Orangegraphics Napisano 1 Kwiecień 2008 Napisano 1 Kwiecień 2008 Witam. ostatnimi czasy wykombinowałem sobie jak łatwo i bezboleśnie zrobić teksture paneli, na przykład ta jest zrobiona tym sposobem: wpierw ściągnąć trzeba tą paczkę: http://rapidshare.com/files/104147924/tutek_panele.rar.html 5 MB znajdują się w niej 3 pliki: forma panele.psd f bump.jpg f colours.jpg Zaczynamy: 1. otwieramy w PS forma panele.psd z prawej widzimy że są w nim 4 (no 5, ale "layer 8" na razie zostawiamy w spokoju) warstwy z maskami. 2. aktywujemy poprzez klik warstwę "1" (ważne żeby aktywować jej RGB, nie maskę, czyli klikamy na lewą ikonkę z szachownicę na lewo od "1" w layer managerze. otwieramy sobie jakiś plik z fakturą drewna jaką chcemy by nasza tekstura miała. im wyższa rozdziałka tego pliku tym lepsza będzie docelowa tekstura. 3. ctrl+A zaznaczamy wszystko w tym pliku nowym otwartym. ctrl+c i ctrl+v wklejamy do naszego pliku forma panele.psd otwartego wcześniej. 4.obracamy freeformem naszą fakturę drewna wklejoną co dopiero tak by słoje były pionowo 5.powielamy warstwę z tą fakturą, przesuwamy i mergujemy powstałe nam nowo warstwy tyle aby zajęły nam całą rozdzielczość obrazka. szwami na razie i łączeniami się nie martwimy.duplikujemy tą warstwę 3 razy i układamy na stosie warstw w kolejności od dołu: 1, faktura, 2, faktura, 3, faktura, 4, faktura, layer 8 ukrywamy wszystkie warstwy oprócz dwóch najniższych: tak ma wyglądać mniej więcej warstwa faktury. 6. łapiemy myszką za ikonkę maski warstwy "1" przeciągamy na ikonke warstwy naszej z fakturą (tą zaraz nad warstwą "1" na stosie warstw) . powinno nam się pojawić coś takiego: w tym momencie sprawdzamy czy widać szwy na tej warstwie z maską. jeśli tak, to wracamy do punktu 5 przesuwamy ją filtrem filter>other>offset o wymaganą wartość aby nie widać było z maską szwów i powtarzamy krok 6. sprawdzamy czy nie ma szwów z maską i jedziemy dalej KOniec części I w tym momencie mamy 1/4 naszych paneli. 6 1
Orangegraphics Napisano 1 Kwiecień 2008 Autor Napisano 1 Kwiecień 2008 Część II 7. teraz odkrywamy 2 następne warstwy od dołu. przesuwamy warstwę tą z fakturą filtrem offset o dużą wartość. powtarzamy na tych dwóch warstwach krok 6. tylko przeciągając teraz maskę z warstwy "2" mamy 2/4 paneli powtarzamy krok 7. jeszcze dwa razy z pozostałymi dwoma parami warstw ( 3 i faktura oraz 4 i faktura ). uzyskujemy fakturę naszej przyszłej tekstury. mergujemy wszystkie warstwy oprócz layer 8. 8. Otwieramy plik f colour.jpg do PS i kopiujemy go do naszego forma panele.psd jako nową warstwę. przesówamy pod layer 8 i blending na multiply ustawiamy. dostosowywujemy opacity i mamy naszą teksturę gotową. 8. teraz pozostają nam poprawki. layer 8 jest pomocny do bumpa oraz czasami także diffuse'a. f bump.jpg to to samo co layer 8. pod koniec trzeba wszystko zmergować i podziałać filterm offset, najlepiej ustawionym na jakieś 2000 pikseli verticalnie. następnie wcisnąć "M" i zaznaczyć panele na których sa seamy w środku. będa na środku ekrany w jednej lini, poziomej. narzędziem patch tool zamaskować ten seam i wuala. gotowe. Porady: -im z większej ilości duplikatów wejściowego pliku faktury będzie się składała nasza warstwa faktury, tym lepsza będzie tekstura -mozna na samym początku na maskach zastosować gaussian blur z małym radiusem rzędu 1-3 pixeli aby panele miały miekksze kanty -przed punktem 6 mozna poedytować troche te 4 warstwy faktury stworzone przez nas aby nie były tak podobne. nie mówię tu o edytowaniu kolorów poszczególnych warstw bo wyjdzie nam powtarzalna mozaika kolorystycznych paneli. zmęczony bardzo jestem i przepraszam za małą ilośc obrazków. jeśli będzie potrzeba, opisze dokładniej. To mój pierwszy tutek więc prosze o wyrozumiałość Całość jest bardziej szablonem, sposobem robienia tekstur paneli niż tutkiem step-by step Jakaś podstawowa umiejetność posługiwania się PS-em jest tu potrzebna KONEC pozdrawiam, Xiz0r 2 1
Orangegraphics Napisano 2 Kwiecień 2008 Autor Napisano 2 Kwiecień 2008 Acha. rozumiem że żadnego odzewu nie będzie? rozumiem jak na tym forum dobre prace różnych użytkowników przechodzą wogóle bez odzewu. jednak myślałem że z czyimiś tutorialami którymi się człowiek dzieli z max3d.pl jest inaczej. 1 1
peterr Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 hehe wiesz nie wszyscy wchodzą na forum co chwile ;) spoko tutorial ,pomysł dobry, dzięki // ciekawe czy jest jakiś "automat" do tego..? yoł
Liber Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 peterr Floor texture generator. Wiadomo jednak, ze tworzac wszystek recznie mamy wieksza kontrole. I dlatego uwazam, ze takie tutki jak ten wyzej przydaja sie:D
demigod Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Xiz0r gratki dziekuje :] lap +rep nalezy sie za checi wiecej takch rzeczy poporsze :] thx
Orangegraphics Napisano 2 Kwiecień 2008 Autor Napisano 2 Kwiecień 2008 nie ma za co. jak możecie to wrzucajcie tutaj zmątowane w taki sposób tekstury,też się forum przyda. tutaj macie 3 tekstury zrobione tą techniką: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=676881 1
naeq Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Acha. rozumiem że żadnego odzewu nie będzie? rozumiem jak na tym forum dobre prace różnych użytkowników przechodzą wogóle bez odzewu. jednak myślałem że z czyimiś tutorialami którymi się człowiek dzieli z max3d.pl jest inaczej. Po 1. To dobre prace nigdy nie przechodzą bez odzewu :) Te forum ma dość wysoki poziom, trzeba się umieć dostosować... Po 2. Nie wiem czy ta technika jest dobra, te panele za dobrze nie wyglądają, tym bardziej że się różnią za bardzo.
arev Napisano 2 Kwiecień 2008 Napisano 2 Kwiecień 2008 Acha. rozumiem że żadnego odzewu nie będzie? Widzisz, takie życie :] Moja turbsquidowa wyszukiwarka też została olana ;_; Co do paneli to niestety muszę podzielić opinię Falcoma, wyglądają średnio. Różnice kolorów można chyba łatwo zniwelować mapką 'f colors', ale większy problem stanowi skala tekstur. Robiąc kilkumetrowy kawałek podłogi używasz teksturki o wymiarach może 1mx1m, przez co panele są mało realistyczne. Do tego płaski bump, który symuluje tylko szczeliny (i tak za szerokie), a subtelne nierówności powierzchni pomija. Mogłeś nieco więcej czasy nad tym spędzić, ale plusik za pracę na rzecz społeczności oczywiście sie należy. Tylko się tak nie dopominaj, bo to dziecinne trochę :D Pozdrawiam.
Orangegraphics Napisano 2 Kwiecień 2008 Autor Napisano 2 Kwiecień 2008 to jest tylko szablon. bumpa zróbcie sobie poprzez zdesaturowanie tekstury przed nałożeniem f colours.jpg i potem dodaniu tych szczelin. 1
Tomala Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisano 3 Kwiecień 2008 Ja raczej nie skorzystam ale inicjatywę popieram i repka też dam.
claude Napisano 16 Sierpień 2008 Napisano 16 Sierpień 2008 super, naprawdę dzięki, to częsty problem zrobić fajną teksture
happy-angel Napisano 19 Sierpień 2008 Napisano 19 Sierpień 2008 Moim zdaniem lepiej sprawdzi sie skladanie paneli tym sposobem tyle ze z jednej tekstury a nie 3 innych bo za duze roznicy kolorow i struktury wychodza z tego co wiem uzywa sie tylko jednego rodzaju drewna do paneli ewenulnie kilka paneli poprawic HS zeby je delikatnie zroznicowac. Tak po za tym bardzo fajny pomysl.
Pussik Napisano 19 Sierpień 2008 Napisano 19 Sierpień 2008 Jest tyle tekstur paneli na necie, że już niedobrze się robi. ;D Wszelakich kafelków też na potęgę.
JmTm00 Napisano 19 Sierpień 2008 Napisano 19 Sierpień 2008 ...seamless ważna rzecz. + za włożoną prace. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się