Jump to content
daniel1540

straszny wolny rendering w v-ray'u? to norma?

Recommended Posts

eh mam problem nie wiem czy to normalka... ale zalatwilem sobie vraya... i jak renderuje to wyrenderuje polowe szybko ,pozniej stoi w miejscu idzie bardzo powoli dalej... jakies 7 minut ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 minut to długo ? Błogosławieni mający 7 minutowe rendery - alleluja

Pokaż ustawienia, moze masz niepotrzebnie coś albo za ostro ustawione

Share this post


Link to post
Share on other sites

rendery moga trwac nawet do kilku godzin w zaleznosci od sprzetu i sceny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheheh no nie wiem w mentalu nie bylo tak dlugo :P no ale fakt w v rayu mam materialy nalozone na auto...

 

te wszystkie ustawienia?

rendertb3.jpg

 

jeszcze pytanie zalozne xD jak zrobic zeby auto rzucalo cien ?:P nie moge znalesc nigdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja scena nie jest skomplikowana xD nie osiagnalem takiego poziomu jeszcze xD sprzet tez w miare dobry 3gb ramu procek 4 rdzeniowy ale grafa chyba tylko 256

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i co z tego, że grafa tylko 256?

Żeby cokolwiek rzucało cień muszą być światła. Najlepiej V-rayowe.

Patrząc na rendery tego twojego nieszczęsnego wioskowozu zauważyłem, że nie włączałeś nawet Globalnej Illuminacji. Czyli nie ważne, czy to mental, czy v-ray, jak i tak wygląda to jak scanline. Poczytaj sobie tutki o GI, renderowaniu lakieru samochodowego i nie płacz, jak czas renderu skoczy do godzinki - dwóch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i co z tego, że grafa tylko 256?

Żeby cokolwiek rzucało cień muszą być światła.

 

lol...? pisalem o sprzecie jakbys wyrzej przeczytal to byc wiedzial o czym mowa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ech... 7 minut... nie wiem po co ci vray do liczenia samochodu w ten sposób. bez ustawień AA, GI etc nie pomożemy. ile poly ma samochód?

 

wiedz, że finalna wersja Twojego auta z dobrymi shaderami, studiem, GI, światłami etc. będzie się liczyć kilka godzin a nie minut. więc nie narzekaj. jak na test to wolno ale nie tragicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lol...? pisalem o sprzecie jakbys wyrzej przeczytal to byc wiedzial o czym mowa...

 

chodzi o to ze grafa nie ma nic do liczenia renderu. Jak render dojdzie do 7h to zacznij sie martwic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylo cos nie tak z materialem zmienilem material i jest w miare ok ... a co do kilku godzinnego renderu to nie mam sie co martwic bo ja takich zaawansowanych opcji renderingu predko nie osiagne ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ustaw sobie ze 3 vraylight, wrzuć GI i ustaw preset na high. zassij materiał lakieru i szyb z vray-materials.de a potem wciśnij F9 przy rozdziałce 2k. kilka godzin murowane :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

łatwiej wydłużyć czas renderu niż skrócić.

co do tego że idzie najpierw szybko potem wolno, to łatwiej mu liczyć proste materiały i obiekty, zwalnia jak trafia na np. lakier samochodowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tiaa, rozumiem ze tylko ja nie mam obrazka? Czy autor nie pokazał co mu sie liczy te 7 minut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znajdź w wątkach w wipie tego autora. będziesz wiedział o co chodzi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zarzucilem screena z pytaniem czy chodzi o pokazanie tych ustawien czy innych ;]

 

w nich nie ma nic... sa standardowe bo nie wiem jaka opcja do czego xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jak w nich nic nie ma to po co kombinować :)

 

rozwin zakladki, global switches, indirect ill, irridiance, quasi monte-carlo, caustic i pokaż co tam masz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokaż jeszcze scenę i czy na jakichś obiektach jest displacement?

Przyspieszyć możesz jedynie zmniejszająć max transp levels, powiększając cutoff, reszta ustawień wpłynie na wygląd rendera (a te dwa tylko na jakość i ew. nie będzie widać różnicy).

 

Przeczytaj w helpie do vraya co owe ustawienia znaczą.

 

Ogólnie jeśli renderujesz bez GI i bez tych wszystkich vrayowych bajerów, to szybciej będzie pewnie scanlinem, przy czym i tam można ustawieniami przyspieszyć lub spowolnić. (Nie wykorzystujesz możliwości vraya, nie jest ci potrzebny do uzyskania takiego efektu)

Wbijasz gwoździe młotem pneumatycznym że tak powiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz sie renderuje ok... wczesniej mnie cos zmartwilo bo w miejscu stawalo... jak juz mowilem v raya mam od wczoraj juz zaczynam testowac czym sie roznia renderki gdy zmienie dana opcje... :) dajcie mi troszke czasu xD

 

 

a co do sceny to jest to tylko zwykly cylinder z usunieta gora i polowa scian(zal wiem...)

 

displacement... nie wiem co to... -.- :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh jesli nie znasz podstawowych pojec to hmmm moze nie ma co brac sie za vray? widze ze to jest standardem dla kazdego poczatkujacego by zainstalowac vray'a bo przeciez wszyscy pro tego uzywaja :/ Pobaw sie moze scanlinem a pozniej przerzuc sie na cos lepszego. A jak chcesz renderowac w tym vrayu tak na sile to polecam bys obczail dwa wazne zagadnienia na poczatek: "Global Ilumination" i "Antyaliasing"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy