Skocz do zawartości

Pojazd 3D: WARSZAWA


zioło

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

witam, modelowanie z takiej średniej fotki to imo kiepski pomysł. printy znajdziesz na smcars, a refki to albo google(nie sprawdzałem co tam mają) albo popytaj na forum, ktoś taką wawkę robił, poszukaj w game arcie(chyba 2 wątki są)

siatkę inaczej bym rozłożył ale ja się nie znam, zjawią się samochodziarze to Ci wszystko wyłożą :)

pracuj dalej, ta fura jest tego warta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo faje autko wybrałeś. Ale siatka faktycznie do poprawy. Staraj się zlikwidować wielokąty (5,6 kąty w sensie), zostawiając w miarę możliwości same kwadraty. Nie jest to obowiązkowe oczywiście, ale z tymi 5-kątami na masce Twój model nie ma prawa być prosty...

Powodzenia w prostowaniu i dalszej pracy nad modelem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I juz wiesz ze ogladam ten watek :D Super auto wybrales :] referki masz na lowrider.pl :] Printy tez gdzies sa i to nawet bardzo duze, ale niestety nie pamietam gdzie :/ Prawdopodobnie tak jak Topek pisal sa na smcars. narazie malo zeby cos komentowac, ale juz sa dosc powazne bledy w topologii. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej popracuj nad przednimi reflektorami. U Ciebie za brutalnie wychodzą z reszty maski. Takie rzeczy nie wyjdą jak patrzysz tylko na fotki przodu i boku, tylko z fotek robionych z innego kąta. Reszta też jest do doszlifowania ale te 2 "tuby" z przodu najważniejsze :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie. Teraz dopiero wracam na powaznie do mojego projektu:) I tym razem go skonczę.

malutki uptejd.

jest to moje pierwsze auto, mozecie pomazac jesli siatka w ktoryms miejscu jest razaco zła:)

03.jpg

04s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem w czym problem

Vertexy zaznaczone na niebiesko nie weldują się po nałożeniu symetrii. Albo przesuń je dokładnie na lustro symeterii (zalecane) (prawdopodobnie ustaw im x=0), albo zwiększ Treshold w Weld Seam modyfikatora Symmetry.

Aby pozbyć się tego przejścia przy masce chyba musisz zmienić układ siatki (zielone ok, czerwone wywalić), jeżeli nadal będzie źle to można jescze dać dużego czamfera na zótej krawędzi, ale to już musisz sam sprawdzić jak zadziała.

06sabl7pe3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc:) przód zrobiłem za rada Gorana ale nadal to jest, jednak sadze ze to jest nie istotne bo w tym miejscu maska łaczy sie z błotnikiem i będzie dziura, wiec po wtłoczeniu chamfera może będzie dobrze?:)

werteksy nie sa dobrze zweldowane jak zauważyliscie ale tym zajmę sie na końcu pracy:)

t03bj3.th.jpg

Mam tez pytanie co zrobić z tym fantem?

jak robicie łaczenie drzwi? chamfer i wtłoczyc do środka? u mnie wyszły jakoś plastelinowate dziury:( i co zrobić na dole drzwi? Mam pociać siatkę tak jak zaznaczyłem czerwona linia?

t01ww3.th.jpg

t02jg5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zle to zrobiles, łatwiej będzie jeśli zrobisz to tak:

zaznaczasz krawędzie gdzie będzie "szpara" dajesz mały chamfer powiedzmy 0,5 ale to zalezy od skali modelu, następnie jak wyskoczy ci to okienko chamfera zaznaczasz checkbox "Open" w ten sposób w miejscu gdzie chamferujesz powstanie przerwa, później wyciągasz krawędzie do środka samochodu jakby i na krawędziach szpary dajesz chamfer powiedzmy 0,5 i czasem warto zaznaczyc subcośtam (zmienić z 1 na 2) w tedy dostaniesz od razu ładną ostrą krawędź po smooth'ie. jesli bardzo póżniej będzie ci przeszkadzać szpara pomiędzy elementami to ją później zakryjesz czymś. Pozdrawiam i powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIałem napisać że troche za duże szpary miedzy elementami ale biorac pod uwagejak stare to auto i w jak starej technologii to mozna to chyba pominac:) To co napisał Goran plus także weldowanie z przodu maski:) Na kołach wygląda dużo lepiej. powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...poogladaj wiecej fotek Warszawy - poza maska jest sporo miejsc wymagajacych poprawek- ksztalt blotnikow, progi, osadzenie i wymiary świateł przednich, kształt przedniej szyby- i to widac nawet na zamieszczonych przez Ciebie fotkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, dzieki wszystkim za cenne rady.

model chyba gotowy, nie chce mi sie w nim dlubać juz za bardzo, kilka drobnych poprawek jednak zrobilem.

modelrba2.th.jpg

 

Przechodzę na próbe wyrenderowania tego auta.

w renderze nie mam zbyt wielkiego doświadczenia wiec za wszelkie rady, sugestie będę niezmiernie wdzięczny!

Teraz mam pytanie- co zrobic zeby nie było takich linii (odbić) na lakierze?

rendtest01rx9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbicia postają od światła, i będzie ciężko je usunąć, a pozatym Raczej powinny tam one być, bo podkreślają linie auta. Możesz dać ciemniejszy reflection color, ale wtedy automatycznie lakier przestanie tak odbijać otoczenie. Czarne samochody wyglądają fajnie, ale słabo widać ich linię. Ja użyłbym innego koloru. No a jak już uparłeś się na ten czarny, to musisz wstawić jakieś białe plane'y, żeby na lakierze pojawiły się białe refleksy, co podkreśli linię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Dodałem kilka światełek.

Ile świateł trzeba żeby dobrze oświetlić scenę? jest jakaś reguła?:)

Co zrobić żeby chrom wygladał naturalniej? tzn bardziej biały i nie odbijał otoczenia jak idealne lustro. Bo zderzak wyglada jak nieskazitelne lusterko a nie metal:(

079ryl5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności