Skocz do zawartości

problem z oteksturowaniem


scirocco

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kształt nie podchodzi pod żadne ze standardowych mapowań więc powinieneś użyć unwrap uvw i teraz w zależności od tego jaka ma być na tym textura powinieneś albo pociąć to na kawałki albo wykonać cięcie wzdłuż jednego loopa i rozłożyć to (najszybciej peltem) a potem zrelaxować.

Jak na teksturze mają być jakieś równe cegły czy coś w tym stylu to powinieneś zadbać o jak najmniejsze rozciągniecie uv a to przy mapowaniu w jednym kawałku może nie wyjść idealnie dlatego wtedy lepiej przeciąć uv'ki.

Sposób mapowania zależy też od tego jak będziesz malował tekstury a raczej w jakim programie bo jak np używasz bodypainta to rozciągnięte uv nie będą przeszkodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie czyli tzw seem to po prostu miejsce pokrywające się z jakimiś krawędziami w którym klaster uv jest rozcięty. W modyfikatorze unwrap uvw zaznacz wszystkie face'y obiektu i na dole masz coś takiego jak np point to point seem czyli szew z zaznaczonego punktu do następnego wybranego punktu biegnący najkrótszą drogą po krawędziach. Jest to chyba najszybszy sposób wyznaczania seemów. Jak już je wyznaczysz to klikasz na pelt i rozkładasz peltem siatkę na płasko a potem ją relaxujesz ale nie relaxem w opcjach pelt tylko w zakładce tool w edytorze uv modyfikatora unwrap uvw.

Relax to proces w którym siatka zostaje rozłożona z zachowaniem kątów między krawędziami bądź też face'ami albo odległości między środkami face'ów(tzn chyba miejscami gdzie wychodzi normal face'a). Odpowiednie zastosowanie relax tool'a pozwala zniwelować zniekształcenia i rozciągnięcia rozłożonej w edytorze uv siatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uv'k w edytorze musisz umieścić w kwadracie wyznaczonym przez niebieskie linie po środku edytora. Ten kwadrat to właśnie obszar textury, każdy element siatki ma teraz przypisane jakieś miejsce na texturze i żeby było wiadomo po czym malujesz w trakcie tworzenia textury wyrenderuj sobie znajdującą się w tym kwadracie siatkę. Do tego służy render uvw template a znajdziesz to w menu tool w edytorze uv.

Po namalowaniu textury nałóż ją na obiekt w normalny sposób bo obiekt jest już zmapowany i każdy face ma przypisane swoje miejsce na texturze. A jak renderujesz to uvw template to niech rozdzielczość obrazka będzie taka żeby wysokość i szerokość była równa i żeby była najlepiej wielokrotnością liczby 2 czyli np 512x515, 1024x1024, 2048x2048 itp chociaż równie dobrze możesz sobie wyrenderaować dowolny rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak jak radził - polon tzn. zamieniłem kolejność modyfikatorów - najpierw uvw map a potem bend. Na przegieciu tekstura układa sie ładnie, ale dlaczego reszta jest taka rozciągnieta? jak to naprawić?

 

unwrap uvw zajme sie jak bede miał troszke więcej czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odznacz zaznaczone poligony z dolnego edit poly. po prostu uvw mod się odnosci tylko do zaznaczonych

 

to nie to... model robiłem tak, że składał sie z 3 części - potem je zweldowałem - moze to przez to. Nie wiem czy po weld to jeden obiekt, ale dawałem też attach i nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodze juz na totalnego lamera:) ale chce to skończyć.

Zmieniłem kolejnośc mod. przy wejsciu do konfiguracji edit poly wyskoczyło mi ostrzeżenie, że moze to mieć wpływ na geometrie, czy chce - klikam "yes" odznaczam poligony, ale nic sie nie dzieje, jeśli zaznacze selekcje "element" i klikne na objekt to prostuje sie(jakby nie było bend), klikam drugi raz to wygina sie w litere S( bezsensu).

 

powiedzcie lamerowi co robi źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jesli autor pozwoli, chciałbym się podłączyć pod wątek. Mam problem z siatką w edytorze UVW (fragment - zdjecie- 8 ścian budynku, 4 wew. i 4 zew. z otworami okiennymi). Pytanie. Jak sobie z tym poradzić? Czy można zaznaczać sciane po ścianie i unwrapować? Dlaczego ściany są poobracane (widoki z przodu, z góry, wewnętrzne obrócone o 90 stopni)? Siatka w edytorze zawsze jest podzielona na trójkąty?

uvwunwraptg5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności