Skocz do zawartości

Finished 2D:Koncepty-Pinnacle Entertainment Group UPDATE 26.10.2008


DaRoZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcialbym przedstawic 10 pierwszych ilustracji wykonanych dla amerykanskich wydawcow gier role-playingowych Deadlands i Savage Worlds.

Na kazda pracke zeszlo mi okolo 2, z wyjatkiem ostatniej(z serii Solomon Kane) ktora robilem tak bardzo szybko bo czas gonil i dlatego jest to jakby szkic :/ i pierwszej ktora sobie przysiedzialem :P Na wzor podrzucono mi przykladowe arty i chciano abym utrzymal podobny poziom detali stad tez charakter speedowy kazdego z nich. Mimo iz juz pracki zostaly wyslane to chcialbym conieco podokanczac niektore z nich, wiec jesli bedzie to dzis/jutro mozliwe to postaram sie zupdetowac.

Wszelkie wskazowki i pomocne rady bardzo mile widziane bo szykuje sie kolejna porcja do zrobienia :)

 

 

pierwsze ilustracje futurystyczego horroru "Necropolis":

 

 

nec1fgr3.jpg

 

nec2fnu4.jpg

 

nec4fzk7.jpg

 

nastepnie do umieszczonego w okresie XVI wieku "Solomona Kane'a":

 

 

nec7fwf0.jpg

 

nec6fdn5.jpg

 

nec8fbs3.jpg

 

nec9fyr5.jpg

 

nec10faw8.jpg

 

ostatnie zrobione do "Pirates of Spanish"

 

 

nec3frw2.jpg

 

nec5ffg1.jpg

 

 

pozdrawiam, Darek

Edytowane przez DaRoZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sądzę że ten drugi tam gdzie jest koleś z książką ma jakiś dziwny nos przydało by się poprawić bo trochę kuje w oczy (albo ja mam takie dziwne odchyły) husarz ma spłaszczona twarz. Nie powiem ostatnie jak by nie patrzeć wymiata :D jak by tylko czekało na detal xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr Pank, Szpitalnik, Maronski, Mayk-> dzieki panowie :) dzis pewnie przysiade wlasnie nad ta ostatnia- na poczatku nie wiedzialem jak ta scenke wogole ukazac, odpowiednio zagospodarowac elemnty i ukazac klimacik bo opis byl dosc ogolny ale sprobowalem ja na luzie z rozmachem zrobic o musze przy niej przysiasc w takim razie zeby jakis detalik powyciagac) i pierwsza z serii do Solomona. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne prace. Dobrze że łapiesz się różnych klimatów i konwencji.

 

Z rzeczy które najbardziej kolą mnie w oko :):

http://img88.imageshack.us/img88/5469/nec4fzk7.jpg - Postacie tutaj zlewają się w jedną płaszczyznę. Nie wiadomo który jest bliżej a który dalej. Tego po prawej uprościłbym zamieniając w ciemną sylwetkę żeby skupić bardziej wzrok na rannym. Tego po prawej przykryłbym lekko zimną poświatą ze światła pojazdu. Poza tym oboje są prawie tej samej wielkości.

http://img410.imageshack.us/img410/6529/nec6fdn5.jpg - Robienie takiej kompozycji jest ryzykowne. Dałeś dużo kontrastowych elementów na samej krawędzi przez co wzrok wylatuje z obrazka. Najpierw spoglądam na ptaka a potem na tą dłoń ściśniętą w róg pracy i przesłoniętą sygnaturą.

 

Z ogólnych rzeczy to wiele elementów w twoich pracach przydałoby się jakoś pogrupować żeby ułatwić czytelność. Wspomina o tym Loomis w książce "Eye of the Painter" na tej stronie http://img146.imageshack.us/img146/6009/groupingyb5.jpg. (zresztą gorąco polecam zdobycie całej książki)

 

Polecam przejrzenie sobie jeszcze tego tekstu, który wspomina o podstawowych błędach w kompozycji. Odnosi się co prawda do pejzarzy ale to bliskie speedpaintami z otwartą przestrzenią.

 

-> http://sct.emu.edu.tr/itec465/Article%20Landscape%20Composition%20Rules.pdf

 

W twoim wypadku polecam szczególne przyjrzenie się punktom 3, 9, 10, 21, 22, 26.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem w posiadaniu Loomisów, chyba mam wszystkie, tak gwoli informacji ;)

 

ogólnie to fajne zjawisko, że coraz wiecej maxowiczów zaczyna robić coś nie tylko "do szuflady" ale idzie to w świat wraz z konretnym projektem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3ci (ten z deszczem) - swietny

4ty (uliczka) - ciekawa, takie niby typowe, ale przyciaga wzrok

6ty (na koniu) - tez fajne

i ten 10? chyba (z armatami na statku) - swietne!!

 

ah i teraz jeszcze widze ta nowa, tez super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noiprox to zalezy :) przewaznie maja to byc szybkie kolorowe ilustracje, czasem jakas bardziej przysiade jak scenka/koncept sie spodoba :) akurat z tych dwoch ostatnich pierwszy do wymiany, bo niestety widok bedzie jeszcze bardziej w dol, a zrobilem by tak rozeznac i rozrysowac scene, drugi to podstawa do duzej pracy, taki szybki szkic do akceptacji przez klienta :)

Edytowane przez DaRoZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! na poczatek gratuluje pracek! niektore z nich sa naprawde dobre! mam pytanko czy jak malujesz to korzystasz z jakichs zdjec? chodzi mi głownie o landscapy... bo klimat i perspektywe znajdujesz głownie kolorem i robisz to bezbłednie... zastanawiam sie czy masz faktycznie takie zajebi... wyczucie czy pomagasz sobie jakos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

len_art-> dzieki :)

ManiakS-> ciesze sie ;) te z nowej serii sa juz troche bardziej dopracowane ;]

ac1d->skoncze skoncze, narazie praca stanela w miejscu bo byla wlasnie nowa seria ilustracji do zrobienia... moge pokazac za to gdzie praca stoi i czeka na skonczenie :)

szaman86->przewaznie na wyczucie...Siegam ostatnio troche do teorii ale jeszcze zbyt malo wiem :P co do refek to glownie to do ubiorow/wygladu przedmiotow etc aczykolwiek mam pewne ograniczenia wiec jak mam problemy z doborem barw to oczywiscie siegam po zdjecia zeby podpatrzec co i jak. Co do klimatu w pracach, podoba mi sie ze w pinnacle te ilustracje maja byc klimatyczne tak wiec takie rzeczy jak duza ilosc dymow/ognia pylow etc jest na porzadku dziennym :) tak dla przykladu zrobilem moze w 3min prosty obrazek zeby pokazac ze wystarczy doslownie pare barw by wyciagnac klimatyczna scenke, potem wiadomo paleta sie rozszerza wraz ze szlifami ale podstawowy szkic moze byc absolutnie prosty i ubogi w barwy, klimat i tak trzyma :)

 

sampleep6.jpg

 

oki swieze ilustracje z serii "Deadlands" :) :

 

nec18fyx8.jpg

 

nec19fpq5.jpg

 

nec21fom7.jpg

 

niedlugo bedzie jeszcze pare do ciekawych opisow m.in. wojna ludzi z maszynami ;)

 

tutaj dorzucam tego rycerza, czyli etap na ktorym praca narazie sie zatrzymala:

 

nec14f1qk2.jpg

 

i widoczek ktory tez czeka na skonczenie :)

 

nec173tv9.jpg

 

wszelkie uwagi i komentarze mile widziane

 

pozdrawiam, Darek

Edytowane przez DaRoZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dekiel

cwicz dobieranie brushy bo strasznie mażesz i to sprawia wrazenie takiego niechlujstwa; perspektywa tez momentami lezy no i widze ze masz tez problemy ze skala - nie umiesz jej za bardzo pokazac; moglbym dalej powytykac ale nie ma sensu jesli nie poprawisz pow. niektore prace fojowe. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osz w pyte. tak se disiaj z ciekawości wszedłem na max3d i widze jakas fajna miniaturka no i se klikam w to a tu kto? daroz! człowieku jak ty sie rozwijasz! ^^ co do prac to oswietlenie wymiata ale szkoda troche ze np w tej ostatniej mało szczegółów. wiem wiem ze to spidy ;)

 

btw/ot. jutro juz w domu bede i tez dam conieco ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie fajne ale trzecia i ostatnia najbardziej mi się podobają, w tym grzybku mi trochę niektóre brushe przeszkadzają ale i tak jest czad ;], dobrze że w różnych klimatach masz te spidy.

A i tak po dłuższej analizie zauwarzyłem że używasz czasem ostrych brushy w miejscach gdzie nie powinieneś, np: w trzecim po lewej, światło od lampy niesionej przez chłopka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolory swietne,ale...wydaje mi sie caly czas ze troche za wysoko mierzysz, po prostu umiejetnosci nie nadazają za checia zobrazowania tego co masz w glowie, wszystko to jest "efekciarskie", chcesz przekupic nas ladnymi kolorkami,sloncem,wschodami/zachodami,ogniami-takimi troszke kiczowatymi elementami, a brakuje caly czas tego o czym wspomnial dekiel. Niewiem,moze mistrzowie speedpaintu(np.m@) tak dzialaja ze i samemu chce sie cos podobnego machnac, ale troche to traci sens-wstawiasz brushe tam gdzie one nie pasuja-np. podluzne pasy na podlozu albo poszarpany dym z prawej strony(ilustracja2); brush nieba na ilu3;/;znowu pasy na wybuchu...takie bezmyslne troche to;/ caly czas bede powtarzal ze najpierw traditionale a pozniej digital, posmaruj bez redo/undo, bez brushy wielkosci calej strony ktore jednym pyknieciem klada kolor na caly arkusz, bez miliarda ksztaltow pedzla, bez tekstur, bez jakis zmian w kontrascie/kolorze itp...

 

PS jak zwykle nie chcialem byc zloscliwy tylko pomoc;]

pozdro;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daroz nie słuchaj ich

Widać że na razie pracujesz nad kolorem i kompozycją (niektórzy nie rozumieją że tak można się koncentrować na niektórych sprawach) - a w doborze kolorów osiągnąłeś już wysoki poziom

Oczywiście kto się nie rozwija ten się cofa, więc fajnie gdybyś niedługo zaczął bardziej wykańczać swoje prace i robił je bardziej konkretnie. Choć, jeśli Pinaccle Entertainment Group pasują takie prace, to czemu masz robić inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaa, jeszcze po glowce go poklep i daj dyche na cukierki...daroz sam pewnie widzi bledy i nie ma sensu go bronic...A przy cwiczeniu kolorow i kompozycji nie mozna odrazu zwracac uwagi na inne rzeczy? No niewiem dam pierwszy lepszy przyklad:

-obrazek 1-noiprox pewnie widzisz tutaj fajną kolorystyke i jakas tam kompozycje, a kolejny krok do rozwoju twoim zdaniem to:" fajnie gdybyś niedługo zaczął bardziej wykańczać swoje prace i robił je bardziej konkretnie" A dla mnie tutaj sa bledy juz na samym poczatku- swiatlo z drzwi wali na trupa jak latarka-moim zdaniem ani odrobiny swiatla nie powinno byc na kolesiu bo odleglosc jest naprawde spora(a jezeli juz ten koles jest oswietlony to dlaczego drzewo nie?oO), inna sprawa to oswietlenie schodow- jezlei plaszczyzna schodka(ta ktora daroz oswietlil) jest skierowana "tylem" do swiatla ,to dlaczego wali od niej oswietleniem? Niby prosty obrazek a jednak bledow troche jest...To teraz pomysl ile ich robi przy wiekszym,bardziej rozbudowanych produkcjach. Dlatego trzeba karcic a nie glaskac, jak sie rozwijac ma to niech sie rozwija jak czlowiek;p wiecej myslenia przy malowaniu po prostu, nie o to chodzi by obrazek blyskal i swiecil,a zeby wygladal logicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka :) dzieki za uwagi panowie!

noiprox to tez nie do konca tak, bardzo sie ciesze jak ktos mi wytyka bledy i krytykuje bo wiem ze to na pewno nie zaszkodzi a moze tylko pomoc. Zawsze doceniam wszystkie rady ale nie zawsze potrafie przedstawic to za kazdym razem lepiej choc sie staram :] Fakt ostatnio bardzo duza uwage skupiam na barwach i samej kompozycji, bo ogolem wiem jak moja wiedza w tym temacie jest jeszcze skromna :P Co do brushologii ostatnio mi Maniak i Mant-raz podrzucali ten obrazek z tutka o czystym stawianiu plam, ciagle probuje ale ostatecznie efekt nie potrafi ucieszyc :/ biorac pod uwage np dym ktory ni cholere mi nie wychodzi i ni to bryla ni to co ale zawsze napackam brushami i no nie daje rady :P Chce czasem tak jak Nicponim mowi poprobowac cos na spokojnie powoli przedmiot po przedmiocie ale poprostu czas mi na to nie zawsze pozwala a jak juz proboje to zdaje sie ze ciagle popelniam podobne bledy, jedne rzeczy sie ciagle rozwijaja z drugimi musze jeszcze znacznie powalczyc bo przeciez wiadomo ze wystawiam pracki by wysluchac kazdej rady i kazda zanalizowac a nie sie pochwalic tylko :) Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam all.

 

p.s. nicponim a z tymi schodami to chyba jest dobrze tylko zle zaznaczylem ich plaszcyzne i wydaje sie ze swieca tylem :P

Edytowane przez DaRoZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę braków w warsztacie jest ale siłą rzeczy z czasem może być tylko lepiej, a z tym efekciarstwem to bym też nie dramatyzował bo prawda jest taka że bardzo ważne jest pierwsze wrażenie dopiero potem dostrzega się błędy, więc jeżeli na tym etapie potrafisz sprawić żeby obrazek się podobał to z czasem błędy pojawiać się będą coraz rzadziej a wyczucie zostanie. I w pełni się zgadzam że nic nie zastąpi technik tradycyjnych gdzie nie ma undo, warst i suwaków ale to nie znaczy że w digitalu nie można się nauczyć zasad perwspektywy, światłocienie itp. przykładem jest chociażby OMEN.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oh Daro zaczynasz niezle kolorkami machać :) misie najbardziej podoba tornado moze troche tam jakichs latających szczątków , kawałków nieco zidentyfikowanych dramatyzmu wiekszego dodało by :)

 

i cwicz cwicz perspektywe baaardzo pomaga (chociarz sie nie chce :D mozolnie rozrysuj sobie linie nawet jezeli jest to speed :) widzisz w pierwszym to wyłazi najbardziej horyzont masz nisko a jusz po schodach widac ze cos nie tak gra...Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla mnie to wygląda tak.Pierwsza praca jest o domku wgórach? księżycu wchmurach?Czy mostku nad rzeczką?Trzy równorzędne tematy a żaden jakoś szczególnie nie pociągający.Chyba że chodzi o to że wszystkie świecą. Druga praca, piękne światło, zazdroszcze,ale czy to o kępie trawy ognisku czy wozie z koniem.Myślę że powinieneś się bardziej określić zanim zaczniesz tworzyć DZIEŁO (fajnie brzmi prawda i o to chyba chodzi ?).Więcej treści jeśli to ma być historia,więcej konkretu! A kompozycja, sama się zbuduje jeśli będzie miała konkretne podstawy.Jeśli Ty bedziesz wiedział co jest sensem obrazu.Nawet jeśli to miałby być pejzarz, to musi się od czegoś zaczynać i na czymś kończyć.Tak okiem prostego widza. Za to trąba powietrzna to już coś.Jest trąba,jest CZŁOWIEK.

Trąba chce go zniszczyć!A może nie chce,w końcu to tylko trąba,ale może.Za to człowiek,boi się,jest przerażony!robi w spodnie.A może to bohater .......

 

Ps.Cofnąłem się i wszyscy tu piszą o perspektywie a jak stwierdził mój zacny poprzednik, maronski ona wcale się tak nie sypie.Tu napewno chodzi o kompozycje.

Edytowane przez Pędzący
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wocho dziekuje za komentarze :)

 

rosikowski->thx ;)

 

miriam-> dzieki, dokladnie niestety ciagle perspektywa kuleje, ale bede nad nia pracowal w troche precyzyjniejszym niz dotychcas wymiarze ;)

 

Janko-> dzieki man :] j.w.

 

Szu->wiem:/ no co poradzic dostalem wytyczne i dokladne proporcje obrazkow ktore beda potem beda jakos tam ulozone w ksiazkach wiec panoramy nie dalo robic nawet jakbym chcial :)

 

Ravirr-> :] thx

 

Maronski-> dzieki! ;) mam nadzieje ze zapalu nie zabraknie, a lekka poprawa zawsze motywuje do rysowania i rysowania, czasem w sumie warto zrobic sobie malutka przerwe i ew reszte podkanczac nocami ;)

 

Pedzacy-> dobrze ujete, w sumie mial to byc jakis opuszczony dom na stromej skarpie nad malym potokiem przez ktory poprowadzony jest archaiczny most. Byc moze jak pisales za malo doslownie ukazana mysl ale pracuje nad tym by wyodrebniac glownie dany temat i nie przytlaczac go detalikami z poza koncepcji. dzieki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności