Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Jak widzicie jestem tu nowy, dlatego na początku witam wszystkich ;p

 

Od jakiegoś czasu, interesuję się obozami koncentracyjnymi. Wymyśliłem sobie, że spróbuję odtworzyć jak wyglądała komora gazowa i krematorium nr IV z obozu w Brzezince. Budynek ma o tyle ciekawą historię, że został zniszczony w trakcie buntu więźniów i nie można go już dzisiaj oglądać. A ja sie uparłem, że zobaczę ;) To moje pierwsze kroki w 3d a budynek nie był jakimś cudem architektonicznym, ot kanciak. Głównie dlatego właśnie ten.

 

Zbliżeń nie planuję wiekszych niż na załączonych renderach.

 

-> http://i32.tinypic.com/1zlfxqf.jpg

-> http://i32.tinypic.com/vpuu6q.jpg

-> http://i31.tinypic.com/zy5x82.jpg

-> http://i26.tinypic.com/2vslv12.jpg

 

Staram się dużo czytać ale mam kilka pytań.

 

Jak widzicie można sie pociąć o krawędzie, czy je sie jakoś łagodzi, zaokrągla?

Domyślam się, że poziom detali widać w zależności od kadru, ale czy przy zbliżeniach jak te powyższe konieczne są np. śrubki przy klamkach (których to klamek jeszcze nie ma :P)

 

Prosiłbym też o wszelkie sugestie jak ten "model" wzbogacic. POzdrawiam.

 

PS. O ocenę nie proszę bo niewiele tu do oceniania.

  • Odpowiedzi 46
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Malutki up. Wejście do komory gazowej. Coś co wam zajmuje 5 minut mi zajęło 1,5h ;p

 

http://i26.tinypic.com/311xjc8.jpg

http://i27.tinypic.com/23su91v.jpg

 

Wiecej detali nie będzie (o ile można tu mówić o detalach ;p). Nie planuję aż takich zbliżeń. mam teraz tylko zagwozdkę bo nie wiem jak wyciąć dziurę, w którą wchodziłaby zasuwa. Ale widziałem, że problem się dość często przewija dlatego myślę, że gdzieś znajdę. W najgorszym przypadku wysunę drzwi do przodu i zrobię wejście na zasuwę na ścianie. Niestety w źródłach nie znalazłem żadnej informacji jak to mogło wyglądać, dlatego robię to i tak po swojemu.

 

To po prawej od zasuwy to wizjer, przez który "lekarz" sprawdzał czy wszyscy są już na pewno martwi :|

Edytowane przez trinkers
Gość wojo&korki
Napisano

otwor mozesz przeciez zrobic za pomoca funkcji boolean ktorą masz w compound objects ;] bywa nieco kłopotliwa, ale w tej sytuacji to najlepsze wyjscie

Napisano

wiem wiem :) wycinałem w ten sposób okna. Tylko jak widzę co mi się z siatką porobiło po wycinaniu szescianu, to aż boje się pomyśleć co to będzie jak wytnę okrągłą dziurę. Ale od czego jest backup ;p

Napisano

Do okien i podobnych to polecam zrobienie po obu stronach za pomocą "Cut" obrysu okien, następnie zaznaczenie obu poligonów i użycie "Bridge". łatwe w użyciu i nie niszczy siatki jak nieraz "Boolean".

Napisano

Ale przecież okna są zrobione, a problem jest z dziurą. Nie rozumiem po co od razu korzystać z booleana... Nie lepiej wyciąć cutem kształt otworu, połączyć odpowiednio vertexy i extrudować poligon do środka? W sumie na to samo wychodzi, ale nie trzeba mieszać do tego booleana od razu.

Napisano

dziękuję wam za rady :)

 

Neiraa - temat jak temat. Jedni lubią modelować samochody, inni głowy, a ja sie interesuję obozami (źle to brzmi ;S), więc postanowiłem zrobić coś co mnie mimo niepowodzeń nie znuży :) a i fajnie będzie zobaczyć co więzniowie z sonderkommando zniszczyli podczas swojego buntu, o którym trochę się naczytałem :) Takie tylko wspomaganie wyobraźni.

Napisano

Ehh... mogłem wam powiedzieć, że to jakaś stara cegielnia... Napiszcie dlaczego to nie jest waszym zdaniem dobry pomysl. Chetnie porozmawiam na ten temat :)

 

Tymczasem znowu mały up. Wejście do krematorium.

 

http://i32.tinypic.com/zu1qmx.jpg

http://i25.tinypic.com/25unq8m.jpg

 

Nie mogłem dać sobie rady z doświetleniem, żeby było wszystko widać. Zbliżenie ofc tylko poglądowe żeby było widać co zrobiłem. Idzie to jak po grudzie.

 

Przy okazji mam pytanie. Czy da się zrobić tak, żeby elementy podczas ustawiania nie przenikały przez siebie? Wyszukałbym sobie w helpie ale nie znam "słowa klucza". O ile jest.

Napisano

Dla mnie to pomysl jak kazdy ale sa tutaj dziwni ludzie co losuja sobie co jest moralne a co nie. Gdy zrobisz oboz smierci to jest zle bo kojarzy sie z czyms zlym ale gdy zrobisz scenke w ktorej goblin zabija czlowieka itp to bedzie to pozytywnie odebrane gole laski tez sie wszystkim podobobaja. Tematu nie zmieniaj tylko rob swoje poki jakis mod czy admin ci nie zamknie tematu lej na innych proste.

Napisano

Co do oświetlenia, daj skylighta i włącz light tracera, ew. daj też jakieś światło omni (pozdro RV :P). Oczywiście pobaw się z ustawieniami rendera, żeby nie trwało to zbyt długo.

 

Co do przenikania elementów - za bardzo nie rozumiem o co Ci chodzi :D

Napisano

Czy ja wiem czy taki do bani... Pomysł i kadr podoba mi się, ma to swój klimat, też dzięki tym chmurom. Dopracujesz to i może być naprawdę nieźle. Tylko zastanawiam sięczy te drzwi na pierwszym planie nie są za niskie?

Napisano

Dzięki, trochę mnie pocieszyliśćie :)

 

Tak, mi też te drzwi nie pasują. Wg. referek dachy są na pewno ok. Okna też mają wielkość tych z referek. Na pewno są 2 schodki. Projekty (które są nienajlepszej jakości) pokazują tylko drugą strone budynku. Może błędnie założyłem, że okna i schodki są tej samej wielkości co po drugiej stronie. Kawałek drzwi jest również niewidoczny bo jest pod dachem więc może to tylko złudzenie a może po prostu trzeba się było garbić wchodząc. Szczerze mówiąc nie wiem jak to ugryźć. Ale nikt mnie nie pogania, coś się wymyśli :)

Napisano

Temat mnie zaintrygował to wpadłem zerknąć... Z dachem nad drzwiami faktycznie cos nie gra, jakby był za nisko ale skoro tak ma być... No i chmury niby szare a tu jakby słoneczko świeciło, ja tu widze odpowiednią pod pogodę HDRke. No i na razie mało detalu ale...

 

Mieszkam w Oświęcimiu (NIE! Nie w Auschwitz!) i uwierzcie mi, ludzie tutaj dostają świra kiedy z obozu robi się temat tabu czy jakoś szufladkuje, się to miejsce. Było-minęło i moje zdanie również jest "temat jak temat".

 

Takie miejsca również mają swoje klimaty, z różnymi rzeczami się kojarzą, różne emocje wywołują. Skoro zdjęcia czy rysunki nawet obozów zagłady wystawiane są na ważnych wystawach ect. czemu nie w 3D... dziwie się że sam do tej pory na to nie wpadłem...

 

Pozdrawiam a autorowi życzę powodzenia! Pewnie tu jeszcze zaglądnę.

Napisano (edytowane)

Postanowilem zamienić dechy na dachu na coś w rodzaju dachówki. Sugerowałem się tym zdjęciem -> http://i28.tinypic.com/4sn0vd.jpg (zdjęcie moje, jakbym wiedział, że się kiedyś zabiorę za model to bym zbliżenia porobił :/ ) Na dachu ze zdjęcia jest oczywiście wiecej. Ja celowo zmniejszyłem ich liczbę bo mi max zaczynał niedomagać. Muszę się zadowolić tym co jest.

 

No a tak to wygląda.

 

http://i28.tinypic.com/zvcbn.jpg

 

i przy okazji testów znalazłem fajne ujęcie ;p

 

http://i29.tinypic.com/2lihmpd.jpg

 

o ile się gdzieś nie sypnąłem to powinny być 2952 dachówki.

Edytowane przez trinkers
Napisano

fakt, mój błąd, że nie zerknąłem na zdjęcie. Nie mogłem się doczekać jak to będzie wyglądać ;p A co do dachówek to chyba zrobię od nowa. Myślę że mam dobry pomysł jak zrobic je lepiej i oszczędzić kilka poligonów :)

Napisano

Ja też tam byłem i uważam że każdy polak powinien tam zajrzeć i zdać sobie sprawę z tego co tam się działo ... Co do pracy to idzie ładnie ale jeszcze trochę do zrobienia zostało :P Powodzenia

Napisano (edytowane)

Poprawiłem na razie dachówkę i te grzybki a także kształt słupa.

Niestety tą dachówką zabiłem maksa i poważnie się zastanawiam nad powrotem do tekstury lub zrezygnować z podziałów w pionie. Porobiłem warstwy i kiedy się pochowa co nieco to da się normalnie pracować, ale mental się wysypuje zazwyczaj bo mu pamięci brak :(

 

tutaj pod prawym dachem jest babol, który już naprawiłem.

 

http://i26.tinypic.com/2wmhqhj.jpg

 

no i grzybki

 

http://i32.tinypic.com/aktvfd.jpg

 

Zanim dorobię cokolwiek muszę ogarnąć ten post -> http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=329527&postcount=12

 

A jak się zdenerwuję już nie na żarty to pójde po prostu do sklepu i kupię pamięć.

Edytowane przez trinkers
Napisano

Dopracowany model, ale temat to sobie wybrales... ech.

Ciutke za bardzo idziesz w detale, ktorych nie zobaczysz az tak bardzo. Kiedy zaczniesz teksturowac?

Napisano

Detali nie jest za dużo. Wszystko co zrobiłeś powinno być widoczne na renderze. Już chyba nie zostało CI wiele modelowania i chyba powoli będziesz się zabierał za teksturki, prawda?

Napisano

O co Wam ludzie chodzi z tym tematem? Bardzo dobrze, że wybrał taką tematykę, zwłaszcza jeśli budynek już nie istnieje, a plany są mało konkretne.

 

trinkers, całość wygląda naprawdę fajnie, jestem ciekaw jak wyjdzie finalny render z teksturami :)

Napisano

JunioR, a kto tu mowi o przestepstwie?

Mi chodzilo raczej o dosyc przygnebiajacy temat. Nie mialem natomiast zamiaru w jakikolwiek sposob potepiac autora.

Napisano (edytowane)

dziekuje wszystkim za komentarze :)

 

Za teksturowanie zabiorę się niebawem. A w ramach odpoczynku zająłem się inna kwestią. Porównując róźne źródła ustaliłem pewne ważne dla mnie fakty.

 

2ajt7vl.jpg

 

czerwony - druty

niebieski - droga

zielony - krematorium, czyli moj model ;p

 

Z czego się najbardziej cieszę to to, że alianci byli tak mili i na zdjęciu lotniczym napisali kierunki świata. Wygląda na to, że wszystko się zgadza.

 

a11dfo.jpg

 

Co mi to da? Mając te informacje mogę próbować ustawić światło słoneczne na konkretny dzień. Powyższe zdjęcie lotnicze, zostało zrobione 31 maja 1944 roku. Także można zobaczyć jak tego dnia budynek był zacieniony :) Szkoda, że nie napisali godziny ;p

 

Taka tam pierdoła. :)

 

ndru - niektóre detale robiłem z myślą o zbliżeniach, ale to kiedyś tam porobię. Na razie chcę budynek zobaczyć w całości.

Edytowane przez trinkers
Napisano

Pamietam jak zwiedzalem to muzeum w styczniu.. bylo chyba -15 stopni brrrr a w Brzezince zaaawsze wieje...

Model jest ok. Fajnie jak wymodelowalbys wszystko łącznie z barakami itd. Bylaby to naprawde ciekawa prac. Juz nie mowie tutaj o teksturowaniu, ale same obiekty

Napisano

Niestety, do czasu az przywioze z domu mocniejszy sprzęt, musiałem zawiesić prace nad budynkiem od zewnątrz i wszedłem do środka. Pierwsze efekty. Brakuje kilku wykończeń jeszcze, ale te modele bardzo się nie zmienią. Wiem, piece wyglądają na malutkie, ale są ok. Kiedy pojawią się punkty odniesienia to będzie ok.

 

4jri84.jpg

 

Fajnie jak wymodelowalbys wszystko łącznie z barakami itd.

 

Przemknęła mi przez głowę taka myśl. Ale najpierw muszę się wybrać do Oświęcimia i zrobić porządną dokumentację.

Napisano

praca nie umarła. walczę z materiałami. jak widać idzie, delikatnie mówiąc, nienajlepiej...

 

2m6agyw.jpg

 

ehhhh.......

 

a na dodatek coś dziwnego mi się z drutami dzieje :/

Napisano

Jesli używasz VRaya, to wydaje mi sie ze problem z drutem wnika z za niskiego AA. Zwiększ trochę wartości MIN i MAX (nie za dużo bo to bardzo wpływa na czas rederowania) i jeśli się nie mylę powinno pomóc. Co do materiałów Ania ma 100% racji, jest sterylnie za bardzo. Wsiadaj na Photoshop'a i maluj po teksturach :) Ogólnie idzie nie źle więc nie krytykuj się tam strasznie.

 

Pozdrawiam

Napisano

dziękuję wam :) Godzil, mentala używam. No nic, będę się tymi drutami martwił póżniej :)

 

Coś tam zacząłem sobie dłubać. Idzie mi to jak krew z nosa i na dodatek widać, że teksturka się powtarza, ale coś się na to zaradzi. Jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz ;p

 

2csb3pe.jpg

Napisano

Ubrudz jeszcze mur. Pomimo tego blota w okolicach podmurowki, nadal cegly wygladaja za czysto. Moze zacieki pod oknami i dachem ? Lekkie pod oknami, silniejsze pod dachem.

Napisano

będę jeszcze brudził :)

 

a tutaj wrzucam, tak tylko dla zabawy i relaksu zrobione, nie do oceny (przyznam się, miałem straszną ochotę wykorzystać w jakikolwiek sposób to co zrobiłem do tej pory ;P)

 

s5b8ro.jpg

 

ssmana ukradłem gdzieś z sieci :( Autor: Caramba Miniatures

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności