Napisano 1 Październik 200717 l mam problem, chcę wyrenderować scenkę w rozdzielczości 5079x3425 ale gdy zaczynam renderować to max po jakimś czasie wyrzuca mnie do windy i wyskakuje error, o co chodzi? mam bardzo dobry sprzęt co dopiero kupiony więc co do sprzętu to nie ma wątpliwości że to on, bardzo proszę o pomoc
Napisano 1 Październik 200717 l Jesteś pewien że RAMu wystarcza ? Wlacz sobie ctrl+alt+del podczas renderowania i popatrz czy wystarcza pamieci.
Napisano 1 Październik 200717 l Autor pamiec idzie1,8 gb mam 4gb kumpel coś wspomniał że gdzieś max ma zapisane ograniczenie, i że można to zwiększyć, wszedłem do preferencji i tam w zakładce rendering jest pole "memory pool" nie wiem czy to to pole akurat, ale była tam wartość 50000 kB dałem na 150000 kB i dalej to samo ;/ edit: może to przez viste ;/
Napisano 1 Październik 200717 l bo to podobno trzeba przez jakiego backburnera renderować w paskach i potem w PS złożyć, ale niewiem o co chodzi dokładnie
Napisano 1 Październik 200717 l region nie rozwiązuje problemu. backburner poradzi sobie na pewno. a te paski on sam zmontuje, nie trzeba w ps.
Napisano 1 Październik 200717 l nie region, panie kolego pusc caly bez region lecz inaczej. Odpal manager backburnera, potem server i pusc to poprzez net rendering (nie wazne, ze na jednym kompie). W ustawieniach net rendera rozbij to na paski (split scan lines). Number of strips np.10 lub 20. Backburner potnie render na czesci ktore bedzie sobie liczyl a potem sam to zlozy i dostaniesz gotowy pliczek bez zadnego sklejania w PS. Mozesz to takze przeliczyc Crop'em(nie wystapi ci wywalka z powodu braku ramu) ale po co sie bawic w skladanie skoro backburner moze zrobic to za nas. Ja w ten sposob puszczam rendery do prasy np 11000x8000pixeli. Nie ma mozliwosci by sie cos wywalilo.
Napisano 1 Październik 200717 l Traitor > napisz jak wiesz czy sa jakies problemy jesli potrzebuje w pliku alphe. Backburner zlozy ja bez jakichs bledow?
Napisano 1 Październik 200717 l Autor heh dzięki wszystkim za pomoc jesteście super :D będę renderował wieczorkiem, mam nadzieję że tym razem się uda :D pozdrawiam ;)
Napisano 4 Październik 200717 l Autor dobra dzisiaj zająłem się backburnerem i wszystko jakoś mi się udało rozgryźć, tylko czemu nie mogę dać submit? jest nieaktywny ;/ edit: ok udało się dałem connect :P
Napisano 4 Październik 200717 l jako ze przez backburnra kazdy pasek ma obliczana lightmape osobno, totez czasem moga sie one roznic troche jasnoscia, co widac na laczeniach (ale dzieje sie to zazwyczaj gdy w scenie uzyje sie ies'ow). dobrze wiec dac szwy (po np25pixeli) i recznie polaczyc paski wpsp. ale to tak na marginesie mowiac;) pozdr
Napisano 4 Październik 200717 l ale to nie jest problem jak dasz szwy i poprawisz laczenia w psp, wiec luz;) pozdr
Napisano 4 Październik 200717 l Autor to jak to robisz tadek, ciachasz overlapem na 25 pix i co tam zaznaczasz żeby wydał w pociachanych kawałeczkach zamiast jednego? a w PSie to eraserem na 50% jedziesz po łączeniach? :P edit: delete temporary images odznaczasz :P to tylko mi powiedz jak w tym PSie co tam tworzysz ;)
Napisano 4 Październik 200717 l ale mozna przeciez lighmapy policzyc do plikow a potem renderowac z nich .... nie bedzie roznic w jasnosci.
Napisano 5 Październik 200717 l W zasadzie nie mialem przypadku by lightmapy sie roznily, ale jesli to tak jak powiedzial kolega wyzej. Przelicz ja raz dla calego obrazka i zapisz do pliku.
Napisano 15 Październik 200717 l MAJN GOT! nie umiem ustawic tego backburnera. otwieram scene w maxie i daje netrender wyskakuje okno nietwork job asign. daje connect a on mi pisze ze menager not found. odpalam menagera puszczam go przez firewalla i nic tam ciekawego sie niedzieje. wracam do nietwork job asign. i daje connetct, a on dalej swoje ze niemoze znalez menagera. osłabia mnie to! kombinowalem na rozne sposoby i opcje ale z wiedzy o sieci i polaczenia takich to jestem zero. Prosze wiec Was o pomoc. moze mi ktos doradzic jak wyrenderowac duzy obraz na jednym kompie uzywajac backburnera?
Napisano 17 Październik 200717 l Autor ehh znów mam problemik, puściłem render na noc w BB i rano budzę się a komp jest wyłączony(tzn. sleep), ale to już nie pierwszy raz się zdarzyło, poprzednim razem było ok bo wyrenderował nie wiem czemu, ale mam wrażenie że vista się wyłącza po jakimś czasie bezczynności, no ale przecież komp renderował więc jak dla mnie to przecież coś robił :\ wyrenderował mi jeden odcinek tylko, z 6, no i drugie jak dalej to puścić bo jest napisane że zadanie "czeka" jak je przywrócić żeby już nie renderował od samego początku?
Napisano 18 Październik 200717 l musisz wyłączyć usypianie komputera zupełnie, w personalizacji masz ustawienia wygaszacza a potem linka do zmiany ustawienia zasilania. Jak wznowić zadanie, nie wiem mogę tylko powiedzieć o ograniczeniach BB jakie napotkał mój komputer. Scenkę zgrałem ze starego komputera przez archiwmu (tworzy plik rar'a w którym są zapisane w katalogach wszystkie textury użyte w scenie) jak obliczny jest 'zwyczajnym' sposobem max 'odnajduje' wszystkie pliki i oblicza obraz właściwie (z texturami) a jak włączam przez BB niestety już nie odczytuje textur i mam częściowo szare obiekty :( może ktoś wie jak to pokonać (oczywiście bez kopiowania plików i tworzenia katalogów).
Napisano 2 Listopad 200717 l oo79 sprobuj szukac managera nie po ip tylko po nazwie komputera nic niedaje "menager not found"
Napisano 5 Listopad 200717 l a odpalasz server backburnera? Jeśli można jeszcze pytanie? nie mogę w netrenderze zrenderować renderelemntsów. otrzymuję tylko ostatni pass a nie jak w przypadku właściwego RGB złączone w całość.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto