trinkers Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Cześć. Jak widzicie jestem tu nowy, dlatego na początku witam wszystkich ;p Od jakiegoś czasu, interesuję się obozami koncentracyjnymi. Wymyśliłem sobie, że spróbuję odtworzyć jak wyglądała komora gazowa i krematorium nr IV z obozu w Brzezince. Budynek ma o tyle ciekawą historię, że został zniszczony w trakcie buntu więźniów i nie można go już dzisiaj oglądać. A ja sie uparłem, że zobaczę ;) To moje pierwsze kroki w 3d a budynek nie był jakimś cudem architektonicznym, ot kanciak. Głównie dlatego właśnie ten. Zbliżeń nie planuję wiekszych niż na załączonych renderach. -> http://i32.tinypic.com/1zlfxqf.jpg -> http://i32.tinypic.com/vpuu6q.jpg -> http://i31.tinypic.com/zy5x82.jpg -> http://i26.tinypic.com/2vslv12.jpg Staram się dużo czytać ale mam kilka pytań. Jak widzicie można sie pociąć o krawędzie, czy je sie jakoś łagodzi, zaokrągla? Domyślam się, że poziom detali widać w zależności od kadru, ale czy przy zbliżeniach jak te powyższe konieczne są np. śrubki przy klamkach (których to klamek jeszcze nie ma :P) Prosiłbym też o wszelkie sugestie jak ten "model" wzbogacic. POzdrawiam. PS. O ocenę nie proszę bo niewiele tu do oceniania.
KamillM Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Na zaokrąglenie krawędzi - chamfery. Warto zapoznać się też ze smooth groups, skoro robisz w low-poly.
trinkers Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 (edytowane) Malutki up. Wejście do komory gazowej. Coś co wam zajmuje 5 minut mi zajęło 1,5h ;p http://i26.tinypic.com/311xjc8.jpg http://i27.tinypic.com/23su91v.jpg Wiecej detali nie będzie (o ile można tu mówić o detalach ;p). Nie planuję aż takich zbliżeń. mam teraz tylko zagwozdkę bo nie wiem jak wyciąć dziurę, w którą wchodziłaby zasuwa. Ale widziałem, że problem się dość często przewija dlatego myślę, że gdzieś znajdę. W najgorszym przypadku wysunę drzwi do przodu i zrobię wejście na zasuwę na ścianie. Niestety w źródłach nie znalazłem żadnej informacji jak to mogło wyglądać, dlatego robię to i tak po swojemu. To po prawej od zasuwy to wizjer, przez który "lekarz" sprawdzał czy wszyscy są już na pewno martwi :| Edytowane 18 Czerwiec 2008 przez trinkers
Gość wojo&korki Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 otwor mozesz przeciez zrobic za pomoca funkcji boolean ktorą masz w compound objects ;] bywa nieco kłopotliwa, ale w tej sytuacji to najlepsze wyjscie
trinkers Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 wiem wiem :) wycinałem w ten sposób okna. Tylko jak widzę co mi się z siatką porobiło po wycinaniu szescianu, to aż boje się pomyśleć co to będzie jak wytnę okrągłą dziurę. Ale od czego jest backup ;p
Neiraa Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Nie sądzisz, że temat jest dość makabryczny jak na ćwiczenia z maxa?
NeotiX Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Do okien i podobnych to polecam zrobienie po obu stronach za pomocą "Cut" obrysu okien, następnie zaznaczenie obu poligonów i użycie "Bridge". łatwe w użyciu i nie niszczy siatki jak nieraz "Boolean".
KamillM Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 Ale przecież okna są zrobione, a problem jest z dziurą. Nie rozumiem po co od razu korzystać z booleana... Nie lepiej wyciąć cutem kształt otworu, połączyć odpowiednio vertexy i extrudować poligon do środka? W sumie na to samo wychodzi, ale nie trzeba mieszać do tego booleana od razu.
tutomash Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 niezly pomysł na pracę, jestem pod wrażeniem, bede chekac na końcowy efekt powodzenia
trinkers Napisano 18 Czerwiec 2008 Autor Napisano 18 Czerwiec 2008 dziękuję wam za rady :) Neiraa - temat jak temat. Jedni lubią modelować samochody, inni głowy, a ja sie interesuję obozami (źle to brzmi ;S), więc postanowiłem zrobić coś co mnie mimo niepowodzeń nie znuży :) a i fajnie będzie zobaczyć co więzniowie z sonderkommando zniszczyli podczas swojego buntu, o którym trochę się naczytałem :) Takie tylko wspomaganie wyobraźni.
M4rcus Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 powodzenia z ta pracka choc uwazam ze robienie obozu zaglady to nie jest za dobry pomysl, ale to Ty wybierasz nie ja
adi__ok Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 podzielam zdanie m4rcus'a, uważam że to nie za dobry pomysł ... ale jak sobie tak wybrałeś ... to powodzenia w takim razie ...
hcpiter Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 A dlaczego robienie obozu zaglady nie jest dobrym pomyslem ? Temat jest git i oby tyklo ladnie wyszlo.
trinkers Napisano 19 Czerwiec 2008 Autor Napisano 19 Czerwiec 2008 Ehh... mogłem wam powiedzieć, że to jakaś stara cegielnia... Napiszcie dlaczego to nie jest waszym zdaniem dobry pomysl. Chetnie porozmawiam na ten temat :) Tymczasem znowu mały up. Wejście do krematorium. http://i32.tinypic.com/zu1qmx.jpg http://i25.tinypic.com/25unq8m.jpg Nie mogłem dać sobie rady z doświetleniem, żeby było wszystko widać. Zbliżenie ofc tylko poglądowe żeby było widać co zrobiłem. Idzie to jak po grudzie. Przy okazji mam pytanie. Czy da się zrobić tak, żeby elementy podczas ustawiania nie przenikały przez siebie? Wyszukałbym sobie w helpie ale nie znam "słowa klucza". O ile jest.
Temporal Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 Dla mnie to pomysl jak kazdy ale sa tutaj dziwni ludzie co losuja sobie co jest moralne a co nie. Gdy zrobisz oboz smierci to jest zle bo kojarzy sie z czyms zlym ale gdy zrobisz scenke w ktorej goblin zabija czlowieka itp to bedzie to pozytywnie odebrane gole laski tez sie wszystkim podobobaja. Tematu nie zmieniaj tylko rob swoje poki jakis mod czy admin ci nie zamknie tematu lej na innych proste.
KamillM Napisano 19 Czerwiec 2008 Napisano 19 Czerwiec 2008 Co do oświetlenia, daj skylighta i włącz light tracera, ew. daj też jakieś światło omni (pozdro RV :P). Oczywiście pobaw się z ustawieniami rendera, żeby nie trwało to zbyt długo. Co do przenikania elementów - za bardzo nie rozumiem o co Ci chodzi :D
trinkers Napisano 20 Czerwiec 2008 Autor Napisano 20 Czerwiec 2008 w oczekiwaniu az wpadnie mi do głowy jakiś pomysł jak to wszystko urozmaicić, zrobiłem mały próbny render. Jak widac, do bani :] http://i26.tinypic.com/2nv7cr7.jpg
KamillM Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 Czy ja wiem czy taki do bani... Pomysł i kadr podoba mi się, ma to swój klimat, też dzięki tym chmurom. Dopracujesz to i może być naprawdę nieźle. Tylko zastanawiam sięczy te drzwi na pierwszym planie nie są za niskie?
loko Napisano 20 Czerwiec 2008 Napisano 20 Czerwiec 2008 oj jakoś za bardzo samokrytyczny jesteś. Fajnie wychodzi na razie, czekam z niecierpliwością na finał.
trinkers Napisano 21 Czerwiec 2008 Autor Napisano 21 Czerwiec 2008 Dzięki, trochę mnie pocieszyliśćie :) Tak, mi też te drzwi nie pasują. Wg. referek dachy są na pewno ok. Okna też mają wielkość tych z referek. Na pewno są 2 schodki. Projekty (które są nienajlepszej jakości) pokazują tylko drugą strone budynku. Może błędnie założyłem, że okna i schodki są tej samej wielkości co po drugiej stronie. Kawałek drzwi jest również niewidoczny bo jest pod dachem więc może to tylko złudzenie a może po prostu trzeba się było garbić wchodząc. Szczerze mówiąc nie wiem jak to ugryźć. Ale nikt mnie nie pogania, coś się wymyśli :)
Godzil Napisano 21 Czerwiec 2008 Napisano 21 Czerwiec 2008 Temat mnie zaintrygował to wpadłem zerknąć... Z dachem nad drzwiami faktycznie cos nie gra, jakby był za nisko ale skoro tak ma być... No i chmury niby szare a tu jakby słoneczko świeciło, ja tu widze odpowiednią pod pogodę HDRke. No i na razie mało detalu ale... Mieszkam w Oświęcimiu (NIE! Nie w Auschwitz!) i uwierzcie mi, ludzie tutaj dostają świra kiedy z obozu robi się temat tabu czy jakoś szufladkuje, się to miejsce. Było-minęło i moje zdanie również jest "temat jak temat". Takie miejsca również mają swoje klimaty, z różnymi rzeczami się kojarzą, różne emocje wywołują. Skoro zdjęcia czy rysunki nawet obozów zagłady wystawiane są na ważnych wystawach ect. czemu nie w 3D... dziwie się że sam do tej pory na to nie wpadłem... Pozdrawiam a autorowi życzę powodzenia! Pewnie tu jeszcze zaglądnę.
trinkers Napisano 21 Czerwiec 2008 Autor Napisano 21 Czerwiec 2008 (edytowane) Postanowilem zamienić dechy na dachu na coś w rodzaju dachówki. Sugerowałem się tym zdjęciem -> http://i28.tinypic.com/4sn0vd.jpg (zdjęcie moje, jakbym wiedział, że się kiedyś zabiorę za model to bym zbliżenia porobił :/ ) Na dachu ze zdjęcia jest oczywiście wiecej. Ja celowo zmniejszyłem ich liczbę bo mi max zaczynał niedomagać. Muszę się zadowolić tym co jest. No a tak to wygląda. http://i28.tinypic.com/zvcbn.jpg i przy okazji testów znalazłem fajne ujęcie ;p http://i29.tinypic.com/2lihmpd.jpg o ile się gdzieś nie sypnąłem to powinny być 2952 dachówki. Edytowane 21 Czerwiec 2008 przez trinkers
trinkers Napisano 21 Czerwiec 2008 Autor Napisano 21 Czerwiec 2008 Kolejny up. Słupy podtrzymujące druty. Max mi sie już poci nie na żarty :( http://i28.tinypic.com/29boj90.jpg http://i26.tinypic.com/35i2jb8.jpg Rozkład tych grzybków (nie mam pojecia jak się to nazywa) celowo jest nieregularny.
mkeruj Napisano 21 Czerwiec 2008 Napisano 21 Czerwiec 2008 Zapowiada sie coraz ciekawiej...... PZDR mkeruj edit: grzybków za mało i są z obu stron
slayer2004 Napisano 21 Czerwiec 2008 Napisano 21 Czerwiec 2008 Proporcje! Dachowki sa za duze w porownaniu do zdjecia. To samo tyczy sie tych wystajacych kołkow na ktorych maja byc zawieszone druty. Zmniejsz je i bedzie ok :)
trinkers Napisano 21 Czerwiec 2008 Autor Napisano 21 Czerwiec 2008 fakt, mój błąd, że nie zerknąłem na zdjęcie. Nie mogłem się doczekać jak to będzie wyglądać ;p A co do dachówek to chyba zrobię od nowa. Myślę że mam dobry pomysł jak zrobic je lepiej i oszczędzić kilka poligonów :)
Skateforlife Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 (edytowane) Bylem tam w formie turysty,ale nie radze nikomu tego odwiedzac... Bede spogladal do tego watku.narazie jest git.Pozdro Edytowane 22 Czerwiec 2008 przez Skateforlife
mileS Napisano 22 Czerwiec 2008 Napisano 22 Czerwiec 2008 Ja też tam byłem i uważam że każdy polak powinien tam zajrzeć i zdać sobie sprawę z tego co tam się działo ... Co do pracy to idzie ładnie ale jeszcze trochę do zrobienia zostało :P Powodzenia
trinkers Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 (edytowane) Poprawiłem na razie dachówkę i te grzybki a także kształt słupa. Niestety tą dachówką zabiłem maksa i poważnie się zastanawiam nad powrotem do tekstury lub zrezygnować z podziałów w pionie. Porobiłem warstwy i kiedy się pochowa co nieco to da się normalnie pracować, ale mental się wysypuje zazwyczaj bo mu pamięci brak :( tutaj pod prawym dachem jest babol, który już naprawiłem. http://i26.tinypic.com/2wmhqhj.jpg no i grzybki http://i32.tinypic.com/aktvfd.jpg Zanim dorobię cokolwiek muszę ogarnąć ten post -> http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=329527&postcount=12 A jak się zdenerwuję już nie na żarty to pójde po prostu do sklepu i kupię pamięć. Edytowane 22 Czerwiec 2008 przez trinkers
trinkers Napisano 22 Czerwiec 2008 Autor Napisano 22 Czerwiec 2008 cos tam wydlubalem -> http://i26.tinypic.com/6rjbrs.jpg
trinkers Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 niewiele zrobiłem, ale skoro coś wydłubałem to wrzucam. http://i25.tinypic.com/2qk6jaw.jpg
ndru Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Dopracowany model, ale temat to sobie wybrales... ech. Ciutke za bardzo idziesz w detale, ktorych nie zobaczysz az tak bardzo. Kiedy zaczniesz teksturowac?
Kimmi Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Detali nie jest za dużo. Wszystko co zrobiłeś powinno być widoczne na renderze. Już chyba nie zostało CI wiele modelowania i chyba powoli będziesz się zabierał za teksturki, prawda?
KamillM Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 O co Wam ludzie chodzi z tym tematem? Bardzo dobrze, że wybrał taką tematykę, zwłaszcza jeśli budynek już nie istnieje, a plany są mało konkretne. trinkers, całość wygląda naprawdę fajnie, jestem ciekaw jak wyjdzie finalny render z teksturami :)
JunioR Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 a jak ktos maluje takie obozy, czy nagrywa filmy to tez jest przestepstwem? temat jak kazdy inny.
ndru Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 JunioR, a kto tu mowi o przestepstwie? Mi chodzilo raczej o dosyc przygnebiajacy temat. Nie mialem natomiast zamiaru w jakikolwiek sposob potepiac autora.
KamillM Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 I bardzo dobrze, że przygnębiający - ważne, że wywołuje jakieś uczucia. W końcu coś innego niż samochody czy wizki :)
trinkers Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 (edytowane) dziekuje wszystkim za komentarze :) Za teksturowanie zabiorę się niebawem. A w ramach odpoczynku zająłem się inna kwestią. Porównując róźne źródła ustaliłem pewne ważne dla mnie fakty. czerwony - druty niebieski - droga zielony - krematorium, czyli moj model ;p Z czego się najbardziej cieszę to to, że alianci byli tak mili i na zdjęciu lotniczym napisali kierunki świata. Wygląda na to, że wszystko się zgadza. Co mi to da? Mając te informacje mogę próbować ustawić światło słoneczne na konkretny dzień. Powyższe zdjęcie lotnicze, zostało zrobione 31 maja 1944 roku. Także można zobaczyć jak tego dnia budynek był zacieniony :) Szkoda, że nie napisali godziny ;p Taka tam pierdoła. :) ndru - niektóre detale robiłem z myślą o zbliżeniach, ale to kiedyś tam porobię. Na razie chcę budynek zobaczyć w całości. Edytowane 23 Czerwiec 2008 przez trinkers
..:: WIKTOR ::.. Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 Pamietam jak zwiedzalem to muzeum w styczniu.. bylo chyba -15 stopni brrrr a w Brzezince zaaawsze wieje... Model jest ok. Fajnie jak wymodelowalbys wszystko łącznie z barakami itd. Bylaby to naprawde ciekawa prac. Juz nie mowie tutaj o teksturowaniu, ale same obiekty
trinkers Napisano 25 Czerwiec 2008 Autor Napisano 25 Czerwiec 2008 Niestety, do czasu az przywioze z domu mocniejszy sprzęt, musiałem zawiesić prace nad budynkiem od zewnątrz i wszedłem do środka. Pierwsze efekty. Brakuje kilku wykończeń jeszcze, ale te modele bardzo się nie zmienią. Wiem, piece wyglądają na malutkie, ale są ok. Kiedy pojawią się punkty odniesienia to będzie ok. Fajnie jak wymodelowalbys wszystko łącznie z barakami itd. Przemknęła mi przez głowę taka myśl. Ale najpierw muszę się wybrać do Oświęcimia i zrobić porządną dokumentację.
trinkers Napisano 4 Lipiec 2008 Autor Napisano 4 Lipiec 2008 praca nie umarła. walczę z materiałami. jak widać idzie, delikatnie mówiąc, nienajlepiej... ehhhh....... a na dodatek coś dziwnego mi się z drutami dzieje :/
Ania Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 Zrób jakiś brud, zacieki na ścianach. Teraz jest zbyt jednobarwne.
Godzil Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 Jesli używasz VRaya, to wydaje mi sie ze problem z drutem wnika z za niskiego AA. Zwiększ trochę wartości MIN i MAX (nie za dużo bo to bardzo wpływa na czas rederowania) i jeśli się nie mylę powinno pomóc. Co do materiałów Ania ma 100% racji, jest sterylnie za bardzo. Wsiadaj na Photoshop'a i maluj po teksturach :) Ogólnie idzie nie źle więc nie krytykuj się tam strasznie. Pozdrawiam
trinkers Napisano 4 Lipiec 2008 Autor Napisano 4 Lipiec 2008 dziękuję wam :) Godzil, mentala używam. No nic, będę się tymi drutami martwił póżniej :) Coś tam zacząłem sobie dłubać. Idzie mi to jak krew z nosa i na dodatek widać, że teksturka się powtarza, ale coś się na to zaradzi. Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz ;p
slayer2004 Napisano 4 Lipiec 2008 Napisano 4 Lipiec 2008 Ubrudz jeszcze mur. Pomimo tego blota w okolicach podmurowki, nadal cegly wygladaja za czysto. Moze zacieki pod oknami i dachem ? Lekkie pod oknami, silniejsze pod dachem.
trinkers Napisano 4 Lipiec 2008 Autor Napisano 4 Lipiec 2008 będę jeszcze brudził :) a tutaj wrzucam, tak tylko dla zabawy i relaksu zrobione, nie do oceny (przyznam się, miałem straszną ochotę wykorzystać w jakikolwiek sposób to co zrobiłem do tej pory ;P) ssmana ukradłem gdzieś z sieci :( Autor: Caramba Miniatures
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się