Skocz do zawartości

Pytanie - Łączenie ujęć


Trybal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu meczę animacje. Takie najbardziej podstawowe podstawy ^^ Aktualnie pracuję sobie nad taką malutką animacją. I mam pytanie. Animacja składa się z kilku różnych ujęć. Jeśli korzystam z jednej kamery to gdy chce ją przemieścić do innego ujęcia to przegląd wyświetla mi oprócz tych dwóch ujęć również moment gdy ją przemieszczam. Gdy korzystam z kilku kamer to wszystko jest git tylko nie wiem jak wyrenderować za jednym razem wszystkie kamery. Chodzi mi o to, że jak skończę renderować pierwsze ujęcie to, żeby potem nierenderować na nowo drugiego i mieć dwa różne pliki, tylko jedno za drugim i mieć jeden plik. Póki co renderuje każde ujęcie osobno. I tu pytanie drugie. Czy możecie mi polecić jakiś dobry program dzieki któremu mógł bym połączyć dwa krótkie filmiki (ujęcia) w jedno i ewentualnie powycinać kilka klatek?

I mam jeszcze jedno pytanie. Czy to jest normalne, że to wszystko tak długo się renderuje? Jedna klatka ok.10 min. A pierwsze ujęcie ma ok. 300 klatek. A co jeśli cała animacja będzie miał kilka bądź kilkanascie tysięcy klatek? To będzie się renderować wieki a robie to tylko w rozdzielczość trzysta pare na dwieście parę (teraz nie pamiętam dokładnie) A ponieważ nie mam dużo czasu to muszę to dzielić jeszcze na kilka pomniejszych filmików bo mam czas np. na wyrenderowanie tylko 10 klatek... I trzeba to będzie potem jakoś połączyć...

 

Troche to chaotycznie objaśniłem ale mam nadzieję, że nie będzie większych problemów ze zrozumieniem mnie ^^

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

była taka ikonka "-:_" w sposobach animacji przejść, do jednej kamery i kilku ujęć się nadaje bez problemów ;)

A co do łączenia - VirtualDub - polecam, a w większych produkcjach - Pinnacle Studio.

Pozdrawiam.

 

Edit:

O, ta ikonka to tak wygląda (4 od dołu):

06_fcurves_18.jpg

Edytowane przez Sebastian Ozga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przytoczę najważniejsze prawo w świecie CG - nigdy nie renderuj do formatu "filmowego" (avi, mov) ale do formatu TIFF, TARGA, JPG, PNG lub podobnych.

 

Co do czasu - musisz poprzestawiać niektóre opcje renderingu. Np. zredukować sample światła, AA etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uproszczenia: AVIk to nic innego jak pojedyncze klatki sklejone razem.

Gdy renderujesz do TGA, TIFFa czy chociazby JPG, uzyskujesz pojedyncze klatki luzem, nie sklejone.

 

Mozesz sobie teraz z takiej sekwencji plikow stworzyc AVIka, MOVa, czy cokolwiek innego. Np. za pomoca VirtualDub. Wgrywasz tam cala sekwencje i zapisujesz w dowolnym formanie video.

 

 

Kazde ujecie wyrenderuj sobie osobno i polacz w jakims programie do montazu. Profesjonalnym softem jest np. Adobe Premiere, ale spokojnie zrobisz to takze w Windows Moviemaker, ktory masz najprawdopodobniej zainstalowany razem se swoim Windowsem.

 

edit: jezeli uzywasz Maxa, a strzelam, ze tak wlasnie jest, to mozesz skorzystac z VideoPost. To narzedzie MAxowe do postprodukcji, w ktorym mozesz np. ustawil przelaczanie ujecia w dowolnym czasie.

 

Chociaz nie jest to ani zbyt wygodne, ani polecane przeze mnie, to dzieki takiemu wlasnie rozwiazaniu i renderowaniu bezposrednio do AVIka, mozesz uzyskac dokladnie ten efekt, o ktory pytales.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz ręcznie każdej klatki renderować. Zamiast formatu avi wybierz po prostu np. TIFF.

 

Batch render służy do tego, że jednym kliknięciem rednerujesz wszsytko. Z tego co ktoś kiedyś tu pisał, można tam ustawić w jakich klatkach, z jakich kamer będzie renderowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

podczepie się przy okazji pod temat kolegi, bo mam dosyć zbliżone pytanie.

 

Jakiej kompresji/kodeka najlepiej użyć przy składaniu klatek do filmiku wyjściowego, ażeby zachować jak najlepszą jakość?

Zapewne macie z tym doświadczenia, podzielcie sie pliz :)

 

Drugie pytanko - renderuje animacje z częstotliwośćią 25 fps- bo pierwotnie myślalem, że nagram ją sobie na dvd(a tam chyba wlasnie tyle fpsów jest). I teraz w niektorych momentach(gdy oglądam ją na kompie) ruch jest skokowy. Dodam, że klatki zgralem jako dvpro PAL, raz jako intelvideo, raz do czegoś tam jeszcze. Jaka może być tego przyczyna??

 

Jeśli ktos przerabiał coś podobnego, albo wie co nieco na ten temat to prosiłbym o napisanie

 

Pozdrawiam i dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugie pytanko - renderuje animacje z częstotliwośćią 25 fps

 

A ja przytoczę najważniejsze prawo w świecie CG - nigdy nie renderuj do formatu "filmowego" (avi, mov) ale do formatu TIFF, TARGA, JPG, PNG lub podobnych.

 

Kilka postów wcześniej ;)

Na nieskompresowanej animacji bardzo łatwo sam poeksperymentujesz z kodekami, ja niestety Ci nie pomogę, bo rzadko zdarza mi się animować i nie chcę podpowiedzieć źle ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się zgadza,

ale osobiście odradzam JPEG-2000... miałem problemy z edycją takiego klipu, płynnością odtwarzania, i możliwością odtwarzania w np. Resolume, i innych playerach niż QTPlayer...

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się zgadza,

ale osobiście odradzam JPEG-2000... miałem problemy z edycją takiego klipu, płynnością odtwarzania, i możliwością odtwarzania w np. Resolume, i innych playerach niż QTPlayer...

 

To prawda, są problemy z jego odtwarzaniem, ale ma on jedną bardzo pozytywną cechę - obsługuje alphę, ponadto ma lepszą kompresję niż starszy brat photojpeg. Nadaje się zatem całkiem dobrze do tego żeby np przerabiać go potem na flv w Video Encoderze :)

 

Pozdrawiam

DaveBorck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli potrzeba kanału Alfa to lepiej sprawdzi się kompresja TIFF...

co prawda... odtworzenie płynne wymaga dobrego sprzętu, ale do edycji w sam raz...

 

wogóle przy odtwarzaniu mov'ów trzeba się liczyć z dynamicznym FrameRatem.. co niekiedy powoduje nieoczekiwane dodatki... w postaci poziomych lini... - jakby desynchronizacja jakaś czy cuś..

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności