Skocz do zawartości

Lightwave-porady,opinie,lużne gatki:) itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dodam tylko ze po 30-tu dniach, demo nie przestaje dzialac a zmienia sie w wersje Discovery. Ta ostatnia ma juz pewne ograniczenia jak znaki wodne przy renderingu czy ograniczenie liczby punktow i poly, ale uczyc sie na niej wciaz da. Zreszta, tak miedzy nami, wiekszosc osob uczy sie 3d na piratach. Predzej czy pozniej, albo Ci sie cala zabawa znudzi, albo skonczysz z oryginalem.

Edytowane przez Alibaba
  • Odpowiedzi 213
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam wszystkich LWowców!!!

 

Bardzo pilnie poszukuje trenera - szkoleniowca z podstaw LW ( zależy mi przede wszystkim na samodzielnym rozpoczęciu pracy w lw na poziomie wizualizacji w 3D)

Zależy mi na intensywnym szkoleniu - min 10 dni + ewentualnie dodatkowe korepetycje

Zainteresowanych i chętnych o kontakt

pozdr

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich LWowców!!!

 

Bardzo pilnie poszukuje trenera - szkoleniowca z podstaw LW ( zależy mi przede wszystkim na samodzielnym rozpoczęciu pracy w lw na poziomie wizualizacji w 3D)

Zależy mi na intensywnym szkoleniu - min 10 dni + ewentualnie dodatkowe korepetycje

Zainteresowanych i chętnych o kontakt

pozdr

 

desperat :p

Edytowane przez mlody3d
Napisano

aa zapomnialem sie pochwalic mam juz ksiazeczke vademecum profesjonalisty lw7 i musze powiedziec ze jest zaje8biaszcza ;) ... ale mam pytanie bo raz wyjdzie dobrze a raz źle, chodzi o kopiowanie ze jak skopiuje to obiekt jest płaski :| co to moze być ?

Napisano

kurde sam do siebie pisze :D :D ... wkreciło mi sie te całe 3D ale mam kolejny problem ale teraz juz chodzi o kompa hehe .. musze dokupic ramu bo cos slabo idzie mu jak jest dosc duzo szczegółów i za wolno mi sie pracuje .. oj oj ...

Napisano

Witam

... zmieniam temat bloga

Panowie, macie moze namiar na model ukladu kostnego doroslej postaci (kosciotrup w sensie)

lub strone w necie ze starymi rycinami anatomicznymi?

 

Pozdrawiam

Kuba

Napisano
kurde sam do siebie pisze :D :D ... wkreciło mi sie te całe 3D ale mam kolejny problem ale teraz juz chodzi o kompa hehe .. musze dokupic ramu bo cos slabo idzie mu jak jest dosc duzo szczegółów i za wolno mi sie pracuje .. oj oj ...

 

mlody3d ram tutaj niewiele pomoże pomyśl raczej o procu, bo przy skomplikowanych obiektach to proc niewyrabia a nie ram.Aby się przekonać odpal menadżera zadań (wydajność) przy włączonym modelerze i spróbuj obrócić Twój skomplikowny obiekt a jednocześnie zobacz złużycie proca i będziesz już wiedział co!

Napisano
mlody3d ram tutaj niewiele pomoże pomyśl raczej o procu, bo przy skomplikowanych obiektach to proc niewyrabia a nie ram.Aby się przekonać odpal menadżera zadań (wydajność) przy włączonym modelerze i spróbuj obrócić Twój skomplikowny obiekt a jednocześnie zobacz złużycie proca i będziesz już wiedział co!

 

hmm myslałem ze procek daje rade bo ponad 3ghz a ram mam tylko 512 :|

ojoj .. ale najpierw to sie musze nauczyć bo wszystko pozmieniam a jak nic nie bede umial to lipka ..

 

dzieki i pozdro

Napisano
witam!

Czy moze mi ktos powiedziec gdzie jest opcja 'REST LENGHT' w 9.5 ? bo w 7 jest objects/bones/REST LENGHT a w 9.5 tego nie widze ;?

 

Wyszukaj ja sobie w oknie konfiguracji menu(alt+f10)

Napisano

Cholera, szkoda - wlasnie przesiadam sie na LW (niestety 9.6) mimo kilku brakow świetny soft... jeszcze gdyby displace nie byl tak pamieciozerny to moglbym powiedziec, ze go lubie ;)

Napisano
Cholera, szkoda - wlasnie przesiadam sie na LW (niestety 9.6) mimo kilku brakow świetny soft... jeszcze gdyby displace nie byl tak pamieciozerny to moglbym powiedziec, ze go lubie ;)

 

A z czego się przesiadłeś jeśli można wiedzieć?:)

Napisano (edytowane)

Zawodowo z C4D, prywatnie z blendera ;) dodam, że miałem styczność z LW w wersji 6.5 chyba no i na pierwszy rzut dużo to się nie zmieniło ;) tak, czy inaczej będę Was tu męczył co, gdzie i jak ;)

Pozdrawiam

 

P.s.

Dzieki za info G.P , co do HD Instance - niestety nie mam i nie zapowiada się abym go miał. Chociaż z tego co widzę to rzecz w LW niezbędna.

Edytowane przez wuj
Napisano

Wie ktos moze za co odpowiada "Game Mode" w modelerze? Funkcja nie jest podpieta ani pod skrot klawiszowy, ani pod button. Trzeba ja samemu w menu layout dodac. Natomiast pojecia nie mam co to ustrojstwo wlasciwie robi.

Napisano

kiedys sie nad tym zastanawiałem :] i do niczego nie doszedlem

moze to jakas spuścizna po sirious sam'ie albo domie-quake'u....?

kij go wie... ale sam z checia bym sie do wiedzial co to :]

Napisano

W manualu nic nie znalazlem, ale cos sie w sieci przewija ze to spuścizna ale po Unrealu(cos z texturami/vertex mapy) w sumie to zabawne ze nic ten guzik nie robi:Dmoze w Lscripcie trzeba wpisać god mode on?:eek:

Napisano (edytowane)

Aha, czyli cos w stylu legendarnego przycisku "Make dragon". Ale w takim razie gdzie jest button "Make look cool"?:)

 

Swoja droga, chcialem sie na forum Newteka o to zapytac, ale jesli to siega czasow unreala lub serious Sama to moze na forum luxology powinienem uderzac:D

Edytowane przez Alibaba
Napisano

Prawdopodobnie to jakies dostosowanie renderowania materialow w viewporcie lw tak zeby bylo one jak najbardziej zblizone do tego co widac w silniku ...tylko jakim ? ue, croteama ...

 

Nalozenie bump mapy na powierzchnie i wlaczone "game mode" powoduje ze lw renderuje cos podobnego do emboss bump mappingu. Pewnie jeszcze inne rzeczy bedzie mozna zobaczyc w tym trybie.

Napisano

Coś musiałem kliknąć w ustawieniach, ale teraz wszystkie operacje w modellerze (rotacja, skalowanie...) biorą za centrum: 0,0,0, a nie ostatni punkt w który kliknąłem myszką. Szalenie niepraktyczne, ale niestety nie wiem jak to przywrócić.

Napisano

Zmieniles lokalny uklad wspolrzednych dla transformacji na origin, mozesz to zmienic klikajac w "Modes" na dole okna modelera obok buttona symmetry.

Napisano

Hehe, sam sobie odpowiedziałeś:) Studio to pełna aplikacja(moduł render), animate to plug do innych softów(3dmax, Lw, maya, etc..), nie dotykaj messiah, tam czai się zło...

Napisano

Co masz na myśli?...Zło się czai.......

 

Chciałbym wejść głębiej w animację i waham się pomiędzy motion builderem a messiahem. Jako że LW to mój główny soft a messiah trochę go przypomina (chyba nawet z niego się wywodzi) to sam rozumiesz. Bliżej mi to Messiaha. Na tutkach wygląda przystępnie.

Jeśli dotykaliście messiaha to proszę o opinię.

Napisano

Ostatnia wersja której urzywałem to była wersja 2,5b, wszytko fajnie śmigało, specem od animacji nie jestem, w głownej mierze to zabawa była, ale w porównaniu do Lw, messiah zrobił na mnie duże wrażenie, znałem takiego jednego, gdzieś tu się krecił...co twierdził że czasami ma probelmy z rigiem w mayi(w messiah jest to sprawa paru kliknieć - oczywiście nie wiem co to był za rig:)) czy to prawda?się przekonasz:D nie wiem np. jak wygląda sprawa połączenia z Lw, czy dalej bez problemu można transportować animacje[czy idzie to przez pointoven -mdd?]? Aha i bardzo prawdopodobne są problemy z niektórymi kartami graficznymi i pmg nie bardzo się kwapi żeby to poprawić. Warto się zastanowić To motionbuilder jest jeszcze żywy myślałem że Autodesk go zakopał głęboko pod ziemią.

Napisano
czy jest w LW coś takiego jak RenderBar - coś jak w Kray lub Vray by po wyrenderowaniu obrazka automatycznie przyklejał się pasek z opisem czasu renderingu itp. ???

 

Nie wiem czy cos takiego istnieje do podstawowego renderera lw ale sproboje cos takiego stworzyc.

Napisano

Pytanie mam?

Coś się wykrzacza, gdy używam fiber fx na "Zezbruszonym" modelu. Ponoć Fiber nie można stosować z inną ilością Subdivisionów niż było to wymodelowane w modelerze... a tego właśnie wymagają disp mapy ze zbrusha.

Czy, to tylko tak u mnie czy wogle wszędzię? Może jest jakaś łata na to? A może jakieś obejście, bez zmiany subdivision w ustawieniach modelera, bo to strasznie zwalnia pracę?

Napisano

Witam. Wrzucam obiecany plugin do znakowania renderow niestety bez najwazniejszej opcji zapisu czasu trwania renderingu. W obecnej wersji sdk nie ma dostepu do tej informacji. Mozliwosci pluga widac na dolaczonym screenshocie.

 

rendertag.jpg

Napisano

Witam i pozdrawiam wszystkich LWcow, właśnie zaczynam przygodę z LW. Mam nadzieje ze zawsze znajdę na tym forum pomoc i wsparcie. Pozdrawiam Marcin

Napisano

LW 9.6 Win 32 - wiesza mi się strasznie przy większych scenach, nawet kilkadziesiąt razy w ciągu dnia i wyskakuje ten komunikat do raportowanie błędów - też macie taki problem ze stabilnością LW ???

 

z LW 9.6.1 na Win 32 jest dokładnie to samo

Napisano
Witam. Wrzucam obiecany plugin do znakowania renderow niestety bez najwazniejszej opcji zapisu czasu trwania renderingu. W obecnej wersji sdk nie ma dostepu do tej informacji. Mozliwosci pluga widac na dolaczonym screenshocie.

 

rendertag.jpg

można samemu wpiać sie w render i obliczyć czas ?

Napisano
można samemu wpiać sie w render i obliczyć czas ?

 

Mozna obliczyc ale tylko podmieniajac domyslny "render image"(okno render globals). Niestety czas nie zawsze jest taki sam jaki pokazuje okno sumaryczne renderera lw i moze sie roznic nawet kilkanascie s.

Napisano

Witam, jestem początkującym użytkownikiem LW. Przerobiłem samouczka czyli kubek, ziemie i pierścionek. Chce zrobić stół w takim kształcie:89411147.th.jpg

 

Niestety nie wiem jak zrobić, aby powierzchnia zamknięta otwartą krzywą była poly.. Jak się robi np dowolne krzywe lub inne kształty aby móc je potem wyciągnąć?? Dziekuję za podpowiedź

Napisano
Przejdz do widoku top+wireframe-(opcje cieniowania).

Przelacz sie na edycje punktow(spacja,spacja,spacja).

 

Zaznacz ZEWNETRZNE punkty i kliknij klawisz p.

 

Zrobiłem tak jak mi powiedziałeś i jeżeli ja to wyciągne to powstanie figura której bokami nie będzie łuk. Wiem że tab można jakoś zmienić. Tylko czy w tym wypadku tak też się robi?? Czy może inaczej to wygląda??

 

46749935.th.jpg

Napisano

mniej więcej tak powinno wygladac rozmieszczenie punktow na blacie.

 

[ATTACH]68980[/ATTACH]

[ATTACH]68981[/ATTACH]

[ATTACH]68982[/ATTACH]

 

Po lewej masz siatke do sub-d (tab)

Jak znajde przesle Ci strone na ktorej dokladnie jest wszystko wyjasnione.

Napisano
mniej więcej tak powinno wygladac rozmieszczenie punktow na blacie.

 

[ATTACH]68980[/ATTACH]

[ATTACH]68981[/ATTACH]

[ATTACH]68982[/ATTACH]

 

Po lewej masz siatke do sub-d (tab)

Jak znajde przesle Ci strone na ktorej dokladnie jest wszystko wyjasnione.

 

 

Wielkie dzięki za pomoc

Napisano

jednak nie mogę sobie poradzić ze zrobieniem tego, jeżeli możesz to napisz punkt po punkcie albo koncepcje robienia takich powierzchni zaokrąglonych połączonych z bryłami typu graniastosłupy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności