Napisano 21 Grudzień 200717 l Witam! Moim tematem w tej edycji bitwy będą porachunki staruszka ze śmiercią. Scena będzie przedstawiać staruszka wygrywającego w szachy ze śmiercią.
Napisano 21 Grudzień 200717 l szachy mogą być trochę ospałe :) nie lepiej zrobić np siłowanie się na rękę ? wtedy można ładnie pokazać wysiłek starca :)
Napisano 21 Grudzień 200717 l Autor Myślałem o szachach bo widziałem jak takie stare dziadki potrafią zawzięcie grać i to mi nasunęło pomysł jednak jeszcze mogę to przemyśleć narazie jestem na etapie modelowania postaci.
Napisano 21 Grudzień 200717 l Witam. Najwieksze wyzwanie to bedzie pokazac mimike postaci, wlasnie ta zawzietosc o ktorej piszesz. Jesli dobrze zrozumialem to pokarzesz staruszka w chwili zwyciestwa? Mam pomysl, moze ci sie spodoba. Za staruszkiem stoi przerazona wnuczka. Oboje nie swiadomi sa tego ze dziewczynka przywiazana jest za noge lancuchem trzymanym przez smierc. Wygrywajac dziadek usmierci wnuczke. To sie nazywa grecka tragedia :) Powodzenia.
Napisano 21 Grudzień 200717 l Autor No Gomez zaskoczyłeś mnie tym pomysłem. Zaciekawiło mnie będę musiał to przemyśleć może się skusze na rozszerzenie wątku o wnuczkę pierw sie skupie na głównym temacie czyli dziadziuś i jego przeciwnik.
Napisano 21 Grudzień 200717 l Autor No to kolejne etapy prac nad starym szachistą usta ulegną zmianie przy dopasowywaniu mimiki.
Napisano 28 Grudzień 200717 l Autor Głowa prawie ukończona. Prosiłbym o jakieś podpowiedzi co do ubioru staruszka.
Napisano 28 Grudzień 200717 l nos nos nos musisz poprawić! za ostre dziurki są. jeszcze trochę popracuj tez nad fałdami pod oczami. pzdr
Napisano 3 Styczeń 200817 l Autor Do opisu wątku dodałem szkic koncepcyjny http://img517.imageshack.us/img517/7721/koncepcjakh6.jpg Pod tym linkiem można obejrzeć go w większym formacie.
Napisano 4 Styczeń 200817 l Mi się podoba :) Tylko może większy szpic na końcu kaptura na końcu zakrzywiony troce w dół.... ? ;) pozdrawiam!
Napisano 4 Styczeń 200817 l Kaptur ładny, podobają mi się strzępy na dole. Kapuca trochę za mało pofałdowana, nie da się w ten sposób uszyć żeby było tak okrągło. Będzie czaszka, czy pusty czarny kaptur? Off-top: przypomniała mi się animacja pixara o szachach, nie wiem czy znasz, też z udziałem dziadka: http://www.youtube.com/watch?v=YmAVHJyWF7E
Napisano 4 Styczeń 200817 l Autor Myślałem o pustym kapturze ale z tych strzępów jestem zadowolony i zacząłem sie zastanawiać nad ustawieniem kamery za starcem wtedy może by sie czaszka przydała wiec jeszcze nie wiem. Filmik widziałem ale nawet nie pamiętałem o nim jak myślałem nad tematem. Wracając do tematu prosiłbym o podpowiedź co do ujęcia. Założenie było takie .
Napisano 4 Styczeń 200817 l Masz dobry pomysl z umieszczeniem kamery za ktoras z postaci, sproboj. Nie podoba mi sie kadr na koncepcie bo naokolo postaci jest duzo przestrzeni. Ja zrobilbym tak ze te postacie ledwo miescily by sie w kadrze albo byly uciete. Moze sproboj pokazac ich z boku, kamera na linii stolu skierowana moze nieco w gore. Bedzie wtedy widac jedynie przod obu postaci od pasa w gore.
Napisano 5 Styczeń 200817 l Autor Dwa ujęcia od boku za radą Gomez'a pomóżcie wybrać które a może jeszcze inne ustawienie??
Napisano 6 Styczeń 200817 l Ja bym dała zza śmierci, lekko od góry. Teraz obie postacie są bardzo z brzebgu. Być może to ci się przyda - artykuł o kompozycji: http://virgiliovasconcelos.com/index.php?sessao=blog&language=en&id=93
Napisano 6 Styczeń 200817 l Autor Mam nadzieje że teraz trafiłem myślę że też tło dużo da. Jak skończę postać kostuchy chce zająć sie trochę tłem aby w czasie sie zmieścić i mieć wszystko zakomponowane aby nie skupiać sie na rzeczach których i tak nie będzie widać (czego oczy nie widzą... :p)
Napisano 6 Styczeń 200817 l ja byłbym za tym by kamera była po prawej stronie kostuchy.... nie po lewej ;]
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor No i sie zaczyna. Potworny brak czasu :( Od tygodnia zdołałem znaleźć czas by zrobić tylko tyle i przyszły tydzień nie zapowiada sie lepiej. Boje sie że znów mi braknie czasu na ukończenie pracy.
Napisano 11 Styczeń 200817 l Sanderalek dobrze mówi że kamerę dać od innej strony (lustrzane odbicie teraźniejszej sceny), powód jest ten że czytamy obrazy od lewej do prawej, podobnie jak pismo (dla araba teraźniejszy układ byłby ok), i zacząwszy oglądać przy dziadku, stajemy przy śmierci, lepiej byłoby odwrotnie. Dziwnie wygląda ten patyk w środku kadru, przesunęłabym go aż prawie na brzeg obrazka. Teraz dzieli scenę na pół. Wydaje mi się że głowa dziadka jest trochę za mała w porównaniu do wielkości całej sceny, możnaby jeszcze przybliżyć. Teraz większość kadru jest pusta. Modele fajne, trochę dziwnie wyglądają tylko te fałdy na rękawie, zwłaszcza tam gdzie rękaw ma otwór, jakoś za bardzo tam jest naciągnięte do góry, wbrew grawitacji.
Napisano 11 Styczeń 200817 l Autor Wziąłem udział w bitwie by sie czegoś nauczyć. A oto mój debiut z zbrush'em - Poprawiłem nieco starca. Co do waszych uwag dam kamerę z drugiej strony tak jak radzicie.
Napisano 11 Styczeń 200817 l fałdki na lewym rękawie kostuchy ładne ale ta prawa prosta ręka jest jakaś taka... hmm... zbyt wyprostowana. zegnij ją trochę w łokciu
Napisano 12 Styczeń 200817 l po Zbrushu wygląda o niebo lepej ale popraw mu nochal i płaskei ucho i bedzie git
Napisano 12 Styczeń 200817 l no ten poprawiony staruch calkiem niezly, tylko nos ma jakis dziwny, troche nie naturalny