Skocz do zawartości

Jak stworzyć vertex na obiekcie?


Paul

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

t0m3k- Nie lubię takiego podejścia, jesteśmy na forum dyskusyjnym w dziale oprogramowanie/3ds max... Dobrym miejscu na wszelkie tego typu pytania, w regulaminie nie widziałem punktu "NIE PYTAJ! Wciśnij F1". Nie masz ochoty? To nie odpisuj :).

 

Na modelach można tworzyć wierzchołki czy rysować polygony- należy wybrać snapowanie do faców jak już zresztą Agmakonts napisał (z klawiatury to będzie "s" a potem "shift+prawy klawisz" i wybierz face w prawym dolnym rogu).

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już jesteśmy w temacie, a propos snapu wertexów do siatki, jest maxie jakiś outomat który przyciąga wertexy jednej siatki do drugiej siatki?

 

Chodzi mi np. o przyciągnięcie siatki low nakładającej się z siatką hi.

 

Wiem, że w mayce coś takiego jest ale w maxie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jestesmy przy vertexach to mam pytanie:

 

Skąd po użyciu editable mesh/poly slice biorą się dodatkowe vertexy "po drodze"?

 

Zaznaczam 2 poly robie im slice wzdluz, a na edgu pojawiają sie na jednym 2 na drugim 3....

 

gratis od maxa?

 

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przy cut pojawil się jeden ;) a moze cos mam wlączone o czym nie wiem (jakis add vertices czy co?)? moze lepiej pozostac przy splineach? co myslicie?

 

edit: ok. przy show hide end result pojawiaja sie dodatkowe edges (ale nie bardzo lapie skąd) i w miejscu ich przeciecia pojawiaja sie vertexy. co z tym zrobic? i czy da się przestawic slice plane zeby pokazywal sie za nastepnym wcisnieciem w ostatniej formie i pozycji czy trzeba za kazdym razem dopasowywac na nowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uzywasz cut to ciagniesz linie z jednego punktu do drugiego przecinajac tym sposobem polygon. Czyli przykladowo masz poly w ktorego sklad wchodza 4 edge (tak mam czworokat) i gdy od jednego edga poprowadzimy cut'a do drugiego do nasz czworokat sie podzieli i w na tych dwoch edgach pojawi sie po 1 vertexie :] A show hide jak sama nazwa wskazuje odkrywa wczesniejsze ukryte vertexy poly itp. Co do pozycji slice plane to juz nie pamietam ale mowie daruj sobie to lepiej korzystac z cut'a gdy chcemy ciac w odpowiednich miejsach a jak chcemy tnac po scianach niewidoczych dla kamery do connectem przyklad: zaznaczasz edge klikasz conect i wszystkie zostaja polaczone nowymi edgami proste jeszcze mozna ustawic by laczyc zaznaczone edge nie 1 nowym edgem a np 2, 3 i 44 :P.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę ten temacik :), mam pytanko czy da sie na skrzyżowanych edgach dodać wertex tak aby one były połączone tylko jednym wertexem ,dokladnie w miejscu ich przecięcia?

Z góry dziekuje za odpowiedz

Ps. szukałem na forum ale jakoś nie mogłem tego znaleźć. Proszę o wyrozumiałość jesli to juz było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shogun blisko było:) ,a piotrek daruj sobie takie porady bo są nie na miejscu.

shogun, ale jak zrobić aby ten wertex utworzył się dokładnie w punkcie przecięcia tych edgy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności