carlosss Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 mam problem, chcę wyrenderować scenkę w rozdzielczości 5079x3425 ale gdy zaczynam renderować to max po jakimś czasie wyrzuca mnie do windy i wyskakuje error, o co chodzi? mam bardzo dobry sprzęt co dopiero kupiony więc co do sprzętu to nie ma wątpliwości że to on, bardzo proszę o pomoc
mirach Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 Jesteś pewien że RAMu wystarcza ? Wlacz sobie ctrl+alt+del podczas renderowania i popatrz czy wystarcza pamieci.
carlosss Napisano 1 Październik 2007 Autor Napisano 1 Październik 2007 pamiec idzie1,8 gb mam 4gb kumpel coś wspomniał że gdzieś max ma zapisane ograniczenie, i że można to zwiększyć, wszedłem do preferencji i tam w zakładce rendering jest pole "memory pool" nie wiem czy to to pole akurat, ale była tam wartość 50000 kB dałem na 150000 kB i dalej to samo ;/ edit: może to przez viste ;/
pecet Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 bo to podobno trzeba przez jakiego backburnera renderować w paskach i potem w PS złożyć, ale niewiem o co chodzi dokładnie
carlosss Napisano 1 Październik 2007 Autor Napisano 1 Październik 2007 próbowałem już render to region ale też mnie wywaliło ;/
siwy Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 region nie rozwiązuje problemu. backburner poradzi sobie na pewno. a te paski on sam zmontuje, nie trzeba w ps.
Traitor Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 nie region, panie kolego pusc caly bez region lecz inaczej. Odpal manager backburnera, potem server i pusc to poprzez net rendering (nie wazne, ze na jednym kompie). W ustawieniach net rendera rozbij to na paski (split scan lines). Number of strips np.10 lub 20. Backburner potnie render na czesci ktore bedzie sobie liczyl a potem sam to zlozy i dostaniesz gotowy pliczek bez zadnego sklejania w PS. Mozesz to takze przeliczyc Crop'em(nie wystapi ci wywalka z powodu braku ramu) ale po co sie bawic w skladanie skoro backburner moze zrobic to za nas. Ja w ten sposob puszczam rendery do prasy np 11000x8000pixeli. Nie ma mozliwosci by sie cos wywalilo.
Robertus Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 Traitor > napisz jak wiesz czy sa jakies problemy jesli potrzebuje w pliku alphe. Backburner zlozy ja bez jakichs bledow?
carlosss Napisano 1 Październik 2007 Autor Napisano 1 Październik 2007 heh dzięki wszystkim za pomoc jesteście super :D będę renderował wieczorkiem, mam nadzieję że tym razem się uda :D pozdrawiam ;)
Traitor Napisano 1 Październik 2007 Napisano 1 Październik 2007 Zlozy z alfą bez problemu. Powodzenia
carlosss Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 dobra dzisiaj zająłem się backburnerem i wszystko jakoś mi się udało rozgryźć, tylko czemu nie mogę dać submit? jest nieaktywny ;/ edit: ok udało się dałem connect :P
tadzio Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 jako ze przez backburnra kazdy pasek ma obliczana lightmape osobno, totez czasem moga sie one roznic troche jasnoscia, co widac na laczeniach (ale dzieje sie to zazwyczaj gdy w scenie uzyje sie ies'ow). dobrze wiec dac szwy (po np25pixeli) i recznie polaczyc paski wpsp. ale to tak na marginesie mowiac;) pozdr
carlosss Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 tadek nie kracz, bo właśnie renderuje :D :P
tadzio Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 ale to nie jest problem jak dasz szwy i poprawisz laczenia w psp, wiec luz;) pozdr
carlosss Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 to jak to robisz tadek, ciachasz overlapem na 25 pix i co tam zaznaczasz żeby wydał w pociachanych kawałeczkach zamiast jednego? a w PSie to eraserem na 50% jedziesz po łączeniach? :P edit: delete temporary images odznaczasz :P to tylko mi powiedz jak w tym PSie co tam tworzysz ;)
Robertus Napisano 4 Październik 2007 Napisano 4 Październik 2007 ale mozna przeciez lighmapy policzyc do plikow a potem renderowac z nich .... nie bedzie roznic w jasnosci.
Traitor Napisano 5 Październik 2007 Napisano 5 Październik 2007 W zasadzie nie mialem przypadku by lightmapy sie roznily, ale jesli to tak jak powiedzial kolega wyzej. Przelicz ja raz dla calego obrazka i zapisz do pliku.
oo79 Napisano 15 Październik 2007 Napisano 15 Październik 2007 MAJN GOT! nie umiem ustawic tego backburnera. otwieram scene w maxie i daje netrender wyskakuje okno nietwork job asign. daje connect a on mi pisze ze menager not found. odpalam menagera puszczam go przez firewalla i nic tam ciekawego sie niedzieje. wracam do nietwork job asign. i daje connetct, a on dalej swoje ze niemoze znalez menagera. osłabia mnie to! kombinowalem na rozne sposoby i opcje ale z wiedzy o sieci i polaczenia takich to jestem zero. Prosze wiec Was o pomoc. moze mi ktos doradzic jak wyrenderowac duzy obraz na jednym kompie uzywajac backburnera?
carlosss Napisano 17 Październik 2007 Autor Napisano 17 Październik 2007 ehh znów mam problemik, puściłem render na noc w BB i rano budzę się a komp jest wyłączony(tzn. sleep), ale to już nie pierwszy raz się zdarzyło, poprzednim razem było ok bo wyrenderował nie wiem czemu, ale mam wrażenie że vista się wyłącza po jakimś czasie bezczynności, no ale przecież komp renderował więc jak dla mnie to przecież coś robił :\ wyrenderował mi jeden odcinek tylko, z 6, no i drugie jak dalej to puścić bo jest napisane że zadanie "czeka" jak je przywrócić żeby już nie renderował od samego początku?
Bacry Napisano 18 Październik 2007 Napisano 18 Październik 2007 musisz wyłączyć usypianie komputera zupełnie, w personalizacji masz ustawienia wygaszacza a potem linka do zmiany ustawienia zasilania. Jak wznowić zadanie, nie wiem mogę tylko powiedzieć o ograniczeniach BB jakie napotkał mój komputer. Scenkę zgrałem ze starego komputera przez archiwmu (tworzy plik rar'a w którym są zapisane w katalogach wszystkie textury użyte w scenie) jak obliczny jest 'zwyczajnym' sposobem max 'odnajduje' wszystkie pliki i oblicza obraz właściwie (z texturami) a jak włączam przez BB niestety już nie odczytuje textur i mam częściowo szare obiekty :( może ktoś wie jak to pokonać (oczywiście bez kopiowania plików i tworzenia katalogów).
MF Napisano 18 Październik 2007 Napisano 18 Październik 2007 Bacry: Przy dodawaniu zadania zaznacz opcje Include maps..
viz.k Napisano 2 Listopad 2007 Napisano 2 Listopad 2007 oo79 sprobuj szukac managera nie po ip tylko po nazwie komputera
oo79 Napisano 2 Listopad 2007 Napisano 2 Listopad 2007 oo79 sprobuj szukac managera nie po ip tylko po nazwie komputera nic niedaje "menager not found"
Bacry Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 a odpalasz server backburnera? Jeśli można jeszcze pytanie? nie mogę w netrenderze zrenderować renderelemntsów. otrzymuję tylko ostatni pass a nie jak w przypadku właściwego RGB złączone w całość.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się