Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak najlepiej oteksturować takie cos? uzywam uvw map ale jaką opcją? to co zrobiłem to jest box na całym obiekcie, może powinienem go podzielic i teksturować częściami? używam maxa 2008 i mental ray

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kształt nie podchodzi pod żadne ze standardowych mapowań więc powinieneś użyć unwrap uvw i teraz w zależności od tego jaka ma być na tym textura powinieneś albo pociąć to na kawałki albo wykonać cięcie wzdłuż jednego loopa i rozłożyć to (najszybciej peltem) a potem zrelaxować.

Jak na teksturze mają być jakieś równe cegły czy coś w tym stylu to powinieneś zadbać o jak najmniejsze rozciągniecie uv a to przy mapowaniu w jednym kawałku może nie wyjść idealnie dlatego wtedy lepiej przeciąć uv'ki.

Sposób mapowania zależy też od tego jak będziesz malował tekstury a raczej w jakim programie bo jak np używasz bodypainta to rozciągnięte uv nie będą przeszkodą.

Napisano
  • Autor

"wykonać cięcie wzdłuż jednego loopa i rozłożyć to (najszybciej peltem) a potem zrelaxować."

 

na razie jeszcze nie wiem o co chodzi ale poeksperymentuje z unwrap uvw. Nie uzywam bodypainta.

Napisano

Cięcie czyli tzw seem to po prostu miejsce pokrywające się z jakimiś krawędziami w którym klaster uv jest rozcięty. W modyfikatorze unwrap uvw zaznacz wszystkie face'y obiektu i na dole masz coś takiego jak np point to point seem czyli szew z zaznaczonego punktu do następnego wybranego punktu biegnący najkrótszą drogą po krawędziach. Jest to chyba najszybszy sposób wyznaczania seemów. Jak już je wyznaczysz to klikasz na pelt i rozkładasz peltem siatkę na płasko a potem ją relaxujesz ale nie relaxem w opcjach pelt tylko w zakładce tool w edytorze uv modyfikatora unwrap uvw.

Relax to proces w którym siatka zostaje rozłożona z zachowaniem kątów między krawędziami bądź też face'ami albo odległości między środkami face'ów(tzn chyba miejscami gdzie wychodzi normal face'a). Odpowiednie zastosowanie relax tool'a pozwala zniwelować zniekształcenia i rozciągnięcia rozłożonej w edytorze uv siatki.

Napisano
  • Autor

potem na tak rozłożoną siatke nakładam teksture, w jaki sposób? musze chyba poćwiczyć to wyznaczanie seemów bo dziwnie mi sie rozłozyła.

Napisano

Uv'k w edytorze musisz umieścić w kwadracie wyznaczonym przez niebieskie linie po środku edytora. Ten kwadrat to właśnie obszar textury, każdy element siatki ma teraz przypisane jakieś miejsce na texturze i żeby było wiadomo po czym malujesz w trakcie tworzenia textury wyrenderuj sobie znajdującą się w tym kwadracie siatkę. Do tego służy render uvw template a znajdziesz to w menu tool w edytorze uv.

Po namalowaniu textury nałóż ją na obiekt w normalny sposób bo obiekt jest już zmapowany i każdy face ma przypisane swoje miejsce na texturze. A jak renderujesz to uvw template to niech rozdzielczość obrazka będzie taka żeby wysokość i szerokość była równa i żeby była najlepiej wielokrotnością liczby 2 czyli np 512x515, 1024x1024, 2048x2048 itp chociaż równie dobrze możesz sobie wyrenderaować dowolny rozmiar.

Napisano

a moze poprostu najpierw zmapowac boxem a potem to wygiąć bendem?

Napisano
  • Autor

zrobiłem tak jak radził - polon tzn. zamieniłem kolejność modyfikatorów - najpierw uvw map a potem bend. Na przegieciu tekstura układa sie ładnie, ale dlaczego reszta jest taka rozciągnieta? jak to naprawić?

 

unwrap uvw zajme sie jak bede miał troszke więcej czasu

Napisano
  • Autor
odznacz zaznaczone poligony z dolnego edit poly. po prostu uvw mod się odnosci tylko do zaznaczonych

 

to nie to... model robiłem tak, że składał sie z 3 części - potem je zweldowałem - moze to przez to. Nie wiem czy po weld to jeden obiekt, ale dawałem też attach i nic

Napisano
  • Autor

wychodze juz na totalnego lamera:) ale chce to skończyć.

Zmieniłem kolejnośc mod. przy wejsciu do konfiguracji edit poly wyskoczyło mi ostrzeżenie, że moze to mieć wpływ na geometrie, czy chce - klikam "yes" odznaczam poligony, ale nic sie nie dzieje, jeśli zaznacze selekcje "element" i klikne na objekt to prostuje sie(jakby nie było bend), klikam drugi raz to wygina sie w litere S( bezsensu).

 

powiedzcie lamerowi co robi źle

Napisano

To nie kombinuj z modyfikatorami tylko naucz się unwrapUVW, predzej czy później i tak będziesz zmuszony go umieć.

Unwrap to podstawowy wymóg texturowania.

Napisano

wywal wszystkiej modyfikatory i zmapuj to porządnie obiekt nie jest taki trudny ja tu widze mapowanie cylindryczne, plenarne i jedynie ten łuk trochę zabawy jest

Napisano

Witam,

jesli autor pozwoli, chciałbym się podłączyć pod wątek. Mam problem z siatką w edytorze UVW (fragment - zdjecie- 8 ścian budynku, 4 wew. i 4 zew. z otworami okiennymi). Pytanie. Jak sobie z tym poradzić? Czy można zaznaczać sciane po ścianie i unwrapować? Dlaczego ściany są poobracane (widoki z przodu, z góry, wewnętrzne obrócone o 90 stopni)? Siatka w edytorze zawsze jest podzielona na trójkąty?

uvwunwraptg5.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności