Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zaczolem sobie nieskomplikowana scene zatytulowana \'Laboratorium\' :) Cos akurat na swieta + ferie :P Kilka maszyn, rurek, jeszcze zastanowie sie nad otoczeniem

Pytanie: da sie wydlozyc glow\'a zeby stworzyc poswiate z swietlowki (nie wiem czy to sie tak nazywa - ta rurka swiecaca)

 

 

lab1.jpg

 

Wiem ze malo, bedzie wiecej

 

 

Wesołych swiąt !

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nadajesz teksturze id np 2 (taka cyferka jak wejdziesz do material editora), i pozniej bierzesz wideo post. I tam pokombinuj z glow.

Napisano

eheheh nie no jak przypisac glowa do omini to wiem, ale jak przypisac glowa do (dajmy na to) tuby? Do obiektu?? Zeby to wygladalo jak by z obiektu wydobywalo sie swiatlo. Bo o ile dobrze wiem glow\'a ani omini wydluzyc sie nie da. No chyba ze sie tutaj helpersami posluzyc, ale to juz nie bedzie to samo co glow...

Napisano

... no, udalo sie jakos odgrzebac ten temat. Po dlugiej nieobecnosci w tym dziale daje update. Zmienilem tez troche scenerie. Teraz to nie jest laboratorium, tylko poklad statku kosmicznego :-) Wszystko sterylnie, kilka urzadzen o ciekawym ksztalcie, rurki. Tam bedzie siedzial tez spiacy kosmonauta ;p Narazie obrazki:

 

 

klawiatura1.jpg

 

lab6.jpg

 

lab7.jpg

 

Modemowcow z gory przepraszam za rozmiar obrazkow. Peace :-)

Napisano

Zauwazylem wlasnie niezwykla zdolnosc do ukrywania tych bardziej skomplikowanych elementów :D No coz.

 

Na tym screenie za szara scianka znajduje sie jeszcze kilka elementow, ale po nadaniu jej textury szkla staje sie ona calkowicie czarna. Pewnie wynika to z braku zrodla siatla w scenie - jest tylko skylight. Pozniej sie tym zajme.

 

lab8.jpg

 

 

lab9.jpg

 

 

Teraz Polska :)

 

Momentami moze wystapic problemy z ftp, jest godzinny limit transferu.

 

Jednak nie obylo sie bez optymalizacji rozmiaru ;]

Napisano

hehe fajne - takie amerykańskie ;-) na początku myślałem ze to piec w kotłowni - ciekawe co jeszcze z tego będzie - ogólnie niezłe - pozdrowionka

Napisano

calkiem niezle tylko:

1) moze by troche urozmaicic ksztalty tych maszyn? bo takie kanciate pudelka przypominaja jakas fabryke bardziej niz statek kosmiczny...

2) kto by naklejal ostrzegawcza naklejke na wysokosci buta..... powinna byc jakos tak zeby ja bylo widac na pierwszy rzut oka... takie jest jej zadanie

Napisano

eRB -> jeśli jeszcze Cię interesuje glow na świetlówce, to:

 

W material Editorze w materiale ktory przypisujesz swietlowce wybierz material_id rowne np. 2, czy 3. (defaultowo to jest to niebieskie zero w pasku ikon). Teraz wejdź do menu render na pasku u góry, potem do Video Post. Teraz muszisz wybrać kamere, bądź dowolone okno z vieportów (nie pamiętam która ikonka, mam nadzieję, że znajdziesz), następnie wybierasz ikonkę... jak to się nazywało... ok, odpaliłem maxa :]

\"Add Scene Event\" - tutaj dodajesz z jakiego okna będzie renderować (kamera dowolna, perspective, czy dowolne okno ortogonalne).

\"Add Image Filter Event\" - tu z dropdowna wybierasz Lens Effects Glow. Klikasz OK, dwuklik na odpowiednim wpisie z boku i tym razem \"setup\". Potem zaznaczasz VP Queue i previev. Zrenderuje Ci scene z wybranego wczesniej okna, wraz z podgladaem glowa, ktorego aktywujesz zaznaczajac w ramce Source \"Effects id\" i wpisujac numer id ktory wybrales dla materialu. To wszystko - z reszta opcji pokombinuj :)

 

Mam nadzieję, że to powyżej da się strawić i zrozumieć - jestem \"lekko\" zmęczony ;)

Napisano

Jeszcze raz dziejkuje za wytlumaczenie, bo dziala :) Ale zanim zabiore sie za dalsze modelowanie mam jeszcze jedno pytanie, czy da sie zmniejszyc zasieg odbijanych przedmiotow na teksturze raytrace z fallof\'em w reflect?? Bo jest nieco za sterylnie ;]

Napisano

W materiale raytrayce masz zakładkę \"Raytracer Controls\", w ktorym znajduje się tabelka \"Falloff End Distance\" - zaznacz reflect i pobaw sie wartosciami. :)

Napisano

eRB - praca fajna i ciekawa. Duzo detali. Ale obawiam sie ze bedziesz mial duzo problemow z dobranie odpowiednich tekstur no i oczywiscie oswietlenie. ale czas i doswiadczenie bedzie pracowac na Twoja kozysc Powodzenia trzymam kciuki

Napisano

te gwiazdy i galaktyki co widać, to one są widoczne przez szybę czy to jakiś duży ekran?

jeśli to pierwsze to powinno być dużo ciemniejsze, bo nie wygląda przekonywującą.

poza tym chyba nieco przesadziłes z tymi efektami poświaty wokół świecących obiektów (nie wiem jak sie nazywa ten efekt)

praca ogolnie bardzo fajna i czekam na update\'y

Napisano

Gwiazdki widac przez szybe. Zgadza sie, ze sa za jasne - eheh nic sie nie da Was oszukac ;> Aktualnie musze jeszcze popracowac nad reflektami na szybie. Bo w sumie teraz tam nie ma zadnych reflektow...

Polmrok jest celowy, przy finalrenderze wyjasnie o co chodzi, a nad glow\'em popracuje :) To ma byc cos ala zagubiony w przestrzeni :P

Napisano

1) dalej sie przyczepie do tego, ze glow jest nieco za duży

2) ta szyba jest nieco za cienka. domyslam sie scenka jest w kosmosie, a wewnątrz panuje cisnienie 1 atmosfery. a prostych obliczen wynika, że na kazdy cm^2 szyby działa siła 10N (to tak jak 1kg na Ziemi), a taka cieniutka szyba chyba by tego nie wytrzymała

Napisano

Yyy, a tak, glowa zapomnialem zmniejszyc :) Nastepny bedzie poprawiony.

A co do tej szyby, to ona jest troche gruba, tyle, ze tego nie widac. Poza tym to jest przyszlosc ;)

Napisano

Witam ponownie, tym razem zabralem sie za czlowieka. W sumie jestem nawet zadowolony, bo jest to moja pierwsza proba zrobienia glowy za pomoca editable mesha.

 

 

k4.jpg

Napisano

Podejrzewam, ze trudno o bardziej dynamicznego WIP\'a na tym forum ;) Kolejna aktualizacja po dlugim czasie. Drugi filter najprawdopodobniej usune i wstawie rure. Trzeba unikac monotonnosci.

 

 

k9f.jpg

Gość User190
Napisano

Twarz lekko nieproporcjonalna, a maska baaaaardzo, za bardzo kwadratowa!! Postaraj się jakoś ją zaokrąglić w tych mscach, gdzie wygląda, jakby pod spodem były jakieś klocki!! :P

Napisano

Hej to znowu ja ;p

Powoli zmierzam do ukonczenia modelu glowy.

 

k16f.jpg

 

Mati: W odpowiedzi na Twojego posta proponuje obejrzec kilka rosyjskich masek gazowych :-) A tak na powaznie, to jest zamierzony efekt. Chcialem, zeby to wygladalo jak swinski ryj :D

Napisano

eRB nie obraz sie ale cos zacytuje. jeli najpierw mowisz tak:

 

napisał eRB

... 0 inwencji, stawianie lini jak na blueprintach. Po co modelowac cos, co jezdzi juz po drogach.

 

...w czym po czesci sie z toba moge zgodzic, to dokonam malej manipulacji ;)

nie jest to zlosliwosc z mojej strony ale czepialstwo. nie czepialskiego bym sie nie czepial ;)

 

1. najlepsze ujecie bylo to > http://uoerb.w.interia.pl/3d/lab/lab13.jpg chociaz jak na nie ograniczone blueprintami to troche nudne i nie ciekawe. slaba kompozycja, kadr i sam koncept bardzo ubogi. inwencji nie smialbym liczyc ;)

2. fantastyka swoja droga ale jesli modelujesz postac czlekoksztaltna to jednak przydalyby sie jakies blueprintyno chyba ze masz super koncept na zdeformowanego stwora.

3. ogolnie malo detali choc to i tak nic by nie pomoglo przy braku pomyslu na calosc.

 

no ale walcz. powodzenia!

Napisano

Heh szczera prawda :-)

Co do tej postaci czlekoksztaltnej to stosuje blueprinty (Hah, i w tym momencie udezam sie mlotkiem w glowe, bo mowie jedno a robie drugie ;) ), jednak warsztat mi jeszcze nie pozwala na idealne odwzorowanie twarzy. Jak zaznaczylem jest to moj pierwszy model ta metoda, takze mam prawo do bledow.

Z tym brakiem pomyslu na calosc tez prawda. Czlowiek siada do komputera, bo wydaje mu sie, ze ma swietny pomysl na scene, a tu sie okazuje ze tak naprawde wymyslil tylko jeden element. No

coz, musze probowac opanowac ten chaos w glowie :-)

 

Ale powalcze, powalcze...

Napisano

Moze kilka slow objasnienia z mojej strony. Musze jednak stanac w obronie mojej pracy.

Przyjalem,ze ta kosmiczna rzeczywsitosc sklada sie z systemow. Wszystkie sa odrebne lecz pozostaja ze soba w pewnej interakcji. Kosmonauta spoczywa na fotelu. Jest on odpowiedzialny za zarzadzanie statkiem. Efektem jego spoczynku jest brak ruchu - statek podtrzymuje tylko podstawowe procesy. Piszesz, ze obrazek jest nudny, kiedy ja daze do uzyskania pozadku harmonii. Kazdy element jest wazny, jednak nalezy unikac calkowitej dominacji jednego z nich.

Obraz ktory podoba sie Tobie najbardziej jest jasny, nie ma w nim nic ukrytego, a przeciez nie o to chodzi. Zwroc uwage na polmrok na ostatnim renderze. Cienie nie sa wyrazne - staram sie unikac wyodrebnienia dobra od zla. Obraz jest zmiekczony.

Spokoj jest tylko wzgledny, jednak nie jest to powiedziane wprost ( i dla tego nazwales go nudnym). Nic tu nie jest powiedziane wporst.

Widze, ze Tobie podobaja sie (barokowe ;) ) prace, gdzie cos szkouje, gdzie jest koncept. Przeciez nie liczy sie tylko to, a poza tym mozna sie niezle na takim koncepcie przejechac (i zrobic cos kiczowatego :) ).

Chce tylko pokazac, ze nie robie tej sceny bezmyslnie ;)

Gość User190
Napisano

O nieeeeee... ni bij!! Maska dalej ejst baaaardzo kwadratowa... a teraz z tymi teksturami to już totalna klapa!! Sorki, jestem na nie!!

Gość User190
Napisano

Jak już powiedziałem:

beznadziejna kolorystyka, kwadratura modelingu.. coraz bardziej przestaje mi się to podobać!! A zapowiadało się nawet... idziesz w zupełnie złym kierunku.. :(

Napisano

Robilem swoja maske troche w oparciu o to [zalacznik]. Specjalnie wiele tam sie nie da zrobic, zaokragle jeszcze przednia czesc maski, zobaczymy jak to wyjdzie. A textury troche ciezka sprawa, bo nie wiem jak powinien wygladac plastik (moze jednolity kolor jak na obrazku, z niewielkim polyskiem, hm?).

Gość User190
Napisano

Yyy... bez urazy, ale nie widać podobieństw zbyt wiele... popraw tą amskę - proszę Cię, zrób to dla mnie :) Ona wszytsko psuje - dopracuj ją!!!!

Napisano

erb, zobacz sobie maski jakie mieli komandosi w resident evil (mam na myśli film), spróbuj wykombinować coś takiego.

 

A tak ogólnie to najpierw bym skończył modelowanie a potem brał sie za tekstury.

 

Pozdro

Napisano

Maska psuje urok. Ten przód maski na dole to wygląda na góra PEPSI, prznajmniej choć trochę mi to przypomina. Jak maskę się poprawi to fajnie zapewne będzie wyglądało.

Napisano

Ok postanowilem troche odslonic twarz kolesia. Za holere nie moge pokonac materialu szkla, ktory nie przepuszcza jasniejszych obiektow, tylko wszystko szczelnie zaslania. Brazilowy material szkla zato prawie wogule nie odbija otoczenia + wyglada tak jak by go nie bylo ;/

W zalaczniku szybki sa z tym wlasnie materialem.

Pozbylem sie tych kwadratowych baboli, przy mikrofonie doloze jeszcze jakies urzadzenia.

Napisano

całkiem, całkiem, czekam na finał... a tak na marginesie kratka na podłodze mogłaby miec mniejsze dziurki (chyba, że to specjalnie) ale ogólnie super :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności