syriusz 27 Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 Witam wszystkich, jestem wściekły, krew mnie zalewa-oto problem. Kupiłam nowy komputer z kartą gforce 8800 gtx 768 mb myśląc że odświeżanie w viewportach będzie szybsze. Jak bardzo się myliłem, przy ilości 90 000 poly wyskakuje mi liczba 1,4 fps. System to vista ultimate 64, może to przez to? Max 9 na trialu 2009 to samo, instalowałem już różne sterowniki do karty i nic. Czy ten problem jest związany z vistą? Słyszałem że vista stwarza takie problemy ale zeby aż takie? Po kiego mi karta za prawie 1000 zł skoro na starszym kompie na gforce 8600 gt śmigąlo mi to o wiele szybciej? Może ktoś z was ma podobne problemy? Zaznaczam ze wszystkie service packi mam zainstalowane pod maxa i viste.
mirach Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 Hm. Ja powiem tak Na viscie 32 i grafie 8600 mam 10 fps kiedy wrzuce 1 boxa do sceny. W pracy mam Xp 64 i niedawno wymienialismy grafe z ati firegl (model konkretny zapomnialem, chyba 7350) na jakiegos 8800 gtx i byl duzy wzrost wydajnosci. Nie powiem ci teraz ile konkretnie fps na ile poly. Jesli chcesz mozesz gdzies wrzucic scene, w pracy tez mam max 9, to otworze i powiem jak u mnie sie sprawuje.
streaker Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 (edytowane) 8800 gtx kosztuje blisko 1000zł ? Olabogarety.... ale drożyzna... Ale do meritum: wyłącz aero i spróbuj innych metod wyświetlania (opengl i direct3d). A najlepiej to wyprowadź się na xp64 ;) Edytowane 27 Lipiec 2008 przez streaker
syriusz 27 Napisano 27 Lipiec 2008 Autor Napisano 27 Lipiec 2008 Jeszcze z tym powalcze bo kupiłem viste kilka stówek mam odstawić na półkę? Szlak mnie trafi jak o tym wszystkim myślę. Zrobię jakąś scenkę albo może ściągniemy mirach z light contest któryś domek i poobracamy kamerą? Streaker rozważam zakup xp 64 jeśli nic się nie zmieni. Szkoda jednak tych kilku stówek
wookie Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Niestety szkoda to bylo wywalic 1000 zl na ta grafe , owszem calkiem dobra o ile kosztuja ~500 zl ;] Posprawdzaj ustawienia moze wygladzanie sprzetowe wlaczone w sterownikach itp to obniza wydajnosc
syriusz 27 Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 Wszystko praktycznie co się dało wyłączyłem na off więc zdurniałem, zgłupiałem do reszty.
wallop Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 (edytowane) Być może troche cie rozeźlę lecz czemu nie zapytałeś zanim kupiłes Vistę... Nie jestem fachowcem od Maxa ale problemy z Maxem postawionym na Viscie były i są szeroko znane( a nie dotyczą tylko kwestii wyświetlania) i co najgorsze być może jeszcze nie są rozwiązane. Tak jak koledzy radzą przynajmniej na razie pozostaje przesiadka na XP64. edytowane Hm... przeczytalem swieże posty wiec sam po południu postawie najpierw Viste a potem maxa trial na tym cudzie mniemanym. jako grafika bedzie 9800gx2 i gtx280 czyli nvidia w najczystszym wydaniu .... podeslijcie mi proszę jakiegos linka do referencyjnej sceny czy czeguś takiego wiec zobaczymy. Edytowane 28 Lipiec 2008 przez wallop
mafida Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Coś musisz mieć namieszane-u mnie na vista64 max 2009 śmiga bez problemów na 8600 gt:)
mirach Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 cholera, zjadlo mi posta: wallop: to nie jest takie oczywiste, jak ja pisalem o problemach z vista, bylo wiele osob na max3d.pl twierdzacych ze im vista dziala pieknie i bez problemow. Pozostaje uzaleznic dzialanie visty od fazy ksieazyca czy cos w tym stylu edit: o wlasnie, tak jak mafida :)
syriusz 27 Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 (edytowane) No to nie wiem co mam robić, śmiać się czy płakać? Komp wypasiony pod rendering a tu nawet modelować jest ciężko. Może ktoś z was zrobi mi zrzut ekranowy z ustawieniami karty. Mafida jeśli Tobie dobrze działa to mi też powinno tylko gdzie popełniłem błąd? Napisz jakie masz sterowniki, może masz jakieś nowsze z invidii? wallop -właśnie, też czytałem posty innych i więcej użytkowników było za niż na nie, więc kupiłem viste Edytowane 28 Lipiec 2008 przez syriusz 27
mafida Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Sterowniki do karty :175.19_geforce_winvista_64bit_english_whql.W ustawieniach nic nie zmieniałem,aero włączone.
syriusz 27 Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 Już instalowałem te sterowniki kilkakrotnie, nic nie pomogło.
mafida Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 hmm a jaki sterownik ustawiłeś w maxie dx9,10 czy opengl -może z tym spróbuj pokombinować?:confused:
Topek Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 może odznacz "backface cull" we właściwościach obiektów
syriusz 27 Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 W open gl , ale w sumie to nie wiem jak zmienić na dx10? W direct 3D wychodzą mi jakieś artefakty ogólnie totalna kaszana. Topek już to odznaczałem i nic.
syriusz 27 Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 Może i głupie pytanie ale gdzie mogę zmienić z dx9 na 10?
mafida Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Preferences/viewports/Chose driver -w max 2009i do wyboru dx 9 albo 10,ale 10 chodzi u mnie wolniej niż 9:D
syriusz 27 Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 U mnie w 9 brakuje okienka wyboru dx 9 i dx10
mafida Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 Z ciekawości poszperałem trochę na Area i z tego co znalazłem wynika że max nie wspiera dx10(nic dziwnego że działa mi gorzej niż na 9:P).Powineneś mieć dx 9.0c i service pack 2 do maxa 9 ale ogólnie to polecają xp64:D
syriusz 27 Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 Totalna beznadzieja, kicha na maxa. Szkoda tylko kasy, i znów trzeba wywalić 350zł na xp 64. Wielkie dzięki koledzy, może się to jeszcze jakoś rozwiąże:(
GRiPi Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 a nie ma mozliwosci downgrade'u z visty? o ile pamietam, to bylo nawet darmowe(ale moge sie mylic)
mafida Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 A masz zainstalowany ten service pack 2 do maxa 9 i direct x9.0c,bo niby powinno wtedy w miarę działać.Z drugiej strony dziwne że max2009 wyświetla u ciebie 2 klatki przy 90000 poly a u mnie 30 klatek(przy edycji vertexów z softselection) na 8600gt(karta 5 razy slabsza od twojej:confused:)
streaker Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 GRiPi - musisz 'tylko' mieć vistę wepchniętą siłą do laptopa, musi być to któraś z wyższych wersji (bussiness, ultimate czy coś), producent laptopa dawać taką możliwość i często, gęsto trzeba za to zapłacić
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Mam zainstalowane wszystkie dodatki tak do maxa 9 i 2009 jak i visty Ok zaraz zrobie jakąś scenke testową z pudełkami i zobaczymy jak to bedzię chodzic u was, wcisne tu na forum do pobrania, potestujemy i zobaczymy jak to wychodzi ok?
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Panowie, kostka ścianka 1m jeden bok 30 kostek drugi 40 i wszystko skopiowane 10 razy do góry co daje nam wynik 12 000 kostek. Jeśli komuś się chce to zapraszam do testu. Nie ma sensu umieszczać tu tej sceny. U mnie chodzi to tak jak na załączonym zdjęćiu, czyli do kitu. Widoczne krawędzie i standardowe wypełnienie kolorem. Mirach zdążysz walnąć teścik w 10 min?
mirach Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 No wiec u mnie chodzi 3 razy szybciej :D Ok, tak bardziej serio. Taki experyment jak podajesz rzeczywiscie sprowadza mi kompa do 3 FPSow. Tylko ze (tu wchodze na troche grzaski grunt) to nie wina grafy, a wg mnie maxa. Max nie radzi sobie z duza iloscia obiektow w scenie, jak probojesz obracac scene z panosatoma tysiacami obiektow, on proboje updatowac ich pozycje (pare nasie tys piwotow) i nie wydala. Dla porownania, 1 box, z 480,000 scianek daje mi w viewporcie 220 FPSow. Jak dla mnie to w samym maxie lezy problem, nie koniecznie w viscie (wciaz podtrzymuje ze na mojej domowej viscie max9 chodzi z predkoscia paru fps przy 1 boxie w scenie). A teraz do domku :D
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Więc w jaki sposób można przyspieszyć działanie viewportów? Trzeba jakies opcje w maxie zmienić? Np. degradation coś tam coś tam, nie pamiętam co to było skrót "o" na klawiaturze. Co jeszcze, kiedyś czytałem że lepiej to śmiga na warstwach?
patry Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 Też sobie poteściłem :D XP 64-bit, GF8800 gts, max 2008 Tylko 8,5 FPS, ale... spróbuj przekonwertować jednego boxa na editable poly i zattachuj wszystkie boxy w całość, ilość fps'ów powinna podskoczyć co najmniej 5 razy ;)
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Witam Patryka:) Panowie włączyłem starego kompa, na tym samym maxie na karcie Gforce 8600 gt -2,06 fps. Patry nie chodzi żeby to miało łatwiej, tylko tródnij, niech się karta męczy. I patrz, u Ciebie na 8800 gts 8,5 fps a u mnie na gtx z pamięcią 768 mb 1,25. Dla czego jest taka różnica? U mnie na maxie 2009 tak samo ok. 1,25
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Witam Patryka:) Panowie włączyłem starego kompa, na tym samym maxie na karcie Gforce 8600 gt -2,06 fps. Party niech się karta wysili, nie chodzi oto żeby jej ułatwiać prace attachowaniem, niech się poci. I właśnie skąd ta różnica, u Cien=bie 8,5 na gts a u mnie na gtx z 768 mb pamieci zaledwie 1,25? U mnie na maxie 2009 chodzi praktycznie tak samo. Jedyne co może mnie cieszyć to gry-śmigają niesamowicie tylko tyle że nie poto to kupiłem żeby grać.
mafida Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 U mnie na 8500gt(przedtem napisalem ze 8600 bo mi sie pokrecilo:)za 129 zl mniej więcej 3,5 fps:rolleyes:(wdiectx)na ogl troszeczke szybciej o dziwo? 1
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 (edytowane) Coś mi się za dużo wysłalo. No nie no coraz zabawniejsze się to robi na 8500 3,5 fps a tu taka kicha zaledwie 1,25 na 8800 i to gtx Edytowane 29 Lipiec 2008 przez syriusz 27
mafida Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 A wyłączyłeś w viscie te wszystki dodatki w stylu indeksowanie,bacup plików itp?
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Indeksowanie? A cóż to takiego? Powyłączałęm te upiększenia typu aero nic więcej
mafida Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 W panelu sterowania -opcje indeksowania i centrum kopii zapasowych i przywracania,zobacz teżprogramy i funkcje-włącz lub wyłącz funkcje systemu windows - można tam wyłączyć duuużo niepotrzebnych dodatków obciążających system:)( a jaki masz procesor i ile ramu to tez może wpływać na wyniki fps)
mirach Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 (wdiectx)na ogl troszeczke szybciej o dziwo? mam o dziwo to samo doswiadczenie z vista. Dziwne toto zwalszcza ze to karty dx'owe. Patry nie chodzi żeby to miało łatwiej, tylko tródnij, niech się karta męczy syriusz, przeczytaj to co pisalem wczesniej. To najprawdopodobniej nie karta sie meczy, tylko max sam w sobie ma problemy. Poprostu zapomnij o pracowaniu w maxie na parunastu tysiacach obiektow na raz, chyba da sie z tym zyc? :)
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Mirach jasne że się da, tylko nie pisałbym nic i nie wkurzałbym sie gdyby nie tak wielkie różnice przy różnym sprzęcie. Na sam komputer wywaliłem 8000 zł i mam od tak zrezygnować? Będę dalej probował, muszę to jakoś rozgryźć. Mój komp to: Procesor 2 Xeony 4 rdzeniowe Pamięć 4 gb 2 dyski 0 pojemności 500gb każdy Karta gtx 768bm To powinno śmigać jak nie wiem co. Więc jak to jest możliwe że u jednego na słąbszym sprzęcie na tym samym maksie idzie lepiej a u mnie na lepszym gorzej? Więc to nie wina karty tylko maxa? Już sam nie wiem gdzie leży wina? Wiem że ktoś nieraz pisał o scenie z ilością przekraczającej milion poly, co w tedy?
mafida Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 Procesor 2 Xeony 4 rdzeniowe Pamięć 4 gb 2 dyski 0 pojemności 500gb każdy Karta gtx 768bm Dżizus to powinno latać!:eek: A jeden obiekt powiedzmy 300000 poly ile fps przy edycji vertexów ?
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Mam coś takiego zrobić 3 000 000 poly? Tylko po co co to da? Juz przy 200 000 są problemy.
mirach Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 A zrob 1 obiekt 3mln poly i zobacz jak bedzie.
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Macie jakiś sposób na obiekt z 3 ooo ooo poly?
streaker Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 (edytowane) Taki experyment jak podajesz rzeczywiscie sprowadza mi kompa do 3 FPSow. Tylko ze (tu wchodze na troche grzaski grunt) to nie wina grafy, a wg mnie maxa. Max nie radzi sobie z duza iloscia obiektow w scenie, jak probojesz obracac scene z panosatoma tysiacami obiektow, on proboje updatowac ich pozycje (pare nasie tys piwotow) i nie wydala. True. Sprawdziłęm i obciąża maxymalnie jeden rdzeń. Syriusz - możesz mieć słabsze wyniki, bo może masz niską moc obliczeniową na jednym rdzeniu. Mimo wszystko podaje moje wyniki dla porównania: Scena z boxami (30x40x10 boxów, łącznie ok. 120k poly wg maxa, 72k (30*40*10*6) wg. mnie): d3d : 7-8 fps z adaptive degradation (defaultowe ustawienie), 2-3 bez ogl : 9-10 fps z adaptive degradation (defaultowe ustawienie), 1.2 bez po zattachowaniu d3d : dużo, dużo :) pokazuje od 150 do 230 pfs ogl : 10-11 fps ten sam model co wyżej (po attach) skopiowany 30 razy i znowu attach. Wg maxa ok. 2.5 mln poly, wg mnie 2,16 mln. d3d : ok 17 fps jeszcze raz skopiowany i zattachowany: maxik nie dał rady no i platforma: max2k8 x64, dwa xeony 5410 (2.33GHz na rdzeń), 8GB ram, xp64, radeon hd4850 z najnowszymi sterownikami, rozdzielczość 1600x1200 wszystko na zmaxymalizowanym viewporcie -max przy dużej ilości obiektów ssie... -jeśli w statystykach masz włączone 'edge count' - koniecznie wyłącz, obniża wydajność o jakieś 60% - taki sobie bug - co ciekawe maxowa statystyka kłamie (patrz wyżej) do tego przy attachowaniu obiektów metodą 'po trochę' sukcesywnie zmienia wyświetlaną ilość poly (w dół) - powyżej 2mln poly silnik maxa dostaje zadyszki - pernamentnie zapchany jeden rdzeń, użycie pamięci wachające się między 4-8 przy 2,5 mln poly do doszczętnego zapchania przy 5mln (9,5GB - 8GB fizycznej + 1,5 GB swapa) + crash przy próbie przesunięcia viewportu - ilość poly wg. maxa Edytowane 29 Lipiec 2008 przez streaker 1
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 (edytowane) Kula standard 6 razy turbo smooth i pada mi max, 3 gb ramu połyka, czekam już 15 min . Streaker nie mam włączonej opcji edge count ale mam poly count , nie zrobię nawet sceny z 3 milionami poly bo mi max siada, zawiesza się. Może ktoś mji prześle taką kulkę? Przeliczenia go za bardzo obciążają:( 2miliony ścianek i 0,44 fps Edytowane 29 Lipiec 2008 przez syriusz 27
mafida Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 No 4gb ramu to może być troche mało na 3000000 poly ,ja pisałem żebyś przy 300 tys.sprawdził przy edycji vertexów:D chyba jedno zero dodałeś niechcący...:)
streaker Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 Nie chcę tutaj jakieś negatywnej propagandy uprawiać, ale bardziej prawidłowo byłoby, że 4GB ramu, 3 mln poly i max to nie najlepszy zestaw
syriusz 27 Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 (edytowane) Włąśnie się o tym przekonałem:) Panowie sprawa stoi tak-po zattachowaniu w pierwszym teście z pudełkami wychodzi mi 460 fps, bez attachowania jakieś 2,6 fps, z kulką i 2 milionami ścianek 55fps a to wszystko przez właczenie direct 3d, ostatnio jak włączyłem to pojawiały się jakieś artefakty dziury, przed chwila sprawdziłem i gra. Przepraszam wszystkich za marudzenie i dziękuję za pomoc, sprawa chyba została rozwiązana. Od dzisiaj jeśli tylko się da łącze wszystko i wkładam na warstwy:) Dzis zmieniłem sterownik i nie przyszło mi do głowy o przełączeniu z open gl na direct 3d, ale ze mnie głab:) Edytowane 29 Lipiec 2008 przez syriusz 27
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się