P4VV37 Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy o MR i postanowiłem sprawdzić czy są przydatne. Kilka modeli, MR Sun&sky i Area light. Dopiero zacząłem więc wiele nie ma. Na dywanie będzie futro, ale na razie za długo się renderuje.
goran Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 Światło wpada przez czarne szyby? Poza tym rzeczywiście mało
Maykel Napisano 22 Luty 2008 Napisano 22 Luty 2008 moze daj mia_portal_light bedzie jasniej. Poza tym, mam wrazienie patrzac na srodkowy obrazek, ze zaraz wejdzie Hobbit do domu Guliwera :/
P4VV37 Napisano 22 Luty 2008 Autor Napisano 22 Luty 2008 Racja, poprawie proporcje :] Tła narazie nie wstawiłem, pierwszy obrazek to png, tam gdzie powinna być szyba jest przeźroczysty, mia_portal_light jest podłączone.
P4VV37 Napisano 23 Luty 2008 Autor Napisano 23 Luty 2008 Zastanawiam się co jeszcze powstaiać do sceny, jest nadal pusta. Zrobiłem niewiele ale poprawiołem proporcje.
goran Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 Rozejrzyj się po własnym pokoju, można dodać np: karnisz z firankami, roletki w oknach, postawić coś na prapecie, moze jakiś flakon z kwiatami lub innymi łodygami jakieś gniazdka na ścianie, powieś coś pod sufitem - żyrandol lub inne oświetlenie, lub zamontuj coś na ścianach, kinkiety może aha i przesuń klamkę na oknie, trochę nie pasuje na szybie
trosiek Napisano 24 Luty 2008 Napisano 24 Luty 2008 kamerę powinieneś obniżyć. może też troszkę fovem się pobawić, żeby więcej było tego pokoju widać
P4VV37 Napisano 25 Luty 2008 Autor Napisano 25 Luty 2008 Straciłem ostatni plik, musiałem sporo odbudować, trochę dodałem i postanowiłem sprawdzić jak to teraz wygląda na średnich ustawieniach... bez futra - może z 10 min. Z futrem na dywanie... 2h 5 min 19s i powstao tylko to co przedstawiono na załączonym obrazku... Chyba rezygnuje z futra na dywanie. Dywan jest łysy po bokach bo po wygładzaniu popsu ły się trochę UV. Nie poprawiłem tego przed renderem. Szum wywołują niskie ustawienia FG W futrze zmieniłem tylko gęstość z 30000 na 75000
Gość mokki Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 na jednym renderze z oknami klamka lata po szybie ale to szczegół, o szumie nie bedę pisał bo jego redukcja pozbawi cię koma na kilka ładnych godzin ale ciekaw jestem bardziej konstruktywnych komentarzy bardziej doświadczonych osób
Gość Mlodyy Napisano 26 Luty 2008 Napisano 26 Luty 2008 Mam wrażenie że sufit jest nadal za nisko, w moim pokoju od drzwi do sufitu jest ok 1m, choć mój pokój akurat jest wysoki. Nie zauważyłem nigdzie pilota do TV ;), może jakieś płyty DVD z filmami, może jakaś fototapeta na ścianie. Jak nie masz pomysłów to popatrz w np. katalog IKEI.
P4VV37 Napisano 27 Luty 2008 Autor Napisano 27 Luty 2008 Powoli idzie bo w miendzyczasie dłubię coś w ZBrushu. Pierwszy render na wyższych ustawieniach, 35 min. Dziwnie wyszedł ten materiał na roletach, w sumie nie wiem dlaczego. Pilot się znalazł i od niedawna leży na parapecie :] Klamkę już poprawiłem, nie zauważyłem jej w czasie skalowania okna. W tym czerwonym meblu co go zwykle widać z boku leżą poukładane opakowania płyt/kaset, ale chyba powyjmuje je i porozżucam po pokoju. Teraz zajmę się firankami. Ten czerwony kolor zmienię, jest za intensywny.
Maykel Napisano 27 Luty 2008 Napisano 27 Luty 2008 w pierwszej kolejnosci powinienes zapelnic pokoj i wyliczyc Dirt Mape, a pozniej ustawic swiatlo. Na samym koncu dobrac materialy i ustawienia mentala. Takie robienie wszystkiego po troszku, jest chyba bez sensu :/ Juz sam Sky + Portal Light powinien wygladac o dwa nieba lepiej, cos musisz zle kombinowac z tym mentalem - na moje skONT inONT stare juz oko, nie masz tu Portal Light, a jezeli masz to podlaczone w drugim pokoju >:) A propos wez miarke do reki i pomierz wszystko, bo nadal jest cos nie halo :/ i te motorowke zabierz z podlogi, bo po falach zgaduje, ze przywali w telewizor :D
trosiek Napisano 27 Luty 2008 Napisano 27 Luty 2008 za nisko sufit. człowiek który by podchodził to tv by sie walnął głową o żyrandol. wg. mnie parkiet jest za duży tj. zwiększ tiling. głośniki też coś jakieś za duze wyglądają - za duże jak na satelitki a za małe na kolumny podłogowe.
P4VV37 Napisano 28 Luty 2008 Autor Napisano 28 Luty 2008 Mia portal light podpiołem tylko do area light za oknem, w slotach light shadet i photon emiter, potem jeszcze podpiąłem mib_cie_d i wniej intensywność na 2.5 oraz intensity multiplayer na 20 bo było zaciemno. Do tego mr sun & sky Jak się wylicza dirt mapę, za pomocą tego samego narzędzia co normale? Jeszcze LWF
Maykel Napisano 29 Luty 2008 Napisano 29 Luty 2008 tworzysz render layer, wrzucasz tam wszystkie obiekty i wybierasz preset Occlusion, a pozniej podkladasz go w Szopie. UP: sie zagalopowalem... ja o Mayce mowilem.
P4VV37 Napisano 29 Luty 2008 Autor Napisano 29 Luty 2008 Dzięki, wypróbuję Używam Mayi Jak zmienić natężenie światła w pokoju? Jest w nim strasznie ciemno, zwiększać intensity multiplier w portal light czy robić to w jakiś inny sposób? zabawy ustawieniami kamery dają dziwny efekt, a w pokoju na standartowych ustawieniach jest bardzo ciemno. Może to dla tego że za oknem mam 1 duże światło a nie osobne za każdą szybą?
P4VV37 Napisano 2 Marzec 2008 Autor Napisano 2 Marzec 2008 Światło wyszło za mocne a żaluzje brzydkie... Jak zrobić ich materiał? teraz to jest biały mia material z cutout opacity na prawie biały. Wywaliłem mib_cie_d, odświerzyłem oświetlenie, użyłem winetowania w ustawieniach kamery, ale nie wiem czy nie przesadziłem..Dodałem kilka drobiazgów i poprawiłem proporcje. Pierwszy render był za jasny więc zmieniłem to w następnych. Narazie usunąłem dywanik. Ale chyba wróci, jak się nauczę korzystać z maya fur. rendertime:40 min.
P4VV37 Napisano 3 Marzec 2008 Autor Napisano 3 Marzec 2008 Muszę najpierw ustawić oświetlenie, potem wrócę do pełnej sceny. Za długo się całość renderuje. Tu jest światło i kilka mebli wewnątrz czterech ścian, i render śmiga: Ten był akurat na standartowych ustawieniach: GI Accuracy 500 FG Accu 100 density 1 interpolation 10 Rendertime 40 min. Ale teraz zacznę je zmieniać.
Maykel Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 zrob tak, jedno swiatlo daj z portal_light bez emitowania photonow, a drugie za nim, bez cieni i czegokolwiek, ale emitujace photony, powinno byc lepiej. Nie wiem jak Ty to robisz, ale u mnie intensywnosc photonow dochodzila do 300.000, byc moze tutaj masz problem, bo ustawiasz standardowe 8000 :/ Wywalasz mala liczbe photonow, a bawisz sie intensywnoscia, moze tego sprobuj. Zdaje sie, ze jak Accuracy ustawisz na 1, bedziesz mial widok na jednego photona i wtedy zobaczysz jak Ci sie to rozklada w scenie. Aha i wywal wszystko, a ustaw najpierw te photony w pustym pokoju... co pozniej nie wstawisz i tak bedzie ladnie, ale najpierw ustaw photony.
P4VV37 Napisano 4 Marzec 2008 Autor Napisano 4 Marzec 2008 Poprzednio zapomniałem wogóle włączyć "emit photons"... Myślałem że zwiiększanie intensywności fotonów nic nie daje przy portal light, jednak się myliłem :] Teraz scenka wygląda, mam nadzieję, lepiej.
P4VV37 Napisano 5 Marzec 2008 Autor Napisano 5 Marzec 2008 A teraz znowu źle:] Zapomniałem podpiąć firankę do odpowiedniego uv slotu, czas renderingu to koło 3h,Zrobiło się za ciemno... Resztę widać na załączonym obrazku:
P4VV37 Napisano 6 Marzec 2008 Autor Napisano 6 Marzec 2008 Z kąd ta poświata na drzwiach? nie mogę się tego pozbyć :( Przed rozpoczęciem renderingu nic się przez kilka minut nie dzieje. Tylko komunikaty // Warning: (Mayatomr.Scene) : output data type "rgb_fp" not directly supported by image format jpg, conversion performed by mental ray // // Warning: (Mayatomr.Scene) : cube1_defaultShape: empty UV set map1 detected, ignored // Da się to jakoś przyśpieszyć?
P4VV37 Napisano 16 Marzec 2008 Autor Napisano 16 Marzec 2008 Zoptymalizowałem scenę, przeskalowałem textury i zmieniłem je na .map. Mam jeszcze takie błędy w render diagnostic: MENTAL RAY RENDER DIAGNOSTICS: Lights - light "areaLightShape1" is not scaled propotionally. This may introduce rendering artifacts.. - light "areaLightShape2" is not scaled propotionally. This may introduce rendering artifacts.. - light "areaLightShape3" is not scaled propotionally. This may introduce rendering artifacts.. - Directionnal light "sunShape" emmits photon. It is recommended to use a point or spot light instead. Miscellaneous - This scene contains nodes with animated visibility, this requires Optimize Non-animated Display Visibility to be turned off. - Node ksiegi_group4|group5|pSphere2 has animated visibility. - Node tv_group4|group5|pSphere2 has animated visibility. - Node import_ksiegi_group4|group5|pSphere2 has animated visibility. - Node import_tv_group4|group5|pSphere2 has animated visibility. - Node polySurface127 has animated visibility. Performance - file15 has a resolution of 2048x2048 which may be unefficient. - file16 has a resolution of 2048x2048 which may be unefficient. - radio_file9 has a resolution of 2048x2048 which may be unefficient. // Warning: 12 warnings, see script editor for details. // Najbardziej mnie martwi - light "areaLightShape1" is not scaled propotionally. This may introduce rendering artifacts.. Ja je skalowałem tak "poprostu", nie wiedziałem że robi się to jakoś innaczej.
P4VV37 Napisano 19 Marzec 2008 Autor Napisano 19 Marzec 2008 Wiem, dodam detal i może wstawie ten dywan gdy ustawię oświetlenie. Narazie render time 1.14, dalej warning o źle skalowanym świetle.
P4VV37 Napisano 20 Marzec 2008 Autor Napisano 20 Marzec 2008 Jak zrobić tą dirt mapę? Render layer z occlusion działa tylko na zewnątrz
P4VV37 Napisano 20 Marzec 2008 Autor Napisano 20 Marzec 2008 To oświetlenie mi się podoba: Tylko ten dziwny biały ślad za szawką... i rendertime - 3.46 Teraz dorobię dywan i poprawie ten błąd. Bump uciekł mi z podłogi.
P4VV37 Napisano 25 Marzec 2008 Autor Napisano 25 Marzec 2008 Reset, wywaliem scenę i zrobiłem wszystko od zera. Narazie jest dobrze, umiem już nawet używać AO, może jest trochę za ciemno ale to dopiero początek. Wzorowany na pokoju z katalogu ikei, tylko trochę zmieniony:
Destroyer Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 good shit :) o niebo lepiej w porównaniu do porzedniego :) dodaj jeszcze troche rupci tu i tam i tak jest za ciemno :) keep working!
P4VV37 Napisano 25 Marzec 2008 Autor Napisano 25 Marzec 2008 Na razie tyle szczegółów wystarczy, włączę LWF, będzie trochę jaśniej i pobawię się materiałami.
Mortom Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 zgaś trochę ten dywan bo wali po oczach :) No i o co chodzi z tym sufitem jakieś dziwne zniekształcenia się pojawiają... was is das?? Ciemna ściana i ciemny mebel, to chyba nie zbyt dobre połączenie? Przyczepił bym sie jeszcze do lampek, nie wiem może sie mylę ale chyba są ciut za duże. Pozdrawiam i czekam na Upki
Marcin_ps Napisano 29 Marzec 2008 Napisano 29 Marzec 2008 przesadziles z colormappingiem i dlatego masz taki sufit... daj na podloge override
P4VV37 Napisano 29 Marzec 2008 Autor Napisano 29 Marzec 2008 Sufit miał mieć taką faktórę, ale chyba trochę z tym przesadziłem, wywalę bump. Podłogę zmieniam na białą. Wzorowałem się trochę na zdjęciu z katalogu Ikei, tam właśnie myła czarna ściana, właściwie imitacja ściany, za meblami. Lampki rzeczywiście wyszły za durze, jak w mayi skalować zaznaczone obiekty naraz wg. ich własnego "środka", tak żeby się wszystkie w kupę nie zbijały tylko każdy kurczył na swoim miejscu? Nie do końca wiem co to colormapping:)
P4VV37 Napisano 30 Marzec 2008 Autor Napisano 30 Marzec 2008 Kolejne podejście do materiałów: Ten materiał na kanapie to lambert nie żaden mentalowski bo one zawsze się tam strasznie ze sobą zlewały, jakoś dziwne mi te materiały wychodzą. Jak zrobić wykładzinę an podłogę? Panele jakoś mi nie pasują.
Pablo Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 Ale z tymi nozkami na fotelach to chyba przesadziles... nie za cienkie? :) pozdr
P4VV37 Napisano 30 Marzec 2008 Autor Napisano 30 Marzec 2008 Gdzieś mi wcześniej uciekło zdjęcie: Chyba rzeczywiście nogi trochę za cieńkie.
naeq Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 aż mi Cie żal jak widzę jak Ty meczysz się z renderingiem interiorów w MR ;) V-Ray Rządzi!
Pablo Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 Pewnie co niektorzy mnie zaraz zjedza..ale co tam...lepiej przesiądz sie na Vraya :) pozdr O widze wyprzedzili mnie z tym Vray'em.. :D
heaven Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 scena byla nawet ladna ale dobiles ja materialami. zrob je od nowa. przejrzyj jakies tutki. mental jest straszny . a i jak patrze na te halogenne swiatla na suficie to mysle ze projekt jest nieprzemyslany bo ktos by sie za prad niewyplacil. i by sie mogl opalac przy tylu swiatlach. pozdro :P
Orangegraphics Napisano 30 Marzec 2008 Napisano 30 Marzec 2008 render ci zabija nienajgorszy modeling. wszystko jest zblurowane. poszukaj na forum SWRSC napisał dobry tutek do MR
P4VV37 Napisano 31 Marzec 2008 Autor Napisano 31 Marzec 2008 Mentala chyba nigdy nie załapię... Postaram się zdobyć betę v-ray dla mayi 2008 na linuxie.
Mortom Napisano 31 Marzec 2008 Napisano 31 Marzec 2008 no mental ma shadery wykoszone w kosmos... ale większość nie przydaje sie na co dzień do wizek:) no i te kosmiczne czasy renderu.... ahhh to były czasy... Postaram się zdobyć betę v-ray dla mayi 2008 na linuxie. to będzie będzie najrozsądniejsze co zrobisz :) Pozdrawiam
P4VV37 Napisano 31 Marzec 2008 Autor Napisano 31 Marzec 2008 Jeszcze ostatni render w MR i podpisuję tę całą umowę o betę EDIT: znowu za pierwszym razem obrazek się nie załadował..
Mortom Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 z oświetlenia teraz przypomina bardziej AO niż zwykle dzienne światło. :)
P4VV37 Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Napisano 3 Kwiecień 2008 Bo to było światłod dzienne i AO na drugim layerze:) Czas poznać v-ray-a... po raz drugi. Nie pamiętam już do czego służą te wszystkie opcje ale renderer jest tak prosty że i8 tak jest lepiej niż wcześniej Teraz jest tak: Będzie kapkę jaśniejsze, zlikwiduję ziarno poprawię parametry i lecę do materiłów. Jap przypomnieć sobie ustawienia w v-ray? jakiś dobry tut?
heaven Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 na 3d-palace.com jest tutek odnosnie vraya :) video tutek :)
Pablo Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Tutaj masz calego helpa, z examplami. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ pozdr
Fargate Napisano 4 Kwiecień 2008 Napisano 4 Kwiecień 2008 Ustaw promień światła by padał w to miejsce: uwydatni to detale i będzie ciekawiej w scenie :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się