Trybal Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 Witam. Od pewnego czasu meczę animacje. Takie najbardziej podstawowe podstawy ^^ Aktualnie pracuję sobie nad taką malutką animacją. I mam pytanie. Animacja składa się z kilku różnych ujęć. Jeśli korzystam z jednej kamery to gdy chce ją przemieścić do innego ujęcia to przegląd wyświetla mi oprócz tych dwóch ujęć również moment gdy ją przemieszczam. Gdy korzystam z kilku kamer to wszystko jest git tylko nie wiem jak wyrenderować za jednym razem wszystkie kamery. Chodzi mi o to, że jak skończę renderować pierwsze ujęcie to, żeby potem nierenderować na nowo drugiego i mieć dwa różne pliki, tylko jedno za drugim i mieć jeden plik. Póki co renderuje każde ujęcie osobno. I tu pytanie drugie. Czy możecie mi polecić jakiś dobry program dzieki któremu mógł bym połączyć dwa krótkie filmiki (ujęcia) w jedno i ewentualnie powycinać kilka klatek? I mam jeszcze jedno pytanie. Czy to jest normalne, że to wszystko tak długo się renderuje? Jedna klatka ok.10 min. A pierwsze ujęcie ma ok. 300 klatek. A co jeśli cała animacja będzie miał kilka bądź kilkanascie tysięcy klatek? To będzie się renderować wieki a robie to tylko w rozdzielczość trzysta pare na dwieście parę (teraz nie pamiętam dokładnie) A ponieważ nie mam dużo czasu to muszę to dzielić jeszcze na kilka pomniejszych filmików bo mam czas np. na wyrenderowanie tylko 10 klatek... I trzeba to będzie potem jakoś połączyć... Troche to chaotycznie objaśniłem ale mam nadzieję, że nie będzie większych problemów ze zrozumieniem mnie ^^ Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
Sebastian Ozga Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 (edytowane) była taka ikonka "-:_" w sposobach animacji przejść, do jednej kamery i kilku ujęć się nadaje bez problemów ;) A co do łączenia - VirtualDub - polecam, a w większych produkcjach - Pinnacle Studio. Pozdrawiam. Edit: O, ta ikonka to tak wygląda (4 od dołu): Edytowane 11 Sierpień 2008 przez Sebastian Ozga
piotrek Napisano 11 Sierpień 2008 Napisano 11 Sierpień 2008 A ja przytoczę najważniejsze prawo w świecie CG - nigdy nie renderuj do formatu "filmowego" (avi, mov) ale do formatu TIFF, TARGA, JPG, PNG lub podobnych. Co do czasu - musisz poprzestawiać niektóre opcje renderingu. Np. zredukować sample światła, AA etc.
Trybal Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 No ale TIFF, JPG, PNG to są formaty do obrazów... To jak w tym mam zrobić film? Nie rozumiem :P
Sebastian Ozga Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 to naprawdę renderowałeś do avi? Renderujesz wszystkie klatki osobno do jakiegoś folderu, potem pierwszą klatkę ładujesz do VirtualDub'a, a on sam złoży Ci filmik ;)
Trybal Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 Pisałem w pierwszym poście, że męczę podstawy podstaw ^^ Więc o animacji gówno wiem JESZCZE :D A to ręcznie sobie przestawiam z klatki na klatkę i sam renderuje? Czy to jest jakaś opcja która robi taki myk?
Reanimator Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Dla uproszczenia: AVIk to nic innego jak pojedyncze klatki sklejone razem. Gdy renderujesz do TGA, TIFFa czy chociazby JPG, uzyskujesz pojedyncze klatki luzem, nie sklejone. Mozesz sobie teraz z takiej sekwencji plikow stworzyc AVIka, MOVa, czy cokolwiek innego. Np. za pomoca VirtualDub. Wgrywasz tam cala sekwencje i zapisujesz w dowolnym formanie video. Kazde ujecie wyrenderuj sobie osobno i polacz w jakims programie do montazu. Profesjonalnym softem jest np. Adobe Premiere, ale spokojnie zrobisz to takze w Windows Moviemaker, ktory masz najprawdopodobniej zainstalowany razem se swoim Windowsem. edit: jezeli uzywasz Maxa, a strzelam, ze tak wlasnie jest, to mozesz skorzystac z VideoPost. To narzedzie MAxowe do postprodukcji, w ktorym mozesz np. ustawil przelaczanie ujecia w dowolnym czasie. Chociaz nie jest to ani zbyt wygodne, ani polecane przeze mnie, to dzieki takiemu wlasnie rozwiazaniu i renderowaniu bezposrednio do AVIka, mozesz uzyskac dokladnie ten efekt, o ktory pytales.
piotrek Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 Nie musisz ręcznie każdej klatki renderować. Zamiast formatu avi wybierz po prostu np. TIFF. Batch render służy do tego, że jednym kliknięciem rednerujesz wszsytko. Z tego co ktoś kiedyś tu pisał, można tam ustawić w jakich klatkach, z jakich kamer będzie renderowane.
Trybal Napisano 12 Sierpień 2008 Autor Napisano 12 Sierpień 2008 Śliczne dziękuję... Teraz już rozumiem o co chodzi :) Puściłem pierwsze ujęcie do renderingu składające się z 300 klatek... Time Remaining 52:05:23 :( No dobra, jak mus to mus :/
polterge!st Napisano 12 Sierpień 2008 Napisano 12 Sierpień 2008 hej podczepie się przy okazji pod temat kolegi, bo mam dosyć zbliżone pytanie. Jakiej kompresji/kodeka najlepiej użyć przy składaniu klatek do filmiku wyjściowego, ażeby zachować jak najlepszą jakość? Zapewne macie z tym doświadczenia, podzielcie sie pliz :) Drugie pytanko - renderuje animacje z częstotliwośćią 25 fps- bo pierwotnie myślalem, że nagram ją sobie na dvd(a tam chyba wlasnie tyle fpsów jest). I teraz w niektorych momentach(gdy oglądam ją na kompie) ruch jest skokowy. Dodam, że klatki zgralem jako dvpro PAL, raz jako intelvideo, raz do czegoś tam jeszcze. Jaka może być tego przyczyna?? Jeśli ktos przerabiał coś podobnego, albo wie co nieco na ten temat to prosiłbym o napisanie Pozdrawiam i dzięki :)
Sebastian Ozga Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Drugie pytanko - renderuje animacje z częstotliwośćią 25 fps A ja przytoczę najważniejsze prawo w świecie CG - nigdy nie renderuj do formatu "filmowego" (avi, mov) ale do formatu TIFF, TARGA, JPG, PNG lub podobnych. Kilka postów wcześniej ;) Na nieskompresowanej animacji bardzo łatwo sam poeksperymentujesz z kodekami, ja niestety Ci nie pomogę, bo rzadko zdarza mi się animować i nie chcę podpowiedzieć źle ;) Pozdrawiam
polterge!st Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 Hej:) mówiłem o nieskompresowanej, klatki zapisuje do tga, a pozniej jeszcze postprodukcja w AE - i przy zapisywaniu z AE, interesuje mnie jakiej kompresji najlepiej uzyc? :) podzielcie się wiedzą plz :)
DaveBorck Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 poltergeist - xvid, quick time (jpeg 2000, photo jpeg, h.264) , mpg1 jesli chcesz żeby wszędzie poszło. 1
sly Napisano 13 Sierpień 2008 Napisano 13 Sierpień 2008 wszystko się zgadza, ale osobiście odradzam JPEG-2000... miałem problemy z edycją takiego klipu, płynnością odtwarzania, i możliwością odtwarzania w np. Resolume, i innych playerach niż QTPlayer... pozdrawiam.
DaveBorck Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 wszystko się zgadza, ale osobiście odradzam JPEG-2000... miałem problemy z edycją takiego klipu, płynnością odtwarzania, i możliwością odtwarzania w np. Resolume, i innych playerach niż QTPlayer... To prawda, są problemy z jego odtwarzaniem, ale ma on jedną bardzo pozytywną cechę - obsługuje alphę, ponadto ma lepszą kompresję niż starszy brat photojpeg. Nadaje się zatem całkiem dobrze do tego żeby np przerabiać go potem na flv w Video Encoderze :) Pozdrawiam DaveBorck
sly Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 jeśli potrzeba kanału Alfa to lepiej sprawdzi się kompresja TIFF... co prawda... odtworzenie płynne wymaga dobrego sprzętu, ale do edycji w sam raz... wogóle przy odtwarzaniu mov'ów trzeba się liczyć z dynamicznym FrameRatem.. co niekiedy powoduje nieoczekiwane dodatki... w postaci poziomych lini... - jakby desynchronizacja jakaś czy cuś.. pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się