, sugestie będę niezmiernie wdzięczny!

Teraz mam pytanie- co zrobic zeby nie było takich linii (odbić) na lakierze?

rendtest01rx9.jpg

Napisano

Odbicia postają od światła, i będzie ciężko je usunąć, a pozatym Raczej powinny tam one być, bo podkreślają linie auta. Możesz dać ciemniejszy reflection color, ale wtedy automatycznie lakier przestanie tak odbijać otoczenie. Czarne samochody wyglądają fajnie, ale słabo widać ich linię. Ja użyłbym innego koloru. No a jak już uparłeś się na ten czarny, to musisz wstawić jakieś białe plane'y, żeby na lakierze pojawiły się białe refleksy, co podkreśli linię.

Napisano

Dzięki.

Dodałem kilka światełek.

Ile świateł trzeba żeby dobrze oświetlić scenę? jest jakaś reguła?:)

Co zrobić żeby chrom wygladał naturalniej? tzn bardziej biały i nie odbijał otoczenia jak idealne lustro. Bo zderzak wyglada jak nieskazitelne lusterko a nie metal:(

079ryl5.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności