!Ewert Napisano 15 Czerwiec 2008 Napisano 15 Czerwiec 2008 (edytowane) Koniec świata...K.O wszystkich usterów max3d.pl zrób wersje nocną :P Edytowane 15 Czerwiec 2008 przez !Ewert
Morphe Napisano 15 Czerwiec 2008 Autor Napisano 15 Czerwiec 2008 No nie prosto z onyxa, w sensie nie te standardowe drzewka... trzeba je zmodyfikowac. Ja robie tak ( juz to raz tlumaczylem): Ide w teren patrze na drzewa jak sie rozkladaja galezie, co z czego wyrasta. W onyxie mamy glowny pien - tree, boughts konary, i 3 rodzaje branchesow, i twig. trzeba wiedzec jak sie w prawdziwym drzewie to rozchodzi. potem ukrywam liscie, i tworze sama korone galezi - uzywajac density, uzywajac angle, curving dla wszystkich galezi. niektore ida pionowa do gory a potem branch 2 i 3 pod ciezarem lisci w dol... dlugosc galezi reguluje branch lenght tam sa opcje minimum i maxiumum, w gestosci branch, sa ustawienia od ktorego momentu maja rosnac. Oczywiesice onyx nie ma rozwiazan na wszystkiem problemy, i nie wszystko da sie niestety zrobic. ale trzeba poprobowac, bo inacejz nia rusz:) A tez trudno zebym zaraz rozdal wszystkie drzewa... to jednak jest pracochlonne nawet dla mnie, komp mieli i mieli, bo jednak nie ma sily drzwo musi miec przynajmniej poltora miliona poly, albo ze dwa... liczy sie gestoc liscie i twiga. i tyle...
viz.k Napisano 15 Czerwiec 2008 Napisano 15 Czerwiec 2008 (edytowane) nie no , nie o to chodzilo, troche retoryczne to moje pytanie bylo:) ja bym w kazdym razie nie rozdal takich drzewek jakbym umial zrobic ale listki u ciebie maja chyba mape alpha? i teksture lisci a nie jeden kolor? dzieki za porady! Edytowane 15 Czerwiec 2008 przez viz.k
Morphe Napisano 15 Czerwiec 2008 Autor Napisano 15 Czerwiec 2008 cos ty, zadnej alpchy, kwdraciki :D. niby maja texture, ale nie maja shadera prawde.. albo maja? byc mzoe maja lekki translucent ,ale powiem ci ze niewiele to daje - po testach sprawdzilem. a textury nawet na zoomie nie widac wyraznie musial by byc shader z reflacton, z glossy bumpem, tedy cos tam bylo by na zoomie widac.. a tak to 0 :) Co do rozdawnictwa, wam sie moze i podoba :) ale mi nie, wiec jak dam, to mnie zmotywuje zeby robic jeszcze lepsze...... nie moge spaczac na laurach, sporo to zrobienia jeszce :D..........ale nic za darmo ja cos dam to tez cos chce - choby rade/porade, nie ejstem genialny, wiele rzeczy nie znam i o wiele chcialbym zapytac.....
viz.k Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 Nnic nie rozdawaj, nie od tego jest forum Pytaj o co chcesz, od tego jest forum
Orangegraphics Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 piec gwiazdokow ***** nic nam nie dawaj, uczmy sie od ciebie ;)
JunioR Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 no dobra niech Ci bedzie, trawa wyglada jakby sie tillingowala, droga za biala, i tych golasow moze mniej, kilka samochodow przed domami i biznesmenow w garniturach ;) ale i tak dla mnie powininen byc front :)
hcpiter Napisano 16 Czerwiec 2008 Napisano 16 Czerwiec 2008 hmm super, tylko dziwie sie dlaczego ta pracka nie ma fronta :) pozdro !
veri_jr Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 Ba-jer! Aż chciałoby się tam poodpoczywać ;)
Gość telewizor Napisano 17 Czerwiec 2008 Napisano 17 Czerwiec 2008 Praca swietna oczywiscie :) Mam tylko bardziej techniczne pytanie - jak wy liczycie takie wielkie sceny na zwyklych kompach? Czytalem ze te domki renderowales na maszynce z 8gb ramu, a sa jakies sposoby zeby taka ilosc poly (przede wszystkim drzewa/krzaki!) wyrenderowac na 3gb? Pal licho ze biedzie to dlugo trwalo, ale jakie sa sposoby zeby max nie wysypywal sie przy renderowaniu takich wielkich scen?
Morphe Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 Owszem na wszystko jest sposob http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/ Zakladka system :) zapraszam do lektory :)
laci Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 praca wykonana technicznie na 5+, naprawdę wypasiona... normalnie nic bym nie napisał ale że prosisz... widać tiling tekstury na konarach brzóz - ale mam ten sam problem...trzeba po prostu wybrać się kiedyś z aparatem i zrobić teksturę na 4000px i powinno byś dobrze... trawa jest tak jak pisałeś trochę sztuczna, ale technicznie trudno inaczej ją zrobić... jedynie przy tych zbliżeniach gdzie trawy nie ma za "dużo" można by dać vray fur, ale to potrafi wydłuuuużyć render.. czasami niestety widać że dwa drzewka koło siebie są identyczne, skoro masz onyxa to warto z jednego "gatunku" zrobić sobie tak z 5, albo prościej - wziąć i poobracać, poskalować.. ja robię drzewka z liściami jako plane i narzucam teksturę z opacity - można się wtedy pobawić z dwustronnością liścia..ale to tak na marginesie... na koniec chcę napisać że praca wymiata, sam bym lepszej nie zrobił. boli tylko to że architektura którą musiałeś wcisnąć w twoją pracę jest nieciekawa... całego uroku i magii projektu dodaje właśnie ta twoja zieleń i duży wkład pracy włożonej przez ciebie.. jak dla mnie pięć gwiazdek !!
lashco Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 nO mOrphe wYpierdziaŁeŚ tO piĘknie jak zWykle, rEspecT!
arch515 Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Świetna praca. zieleń mistrzowska.. Na pewno komputer płacze a karta zgrzyta z bólu:) Obserwuje twoje prace i sadze bardzo mocno przywiązujesz wagę do zieleni, co daje na twój plus, ale odpuszczasz sobie architekturę:) w sensie oczywiście nie projektowym, ale.. Technicznym ( jest super wymodelowane itp , ale…), nie wiem jak to powiedzieć, dla mnie odstaje od zieleni poziomem i gra nawet 3 skrzypce..:) Jeszcze raz ZIELEN BOMBA!! Gratuluje fronta.
Morphe Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 Arch515 masz 100% racje, zeby wyeksponowac architore taka zwykla jak domki jednorodzinne,z dachami dwuspadowymi.. ktore praktycznie z wspolczsna arch. maja malo wposlnego, to trzeba by naprawde jakiegos dobrego pomyslu na ujecia i ich oswietlenie. Jezeli zrobie to standardowo, i nawale zielen takiej jak tutaj, to kazdy wyga zwroci uwage najpierw na zielen, bo wie ze to dosc trude by ja zrobic fajnie - ale przecietny odbiorca nie ma o tym pojecia, i najprawdopodobniej urzeknie go "atmosfera...." w jakiej znajduje sie jego ucochany domek - to tak jak wybieranie wakcji w ciemno chcemy zdjecia jak jest lokal umiejscowiony jaka jest okolica czy ladnie etc :P. tak sadze..... Architekt to skrytykuje bo domki sa w tle, a ogrod na 1 planie, mi sie to tez nie pdooba, ale niestety nie mailem pomyslu na to zabardzo... Jezeli masz jakies metody na przedstawienie takiej architektory w atrakcyjny posob to chetnie sie czegos nowego naucze:) jakiegos kadrowania czy cus... czy mzoe bardziej nastrojowego oswietlenia? ps w kazdym razie ludzi kupe mialo byc, tlo z lasem i gorami mialo byc -taki wymog, brzozki tez mialy byc, bo jak pokazalem na renderch testowych to sie gosc zakochal... skalniak dorzucilem gratis :d bo chcialem cso fajnego zrobic.
arch515 Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Mam nadzieje ze nie odebrałeś tego jako pouczenie czy coś..:) bo robisz na bardzo wysokim poziomie itp. Co do wskazówek to sam ich szukam ..i ostatnio właśnie z takimi problemami się zmierzam hehe.. pozdrawiam.
Morphe Napisano 19 Czerwiec 2008 Autor Napisano 19 Czerwiec 2008 Pouczenie , nie pouczenie - trafne. Mi brak troche jeszcze doswiadczenia, zaplecza arch. czy cus, wiec chetnie korzystam z rad, bo mozna wpasc w mechanizm i robic wsystko na jedno kopyto, a tego bym nie chcial. Zawsze podgladam co tam w swiecie ludzie robia swietnego, i jak podchodza do tematu, wiec c&c zawsze mile widziane :)
radekD Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 generalnie super pracka poprostu wypas i ogromna moc.. kompa :-) nie żebym się czepiał ale... perspektywa na pierwszym ujęciu jest nie oki horyzont w scenie jest za nisko, przez to troszkę się to gryzie z backgroundem, i jakby skala tych drzew duuże się wydają taki bardzo stary drzewostan :D na ujęciu 2 podobnie ale juz tego tak nie widać... fajny klimat uchwyciłeś a to najważniejsze i jeszcze wybacz że się tak czepiam hym to brzózki wypas ale...ten pień płaskawy czasem się zdaje (ujecie 6) i coś mnie w tym razi (jakiś bump albp większy detal siatki przynajmniej tych na bliższym planie... ale ogólnie jak dla mnie 5+ pozdrawiam ... a dachówki wypas (modelowałeś? wypalałeś normalmaps? ) i materiał też idealnie trafiony ..
remanent Napisano 21 Czerwiec 2008 Napisano 21 Czerwiec 2008 nie mam pytań...nie będę się czepiał, bo nie ma czego, ale skoro chciałeś wskazówki to bym perspektywę zmienił w niektórych ujęciach bo się tło gryzie z tematem. przestanę tu zaglądać bo wpadam w kompleksy
zumberek Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 Napatrzec sie nie moge. Rewelacja. No ale zeby nie byl to tylko zachwyt, a chciales zeby "cos" znalesc do przyczepienia sie to szukalem szukalem i "cos" znalazlem. Na wizce 6 zaslonka w kwadratowym oknie wyglada jakby sie przesunela :) Na wiz 7 drzwi z prawej strony przy probie otwarcia zaryja w trawe-przydalby sie moze jakis chodniczek. Do pelni szczesnia brakuje tylko jakis sadzawek, fontann i krasnali ogrodowych :) I pewnie tak jest w projekcie ale dziwne ze komin jest tuz przy oknie-wiatr mocniej zawieje i wszystko mamy w pomieszczeniu przy otwartym oknie. ps. moze masz jakies znizki u developera przy zakupie takiego domku? Pozdrawiam i gratuluje.
Morphe Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 no 5%, ale powiedzialem mu ze musialibysmy wyceniac projekty 50% drozej zeby mnie bylo kiedys na taki stac... hahaha... to zrezygnowal
Bobby_digital Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 no wkoncu naprawiles server i sie obrazki wgrywaja, perfect, nie da sie juz lepiej !
Noid Napisano 22 Lipiec 2008 Napisano 22 Lipiec 2008 ... a dachówki wypas (modelowałeś? wypalałeś normalmaps? ) i materiał też idealnie trafiony .. Też się chętnie przyłącze do pytania o dachówki: Przerobiłem już rózne wariacje na temat dachu: gasiory, rynny i te kształtki na krawędzi wstawiam jako modele 3D, i tylko z dachówka mi nie wychodzi: - sama bitmapa za płaska, - wstawiałem modele dachówki - masakra - bitmapa na displace tez nie to... ?
Morphe Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 Owszem bitmapa, ale w skali szrosci z odpowiednia gradiacja od czarnego do bialego.
lashco Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 morphe ja studiuje architekture...i z "architektonicznego pkt. widzenia" rzadzisz!!! ale doceni to ten kto ma wiedze na temat wizkowania... architekci starsi powiedza: super super i te kolorki...ladna ta pani w bikini. pozdro byku! p.s. dodalem watek do ulubionych :D:D:D
Noid Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 (edytowane) Owszem bitmapa, ale w skali szrosci z odpowiednia gradiacja od czarnego do bialego. Dzięki za wskazówkę Morphe. Dokładnie tak sobie kombinowałem: szary gradient w poziomie dla efektu fali i coś w drugą stronę, żeby uzyskać efekt zachodzenia jednej dachówki na drugą. Tylko pierwsze próby wyszły marnie i myślałem, że to nie tędy droga. P.S. znalazłem wątek, w którym jest już gotowa taka bitmapa do ściągniecia. może sie komuś przyda: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42737&highlight=displace+dachowka Edytowane 23 Lipiec 2008 przez Noid
Iker Eastern Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 (edytowane) Super tylko dach zdradza wirtualny świat . Gdyby nie był taki "idealny" i nie wiedziałbym z grafiki kilka rzeczy to zapytał bym się gdzie takie domy wybudowali :) Pozdro 9/10 pracka Edytowane 24 Lipiec 2008 przez Iker Eastern
Rekomendowane odpowiedzi