Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, zakładam taki temat po części na prośbę znajomego który chce się poważnie zająć animacją. Nie ukrywam że sam też jestem ciekaw jakim programem warto się zainteresować maya czy XSI ?

Jeżeli macie jakieś doświadczenia w jednym albo drugim sofcie a najlepiej w obu pod względem narzędzi do animacji to bardzo proszę o jakieś wskazówki.

Które rozwiązania przypadły Wam do gustu a które są wkurzające itp. Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kolejna wojenka się zaraz zacznie.

Zważywszy że od dzisiaj XSI 7 można wziąć we własne łapki i to najszybciej rozwijający się soft przed dokonaniem jakichkolwiek ocen polecam zapoznanie się tak z PLE jak i trialem XSI 7 -

Dobór oprogramowania zawsze zależy od wielu wielu czynników w tym indywidualnych preferencji i doświadczenia. Akurat w porównaniu tych 2 pakietów nie można w pełni obiektywnie narzucić Ci które jest lepsze.

_BB

Napisano

Tak prawde mowiac .. jezeli chodzi o strikte animacyjne podejscie to nie ma roznicy.. bo to sa te same patenty. Jezeli chodzi o standardowe narzedzia .. srodowisko pracy.. to xsi wygrywa tu wa kazdym polu. Aczkolwiek jezeli chodzi o bardziej skomplikowane rozbudowane narzedzia.. dodatki pluginy .. skrypty .. lub wogole materialy szkoleniowe.. to Maya.. w XSI jest bardzo skromnie z tym.

Napisano

Jeszcze napisz jaka animacja głównie cię interesuje - animacja postaci - biped lub quadruped, może bardzoej w stronę efektów specjalnych, może tylko kulki chcesz animować...

 

Nie małem jeszcze okazji, ale pewnie wybrałbym XSI - jak pisano wyżej - szybko się rozwija i jest naprawdę potężnym narzędziem. Maya również zresztą...

Z innych programów możesz jeszcze zerknąć na program Houdini.

Napisano

Tomala, tyle na forum siedzisz i nie wiesz co z takiej dyskusji wyniknie? :)

 

Ja powiem z pozycji obserwatora:

Narazie jak widze to Maja ma pozycje tzw industry standart (przynajmiej tak AnimationMentor twierdzi :D ), z drugiej strony, nie wiem ile ten standart sie utrzyma pod skrzydlami Autodesku i konkurencji XSI.

Napisano

Akurat w przypadku animacji roznice miedzy softami sa najmniejsze moim skromnym zdaniem.

 

XSI bardzo zblizyl sie do Majki w wielu kwiestiach, glownie workflowem, zeby podlizac sie Majowcom. Poza tym doskonale daje sobie rade, wiele rzeczy mial przed Majka, a i teraz Majka moze sobie o kilku pomarzyc.

 

 

Na marginesie - ja zaczalem proces przesiadki z Majki na XSI.

Napisano

mirach myślałem że będzie większa wojna ;)

piotrek jak dla mnie to liczą sie przede wszystkim narzędzia używane przy animacji postaci zarówno biped jaki quadruped. Słyszałem że w XSI łatwo i szybko się skinuje a to mi zawsze spędzało sen z powiek podczas pracy w maxie.

 

SUPER_OkO wiem że goła majka słabo wypada przy XSI, a czy możesz coś powiedzieć na temat interface'a i pracy w XSI. W ogóle w którym programie Ci się najwygodniej, najsprawniej pracowało bo przecież pracowałeś w kilku softach więc masz jakieś porównanie.

 

Reanimator co Cię przede wszystkim skłoniło do rozpoczęcia przesiadki na XSI?

Napisano

Takie przemyślenie

Jeśli dziś zakładasz małe studio animacji/vfx - bez 2 zdań XSI

Jeśli potrzebujesz dużo i szybko bipedy czy quadrupedy - Max/XSI

Jeśli planujesz pracować w Hollywood w najbliższym czasie - Maya

Jeśli dobrze znasz któryś z języków skryptowania - bez znaczenia

Jeśli nie a standart features to mało Max , zaraz za nią Maya

...i można tak rozwijać i rozwijać

Napisano

Z tego co tu czytam (i innych wątków z forum) wnioskuje, że maxa łatamy pluginami, a maye skryptami - czyli z tej dwójki brałbym maye, bo za skrypty raczej nie każą sobie płacić ;)

Inną kwestią jest, że budowa interfejsu mayki to dla mnie czarna magia...

Napisano
A trochę MELa robi z niego naprawde przyjazną bestię

 

to to się zgadza, warto się poduczyć MEL-a bo to bardzo pomaga...

 

a co do przejrzystości to nie bardzo wiem o co biga, i może to jest kwestia przyzwyczajeń i nawyków jakie się nabrało z wcześniejszym programem.

 

pozdrawiam! FLoo

Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wynika z nich że warto się zainteresować raczej XSI. Jak znajdę trochę czasu to ściągnę sobie triala i sobie potestuję. A jeżeli chodzi o video-tutoriale do XSI to od których warto zacząć naukę programu? Są jakieś które możecie szczególnie polecić albo te w które nie warto inwestować?

Napisano (edytowane)
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wynika z nich że warto się zainteresować raczej XSI. Jak znajdę trochę czasu to ściągnę sobie triala i sobie potestuję. A jeżeli chodzi o video-tutoriale do XSI to od których warto zacząć naukę programu? Są jakieś które możecie szczególnie polecić albo te w które nie warto inwestować?

 

Digital Tutors - Introduction.. chyba by było okejowe, jest już do 7-ki.

Do 6-stki wkładali to do paczki, więc do 7-demki tym bardziej.

 

Była też cała seria dostępna za friko online, ale teraz site nie działa...

Edytowane przez Levus
Napisano

Na sam początek to może Artist Guide - jest za free na stronie softimage'a (tam gdzie trial), mógłbyś poszukać wersji do 6, bo tam było podzielone na działy: modeling, rendering, animacja itd, a 7 jest vfx (ice, skrypty), film (reference, modeling chyba) itd - mniej czytelne jeśli cie konkretnie aniamcja interesuje

Napisano

streaker szukałem i nie mogę znaleźć gdzie to można ściągnąć wszędzie pisze że kopia za free dla każdego kto kupi licencję na XSI.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności