Skocz do zawartości

Scena 3D: Bellerofont vs Chimera WIP


Shogun 3D

Rekomendowane odpowiedzi

Wracam do pracy nad grafiką jaką obiecałem sobie zrobić na bitwę dwie edycje temu. Nie wyszło wówczas - więc chcę to zrobić teraz.

 

Na razie wydłubałem samą głowę i zabieram się za ramiona i tułów.

Póki co - wszystko robione bez Z-brusha.

 

bellerofontwippasekui9.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

no prosze, bardzo ładnie, kolego Shogun :). Kiedyś do mnie zajrzysz może wreszcie, to mnie poduczysz troche organiki, bo mi te architekrury coś we łbie poprzestawiały :). No i ciesze sie, że bez zbrusha, masz zamiar do końca bez zpędzelka to zrobić? Takie prace w moim mniemaniu powoli stają się prawie że klasyczne :P.

 

Żeby nie było cukrowania - zęby to aby nie za szeroki rozstaw mają :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma być "this is Spartaaaa!" tylko "This is a spear!"

Ale faktycznie, efekt końcowy ten sam. ;D

 

Ja jeszcze będę pracował nad sierścią u niego, ale to dopiero po etapie Zbrusha. No i jak już wspominałem: w tym przypadku użyłem Vray fur który jest do kitu o tyle, ze nie da się go czesać, w przeciwieństwie do włosów maxowych. Te zresztą będę renderował osobno, do kanału, w mentalu, w oparciu o mapy zarostu i innych parametrów.

 

Co prawda sam Bellerofont, nawet na renderze końcowym, będzie miał twarz przesłoniętą barbutą, co sprawi, ze prawie nie będzie mu tej twarzy widać. Myślę jeszcze nad innym rozwiązaniem: umieszczenia gdzieś w scenie strąconej, uszkodzonej barbuty, by zaznaczyć jej obecność, ale by umożliwić ukazanie całej twarzy i głowy Bellerofonta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem zamiaru go stylizowac na Leonidasa, samo wyszło.

Jeden i drugi to przecież Grecy.

 

Update rysów twarzy: z tych po lewej na te po prawej.

Ciagle dłubie mu pysio zamiast zabrać się za resztę modelu, ale chyba czas najwyższy jednak zabrać się za resztę ciała.

 

bellerofontwipzarost2vz5.jpg bellerofontwipzarost2yq7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej shogun :) fajnie widziec ze cos tam sobie robisz :) co do uwag to przedewszystkim zbyt ostre przejscia (np: cyce, brzuch ...) sproboj to zlagodzic 3x i bedzie napewno lepiej :). poza tym siakies to nieanatomiczne, przyjrzyj sie dokladniej refkom bo nie ma sensu brac sie za kolejne elementy gdy poprzednie nie sa dopracowane.

 

z plusow ... fajny z niego futrzak 4 posty wyzej :)

 

pzdr.

 

edit do postu ponizej:

hmm ale chyba nie kapujesz mojego przekazu :), to ogolnie dupnie trzyma sie calosci - glowa: okolice oczu(brwi i wszystkie te zmarszczki), troszke nos, usta (i zmarszczki wokol nich), zeby, szczeka, uszy, tyl glowy. Nie zalatwisz tego wszystkie zbrushem czy tez innym sculptereM :).

 

opis dolnej czesci modelu pozostawie bez komentarza :)

 

mam nadzieje ze nie masz mi za zle tej wypowiedzi ale staralem sie to w miare obiektywnie ocenic :)

 

pzdr2 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max, nie bój żaby, jak tylko połączę tułów w jedną całosć, to dopieszczę poszczególne partie mięśni, które się na tułów i ramiona składają. Po prostu im więcej mam punktów odniesienia, tym łatwiej jest nanieść poprawki na kształty i proporcje.

Poza tym i tak wówczas będę dopieszczał siatkę, bo to ma się potem nadawać do rigu i animacji. :)

 

EDIT:

Max, ja co rusz coś poprawiam, czasem po jaimś czasie dopiero zauważam niektóre błędy. Ty na to patrzysz świezym okiem i widzisz to, czego ja chwilowo dostrze nie mogę.

Zdaję sobie sprawę, ze to jeszcze nie jest to, ale spokojnie... mnie się nie spieszy, Nie mam na to deadline'u.

Po skończeniu modelu Bellerofonta wezme sie za Pegaza. Zrobię Pegaza, wróce do Bellerofonta i naniosę poprawki patrząc na niego świezym okiem. Potem Chimera, poprawki na Pegazie, znów poprawki na Bellerofoncie, potem scenografia...

 

Skoro rysujesz, to wiesz, jak działa odstawienie rysunku na jakiś czas.

 

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tutaj troche skarlowaciales cialko w stosunku do glowki. Za male wszystko, zaznacz wszystko procz golowki i scale x 1.5 lub odwrotnie. Tak jak max powiedzial miesnie sa zbyt wyraziste co niektore, czyli czasami o jeden edge za duzo. Ogolnie idzie oczywiscie w dobrym kierunku. Poprawki mozna robic, ale jak temat bedziesz meczyl przez pol roku to pozniej bedziesz dostawal swira jak codziennie bedziesz widzial ta sama scene. Na koncu nie bedzie ci sie chcialo juz wracac do samego poczatku, wiec poprawiaj na bierzaco najbardziej razace rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że zazwyczaj mięśnie nie są tak wyraziste, natomiast póki są wyraźne, łatwiej mi korygować ewentualne kształty i proporcje. Gdy caly model będzie już gotowy, spłycenie mięśni i dopasowanie ich do konkretnej sylwetki, to będzie betka.

Poza tym ja to jeszcze i tak przepuszczę przez Z-brusha.

 

Anyway: THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na anatomii pleców, ale fajnie wyszło to co już masz z tyłu. Jak ty to zrobiłeś? Ja mam straszne problemy z wymodelowaniem anatomicznych pleców w okolicy łopatek, sam się tego nauczyłeś czy z jakiegoś tutka? Ja szukam jakiś fajnych tutków o modelowaniu postaci, ale nic nie umiem znaleść, znasz może jakiegoś, podałbyś nazwę? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie wiem od czego zaczac :)

 

wiec moze najpierw ogolnie, ze lezy Ci bryła i kwiczy, proporcje rowniez.

 

Glowa jest w miare ok, ale na tym 360, widac ze jest troszke kwadratowa jezeli chodzi o 3/4, tak samo ucho jest plaskie tak jakbys robil je ze zdjec bocznych tylko, musisz małzowinkę ładnie wygiac, do tego z uchem zawsze sa problemy, najlepszym rozwiazaniem jest tu obserwacja i zaczecie modelowania ucha od zrobienia kształtu i pozniej helixa i antyhelia gdzie wszystko musi miec swoje miejsce gorne(rozgalezienie) wchodzi bardzo pod gorna czesc ucha, pozniej jest troszke wyzsze niz dolna czesc ucha, zschodzac nizej laczy sie z czescia gdzie trzymamy kolczyk, ta czesc tez odpowiednio musisz wygiac. Generalnie mozesz wyjsc z zasady wiecej pogiec = lepiej ;) Popracuj tez nad samym kszatłem ucha to jest bardzo wazne.

 

Nastepnie usta, pamietaj ze dolna warga laczy sie z policzkiem od wewnetrzej strony, dlatego, powinno to zostac jakos zaznaczone, rozumiem ze on bedzie krzyczał itp, dlatego to co masz teraz ostatecznie moze jeszcze przejsc. Wilkosc,ilosc i ulozenie zebow, nie ukrywajmy tez tu ma znaczenie, narazie zrobiles chyba to tylko tak zeby było, bo sa one do wymiany.

 

Kosc policzkowa idzie bardziej w stronę ucha, przydaby sie to zaznaczyc, wlasnie tutaj troszkę wychodzi ta kwadratowosc glowy.

 

Cale ciało jest jakies 30-40% zamałe, w sumie nie wiem jakie masz zalozoenie co do proporcji bo oczywiscie lepiej robic z f2f i tworzyc karły niz zaczac z boxa i ustawic sobie wszystko przed wejsciem w detal.( Tak jak to powiedzial nauczyciel od szkicu opieprzajac ziomalke, "po co wchodzisz w detal nie majac dobrej bryły?, jezeli zrobisz dobra bryłe ktora bedzie odwzorowała to co chcesz uzysac detal tylko dopełni efektu, nigdy na odwrot". )

No, ale jak wspominalem wczesniej wszystko zalezy od Twojego zalozenia, jezeli chcesz robic miesniaka giganta to odpowiednio musisz zagrac wielkoscia glowy i dłoni, stop. Jezeli normalnego ziomka to podobnie :) tylko glowe robisz troszke mniejsza od reszty ciała, z reszta na 100% wiesz o czym mowie, wiec nie bede sie rozpisywal:)

 

No jezeli chodzi o anatomie to plecki mi sie podobaja :) tutaj nie mam zastrzezen, a na siłe ich szukał nie bede, bo nie chodzi o to zeby wytykac pierdolki, tylko zeby Ci pomoc, bo masz mozliwosci.

 

Tak wiec jezeli chodzi o sam brzuch to niestety sama sylwetka jest dziwna, wypchnij mu klatkę do przodu bardziej, nie wiem jak to okreslic ;) hehe (google.pl + szkielet), klatka piersowa zawsze idzie po ukosie (chyba ze masz garba), dzieki czemu brzuszek leci lekko do przodu robiac dosc widoczny łuk :) (my komputerowcy tak nie mamy bo za duzo patrzymy w monitor ;))

 

szkielet.jpg

 

same piersi sa za wysoko, oraz za bardzo napchane po bokach, zrob je delikatniejsze, ale bardziej kształtne i na 100 % efekt bedzie lepszy :)

Ramiona mi troche nie graja sa za bulwiaste, sprobuj je troszke spłaszczyc, rob miesnie bardziej naturalne, pozniej jak ustawisz poze skolapsujesz i zaczniesz przemodelowywac je tak zeby Tobie pasowaly do wyobraznia, jakie masz.

 

Podstawa i tył czaszki potrzebuja dopieszczenia i to duzego :)

 

Mam nadzieje ze tym małym komentarzem Ci pomogłem, masz mozliwosci, ale jak to bywa , po pewnym czasie siedzenia przy modelu uznaje sie ze cos jest dobre mimo ze takie nie jest, spoko mam podobnie, dlatego warto komus zaufanemu podrzucac zeby oblukał, no albo forum :)

 

pozdrawiam zycze powodzenia i wytrwałosci, bo bardzo bardzo bardzo duzo pracy przed Toba nad stillkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, Klicuś. :)

Jak ktoś na to patrzy z boku, to znacznie łatwiej błędy dostrzega.

Dzięki zwłaszcza za to, co napisałeś o kościach policzkowych. Strasznie mnie irytowało to, że nie potrafilem znaleźć przyczyny tej kwadratowości. Ale jeszcze będę walczył.

Z zębami użeram się też nielicho. Na razie oczywiscie sa one równiutkie i ładne, ale to tylko kwestia przepuszcznia ich przez Zbrusha. Mam natomiast problemy z ich poprawnym ulokowaniem. Będę musiał je jeszcze pomęczyć. Pół h temu Gawel71 podesłał mi przypadkiem całkiem niezły przekrój ludzkiej głowy z opuszczoną żuchwą (dzięki gawel). Mam nadzieję, że to mi pomoże. :)

Klatą tez się zajmę.

Masz rację co do słów profesora - od ogólu do szczegółu. Przyznaję, ze choć regułę tą znam doskonale, to zawsze miałem ją w nosie i rzadko kiedy tego żałowałem.

 

Co do proporcji mięśni: chcę, by to był Grek. Nie taki teletubisiowaty, jak na rzeźbach powstałych po wojnach punickich, tylko ewidentnie wcześniejszy: wówczas grecy byli bardziej krępi, lepiej zbudowani. Po wspomnianych wojnach obrośli w piórka i podobnie jak dzisiejsza młodzież (sorki chłopaki) sylwetki Greków zrobiły się klasycznie 'piękne", czyli bez wyrazu i śladów wysiłku fizycznego, widocznego w węzłach mięśni pod skórą u wcześniejzych pokoleń.

Tak więc Bellerofont nie będzie miał budowy Spider Mana, ani tym bardziej Hulka. Głowa będzie wyraźnie mniejsza, w proporcjach 1/9.

 

Zastanawiam się (tak juz na przyszłosć) nad budową Pegaza. Najprawdopodobniej nadam mu proporcje konia arabskiego, ze wzgledu na smukłość, współgrającą z wizją tego konia w locie. Skrzydła najprawdopodobniej pożyczę dlań od łabędzia, tyle, że je odpowiednio przeskaluję.

 

Przyznaję, że to mój pierwszy model człowieka hi poly. Tym bardziej jestm wdzięczny za rady.

 

Max1989 - thx za skierowanie do modeli h4sh'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłubania głowy ciąg dalszy:

Zwęziłem usta, naciągnąłem zmarszczki wokół nich, zwęziłem czaszke na wysokości skroni, przerobiłem nieco podbródek i szczekę, uwypukliłem policzek pod oczami.

Uszu jeszcze nie ruszałem.

 

bellerofontwipglowach4.jpg

 

I jeszcze taki mały update, ale to z nudów, bo mnie dzis cały dzień łeb nasuwa i nie radziłem sobie z kratywnym myśleniem...

 

bellerofontwipoczykx3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności