Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam Was ponownie... Zapewne pamiętacie jak się męczyłem nad moim "Straganem"... Oto pora by znowu Was pomęczyć :D

Smoki są moją miłością :D Kocham smoki! I postanowiłem sobie takowego stworzyć sam :) Wrzucam pierwsze próbne rendery łba :) Oświadczam, że jest to mój pierwszy organiczny model bo dotychczas to męczyłem tylko martwą naturę ;] I proszę być wyrozumiałym przy mieszaniu mnie z błotem :D

 

3279f956f53144a5.png

 

0389bc9a31865a3e.png

 

20244f22fdceb138.png

 

Boże!!! Jak ja to oteksturuje?! Jak potrafiłem się męczyć z unwrapem przy malutkiej apteczce 3h, to tutaj mi życia zabraknie :/ I chyba przydałoby się coś w ZBrushu poszperać co? Trzeba będzie w końcu wziąść się za naukę jego obsługi ^^

Edytowane przez Trybal
  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie było by złym pomysłem zrobienie całego smoka w zbrushu. Głowa wydaje mi się zbyt wąska. Zobaczymy co będzie dalej.

Napisano

Hmm... Jesli chodzi o ZBrusha to nie wiem :/ Po pierwsze nie jestem w nim tak obcykany jakbym chciał, a po drugie nie za bardzo go toleruje :/ Owszem zdaję sobie sprawę, że zrobienie jakiegoś wyjechanego w kosmos modelu w nim wcale nie jest proste, ale wydaje mi się, że prawdziwą sztuką jest zrobić coś na prawdę dobrego w 3DS Max'ie :)

Napisano

glowa na organiczna nie wyglada za ostre to wszystko jest powinno bardziej plynniej i owlanie przechodzic hmmm nie wiem moze pierwsze modele powinienes robic z jakas referka w necie jest duzo fajnych szkicow ze smokami w ostatecznosci sam mozesz sie pokusic o jakis wlasny blueprint :P Co do zbrusha to bez dobrej bazy to duzo nie zdzialasz wiec mecz w maxie baze a w zbrushu bedziesz wjedzal w detale.

Napisano

luski luskami ale jeszcze nie widzialem nigdy tak kanciatego smoka wyglada jak jakis martwy przedmiot stylizowany na smoka ale napewno nie na organike no ale twoj wybor mi taki styl osobiscie nie podchodzi

Napisano

Ja też kocham smoki, a ten się uśmiecha!! :D

a tak w ogóle to Temporal ma rację,toto wygląda na rzeżbę, mocna exprasja + Brancusi a nie jak zywe zwierzę, chociaz i tak jest fajny.

Napisano

O w końcu jakaś bratnia dusza :) Hehe... No rzeczywiście wygląda jakby się uśmiechał xD Ale nie o to mi chodziło ;] Ten smok ma być groźny! :D

Napisano

Smok jaki jest taki jest ale jak ma być groźny to musisz z nim jeszcze trochę pokombinować.

Sam kiedyś robiłem smoka, dzisiaj myślę że wyszedł dość badziewnie ;)

Być może widziałeś prace Jima McPherson'a (robił modele do władców ognia tyt. oryginalny reign of fire) jak nie to przejrzyj sobie ten wątek:

http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=054099

Jest tam kilka świetnych smoków. Pozdro.

Napisano

łaaaaa jaki fajny smog ;) Przypomina walenia skrzyżowanego z alien queen ;P

ewentualnie pudełeczko na drogi łańcuszek dla ukochanej ;) Smog żeby był groźny musi pokazać zęby, albo zwęszyć układ ;) Gites smoczysko :D

Napisano

Dobra... Lukajcie na to :)

Teraz wygląda chyba nieco lepiej co? :)

 

b43458105a9c2537.png

 

A tu po zabawie z ZBrushem ;] Widac, ze nie umiem się nim obsługiwać xD

 

83679f05f7679815.png

Napisano

Tym zbrushem dodałeś równomiernie bąbelków, nawet na zębach. Raczej się staraj dodawać detalu w logicznych miejscach, nie koniecznie od razu takich drobinek, ale raczej większych, ścięgien, tłuszczyku, fałdek itp.

Napisano
Ja się dopiero uczę ^^

To bardzo dobrze, każdy się uczy,

Ale nie traktuj tego jako ochronę przed krytyką bo to bez sensu, przecież najwięcej się nauczysz czytaniem mocnej, konstruktywnej krytyki.

 

Co do modelu to mi się podoba, a skilla w machaniu zbrushowym brushem nabierzesz z czasem :)

 

Pozdrawiam

Napisano

loko - Wiem, wiem :D Tak mi się tylko powiedziało :) To dobrze, że mnie mieszacie z błotem :*

 

Ok... Poprawiłem nieco motyw z ZBrush'a... Ale w ZBushu i tak lepiej to wygladało ;] W Max'ie po użycie Subdivision jakoś gorzej to wyglada :/

 

90ce9b2a6436eb63.png

Napisano

to ciachaj screena od razu z ZBrusha, a próbowałeś silo 2, tam jest to bardziej logicznie poukładane dla początkującego, nie wpominając o Mudboxie. Mnie się podoba, tylko nie zjeżdzaj mu tak z usmiechem przy końcu, bo ta szczęka musi miec troche mięśnia. Jak na razie jest gites :-)

Napisano

Trybal ale zęby to lepiej zrobić jako oddzielne obiekty zresztą oczy też.

Przed rozpoczęciem prac nad smokiem powinieneś się zastanowić jaki workflow zastosujesz.

Jak chcesz dużo robić w zbrushu a to jest przy tego typu modelach bardzo wskazane to musisz zrobić odpowiednią siatkę. Ostre krawędzie zrobione chamferem nie są tu dobrym rozwiązaniem bo po wrzuceniu d zbrusha i kilku podziałach taka krawędź zrobi się baaardzo gęsta zabierając niepotrzebnie mnóstwo polygonów. Siatka do zbrusha powinna być w miarę możliwości równomierna żeby można było dodać detalu w każdym miejscu.

Reasumując ja bym radził wywalić zęby i zrobić je jako oddzielne obiekty, pozbyć sie chamferów i zagęścić siatkę tam gdzie to potrzebne i dopiero do zbrusha. Powodzenia.

Napisano

Hmm... Tak sobie pomyślałem czytając Twojego tuta Tomala... Tego co mi podsunęła Ania :) Że lepiej chyba będzie, jeli zrobię na razie całego smoka :) Z łapami i skrzydłami i w ogóle :) A dopiero potem wezmę się za ZBrusha... Chodzi mi o to, że chce sobie już od razu siatkę rozłożyć :) A nie będę się z każdym elementem bawił osobno... Więc na razie przestanę wrzucać wypociny z ZBrusha tylko kontynuację modelingu :)

Napisano

Wow!!! Tomala, ale zajebisty łeb Właśnie taki chce zrobić :) Mmm... Jesteś teraz moim mistrzem :D Proszę ucz mnie :D:D:D

 

Wracając do moich wypocin ;]

 

Dodałem szyjkę i przednią część tułowia :)

 

e494ce034d3ee10a.png

 

698e6256222b08fd.png

 

e38837aa3d586689.png

Napisano

Dzięki :D

Masz jakiś koncept? O wiele szybciej się pracuje jak od początku wiesz co robisz. Obejrzyj sobie reign of fire tam są fajne smoki albo inne filmy żeby nabrać jakiegoś natchnienia ;) W moim wątku z bitwy jest też kilka linków od różnych osób do grafik ze smokami. Proponuję naszkicować sobie smoka którego mniej więcej chciałbyś uzyskać i wtedy zająć się budowaniem siatki. I cały czas pamiętaj że ta siatka ma się sprawdzić w zbrushu chyba że masz kompa z NASA to możesz wrzucić byle co do zbrusha i zagęścić do miliarda poly ;)

Na Twoim miejscu odłączył bym te zęby, oczy i rogi w miejscach które się nie będą zginać czyli np ten na przodzie głowy a nawet wnętrze paszczy bo nie ma potrzeby sculptowania tego razem z ciałem a zaoszczędzisz sporo poly. Czekam na updejty, powodzenia.

Napisano

Tak mam koncept... Właściwie to dwa :) Zrobiłem tak jak mówiłeś, odłączyłem kolce i zęby... Właściwie to je całkowicie usunąłem ^^ Zrobię je od początku :) A zęby to uznałem, że lepiej będzie wyglądał z szeregiem kłów niż z kilkoma wielkachnymi :)

Dodatkowo troszkę zupdatowałem łeb... :)

 

652a38894be8ff0f.png

 

129fb73c48d9b87d.png

 

1ed1fbbca8fba437.png

Napisano

Ciekawy koncept. Ja tam na organice się nie znam, ale uważam że łeb jak i szyja powinna być bardziej masywna...tzn. co do łba to mam na myśli masywniejszą, mocniejszą szczękę. Ogólnie podoba mi się sama wizja. Super że skrzydła będą takie duże, takie powinny być :D Chociaż ja bym je berdziej widział w takim stylu jak u nietoperzy.

Czekam na kolejny update :)

Napisano

Mam następujące pytanie... Jak skończę model w Maxie, to co powinienem robić? Najpierw rozłożyć mu siatkę, potem zrigować i przenieść do ZBrusha? Czy może w innej kolejności?

 

A tu mały update...

 

2b393b07b1002528.png

 

0e78de8c9491694e.png

Napisano

Możesz sobie już zmapować model ale jak chcesz go w zbrushu ukształtować to pewnie później poprawisz sobie mapowanie wczytując nowego morph targeta.

Z riggowaniem bym się wstrzymał bo tak naprawdę nie wiesz jak będzie wyglądał model dopóki go nie skończysz włącznie z teksturami. Jak będziesz chciał np coś poprawić w samej siatce np zmniejszyć skrzydła czy coś w tym stylu to będzie trzeba poprawiać skina albo od nowa robić. Zresztą jak robisz stilla a model jest cały organiczny to może szybciej będzie ustawić pozę w zbrushu przy pomocy transpose mastera.

Napisano

Jeśli to nie byłoby dla Ciebie problemem, to mógłbyś mi wytłumaczyć parę terminów?

Co to jest morph target, still i transpose master?

 

Więc załóżmy, że już wiem jak chcę zrigować mojego smoka :) Mapuje, riguje i wrzucam do ZBrusha... Ale... Po ZBrushu siatka będzie nieco gęstsza to czy jak zmapuję ją przed tym procesem to potem ten unwrap wcześniej zrobiony na low poly dopasuje się do tej gęstej siatki?

 

I jeszcze pytanie dotyczące ZBrusha... Jak zriguje smoka i wrzucę go do niego to on będzie trochę powyginany, skrzydła nie będą symetrycznie i w ogóle... To jeśli smok nie będzie symetryczny po obu stronach to nie będę mógł już ustawić osi symetrii? Będę musiał po obu stronach robić ręcznie? ;/

Napisano

Morph target czyli obiekt będący celem morphingu dla innego obiektu. Morphing to takie przechodzenie formy jednego obiektu w formę drugiego przy czym oba obiekty muszą być zgodne pod względem ilości i numeracji vertexów co się tyczy również zbrusha.

Morph target w zbrushu robimy najczęściej w dwóch celach ale jest ich wiecej

pierwszy to zachowanie pierwotnej formy obiektu w przypadku gdzy chcemy do gotowego modelu zrobionego np w maxie dodać trochę szczegółów i po zaimportowaniu do zbrusha i pierwszym podziale jak wrócisz znowu na pierwszy lv to model będzie wyglądał troszeczkę inaczej niż zaraz po imporcie do zbrusha. Dzięki morph target na koniec pracy sobie można przełączyć na zrobionego przed pierwszym podziałem morph targeta żeby model wrócił do oryginalnej formy.

Drugi przypadek to gdy chcemy podmienić mapowanie to po prostu importujemy nowy obiekt z poprawionym mapowaniem jako morph targeta i mamy nowe mapowanie dla naszego sculptu.

Still to po prostu pojedynczy obrazek bo może być jeszcze w grafice animacja.

Transpose master to plugin do zbrusha który dodaje nowe możliwości ustawiania pozy modelom, najlepszy bajer to możliwość działania na wszystkich subtoolach na raz.

 

Tak, jak zmapujesz przed to mapowanie będzie cały czas zachowane dla gęstej siatki.

 

Co do ostatniego pytania to ja bym Ci radził robić na symetrycznym modelu unikniesz wielu problemów a pozę ustawisz na koniec. Nie wiem czy dobrze mówię bo jeszcze nie próbowałem ale jak zaimportujesz symetryczny model do zbrusha włączysz symetrię i potem zmienisz pozycje burząc symetrię to chyba można sculptować symetrycznie ale jak zaimportujesz model asymetryczny to plajta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności