Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam.

Od pewnego czasu meczę animacje. Takie najbardziej podstawowe podstawy ^^ Aktualnie pracuję sobie nad taką malutką animacją. I mam pytanie. Animacja składa się z kilku różnych ujęć. Jeśli korzystam z jednej kamery to gdy chce ją przemieścić do innego ujęcia to przegląd wyświetla mi oprócz tych dwóch ujęć również moment gdy ją przemieszczam. Gdy korzystam z kilku kamer to wszystko jest git tylko nie wiem jak wyrenderować za jednym razem wszystkie kamery. Chodzi mi o to, że jak skończę renderować pierwsze ujęcie to, żeby potem nierenderować na nowo drugiego i mieć dwa różne pliki, tylko jedno za drugim i mieć jeden plik. Póki co renderuje każde ujęcie osobno. I tu pytanie drugie. Czy możecie mi polecić jakiś dobry program dzieki któremu mógł bym połączyć dwa krótkie filmiki (ujęcia) w jedno i ewentualnie powycinać kilka klatek?

I mam jeszcze jedno pytanie. Czy to jest normalne, że to wszystko tak długo się renderuje? Jedna klatka ok.10 min. A pierwsze ujęcie ma ok. 300 klatek. A co jeśli cała animacja będzie miał kilka bądź kilkanascie tysięcy klatek? To będzie się renderować wieki a robie to tylko w rozdzielczość trzysta pare na dwieście parę (teraz nie pamiętam dokładnie) A ponieważ nie mam dużo czasu to muszę to dzielić jeszcze na kilka pomniejszych filmików bo mam czas np. na wyrenderowanie tylko 10 klatek... I trzeba to będzie potem jakoś połączyć...

 

Troche to chaotycznie objaśniłem ale mam nadzieję, że nie będzie większych problemów ze zrozumieniem mnie ^^

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

była taka ikonka "-:_" w sposobach animacji przejść, do jednej kamery i kilku ujęć się nadaje bez problemów ;)

A co do łączenia - VirtualDub - polecam, a w większych produkcjach - Pinnacle Studio.

Pozdrawiam.

 

Edit:

O, ta ikonka to tak wygląda (4 od dołu):

06_fcurves_18.jpg

Edited by Sebastian Ozga
Posted

A ja przytoczę najważniejsze prawo w świecie CG - nigdy nie renderuj do formatu "filmowego" (avi, mov) ale do formatu TIFF, TARGA, JPG, PNG lub podobnych.

 

Co do czasu - musisz poprzestawiać niektóre opcje renderingu. Np. zredukować sample światła, AA etc.

Posted

Pisałem w pierwszym poście, że męczę podstawy podstaw ^^ Więc o animacji gówno wiem JESZCZE :D

A to ręcznie sobie przestawiam z klatki na klatkę i sam renderuje? Czy to jest jakaś opcja która robi taki myk?

Posted

Dla uproszczenia: AVIk to nic innego jak pojedyncze klatki sklejone razem.

Gdy renderujesz do TGA, TIFFa czy chociazby JPG, uzyskujesz pojedyncze klatki luzem, nie sklejone.

 

Mozesz sobie teraz z takiej sekwencji plikow stworzyc AVIka, MOVa, czy cokolwiek innego. Np. za pomoca VirtualDub. Wgrywasz tam cala sekwencje i zapisujesz w dowolnym formanie video.

 

 

Kazde ujecie wyrenderuj sobie osobno i polacz w jakims programie do montazu. Profesjonalnym softem jest np. Adobe Premiere, ale spokojnie zrobisz to takze w Windows Moviemaker, ktory masz najprawdopodobniej zainstalowany razem se swoim Windowsem.

 

edit: jezeli uzywasz Maxa, a strzelam, ze tak wlasnie jest, to mozesz skorzystac z VideoPost. To narzedzie MAxowe do postprodukcji, w ktorym mozesz np. ustawil przelaczanie ujecia w dowolnym czasie.

 

Chociaz nie jest to ani zbyt wygodne, ani polecane przeze mnie, to dzieki takiemu wlasnie rozwiazaniu i renderowaniu bezposrednio do AVIka, mozesz uzyskac dokladnie ten efekt, o ktory pytales.

Posted

Nie musisz ręcznie każdej klatki renderować. Zamiast formatu avi wybierz po prostu np. TIFF.

 

Batch render służy do tego, że jednym kliknięciem rednerujesz wszsytko. Z tego co ktoś kiedyś tu pisał, można tam ustawić w jakich klatkach, z jakich kamer będzie renderowane.

Posted

Śliczne dziękuję... Teraz już rozumiem o co chodzi :) Puściłem pierwsze ujęcie do renderingu składające się z 300 klatek... Time Remaining 52:05:23 :( No dobra, jak mus to mus :/

Posted

hej

podczepie się przy okazji pod temat kolegi, bo mam dosyć zbliżone pytanie.

 

Jakiej kompresji/kodeka najlepiej użyć przy składaniu klatek do filmiku wyjściowego, ażeby zachować jak najlepszą jakość?

Zapewne macie z tym doświadczenia, podzielcie sie pliz :)

 

Drugie pytanko - renderuje animacje z częstotliwośćią 25 fps- bo pierwotnie myślalem, że nagram ją sobie na dvd(a tam chyba wlasnie tyle fpsów jest). I teraz w niektorych momentach(gdy oglądam ją na kompie) ruch jest skokowy. Dodam, że klatki zgralem jako dvpro PAL, raz jako intelvideo, raz do czegoś tam jeszcze. Jaka może być tego przyczyna??

 

Jeśli ktos przerabiał coś podobnego, albo wie co nieco na ten temat to prosiłbym o napisanie

 

Pozdrawiam i dzięki :)

Posted
Drugie pytanko - renderuje animacje z częstotliwośćią 25 fps

 

A ja przytoczę najważniejsze prawo w świecie CG - nigdy nie renderuj do formatu "filmowego" (avi, mov) ale do formatu TIFF, TARGA, JPG, PNG lub podobnych.

 

Kilka postów wcześniej ;)

Na nieskompresowanej animacji bardzo łatwo sam poeksperymentujesz z kodekami, ja niestety Ci nie pomogę, bo rzadko zdarza mi się animować i nie chcę podpowiedzieć źle ;)

 

Pozdrawiam

Posted

Hej:)

mówiłem o nieskompresowanej, klatki zapisuje do tga, a pozniej jeszcze postprodukcja w AE - i przy zapisywaniu z AE, interesuje mnie jakiej kompresji najlepiej uzyc? :)

podzielcie się wiedzą plz :)

Posted

wszystko się zgadza,

ale osobiście odradzam JPEG-2000... miałem problemy z edycją takiego klipu, płynnością odtwarzania, i możliwością odtwarzania w np. Resolume, i innych playerach niż QTPlayer...

 

pozdrawiam.

Posted
wszystko się zgadza,

ale osobiście odradzam JPEG-2000... miałem problemy z edycją takiego klipu, płynnością odtwarzania, i możliwością odtwarzania w np. Resolume, i innych playerach niż QTPlayer...

 

To prawda, są problemy z jego odtwarzaniem, ale ma on jedną bardzo pozytywną cechę - obsługuje alphę, ponadto ma lepszą kompresję niż starszy brat photojpeg. Nadaje się zatem całkiem dobrze do tego żeby np przerabiać go potem na flv w Video Encoderze :)

 

Pozdrawiam

DaveBorck

Posted

jeśli potrzeba kanału Alfa to lepiej sprawdzi się kompresja TIFF...

co prawda... odtworzenie płynne wymaga dobrego sprzętu, ale do edycji w sam raz...

 

wogóle przy odtwarzaniu mov'ów trzeba się liczyć z dynamicznym FrameRatem.. co niekiedy powoduje nieoczekiwane dodatki... w postaci poziomych lini... - jakby desynchronizacja jakaś czy cuś..

 

pozdrawiam.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy