Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiec i ja postanowiłem wziąść udział, temat bardzo fajny i w ogule

 

zamysł mam taki - coś wielkiego i brudnego sobie jedzie i nie widzi że 1cm przed powiedzmy kołem leży coś małego i delikatnego, to będzie właśnie zgodny z tematem moment krytyczny :eek:

 

Puki co jeszcze nie wiem co dać jako małe i delikatne, bo duże i brudne to będzie może mało oryginalny ale czołg - oj rozniesie on to coś małe i delikatne co kolwiek mialo by to nie być - dość mocno zastanawiam się nad jakimś rodzajem ładnie zdobionej pozytywki lub czegoś w tym rodzaju, ale to akurat, chociażw ostateczności dam pięknie złoconą mine przeciw czołgową :p z jakimiś bajerami.

 

Puki co dopiero zaczołem modelowanie więc nie mogę sięjeszcze niczym pochwalić ale może około 24 dziś w nocy czyli 2 lipiec 2005 rok, mogę więc zacząć odliczanie :)

 

max3d_awards_MW.jpg

  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Miałem jakieś dziwne problemy z zalogowaniem się, niestety administrator się nie odezwał na moją proźbę o pomoc więc musiałem założyć inne , to już działa prawidłowo - więc pierwsze screenshoty

 

gąsienica:

chciałem uzyskać efekt czegoś co niszczy wszystko na swojej drodze stąd takie to duże zastanawiam się nawet czy jeszcze by tego nie powiększyć, ale może być problem z proporcjami i tak jużtrochędziwnymi.

Nie wiem jak się wyrobię z czasem o ile będe miał go wystarczająca dużo będzie sobie jechał po głębokim śniego, fruwającym wokoło, nie wiem jescze jak go zrobię ale fajnie by było

duze_i_brudne.jpg

wielkie i brudne coś musi się jakoś bronić więc na początek dwie puszki po bokach z wystającymi smiercią plującymi rurkami:p, na powierzchni dorobię jeszcze jakieś fajne wgięcia - niby że czymś tam kiedyś został uderzony bo to zaprawione w boju wiekie i brudne coś

duze_i_brudne1.jpg

Napisano

no tak to wszystko przez ten problem z kontem, zapomniałem dodać:

 

witam wszystkich na forum, pozdrawiam i zyczę powodzenia w bitwie!!:)

Napisano

duze_i_brudne2.jpg

witam ponownie już z naprawionego konta i prawidłowego logina, mam nadzieję że od tej pory wszystko już bedzie ok, i login dotrwa do końca,

 

kilka nowych screenów, tym razem już z wierzyczką, i gąsienicami po obu stronach wygląda o wiele masywniej i już mniejwięcej widać kształty jak to będzie wyglądało.

 

A tak przy okazji - jak zrobić tak aby miniaturka pojawiała się przy temacie forum ??

 

duze_i_brudne5.jpg

 

duze_i_brudne4.jpg

duze_i_brudne2.jpg

 

duze_i_brudne3.jpg

Napisano

czas chyba przyśpieszyć bo w takim tempie to do wrześnie nie zdążę :p

 

ok więc zmieniłem troszeczkę gąsienice, w starej wersji były trochę mało przemyślane i uniemozliwiały pełny obrót wierzyczki, więc trochę je przykombinowałem, Teraz myslę że są owiele bardziej funkcjonalne, i przy okazji wiecej tam detalu

 

duze_i_brudne6.jpg

 

 

 

duze_i_brudne7.jpg

 

duze_i_brudne8.jpg

Napisano

na śnieg się nie nadaje, obsunie się bokiem.

na wodę za ciężki.

gdybyś te łopatki troche węższe zrobił, albo zakończył zygzakiem zamiast prostej kreski, miałoby większy sens (chociaż dalej realistyczne to nie będzie)

 

edit: nadaje się jako pojazd plażowy (plaża piaszczysta), zrób jak najeżdża na zamek piaskowy albo opalającą się panienkę (lepiej faceta, ale tego wiem że na pewno nie zrobisz)

edit dwa: facet nie jest mały i delikatny, więc lepiej jednak panienke.

Napisano

może źle to pokazałem, ale jak dla mnie na śnieg czy piasek nadaje się idealnie , ogulnie zamysł jest taki że gąsiienice głęboko wbijają sięw ziemię, zostawiając po sobie rozorane slady, chociażz jadnym się zgodzę na dole sązbyt nisko i osłonki mogąocierać się o ziemię to akurat będe musiał poprawić.

 

oto model z siatką przed podzieleniem duze_i_brudne9.jpg

 

 

duze_i_brudne10.jpg

 

duze_i_brudne11.jpg

 

 

duze_i_brudne12.jpg

 

 

duze_i_brudne13.jpg

 

 

Niestety bipeda nie posiadam dysponuje tylko modelem dzieciaczka - jakies 12 lat, myslę że skale będzie widać dobrze.

 

Jednocześnie na tym screenie widać też zasadę działania tych dziwnych wystających łopat-gąsienic

 

duze_i_brudne14.jpg

Napisano

musisz mieć pół metra ubitego śniegu na ten pojazd, chyba nadaje się tylko na rejony arktyczne, bo tak na codzień źadko tyle śniegu bywa.

duży pojazd owszem, ale myślę że takie głębokie szufelki są niepraktyczne, ponieważ trzeba na nie idealne warunki.

 

http://www-user.tu-chemnitz.de/~rotj/dc/schneeraupe.jpg

pojazd śnieżny

zauważ że ma haczyki na łopatach, służą do tego żeby kiedy jedzie w poprzek stoku (bokiem skierowany w dół), żeby się nie obsunął bokiem, u ciebie tego brakuje (albo jest, ale za niskie i na tym samym poziomie co obudowa, zamiast bardziej na zewnątrz)

Napisano

Z całym szacunkiem jak widać pojazd cały jest nie realny, i zawsze można przyjąć że technologia roku xxxxxxxx daje takie możliwości że jednak ten pojazd działa, a że to przecierz daleka przyszłość, pojazd jest eksplorowany na planecie Y pokrytej zawsze grubą warstwą śniegu.

 

Pojazd więc musi być przygotowany na to że niekiedy może się zatopić w śniegu do połowy albo jeszcze głębiej, wtedy można powiedzieć że będzie pływał w śniebu, śnieg stawia o wiele większy opór niż woda więc wysokie łopatki są wskazane, w przypadku braku śniegu łopatki wbijają się w ziemię.

 

Nie ważne czy całe czy do połowy, ważne, że są zbudowane z stali odlewanej z rudy o nazwie Y i są na tyle wytrzymałe, że utrzymują cały pojazd stabilnie.

 

Cały problem tkwi w odwiecznej walce - praktyczność vs fajność ;),

 

 

Ania C dzięki za fotkę chaczyki boczne to dobry pomysł, łapatki będą jeszcze fajniejsze, ale nie zmniejsze ich za Chiny :p, taka wielkość jest ekstra - przynajmniej jak dla mnie :D

Napisano

kilka nowych screenow - powoli zabrałem się za mapowanie więc nowej geometrii za wiele się nie pojawiło ale kilka ważnych szczegułów dodałem

 

duze_i_brudne15.jpg

 

duze_i_brudne16.jpg

 

duze_i_brudne17.jpg

 

i tak przy okazji coby wszelkie niedomówienia obalić pojazd nie jest mojego projektu korzystam z poniższego obrazka, to co na nim widać staram się z drobnymi modyfikacjami co niektórych częsci odtworzyć, reszta to już moje patenty

 

duze_i_brudne-0.jpg

Napisano

Hmmm fajny ten "czołguś". Pomysł tez mi sie podoba. Coś ala jak czołg z MetalSlug'a :D Taki nierealny świat. Jeśli uda Ci sie wykonac scenkę nieco "pucułowatą", gdzie wszystko jest (podobnie jak czołg) "lekko przesadzone", będzie super ;)!

 

Pozdrawiam i życzę powodzonka :)

Napisano

Po długiej przerwie, nowe zrzuty - modyfikacji ponownie uległy gąsienice nie wiekliej ale subtelne szczeguły terz są ważne - doszly wymyślane osłonki przed błotkiem na gąsienicach oraz pierwsza wersjia podłoża, jednak zdecydowałem że musi być śnieg

 

Kadr w finalnej wersji będzie prawdopodobnie taki jak na poniższym obrazku.

duze_i_brudne20.jpg

 

 

duze_i_brudne22.jpg

 

 

Podłoże narazie wygląda niezbyt spaktakularnie ale coż wkońcu to dopiero pierwsza wersja.

duze_i_brudne21.jpg

 

I to samo tyle że z siatka

 

duze_i_brudne23.jpg

Napisano

Jaki ładny displace :P

 

A tak serio, to model i koncept bardzo mi się podoba, ale jako kolejny uczepię się tych gąsienic, na rysunku te "łopatki" mają o wiele grubszą i wytrzymałą podstawę, mimo to wszystko jest ok. Pozdrawiam i życzę powodzenia w bitwie.

Napisano

dzieki za uznanie

 

a tak przy okzazji jak na tym forum się robi pomniejszenia coby się wyświetlało przy temacie alebo na stronie serwisu ??

Napisano
Z całym szacunkiem jak widać pojazd cały jest nie realny, i zawsze można przyjąć że technologia roku xxxxxxxx daje takie możliwości że jednak ten pojazd działa, a że to przecierz daleka przyszłość, pojazd jest eksplorowany na planecie Y pokrytej zawsze grubą warstwą śniegu.

 

Cały problem tkwi w odwiecznej walce - praktyczność vs fajność ;),

 

 

Ania C dzięki za fotkę chaczyki boczne to dobry pomysł, łapatki będą jeszcze fajniejsze, ale nie zmniejsze ich za Chiny :p, taka wielkość jest ekstra - przynajmniej jak dla mnie :D

 

 

cóż, wyprowadzę Was z błędu - pojazd jest jak najbardziej realny i powstał co najmniej jeden bardzo podobny - co do gąsienic i ich "nierealności" - jeżeli miałby być to trał (czyli po polskiemu pojazd rozminowywujący) to tego typu zęby pozwoliły by zdetonować lub wykopać miny, monstrualnie wzmocniony przód pozwoliłby przetrwać ekspolozaje wybuchających min oraz pozwolił dodatkowo podnieść kadłub ponad ziemię - co zapewniło by jeszcze lepszą ochronę załogi, poniżej zdjęcia modelu niemieckiego alketta

 

http://www.konradus.com/forum/download.php/1,8035/alk4.jpg

 

http://www.konradus.com/forum/download.php/1,8033/alk2.jpg

Napisano

Kolejna odsłona materialow, tym razem zmiany dość subtelne - numerek na boku zmienilem troszeczkę materiał łopatek na jakiś bardziej odcinający się od reszty w starszej wersji prawie nie było widać co tak naprawdę w środku się znajduje. Powykszywiałem troszeczkę osłonki nad gąsienicami oraz dodałem jakieś tam zabrudzenia takie same jak na całym boku.

Jak słusznie AniaC zauwarzyła osłonki są zbyt cienkie aby mogły się stabilnie trzymać w takim kształcie jak były - dodałem więc zaczątek wspornika który to będzie podtrzymywał stronę zewnętrzną osłonek.

 

duze_i_brudne25.jpg

Napisano

ok po bardzo długiej przerwie maly update - zdecydowalem się jednak na zieloną trawkę zamiast sniegu, powod decyzji dość prosty - wolę jednak mieć w miarę dobrą trawę niż beznadziejny śnieg. :mad:

poniżej pierwsza wersja trawy, dodać muszę jeszcze jakaś różnorodność, tylko zielona to troche malo, trzeba jeszcze dodac kilka drzewek, jakies fajne krzaczki itp.

duze_i_brudne26.jpg

Napisano

mnie sie taka wersja podoba, choc mozna by troszke urozmaicic to dajac ciemniejsze/jasniejsze kolory na poszczegolne źdźbła, ew jakis lekko poszarzaly kolorek. ogolnie wyglada mi to chyba kapke za zywo, przyroda jest chyba kapke bardziej wyblakla :P

poza tym super, ladnie Ci tez ziemia wyszla.

(a toto tam z tylu doklejone to tak zostanie?)

Napisano

no i aneks do wczesniejszego obrazka

zróżnocowałem troszeczkę trawkę, jutro poprubuje terz coś z kolorem, to racje ma wesoledi, trawa nazbyt zielona.

(a toto tam z tylu doklejone to tak zostanie?)

oczywiście że nie, w tej chwili wyciołem kawałki mniej istotne, coby się renderowało szybciej

 

duze_i_brudne27.jpg

Napisano

wszysto bardzo fajne oprucz... tej wierzyczki. jakas taka nie w klimacie reszty pojazdu. poza nią wszystko jest super :) czym zrobiłes tą trafke? ja tez taka chce:rolleyes:

Napisano

ehhh tak sie przygladam i przygladam przez caly ten czas, ze az niewytrzymalem, aby Cie nie pochwalic,, hehe fantastycznie to wyglada, po prostu super, mam pytanie jak zrobiles trawe, jest z jakiegos generatora?, czy zwylky shag?, pozatym wydaje mi sie troszeczke za duza w stos do maszyny, na samej maszynie bylo by fajnie jak bys to co jest zablocone potraktowal dispem, bylo by widac wtedy ze jest to narosniete a nie tylko pomalowane na kolor blota,,, pozdro i tak trzymaj piekna robota: ]

Napisano

Witam.

Pięęęękna trawa.I te dmuchawce też cacy. Proszę, sprzedaj patent na tę łąkę.

W tej bitwie na taką nie mam miejsca, ale może w następnej?;p

Gdyby tę trawkę wzbogacić o jakieś zawilce lub inne przebiśniegi byłoby bosko...

Napisano

wrzuc jakies tlo i daj render w 800x600, to sobie na tapetke wrzuce!

wsadz w trawe tego chlopczyka i zobaczysz, ze ogrom pojazdu ginie w tej trawie.

zmniejsz ja bo skala pojazdu sie sypie

Napisano

dzięki za posty,

co do trawy - żadna to magia a tylko paint fx w mayi troche pokombinowane skopiowane kilka razy z różnymi ustawieniami, i w brew pozorom tak naprawdę nie wiele się w niej chowa, co słabo widać bo dolna część czołgu chowa się w cieniu, bede musiał to zmienić

 

co do displaca - myślałem nad tym, wszystko było by super gdyby nie to że strasznie mi czas na rendering wzrasta, o ile dobrze pamiętam w 3d maxie to jakoś fajniej działało i szybciej, dlatego jeśli o maye chodzi unikam displaca jak ognia niestety (choć dziś czuję jakaś dziwną nową moc :D, i zrobie jakieś pruby może problem w ustawieniach)

Napisano

Jak dla mnie pomysł bardzo fajny, super bym powiedział. Koncepcja troche denna, moim zdaniem mógłbyś zrobić coś bardziej przemawiającego do publiki, a tu następny czołg, trawka, itp.

 

Mogłeś zrobić coś ambitnego jak mała zielona jaszczureczka a obok koło porszaka (z motionblurem tak aby widać było dynamike) który zaraz ją przejedzie. W około, dzungla miasta. skrzyzowanie jakieś wierzowce, może drzewko jakieś, ludzie na chodniku... Wsumie temat super, ale to co wymyśliłeś do wypełnienia troche "abbysalne"(?!? ;)).

No przynajmniej moim zdaniem zmarnowałeś kawał dobrego pomysłu...

Napisano

zgodzę się z tym że mogłem wymysleć coś lepszego, a nawet powiem więcej mogłem wymyśleć 10000 lepszych tematów, każdy mógł tyle wymysleć.

Równie dobrym pomysłem było by ustawienie, pijaka na środku torów 10 m od pędzącego pociągu, slimaka który to zaraz zostanie zdeptany przez sadystycznego dzieciaka, czy jeszcze coś innego, ale ja mam czołg i i z tym się chce męczyć.

 

A tak przy okazji oświeć mnie, co ma oznaczać słowo - abbysalne w twojej analogii bo jakoś nic mi to nie mówi ??

Napisano

hmmm, sprawdź w Parandowskim;)

 

No spoko jak naprawde tego chcesz. Ja tylko tak mówię bo pakowanie się w konkurencje 10 innych czółgów to nienajlepszy pomysł, na dodatek jeżeli ma się fajny pomysł. Z tym ślimakiem to nawet nawet. Ale chyba z psychologicznego punktu widzenia, powinno być to coś takiego wzruszającego(bo ślimak i jaszczurka to niezbyt miłe zwierzątka, jak kto lubi) ale mały piesek- taki szczeniaczek z wielkimi oczkami, albo chomik, pod kołami pociągu... To by była praca z przesłaniem... No i potencjalnie dużą szansą na nagrode jakąś. Bo tylko kilka prac tutaj ma przesłanie.

Napisano

..zarąbiste , pracka ma potencjał ... podkreśliłbym tylko szczegół na wieży i w górnej części kadłuba bo textura go teraz zjadła ...i czekam na kompozycję z tłem ...

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności