Jump to content
Dragon Heart

problem z tworzeniem mapy displacement i normal map w Zbrushu 3.1.

Recommended Posts

Mam Zbrusha 3.1. no i nie potrafie stworzyć map normal i displacement ponieważ wszystkie opcje w tych okienkach są na szaro i nie potrafi ich użyć włączyć ani modyfikować czy wie ktoś jak naprawić ten problem??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak chcesz tworzyc normalmape to pewnie masz model, i pewnie juz znasz sie troche na zbrushu, ale spytam, może jak raz, - posciągałeś pluginy z zbrushcentral?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zjechałeś na najniższy poziom podziału siatki? Może coś z mapowaniem nie tak zrób uvcheck.

W zbrushu 3.1 nie wypalaj z poziomu zbrusha tylko używaj zmappera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zjechałem na najniższy poziom. OK dzięki już nie trzeba znalazłem gdzie jest problem w zakładce texture musiałem nacisnąć enable UVW!! Dzięki !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz zbrusha 3.1 to ten plugin jest na stałe w programie i służy on do wypalania normalek. Nie sposób nie zauważyć, szukaj go w lewym górnym rogu ekranu zaraz pod paskiem menu. Jak nie będziesz mógł włączyć zmappera to prawdopodobnie coś z mapowaniem się pokasztaniło. Robiłeś to uvcheck? Tool> Texture> uvcheck jak na texturze pojawią się czerwone plamy to znaczy że są tam nachodzące polygony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobilem pojawiło mi się bardzo dużo małych czerwonych kropeczek co am z tym zrobić ?? Problem niedzialających funkcji w zakładce displacement już rozwiązałem nie miałem włącznego enableUV ale podczas tworzenia mapy displacement zawiesza mi się program a wątpię czy byłaby to wina małej ilości Ramu bo mam go 4 Giga. mógłby ktos poradzić mi co z tym zrobić??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawić Uv modelu,prawdopodobnie model ma błędy w mapowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

model mapowany był w maxie 9 za pomoca modyfikatora Unwrap UVW tam zcolapsowałem unwrapa do modelu i całość zimportowałem do Zbrusha. Poprawić tzn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęściej zbrush się wiesza przy złym mapowaniu lub lewych verteksach w modelu.

Zrób Uv Check z Zb i pokaż obrazek z uv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy