Napisano 15 Listopad 200717 l Jak stworzyć vertex na obiekcie? Używam funkcji create, ale wszystkie vertexy są tworzone na podłożu na 0 płaszczyzny Z.
Napisano 15 Listopad 200717 l nie mozesz stworzyc vertexa na obiekcie przy uzyciu funkcji create, uzyc cut/connect w sel edge (jest jeszcze masa innych sposobow na krojenie siatki. uzyj F1
Napisano 16 Listopad 200717 l t0m3k- Nie lubię takiego podejścia, jesteśmy na forum dyskusyjnym w dziale oprogramowanie/3ds max... Dobrym miejscu na wszelkie tego typu pytania, w regulaminie nie widziałem punktu "NIE PYTAJ! Wciśnij F1". Nie masz ochoty? To nie odpisuj :). Na modelach można tworzyć wierzchołki czy rysować polygony- należy wybrać snapowanie do faców jak już zresztą Agmakonts napisał (z klawiatury to będzie "s" a potem "shift+prawy klawisz" i wybierz face w prawym dolnym rogu). Pozdrawiam,
Napisano 16 Listopad 200717 l Skoro już jesteśmy w temacie, a propos snapu wertexów do siatki, jest maxie jakiś outomat który przyciąga wertexy jednej siatki do drugiej siatki? Chodzi mi np. o przyciągnięcie siatki low nakładającej się z siatką hi. Wiem, że w mayce coś takiego jest ale w maxie?
Napisano 16 Listopad 200717 l Lewus a nie da się tego zrobić zaznaczając w object properties siatki hi opcji vertext ticks i potem przesuwać vertexy siatki low z włączoną opcją przyciągania do vertexów.
Napisano 16 Listopad 200717 l Gotham przeciez odpowiedzialem na zadane pytanie a dopiero pozniej skierowalem do pomocy po wiecej sposobow na krojenie siatki.
Napisano 28 Listopad 200717 l Jak już jestesmy przy vertexach to mam pytanie: Skąd po użyciu editable mesh/poly slice biorą się dodatkowe vertexy "po drodze"? Zaznaczam 2 poly robie im slice wzdluz, a na edgu pojawiają sie na jednym 2 na drugim 3.... gratis od maxa? :)
Napisano 28 Listopad 200717 l jak uzywasz slice to zrob tak ze zaznaczasz np 4 poly i teraz uzywajac slice przetnie tylko te 4 :] jednak w wiekszosci przypadkow lepiej jest uzywac cut i connect wieksza kontrola
Napisano 28 Listopad 200717 l no przy cut pojawil się jeden ;) a moze cos mam wlączone o czym nie wiem (jakis add vertices czy co?)? moze lepiej pozostac przy splineach? co myslicie? edit: ok. przy show hide end result pojawiaja sie dodatkowe edges (ale nie bardzo lapie skąd) i w miejscu ich przeciecia pojawiaja sie vertexy. co z tym zrobic? i czy da się przestawic slice plane zeby pokazywal sie za nastepnym wcisnieciem w ostatniej formie i pozycji czy trzeba za kazdym razem dopasowywac na nowo?
Napisano 29 Listopad 200717 l jak uzywasz cut to ciagniesz linie z jednego punktu do drugiego przecinajac tym sposobem polygon. Czyli przykladowo masz poly w ktorego sklad wchodza 4 edge (tak mam czworokat) i gdy od jednego edga poprowadzimy cut'a do drugiego do nasz czworokat sie podzieli i w na tych dwoch edgach pojawi sie po 1 vertexie :] A show hide jak sama nazwa wskazuje odkrywa wczesniejsze ukryte vertexy poly itp. Co do pozycji slice plane to juz nie pamietam ale mowie daruj sobie to lepiej korzystac z cut'a gdy chcemy ciac w odpowiednich miejsach a jak chcemy tnac po scianach niewidoczych dla kamery do connectem przyklad: zaznaczasz edge klikasz conect i wszystkie zostaja polaczone nowymi edgami proste jeszcze mozna ustawic by laczyc zaznaczone edge nie 1 nowym edgem a np 2, 3 i 44 :P.
Napisano 23 Maj 200915 l Odświeżę ten temacik :), mam pytanko czy da sie na skrzyżowanych edgach dodać wertex tak aby one były połączone tylko jednym wertexem ,dokladnie w miejscu ich przecięcia? Z góry dziekuje za odpowiedz Ps. szukałem na forum ale jakoś nie mogłem tego znaleźć. Proszę o wyrozumiałość jesli to juz było.
Napisano 24 Maj 200915 l No jak są skrzyżowane, to jest tam vertex, a jeśli tylko się na siebie nakładają, to trzeba go tam stworzyć na każdym z nich i połaczyć opcją collapse te vertexy.
Napisano 24 Maj 200915 l Jeśli masz przecinające się krawędzie w modelu poly, a w miejscu ich przecięcia nie ma wierzchołka, zastanów się nad tym, czy masz poprawnie siatkę zbudowaną.
Napisano 24 Maj 200915 l shogun blisko było:) ,a piotrek daruj sobie takie porady bo są nie na miejscu. shogun, ale jak zrobić aby ten wertex utworzył się dokładnie w punkcie przecięcia tych edgy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto