Skocz do zawartości

NodeJoe 1.0 [plug-in]


xeav

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie potrafię zrozumieć oburzenia jakie wywołał ten plugin, który według mnie jest bardzo przydatny i łata dziury jakie pozostawili nam autorzy maxa.

 

Pozwala na więcej swobody i łatwiejsza edycje skomplikowanych materiałów niż standardowy max. Dosłownie natychmiast wiemy do ilu materiałów jest podpięta dana mapka i nie musimy przełączać się pomiędzy materiałami aby usunąć to połączenie. Jest to szczególnie przydatne przy bardzo skomplikowanych materiałach.

 

Do bardzo przydatnych funkcji należy tutaj możliwość pogrupowania materiałów, co jest szczególnie przydatne przy większych scenach. Pozwala to zaoszczędzić masę czasu, ponieważ niemal natychmiast wiemy gdzie co jest.

 

Brakuje mi natomiast bonusowych operatorów, ale to w miarę potrzeb można samemu dopisać.

 

No ale co ja tam wiem, jestem osobnikiem który lubi ułatwiać sobie pracę... to sie nazywa autyzm ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co te przekrzywikawnia?? Nie podoba sie to nie sciagac... przeciez nikt nikomu nie przystawia gnata do skroni i mowi sciagaj albo strzele :D Osobiscie wyprobuje to bo jestem ciekawym czlowiekem, nie bedzie sie podobac to wroce do defaultowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu chyba bardziej chodzilo o jechanie 3ds`a przez userow ktorzy go uzywaja, niz pojazd samego pluga :p

Nie przyzwyczailiście się jeszcze :P To taka nowa moda ostatnio - choć nie przecze, że to co autodesk robi z tym softem jest śmieszne...

MF - wydaje mi się, że chodi o taką sprawę: po co kupować/ściągać plugin do softu, który dodaje nowe funkcje, skoro można używać softu, który ma to na stale wbudowane od zarania dziejów?

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze - dla mnie nody w material editorze to podstawa - jak zobaczyłem to w mayi pomyślałem "czemu max tego nie ma do jasnej cho.... !" - brak nodów w sofcie, za który wołają niemała kase i jest jednym z największych - to dla mnie anachronizm

Różnie to bywa. Jak zdążyłes pewnie przeczytać, niektórym to odpowiada - innym mniej. Uważam, że to nie kwestia 'pro' tylko gustu raczej.

Tu się zgodzę

Podstawową klasą w SDK maxa jest INode. INode tworzy powiązania, referencje i wymienia dane z resztą nodów w scenie. To nie o architekturę tego softu tu chodzi, bo jest o niebo lepsza niz wielu mogłoby się wydawać.

(Nie jest chyba z nią tak źle skoro po tylu latach ciągle z powodzeniem można się wpiąć w maxa niemal z każdej strony.)

Chodzi jedynie o bardziej wygodne i elastyczne manipulowanie powiązaniami w scenie. A to oferuje właśnie dyskutowane narzędzie.

I co z tego ? Może i ma współczesną architekture, ale jeśli chodzi o gui to dla mnie jest 100 lat za murzynami (no dobra, może przesadziłem, ale nie jest najlepiej ;) ), nie pisze pluginów, nie skryptuje nic zaawansowanego, więc mój ograniczony mózg chce po prostu dostać wygodne narzędzie, z którym się dogada.

Wizualnie: masz Astona i malucha z wsadzonym identycznym silnikiem - obydwoma dojedziesz na miejsce, obydwoma równie szybko (no powiedzmy), ale jednak wolałbyś Astona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, jakis czas temu pisalem w wolnych dyskusjach ze chcialbym sie uwolnic od maxa... Chcialem maye ale dzis troche posiedzialem nad XSI i wybor jest jasny, przejde na XSI. Po co to pisze? Zbity z tropu, roczarowany i wogole zniesmaczony jestem maxem. Dotego jeszcze w pracy dzis mi sie kaszanil max ze bialej goraczki juz dostawalem. Ten plugin uswiadomil mi jak wiele maxowi brakuje jesli chodzi o interface... Jakis czas temu w pracy ktos powiedzial "in max everything is difficult" nie czailem do konca o co chodzilo teraz juz wiem. Sorry za nie na temat (?), czasami trzeba sie pozalic HA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba nie chodzi o nowe funkcje, ale o wygodniejszą organizację pracy. Osobiście myślę, że spór sprowadza się do tego, czy max posiadając taki plugin ma już nody, czy ich nie ma. Można powiedzieć, że ma, tak samo jak ma je np XSI czy Lightwave. Ale z drugiej strony ma je także np. Maya, i zaryzykuję stwierdzenie, że średnio zaawansowany użytkownik mayki, po przesiadce na wyżej wymienione softy, już taki pewny co do 'obecności' nodów nie będzie. Dla mnie schematic view, czy same tylko shadery jako nody niekoniecznie kojarzą się z czymś, co określa się 'architekturą nodalną' programu. Jak mam nody, to mogę sobie je łączyć, i nie jest przy tym istotne, czy jest to nod shadera, transformacji, geometrii, itd. Tak najprościej i poglądowo - jak chcę np. składowymi koloru shadera A (RGB) kontolować np. transformacje obiektu B (XYZ) i np. wartości 5-tej operacji extrude na obiekcie C, a przy tym np. transformacjami obiektu C definiować jakieś atrybuty shadera A, czy innych jeszcze świateł, to nie ma problemu. Szybko, łatwo i przyjemnie. Nod to tylko zestaw pewnych atrybutów z wejściami i wyjściami, a kilka nodów, to już np. sfera, box, point light, particle, itp. itd.

 

Co do pluginu to Panowie nie ma o co się spierać. Lepiej że jest, niż go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty bredzisz?

Albo nie stworzyłeś nigdy materiału bardziej skoplikowanego niż standard + mapka na diffuse, albo jest masochistą...

Choć najpewniej po prostu nie potrafisz tego pluga wykorzystać do wydajniejszej pracy, więc prymitywny mechanizm samouwielbienia każe ci odrzucić sensowność tego narzędzia.

a tak mniej poważniej, to prosiłbym o przykład połaczenia materiałów, którego nie można teraz uzyskać w maxie. Nie o możliwości w architekturze chodzi, tylko własnie o formę.

Zdradzasz swoją wypowiedzią, że np. nigdy nie zabrakło ci slotów w ME (!?), co sugerowaloby, że faktycznie nie budowałeś nigdy bardziej skoplikowanego materiału.

.. a Hendrix tak dobrze wróżył...

 

zaparz meliski, albo odprez sie w wc i posluchaj ;) przetestowalem plug jak byl jescze darmowy jakas hmm prealfa albo beta (0.92 cos tam, albo siakos takos) nie pamietam, plug caly czas sobie gdzies tam jest i po prostu stwierdzam, iż nie daje on zadnych nowych mozliwosci oprocz tego ze jest (podglad w okienkach i laczenie zwyklego material editora z ikoneczkami[uscislajac mozliwosc przelaczania miedzy grafami]) ;)

 

btw. nie wjezdzaj na mnie, z Twoich postow bije straszna agresja, nie wiem czym jest spowodowana, ale czytajac kilka Twoich postow moge zaryzykowac stwierdzenie ze musisz miec bardzo stresujaca prace i bardzo wysokie stolce przekraczajce gorna czesc Twojej miednicy :) (proba bycia zabawnym hehe)

 

btw2. jarałem sie tym plugiem tak samo jak Ty albo przynajmniej 20 razy bardziej i pewnie stad ten lekki zawod :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nikt nie usunął tego wulgarnego i obleśnego posta?? Czyżby Klicek drapał kogoś po orzeszkach?

No, ale próbować zawsze można. Nawet się uśmiechnąłem...

To nie stresująca praca, jestem po prostu złośliwy z natury. Polecam. Może wtedy rozwiniesz skrzydła i nie będziesz się poniżać dowcipami o fekaliach.

Mimo wszystko spróbuje jeszcze nawiązać do wątku. Podaj proszę o jakich dodatkowych funkcjach marzyłeś testując ten plug? Jakie jeszcze możliwości miałby wnosić..? Podejrzewam, iż należysz do tak zatwardziałych maxowców, że nie jest ci potrzebna edycja materiałów za pomocą nodów. I nie musi. Tylko po co bredzić o bajerach i szpanowaniu, skoro doskonale widzisz że nie o to chodzi. Wielu ludzi po sprawdzeniu Mayki albo XSI nie jest w stanie zrozumieć dlaczego w maxie edycja materiałów ciągle wygląda jak 15 lat temu. Poczytaj sobie ciągnące się kilometrami wątki requested-features na cgTalk. W co drugim pojawia się błagalne jęczenie o node-based-materialEditor. Ale pewnie oni wszyscy to banda szpanerów, którzy rwą laski prezenując im sieć nodów :D Każdy ocenia według siebie, hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mokramyszka666: a mozesz sie pochwalic jak swoje skrzydla rozwinales? Bo az jestem ciekaw gdzie zes dolecial tym swoim "jestem po prostu złośliwy z natury". Co do pluga to hmm... nie lepiej wyemigrowac na inny soft...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nie porównywałem tego do żadnego softu. Oczywistym jest, że tego typu rzeczy jak nody powinny być uwzględnione przy projektowaniu i jak najbliżej rdzenia, ale...

i tak jest lepiej niż dobrze. Jak ktoś z różnych przyczyn nie chce (lub nie może) się przesiadać np. na Maye, to rozwiązanie jest niczego sobie. Co więcej, wygląda na to, że będzie lepsze, a autor nie wsadził tam nic więcej bo kiedyś trzeba wydać tą wersję 1.0. Ale już teraz widac że potencjał jest większy niż same nody i ładne okienka. Może ktoś zauważył możliwość umieszczania poza materiałami również kontrolerów i szybką możliwość ich edycji. Łączenia nie tylko mapek i dupereli, ale rónież, każdego innego parametru obecnego w materiale. To dość jednoznacznie sugeruje, iz w przyszłości NodeJoe może sięgnąć poza samą edycję i tworzenie materiałów. Po raz kolejny ktoś pozakał, że nie mając głębszego dostępu potrafi zrobić lepsze narzędzie niż sam Autodesk. Ja wymieniłem, co mnie zachęca do dalszej pracy z tym plugiem. A ty ciągle nie jesteś w stanie napisać czego oczekiwałeś. A prosiłem o to chyba już ze 3 razy.

Wyjątkowo pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ty KLICEK zawsze chciałeś za dużo ;) a mokrejmyszce wystarcza nodjoe :D każdemu według potrzeb (ale to już o komunizm zahacza) dla przykładu powiem, że dla mnie 100 podmap (100 zagnieżdżonych map w mapach) to zdecydowanie za dużo bo nie uwierzę że każda mapa jest na innym uvchanelu, przez co niestety czas renderingu IMHO znacznie wzrasta. nie lepiej w takim przypadku zrobić jakieś łącznej mapki? a znowuż program MaPZone (jeden wielki node) jak dla mnie jest zbyt pro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mokramyszka - człowiek który wie wszystko lepiej vs. klicek - człowiek który ma to w d...

 

Marcin ..bo ja w swej złośliwości sikam empatią...

Tylko jak ktoś chce żyć w ignorancji, to przecież nie wygram.

 

Bacry, jak się zaczniemy tak zgadzać wszyscy to nie będzie chyba zbyt ciekawie, prawda? O gustach się nie dyskutuje, więc trzeba dorabiać sobie ideologię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin ..bo ja w swej złośliwości sikam empatią...

Tylko jak ktoś chce żyć w ignorancji, to przecież nie wygram.

 

Tu chyba nie o ignorancje chodzi, tylko o oczekiwania. Nie zauważyłem, żeby Klicek dal Ci powód do takiej opinii. Na pewno sa rzeczy, ktorych nie wie ;), ale sprawy na tym watku nawet o to nie zahaczyly. Rozmowa (o ile mozna to nazwac rozmowa), dotyczyla tego, czy takie nody to juz powod do radosci, czy nie. I mozna miec w tej sprawie rozne opinie.

 

Moim zdaniem takie bajery maja z nodami tyle wspolnego, co schematic view w Combustion. Jakby mi ktos powiedziel, ze Combustion to program na nodach, byc moze wtedy byloby miejsce na slowo "ingorancja".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chlopaki sory jezeli najechalem na kogos(sorry), ale mi tylko chodzilo o to, ze nod joe jako plugin do wizualizacji jest super naprawde sie ciesze ze jest taka mozliwosc, ale po prostu teraz juz sie tym plugiem nie potrafie podjarac tak jak wczesniej i widze ze to jest tylko nodjoe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, prawda, że ulepiliśmy wspólnie wspaniały kawałeczek bezsensownej paplaninki??

:- )

Dzięki wszystkim za pomoc i życzmy sobie kolejnych sukcesów przy komentowaniu innych nowości. Klicek - dałeś radę ;) Mam nadzieję, że jeszcze się przekonasz i NodeJoe sprawi ci więcej radości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności