Paul Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 Jak stworzyć vertex na obiekcie? Używam funkcji create, ale wszystkie vertexy są tworzone na podłożu na 0 płaszczyzny Z.
AGmakonts Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 nie bawie się tym ale snap do poly nie daje rady?
t0m3k Napisano 15 Listopad 2007 Napisano 15 Listopad 2007 nie mozesz stworzyc vertexa na obiekcie przy uzyciu funkcji create, uzyc cut/connect w sel edge (jest jeszcze masa innych sposobow na krojenie siatki. uzyj F1
Gotham Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 t0m3k- Nie lubię takiego podejścia, jesteśmy na forum dyskusyjnym w dziale oprogramowanie/3ds max... Dobrym miejscu na wszelkie tego typu pytania, w regulaminie nie widziałem punktu "NIE PYTAJ! Wciśnij F1". Nie masz ochoty? To nie odpisuj :). Na modelach można tworzyć wierzchołki czy rysować polygony- należy wybrać snapowanie do faców jak już zresztą Agmakonts napisał (z klawiatury to będzie "s" a potem "shift+prawy klawisz" i wybierz face w prawym dolnym rogu). Pozdrawiam,
Levus Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Skoro już jesteśmy w temacie, a propos snapu wertexów do siatki, jest maxie jakiś outomat który przyciąga wertexy jednej siatki do drugiej siatki? Chodzi mi np. o przyciągnięcie siatki low nakładającej się z siatką hi. Wiem, że w mayce coś takiego jest ale w maxie?
Tomala Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Lewus a nie da się tego zrobić zaznaczając w object properties siatki hi opcji vertext ticks i potem przesuwać vertexy siatki low z włączoną opcją przyciągania do vertexów.
t0m3k Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 Gotham przeciez odpowiedzialem na zadane pytanie a dopiero pozniej skierowalem do pomocy po wiecej sposobow na krojenie siatki.
Temporal Napisano 16 Listopad 2007 Napisano 16 Listopad 2007 a nikt nie napisalal o insert vertex ktore dziala w trybie edge
Aga1987 Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 Jak już jestesmy przy vertexach to mam pytanie: Skąd po użyciu editable mesh/poly slice biorą się dodatkowe vertexy "po drodze"? Zaznaczam 2 poly robie im slice wzdluz, a na edgu pojawiają sie na jednym 2 na drugim 3.... gratis od maxa? :)
Temporal Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 jak uzywasz slice to zrob tak ze zaznaczasz np 4 poly i teraz uzywajac slice przetnie tylko te 4 :] jednak w wiekszosci przypadkow lepiej jest uzywac cut i connect wieksza kontrola
Aga1987 Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 no przy cut pojawil się jeden ;) a moze cos mam wlączone o czym nie wiem (jakis add vertices czy co?)? moze lepiej pozostac przy splineach? co myslicie? edit: ok. przy show hide end result pojawiaja sie dodatkowe edges (ale nie bardzo lapie skąd) i w miejscu ich przeciecia pojawiaja sie vertexy. co z tym zrobic? i czy da się przestawic slice plane zeby pokazywal sie za nastepnym wcisnieciem w ostatniej formie i pozycji czy trzeba za kazdym razem dopasowywac na nowo?
Temporal Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 jak uzywasz cut to ciagniesz linie z jednego punktu do drugiego przecinajac tym sposobem polygon. Czyli przykladowo masz poly w ktorego sklad wchodza 4 edge (tak mam czworokat) i gdy od jednego edga poprowadzimy cut'a do drugiego do nasz czworokat sie podzieli i w na tych dwoch edgach pojawi sie po 1 vertexie :] A show hide jak sama nazwa wskazuje odkrywa wczesniejsze ukryte vertexy poly itp. Co do pozycji slice plane to juz nie pamietam ale mowie daruj sobie to lepiej korzystac z cut'a gdy chcemy ciac w odpowiednich miejsach a jak chcemy tnac po scianach niewidoczych dla kamery do connectem przyklad: zaznaczasz edge klikasz conect i wszystkie zostaja polaczone nowymi edgami proste jeszcze mozna ustawic by laczyc zaznaczone edge nie 1 nowym edgem a np 2, 3 i 44 :P. 1
NAD Napisano 23 Maj 2009 Napisano 23 Maj 2009 Odświeżę ten temacik :), mam pytanko czy da sie na skrzyżowanych edgach dodać wertex tak aby one były połączone tylko jednym wertexem ,dokladnie w miejscu ich przecięcia? Z góry dziekuje za odpowiedz Ps. szukałem na forum ale jakoś nie mogłem tego znaleźć. Proszę o wyrozumiałość jesli to juz było.
Shogun 3D Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 No jak są skrzyżowane, to jest tam vertex, a jeśli tylko się na siebie nakładają, to trzeba go tam stworzyć na każdym z nich i połaczyć opcją collapse te vertexy.
piotrek Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 Jeśli masz przecinające się krawędzie w modelu poly, a w miejscu ich przecięcia nie ma wierzchołka, zastanów się nad tym, czy masz poprawnie siatkę zbudowaną.
NAD Napisano 24 Maj 2009 Napisano 24 Maj 2009 shogun blisko było:) ,a piotrek daruj sobie takie porady bo są nie na miejscu. shogun, ale jak zrobić aby ten wertex utworzył się dokładnie w punkcie przecięcia tych edgy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się