Skocz do zawartości

straszny wolny rendering w v-ray'u? to norma?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

eh mam problem nie wiem czy to normalka... ale zalatwilem sobie vraya... i jak renderuje to wyrenderuje polowe szybko ,pozniej stoi w miejscu idzie bardzo powoli dalej... jakies 7 minut ;/

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

7 minut to długo ? Błogosławieni mający 7 minutowe rendery - alleluja

Pokaż ustawienia, moze masz niepotrzebnie coś albo za ostro ustawione

Napisano

heheheh no nie wiem w mentalu nie bylo tak dlugo :P no ale fakt w v rayu mam materialy nalozone na auto...

 

te wszystkie ustawienia?

rendertb3.jpg

 

jeszcze pytanie zalozne xD jak zrobic zeby auto rzucalo cien ?:P nie moge znalesc nigdzie

Napisano

No i co z tego, że grafa tylko 256?

Żeby cokolwiek rzucało cień muszą być światła. Najlepiej V-rayowe.

Patrząc na rendery tego twojego nieszczęsnego wioskowozu zauważyłem, że nie włączałeś nawet Globalnej Illuminacji. Czyli nie ważne, czy to mental, czy v-ray, jak i tak wygląda to jak scanline. Poczytaj sobie tutki o GI, renderowaniu lakieru samochodowego i nie płacz, jak czas renderu skoczy do godzinki - dwóch.

Napisano
No i co z tego, że grafa tylko 256?

Żeby cokolwiek rzucało cień muszą być światła.

 

lol...? pisalem o sprzecie jakbys wyrzej przeczytal to byc wiedzial o czym mowa...

Napisano

ech... 7 minut... nie wiem po co ci vray do liczenia samochodu w ten sposób. bez ustawień AA, GI etc nie pomożemy. ile poly ma samochód?

 

wiedz, że finalna wersja Twojego auta z dobrymi shaderami, studiem, GI, światłami etc. będzie się liczyć kilka godzin a nie minut. więc nie narzekaj. jak na test to wolno ale nie tragicznie.

Napisano
lol...? pisalem o sprzecie jakbys wyrzej przeczytal to byc wiedzial o czym mowa...

 

chodzi o to ze grafa nie ma nic do liczenia renderu. Jak render dojdzie do 7h to zacznij sie martwic :)

Napisano

bylo cos nie tak z materialem zmienilem material i jest w miare ok ... a co do kilku godzinnego renderu to nie mam sie co martwic bo ja takich zaawansowanych opcji renderingu predko nie osiagne ;/

Napisano

ustaw sobie ze 3 vraylight, wrzuć GI i ustaw preset na high. zassij materiał lakieru i szyb z vray-materials.de a potem wciśnij F9 przy rozdziałce 2k. kilka godzin murowane :]

Napisano

łatwiej wydłużyć czas renderu niż skrócić.

co do tego że idzie najpierw szybko potem wolno, to łatwiej mu liczyć proste materiały i obiekty, zwalnia jak trafia na np. lakier samochodowy.

Napisano

to jak w nich nic nie ma to po co kombinować :)

 

rozwin zakladki, global switches, indirect ill, irridiance, quasi monte-carlo, caustic i pokaż co tam masz

Napisano

Pokaż jeszcze scenę i czy na jakichś obiektach jest displacement?

Przyspieszyć możesz jedynie zmniejszająć max transp levels, powiększając cutoff, reszta ustawień wpłynie na wygląd rendera (a te dwa tylko na jakość i ew. nie będzie widać różnicy).

 

Przeczytaj w helpie do vraya co owe ustawienia znaczą.

 

Ogólnie jeśli renderujesz bez GI i bez tych wszystkich vrayowych bajerów, to szybciej będzie pewnie scanlinem, przy czym i tam można ustawieniami przyspieszyć lub spowolnić. (Nie wykorzystujesz możliwości vraya, nie jest ci potrzebny do uzyskania takiego efektu)

Wbijasz gwoździe młotem pneumatycznym że tak powiem.

Napisano

juz sie renderuje ok... wczesniej mnie cos zmartwilo bo w miejscu stawalo... jak juz mowilem v raya mam od wczoraj juz zaczynam testowac czym sie roznia renderki gdy zmienie dana opcje... :) dajcie mi troszke czasu xD

 

 

a co do sceny to jest to tylko zwykly cylinder z usunieta gora i polowa scian(zal wiem...)

 

displacement... nie wiem co to... -.- :P

Napisano

heh jesli nie znasz podstawowych pojec to hmmm moze nie ma co brac sie za vray? widze ze to jest standardem dla kazdego poczatkujacego by zainstalowac vray'a bo przeciez wszyscy pro tego uzywaja :/ Pobaw sie moze scanlinem a pozniej przerzuc sie na cos lepszego. A jak chcesz renderowac w tym vrayu tak na sile to polecam bys obczail dwa wazne zagadnienia na poczatek: "Global Ilumination" i "Antyaliasing"

Napisano
wiesz lepiej zaczac wczesniej... po co marnowac czas na scanline...

 

e no, to po co marnujesz czas na vraya ? Odrazu siadaj do Rendermana albo Mantry :>

 

Tak jak Xiz0r mowi, podstawy warto poznac, bo pozniej o wiele latwiej przerzucac sie na inne renderery.

Napisano

Widzę że kolega nie bardzo rozumie istotę udzielania się na forum.

Forum nie ma służyć marnowaniu czasu bardziej doświadczonych użytkowników na zajmowanie się problemami ignorantów, którzy i tak pozostaną najmądrzejsi, a wszelkie rady skomentują w sobie właściwy sposób.

Nie pomnę w tej chwili, kto w podpisie miał takie zdanie:

 

"Jeśli wdajesz się w spory, dyskusje i kłótnie, możesz czasem osiągnąć zwycięstwo. Ale będzie to zwycięstwo próżne, ponieważ nigdy nie pozyskasz dobrej woli swojego oponenta".

 

 

Nie karmmy trolla.

Napisano

wlasnie tez szukalem tego opisu pasuje do tego goscia jak ulal :D

TorllMaster :D

olac ....

kiedys byla bajak Fraglesi i tam byla taka wiedzma./. wszystko wiedzaca i slyszaca :] chyba sie naywala pleple czy jakos tak a ten nasz gosc to na nowe czasy hmm Trolek

ps

gosc sie zamerykanizowal sie hehe :]

Napisano
gosc sie zamerykanizowal sie hehe :]

 

czepiasz sie ludzi co mieszkaja w Ameryce bo sam tkwisz w Ostrolece...?

 

P.S dosc dawno byl zlozone te pytanie odnosnie ustawien v raya...juz od jakiegos czasu jest to nie aktualne no ale mniejsza z tym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności