Skocz do zawartości

Model 3d: pierwsza glowa


khatake

Rekomendowane odpowiedzi

więc wreszcie ruszyłem z robieniem organiki....i wyszło jak wyszło. oto pierwsza główka. błaaaaaaaaagam o wskazówki bo nie można powiedzieć że to coś przypomina człowieka ;p

 

glowarzutnsmoothbv2.jpg

 

 

glowafrontnsmoothkl2.jpg

 

glowarzutsmoothck3.jpg

 

glowarzut2smoother6.jpg

 

 

sorki jeśli rendery to bzdurne ujęcia z których nic nie widać ;p jeśli tak to wrzucę inne. z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez khatake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 177
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sorry za brutalnosc ale ja bym sie wstydzil to wrzucic na forum, nie teraz ale wtedy jak zaczynalem. Trzeba miec duzo samokrytyki. Staraj sie za wszelka cene jak najlepiej zrozumiec tutoriale ktore robisz i siatki ktore ogladasz. Na przyklad dla czego nikt, doslownie nikt, nie daje tylu krawedzi obok siebie ktore nic nie wnosza do ksztaltu modelu.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz wrzuciłem tu to po to by się wstydzić i wiedzieć co zrobiłem źle......twoja brutalność nie ma dla mnie znaczenia tylko twoje rady i pomoc....której nie uzyskałem z żaden sposób. a i w maxie siedzę od....kilku miesięcy i to pierwsza 'żywa' rzecz jaką zmajstrowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszciein6.jpg

 

wreszciewireif1.jpg

 

 

następne podejście. wreszcie siatka coś przypomina no ale to wciąż nie ideał ;p

 

 

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......spaprał mi się ten pliczek. moja ostatnia głowa nie chce się otworzyć ("file open failed") a w miedzy czasie miałem format.....przekopiowałem wszystkie pliki ale ten jeden się spaprał :(( ma ktoś pomysł co z tym zrobić ???

Edytowane przez khatake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słuchaj tych "niby znających się na anatomii ludzi". Jak na 4-tą głowę powiem, że jest zaje****ie. Fakt, do perfekcji jeszcze daleko ( ale bliżej niż myślisz ). Wiesz co zrób? Weź lustro i zobacz, jak układa się Twoja czaszka, wejdź na google, szukaj referek, chodź do szkoły na biologię ;]

 

~marcin wuu - bez urazy ^^'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może określenie tej metody złą jest krzywdzące no bo ja można stwierdzić że tutoriale z Second reality są złe? ;] no ale wtedy robiłem z jednej bryły edge loopami. teraz robię po kolei usta , nos , oko i łącze całość dorabiając resztę twarzy. ta metoda jest dla mnie o wiele lepsza bo pozwala zachować oddzielnie loopy każdej częsci twarzy. no i łatwiej robić w taki sposób bo siatka jest w miarę regularna i nie aż tak gęsta. prawda jest taka że jestem pewnie za słaby by opanować tutki z second reality :]

 

_Arti_ - dzięki, wiem że nie jest idealnie no ale kwestia czasu ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ładnie - czyli modelowanie z boxa to najgorsza metoda...

 

 

no wiesz nie wiem czy zauważyłeś ale jestem w tym nowy.....dla mnie "modelowanie z boxa" to metoda jak każda inna tylko że mi nią wychodzi...to co wychodzi. a poza tym poprawiłem się. to nie jest najgorsza metoda tylko mi nie leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. też kiedyś modelowałem głowy z boxa ale jak dla mnie metoda poly by poly jest wygodniejsza do robienia główek. Tą metodą jakoś szybciej buduje mi sie odpowiednią topologie co jest chyba najważniejsza. Ostateczne kształty głowy to już np. ffd box albo ustawianie z soft selection a najczęściej zbrush.

khatake popracuj nad topologią. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem ze jak na tak krotki czas jaki poswieciles 3D to bardzo dobra robota:)

I nie doluj sie ze mowia ze sietki nie takie itp. Nikt od razu nie stworzy arcydziela na miare michala aniola. Pracuj dalej i ucz sie na bledach i nie wstydz sie ich...

Wg mnie masz dobra baze po Zbrush`a.

Zycze powodzenia w nauce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bazy pod sculptery to powinny miec jak najogolniejszy ksztalt i rownomiernie rozlozona siatke (przewaznie :P) ... oczywiscie zlotych zasad nie ma bo zawsze mozna wrzucic szczegolowy model zrobiony wczesniej i jeszcze dodatac detali badz cos poprawic w zbrushu heh i tak najwazniejsze to to by byly quady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nikt od razu nie stworzy arcydziela na miare michala aniola" fajny komentarz. popracuj rok dwa i będziesz już tworzył na miarę michała anioła, popracuj pięć a duch michała anioła będzie do ciebie na nauki przychodził... :P

 

edit: swoją droga chciałbym zobaczyć co michał anioł zrobiłby w zbrushu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc kolejna główka. narazie z brush mnie przerósł ....interfejs jest z innej planety. co do główki to znów właściwie ta sama bo te same refki :P do tego wydaje mi się że jest słaba...i to bardzo. toteż błagam o konstruktywne rady. co jest nie tak itp itd. jeśli shoty beznadziejne to mówcie jakie dać żebyście mogli ocenić. jak na tą chwilę to trochę stoję w miejscu z organiką dlatego potrzebuję jakichś rad.(mam nadzieję że urzekła was moja historia :)

 

nibyztopologiamy0.jpg

 

 

nibyztopologiasmoothkk6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama siatka jest jako taka dobra dobre rozlozone loopy gestosc itp ale poprostu vertexy sa tak poustawiane ze nie oddawaja ksztaltu ludzkiej glowy nos za plaski, usta maja za mocnego chamfera i wygladaja jakby byly wyciete. Popatrz na refke i zobacz jaki ksztalt ma czolo, podbrudek itp i sproboj to odzwierciedlic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie siatka jest też niedobra, szczególnie źle sie układają loopy wchodzące na nos a także usta powinny mieć gęstszą siatkę w okolicach ich kącików. Jak chcesz to animować to w ogóle powinieneś inaczej zbudować siatkę.

Ja np dla głów żeńskich używam takiej siatki najczęściej, bardzo ładnie wychodzi na niej animacja twarzy:

 

facewiretb1.jpg

facewire2pm6.jpg

Powodzenia.

Edytowane przez Tomala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci ze szukasz dziury w calym ;] (jezzzuuuuuuuuu ale dowcip no poprostu sikam ze smiechu......;p) no dziura jest ale jej nie widac pod tym katem a co do modelowania z reszta glowy to co szukalem tutkow to zaczynali od zewnatrz a potem przyczepiali do czerepka. wciaz jestem nowy totez posilkuje sie tutkami ale nie moge sobie z tym uchem poradzic. znacie jakies uber metody lub tutki aby stworzyc oszalamiajacy organ sluchu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3d najważniejsza jest konsekwencja. Jak stawiasz gdzieś loop na nosie to nie może on zmieniać tylko nosa. On musi też formować policzek. Każdy loop musi być wykorzystany w 100%. Na razie idzie w dobrą stronę - zaczynasz łapać o co chodzi z siatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie...oczy usta i nos stare. połączyłem to inaczej bo moim najwiekszym problemem są policzki i ogólna linia twarzy. więc lepiej gorzej ?? czy może del + enter ?? i błagam niech ktoś mnie nakieruje bo czuje że stoję w miejscu....a i ta dziura w głowie to nie dziura tylko chwilowa koncentracja antymaterii(nie mam siły się wziąść za to ucho ;p)

 

yetitx4.jpg

 

 

yeti2xb1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie...oczy usta i nos stare. połączyłem to inaczej bo moim najwiekszym problemem są policzki i ogólna linia twarzy. więc lepiej gorzej ?? czy może del + enter ?? i błagam niech ktoś mnie nakieruje bo czuje że stoję w miejscu....a i ta dziura w głowie to nie dziura tylko chwilowa koncentracja antymaterii(nie mam siły się wziąść za to ucho ;p)

 

yetitx4.jpg

 

 

yeti2xb1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

następny krzywy ryjek. tym razem robiłem to polygon po polygonie od początku ( w poprzednich zaczynałem z walca ale tak naprawdę niewielka różnica ;p). gdy zaczynalem od cylindra to przynajmniej oko wychodziło ;p no ale teraz wydaje mi się że ogólnie kształt jako taki twarzy ma ;] usta i oczy tak trochę na odwal się ale robiłem to 2h więc się szczególnie nie przykładałem. więc proszę o komentarze i wskazówki. jeśli będzie trzeba wrzucę siatkę.

 

etgh4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywasz chociac referek? najlepiej jakbys nauke modelowania zaczal do zdjec front i np right czy left i na podstawie tego modelowal. Wiem ze zaraz jakis dumny pro's zacznie sie smiac ze glowno sie nauczysz bo kopjujesz itd ale lepiej zaczynac takim sposobem jak wielu niz z glowy closc jechac i pozniej masz dziwne nieludzkie ksztalty. Jak bedzie modelowalal z odpowiednimi rzutami to bedziesz widzial czy dane miejsce pokrywa sie z ludzkim zdjeciem. Wtedy masz wieksza pewnosc ze to idzie w kierunku czlowieka. Co do tej ostatniej wersji to nie wiem chyba troche lepiej ale jeszcze troche zabawy z tym bedziesz mial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Poprawna topologia to podstawa w modelowaniu i tego się trzymaj, a daleko zajdziesz.

 

Po 1 na początku łatwiej Ci będzie tworzyć formę z jak najmniejszą ilością poly z uwzględnieniem podstawowych loopow, edge flow itd.; będziesz miał większą kontrolę nad modelem i szybciej osiągniesz postęp.

 

Dla rozwiania wszelkich wątpliwości jak "czytać siatki", pokaże na przykładach o co mi chodzi.

 

a) Siatki z małą ilością poly (z wykorzystaniem podstawowych loopow do łatwiejszego manipulowania modelem):

 

nhead8cuao8.th.gif055vjim5.th.jpg

 

b) Siatki bardziej zaawansowane (wykorzystywane zazwyczaj przy dokładnym odwzorowywaniu konceptu, bądź kogoś ze zdjęcia)

 

testnj9.th.jpg

 

 

 

081orox6.th.jpg

 

PLUSY:

 

- większy realizm

- możliwość zaznaczenia cech szczególnych

- prawidłowy sculpt; na takowej bazie jeśli poly jest skoncentrowane w odpowiednich miejscach i w odpowiedniej ilości dzięki czemu nawet osoba z niewielkim doświadczeniem w sculpterach nie będzie miała problemów z dodaniem detali, dokładniejszym zarysowaniu formy itd.

 

MINUSY:

 

- trudniejsze w budowie (nie zalecane początkującym)

 

c) Siatki "full detal" (ten typ uwzględnia końcową formę, detale : zmarszczki itd. i co najważniejsze... model z taką siatką nie jest przygotowywany pod sculptera z uwagi na dodawanie detali na etapie modelingu)

 

platehj9.th.jpg

 

Po 2 zaopatrz się w materiały o anatomii

 

Po 3 przeglądaj internet w poszukiwaniu interesujących tutoriali (na prawdę jest ich mnóstwo) i nie trać czasu na byle jakie.

Ewentualnie jeśli nie masz czasu na szukanie to pozostają komercyjne tutoriale np. od "The Gnomon Workshop".

 

Po 4 ćwicz jak najczęściej, a efekty przyjdą szybciej niż się tego spodziewasz.

 

Jako dodatkową pomoc polecam ten artykuł:

 

http://subdivisionmodeling.com/forums/showthread.php?t=8911

 

Możliwe, że również ten tutorial będzie pomocny:

 

http://area.autodesk.com/index.php/tutorials/tutorial_index/head_modeling_in_3ds_max/

 

PS. Jeśli uważasz, że nie potrzebnie zaśmiecam wątek powyższymi screenami to pisz, a usunę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasmiecanie ?? kurcze prosilem o pomoc i ja uzyskalem a ty sie pytasz czy mi ja zabrac ?? ;] wieeeelkie dzieki. nawet jak na takiego nooba jak ja ameryki nie odkryles ale chyba wiem w ktorym kierunku isc. postaram sie poprostu zredukowac ilosc loopow i na nich probowac uzyskac odpowiedni ksztalt a potem ew dodawac loopy. miodek te linki. jeszcze raz dzzieki ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc poprzedniach główka bez kilku loopów i po obejrzeniu filmu który został mi polecony (awesome , thx). nic szczególnego ale wrzucam po to by ew. ktoś mógłby mi poradzić gdzie loopy idą źle

 

et2nb7.jpg

 

 

et2rendervs4.jpg

 

- i jestem swiadom tego n-gona na ustach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kiedy wyszedł zbrush wreszcie mógł zacząc przelewac swoje wizje na ekran nie martwiac sie o mozolne przeciaganie vertexów

 

Zauważyłeś jakąś różnicę między "bogiem zbc" a khataką? Khataka nie jest bogiem (jeszcze) ;)

Potem taki magik jak ma low zrobić albo siatkę pod animacje to nie wie za co się złapać. Znowu high robi tak że najpierw robi "detal" i myśli że zrobił ogólny kształt (albo nawet nie wie że coś takiego istnieje) a następnie pcha "detal" i myśli że teraz to zrobił super główkę z detalem.

 

Moze to zły kierunek i od razu lepiej zacząc uczyc sie topologi (organiki) niż uczyć sie programu ?

 

Totalnie cie nie rozumiem. Chyba sam nie wiesz o czym piszesz. Przecież on się nie uczy programu tylko modelowania. Zdaję sobie doskonale sprawę z różnicy. A topologia może ci się z anatomią pomyliła.

 

ja np w maxie czy wings to głowe zrobie ale taką pod kłejka

ale zeby z zdjecia lub kogos podobzne to zanic , a w zbruszu to problemu nie mam

siadam i w 45 min głowka z detalem stoi :-)

No to gratuluję talentu, warsztatu i krytycyzmu. Właśnie skończyłem robić taką podobiznę z detalem, z konceptu i zajęło mi to kilka długich wieczorów.

 

Głowa pod kłejka tzn. low?

 

khatake nie masz wogóle loopow wokół ust (post 44).

Edytowane przez Gomez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wspaniala dyskusje i rade apropo loopow wokol ust. ta glowke staralem sie zrobic z jak najmniejsza iloscia polygonow. ale fakt loop wokol ust moze tylko pomoc. co do zbrusha....jak to wlaczylem to wyskoczylem przez okno bo widzialem ze bezpieczniej spac z pierwszego pietra niz zetrzec sie z tym potworem znanym pod nazwa z brush. nie zrozumcie mnie zle bo zbrush moim zdaniem to super sprawa ale poprostu wydaje mi sie strasznie trudny do opanowania....moze tak naprawde za malo probowalem ;p a poza tym ja chce robic glowki w maxie potem zb mapa z detalem i z powrotem do maxa i render...bo tak brzmi dobrze xD nie no zartuje ale jednak ja lubie sie bawic z vertami itp a jakos papranie sie w plastelinie mnie nie kreci.nie od podstaw. detal w zb jak najbardziej ale jednak baze wole w 3ds ...choc pewnie moze mi sie zmienic bo tak naprawde malo jeszcze wiem.co do programu to sie maxa nie ucze bo tak naprawde wiem o nim sporo tylko jakos nie umiem tego na praktyke przelozyc. dlatego tez staram sie tluc mordki az bede mogl powiedziec "umiem". naprawde dzieki za rady (zaraz pokombinuje z loopem ust) i wielkie soooooooooooooooory za brak polskich znakow ale wlasnie wrocilem z dluuuugiego spaceru a w wawie taki ziab ze mi ledwo place po klawiaturze skacza (jesli kogos brak pl znakow boli to niech da znac a ukarze sie chłostą

 

 

edit: a co do mojego nicku to jest to nick ktory mam odkad bylem malym pokemonem dlatego jest taki glupi (mam go wszedzie bo zapamietywac wiecej to paranoja) ale pomimo jego glupoty wnosze sprzeciw do proby odmiany tego slowa ;p

 

edit2: a jeszcze mam 3 pytanka :

 

1- czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć czemu czasem hair and fur odwraca ścianki obiektu ??

2- jak najlepiej zrobić rzęsy i brwi ?? (tak wiem od czego jest hair and fur ale jak pomyslec ze sa mapy opacity itp itd to nie wydaje mi się żeby h&f był najlepszy)

3- ma ktos pojecie czemu jak nie bylo mnie w domu 2h, wrocilem, wlaczylem maxa to przy zakladaniu hair and fur max mówi że "memory limits may be exceeded ble ble by using proxy ble ble...." (jesli nikomu nic to nie mowi dam screena) za kazdym razem jak proboje wyslelekcjonowac poly dla h&f badz wogole go proboje uzyc. najciekawsze jest to ze przed moim wyjsciem tego nie bylo...zakladalem h&f na zesmoothowana siatke i nic nie plakalo...plz jak ktos cokolwiek wie niech pomoze bo to jakas paranoja...

 

edit3: dobra ostatnie nie aktualne bo okazało się że jak dodałem tego loopa wokół ust to już było za dużo poly ale tym samym interesuje mnie czy ten warning można obejść?? bo jedyne co robi to wywala ten komunikat ale tak naprawdę wciąż można z tym działać - tylko że co klknięcie jest warning....

Edytowane przez khatake
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności