Skocz do zawartości

Pojazd 3D: ConcepCar02 : Update


Rekomendowane odpowiedzi

Jak juz wspomnialem w dziale VIP (http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=51005) projekt zacząłem od czystej kartki a efekt koncowy jest nastepujacy.

 

frontlights2bzv2.jpg

 

final03bzh6.jpg

 

reerlightefwr8.jpg

 

reerboj1.jpg

 

final02cln2.jpg

 

fin0000rd8.jpg

 

finalmebtc6.jpg

 

W najblizszym czasie na ile sprzet pozwoli bede wrzucał dodatkowe rendery, ale poki co walka jest ciezka i odbija sie to na jakosci renderów.

 

Ciekaw jestem co o myslicie o tym concepcie i pracy jako takiej.

Edytowane przez GrześDuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Concept ok, najlepszy przód i linia boczna. Szkoda że skopałeś wykończenie; uszczelki wyglądają tragicznie, rowki jakby przy duże, brakuje podziałów blach (maska, zderzak, nadkole są jednym elementem?). Felgi jakies nieciekawe, ale to już moja subiektywna opinia. Opona ma nie ciekawy materiał, bump/displace za słaby, wygląda jakby była zużyta. Rendery mogą być ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oponach zamiast bump przydałby się disp. tak mi się wydaje :) chyba ze już masz disp

 

co do conceptu:

- za długi zwis przedni

- za małe koło z przodu to widać ewidentnie

- przód kojarzy mi się z mieszanką ferrari i astona :)

- skoro robisz wloty na tył to znaczy że silnik jest z tyłu albo centralnie? jeśli tak to po ... taka wielka maska ?

 

ogólnie fajnie, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko bump niestety. Zeby dac disp. musial bym bardzo zwiekszyc smootha a moj komp niestety w tym momencie mowi basta. Ten zolty highligt jest od standardowego environmenta mentala. Przypuszczam ze to jest slonce ze sky'a. Nie potrafie tego usunac chyba ze w PS ktorego nie uzywam. Dluga maska moze sie wydawac bo jest b.niski i ma taki nosek;) Takie byly zalozenia conceptu. Silnik owszem z tylu. Wymodelowalem go ale z wyzej wymienionego powodu musialem sobie darowac jego render:/

 

engine12nk3.jpg

 

engine14yz5.jpg

 

engine17vt1.jpg

 

engine18wa6.jpg

 

to akurat robilem na wczasach w gorach bez dostepu do netu i referek.

 

dziekuje za wszystkie komenty i krytyke. Taki prezent na dzisiejsza 18nastke;P Obie te rzeczy bardzo potrzebne i konstruktywne. W takim razie moze przysiade i podkrece te niedociagniecia. Az w koncu powiecie ze styknie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie OK, proporcje faktycznie troche nie teges, uważam że uszczelki jeszcze najgorsze nie sa najgorsze i pecet troche się przyczepił :P co do renderów to chciałbym coś takiego zrobic z moim ferrari, jak masz czas i możesz jakoś doradzić to zapraszam :) ogólnie na PLUS zwłaszcza że wiem co to znaczy jak sprzęt niedomaga, chociaż teraz juz nie musze się tym przejmować :) pozdrawiam PS. wszystkiego najlepszego z okazji urodzin ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz troche nie przemyslana konstrukcje silnika, masz 16 wlotow powietrza z gaznikami i gdzies ponizej podpiety dolot od turbosprezarki. Bez sensu, uklad doladowania powinien byc zamkniety.

 

Co do reszty silnika to z jednej strony masz szczegoly, typu srubki, zapinki na rurach, a z drugiej to silnik wyglada jak kilka oblych boxow, brak tu rownowagi. Albo idziesz w dtetal, albo zostaw wszystko proste zeby byl ogolny zarys jak to ma mniej wiecej wygladac

 

Edit:

Jeszcze jedna sprawa, masz zle zrobiony wylot, kolektor wydechowy jest podlaczony do sprezarki z zlej strony

 

Turbo.gif

 

pozdro

Edytowane przez Johny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o silnik to jak juz wspomnialem robilem go na wczasach w gorach bez netu i referek. Stąd pozornie nieprzemyslana koncepcja. Jesli chodzi o dolot to wiem ze musi byc zamknietyxD tak zrobilem zeby pokazac "trabki". To co widac modelowalem z pamieci a reszte chcialem dokonczyc po powrocie, jednak probny render sie nie powiodl a co dopiero po dodaniu reszty bajerow. Te printscreeny sa z pracy porzuconej w trakcie. A 1,6 mln poly pozniej przeminilo sie po dodaniu wnetrza w 2mln i wiecej. to jest 1,6mln hidden poly. Nie moge brac export/import bo knoca mi sie verteksy i obiekty sa porozrzucane wiec wszysto jest w 1dnym pliku. Dzieki za komenty i zyczenia;)

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na concept to wygląda troche zbyt teraźniejszo (zazwyczaj daje sie pare jakis futurystycznych elementów) ale dobra, nie bede sie pomysłu czepał, nawet moze być. tylko co do tych renderów to ciemno, a skoro jak juz musi byc ciemno to swiatła niech beda włączone, bedzi elepszy efekt. no i ten ludzik. jets spoko ale wyglada lepiej od samochodu ^^ (niewiem nawet czy to zdjęcie czy model) pozdrawiem i sorry jesli juz powtorzyłem to co ktos napisal (nie czytałem komentów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie komenty. Po uwzglednieniu krytyki przysiadlem chwile zacisnalem zeby i oto jest poprawiona wersja. Nowe felgi, wymodelowana opona, poprawione uszczelki, dodane krawedzie blach i zapalone swiatla. NIestety zeby pokazac wszystkie te rzeczy jakosc rendera poszla w dół:(

 

I jak teraz?

 

rimtirebsmallik4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem zgrabnie przód jest tak na 90% zadowolenia ale tył no niestety toszke zagubiły się proporcje i charakter no i postać zdecydowanie za mała zwróć uwagę na poziom siedziska jest na wysokości kolana a to u dorosłego człowieka jest około 60cm w autach sportowych ten poziom jest pewnie około 20cm nad poziomem drogi. myslę że jak bys jeszcze chwilke posiedział i doprojektował tył to będzie świetne autko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko trochę pokrzywiony, szpary między elementami karoserii są różnej szerokości (patrz drzwi przy słupku B a drzwi przy słupku A), szpara między szybą boczną drzwi otwieranych a tylnym trójkątem wygląda dziwnie (zaokrąglona przy drzwiach) wycieraczki trochę śmieszne, bo nie wiem po co pasażera ma zamiatać po wycieraczce kierowcy, maska w narożniku przy błotniku ma dziwnego guza (stąd też chyba ten nieładny refleks) i co ciekawe zderzak jest jedną częścią z błotnikami. Nie do końca wiem po co ogromny wlot powietrza z przodu i intercooler za nim, skoro silnik z tyłu i tam jeszcze dwa intercoolery... myślałem że designerzy zawsze wolą coś ciekawszego zrobić z przodem zamiast go dziurawić po prostu (ponoć zawsze są spory między konstruktorem a designerem o rozmiary wlotów powietrza).. swoją drogą zderzak wygląda tak jak w każdym sportowym aucie. Ponadto proporcja kabiny do reszty nadwozia moim zdaniem trochę nie wyczuta. Co do zlepieńców to z przodu widzę Lambo, zderzak jak większość WRC, albo trochę mi 350Z przypomina, tył kojarzę z 406 coupe. Aha.. lusterka zupełnie nie pasują mi stylistycznie do reszty konceptu, wyglądają jakby miały być niewidzialne dla radaru. Jeśli coś w tej wypowiedzi jest wyssane z palca, to chętnie wysłucham kontrargumentów. Całość jest ładna ale nie powala. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa, masz zle zrobiony wylot, kolektor wydechowy jest podlaczony do sprezarki z zlej strony

 

Turbo.gif

 

pozdro

 

WOW, Johny czy ty aby nie jestes mechanikiem? Robi to wrazenie.

 

Co do autka to BOMBA, wyglada naprawdde ciwkawie. Jedyne co nie pasi to opony i brak tylniej szyby:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne autko. Drugi render od dołu mi się podoba. w pozostałych trochę przy ciemno jak dla mnie. Trochę HDR'ka mi się nie podoba, dziwnie się odbiła i daje taki dziwny odcień. Opony chyba bumpem robiłeś, niestety widać że to ściema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No witam. Nie wyssane z palca, bo dosyc trzeźwo oszacowane aczkolwiek odpowiedz wyjasni conieco.

Strona techniczna. Nie wiem czy wiesz, ale czasem gdy nie ma wystarczająco miejsca pod maską, sprezarka moze byc zamontowana przy wydechu aż, sam sie zdziwilem ale, tak sie czasem robi. Wiec nie widze problemu zeby zamontowac intercooler z przodu bo z tylu miejsca mi braklo. Mialem w tej scenie animacje z otwierającymi sie drzwiami i render jest ktoras klatka z kolei wiec drzwi sa "niedomkniete". Niedopatrzenie z mojej strony. Wycieruchy wedrują jedna w prawo druga w lewo wiec przez szybe cos tam widac. Nawiaze do tej tylniej szyby. Miala byc kamerka w spojlerze, ale spojler wywalilem to i kamery nie ma. A po co dawac dwa "otwory strzelnicze" po bokach wlotu skoro i tak nic nie widac. A tak to jest kontrowersji troche;) Od zderzaka przedniego caly projekt sie zaczął.

 

bazgroł

kopiaprojectnorisknofunsz8.png

 

Chodzilo o agresywny charakter. Przyznam szczerze ze takiego WRC nie widzialem ale pewnie cel byl taki sam. Staram sie ale nie moge tego lambo w nim zobaczyc. Ktory model konkretnie? Chcialbym zobaczyc takiego Peugota:D nie wiem czy 406 ma wlot do bagaznika centralny wydech, dyfuzor, i tak zarzeźbione bioderka;) Lusterka ładne prawda?;) Nie chcialem zeby zwracaly na siebie uwage, tylko dzialały. Aha na 2 stronie blachy są pociete i opony modelowane, choc jakosc juz nie taka fajna. Hdri to standardowy mentalowski sky wiec nie moglem w nim nawet pogrzebac:/

to chyba tyle pozdrawiam rowniez;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprężarki to nie wiem czy wiesz ale sprężarka zawsze zamontowana jest gdzieś przy wydechu - konkretnie przy kolektorze wydechowym, tak aby z jednej strony wirnik turbiny napędzany był przez spaliny a z drugiej strony (kolektor ssący) wirnik turbiny tłoczy powietrze do cylindrów, poza tym ja chyba NIC o sprężarce nie pisałem. Intercooler nie jest z przodu bo Ci miejsca 'braklo'

( chciałbym przypomnieć, że z tyłu miałeś aż dwa, i to w sumie logicznie pomyślane, gdzie wloty boczne prowadzą do intercoolerów.. no może źle podłączone bo intercooler jest pomiędzy sprężarką a filtrem powietrza a nie pomiędzy sprężarką a silnikiem, czyli zanim powietrze jest sprężane, jest chłodzone) tylko chyba dlatego że z przodu niby 'bojowo' wygląda, a równie dobrze może być atrapą. Podejrzewam że w takim układzie doloty od intercoolera z przodu powinny być odpowiednio izolowane tak aby powietrze wewnątrz przewodów nie nagrzewało się zanim dotrze do silnika. Ponadto skąd wiesz że dwa intercoolery z tyłu to za mało dla takiego auta i silnika? obliczyłeś to? Wycieruchy ewidentnie nie mogą wędrować jedna w prawo druga w lewo bo widać na obrazku 5 chyba na początku tego postu że wycieraczki mają dwie osie po stronie kierowcy. Gdybyś miał wycieraczki a la Chrysler Voyager czy Seat Altea to byś miał osie po obydwu stronach samochodu - a wtedy kompletnie bym się do tego nie przyczepił. Co do tyłu Twojego pojazdu i skojarzeń z Peugeotem 406 COUPE (podkreślam.. 406 różni się trochę od 406 COUPE gdzie karoserię projektowało biuro Pininfarina), to choćbyś nie wiem ile dyfuzorów, centralnych wydechów i rzeźbionych bioderek tam na wlepiał to i tak nie unikniesz skojarzenia z wspomnianym modelem Peugeota poprzez proporcje tyłu, kształt świateł, gabaryty. Chcesz mi powiedzieć że moje małe autko jest skonstruowane z dokładnie skopiowanych elementów innych aut? W to nie uwierzę. Po prostu poprzez pewne podobieństwa kształtów i proporcji nasuwa skojarzenia z konkretnymi modelami. Jestem tego świadom. Poza tym ja też wykonałem parę rysunków swojego autka (parę naście nawet) zanim zacząłem coś robić w maxie. Możesz je obejrzeć na digarcie albo designforum. Co do zderzaka to polecam pooglądać sobie autka WRC i w każdym praktycznie jest ten sam schemat, mianowicie: duży centralny wlot na intercooler i dwa mniejsze po bokach, często na światło dalekosiężne, chociaż teraz często pozostaje tylko wielka dziura na środku na intercooler (patrz nowy Focus WRC, C4 WRC etc. itd) , więc niczego nowego swoim zderzakiem nie odkryłeś.. a co więcej, nie pasuje to do charakteru reszty auta, które bynajmniej WRC bolidem nie jest. Lusterka są właśnie paskudne, i nie działają na pewno, bo są za małe i za wąskie, a właśnie zwracają uwagę przez swoje kanciaste rysy, które nie współgrają z resztą auta. Jeśli zaś chodzi o Lambo to mnie ewidentnie światła kojarzą się z Murcielago (zaznaczam, że nie zrobiłeś DOKŁADNIE takich SAMYCH świateł) tylko one nasuwają mi takie a nie inne skojarzenie z takim a nie innym modelem Lamborghini. O drzwiach otwieranych do góry chyba nie muszę pisać - tu skojarzenie narzuca się samo.

Pozdrawiam.

Edytowane przez grabbie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

keraj37 mechanikiem nie jestem :D , zadnego mechanika nie znam itp itd... poprostu kiedys mnie to zaciekawilo, poczytalem troche i tak w glowie zostalo :) mniej wiecej zasada dzialania turbosprezarki nie jest mi obca

 

troche mi glupio bo zaczalem z ta sprezarka :), zesmy sie tu rozpedzili i wynikla dyskusja "konstruktorow" i po moich przemysleniach to raczej nie jest odpowiednie miejsce na tego typu rozmowy czy zbudowany samochod wedlug pokazanych renderow bedzie ok i bedzie jezdzil i czy wystarcza mu dwa intercoolery i czy temperatura powietrza w rurkach bedzie ok... itp itd.... :)

 

...a zatem :) ogolnie samochodzik prezentuje sie fajnie, fajny przod, profil, ale tyl jakos do mnie nie przemawia :/

 

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze sprezarka przy wydechu to chodzlio mi o to ze z tylu auta przy tlumiku. Shocking but true;) Doszedlem do wniosku ze skoro bugatti ma kilkanascie chlodnic to tu przydzą sie wiecej niz dwie czy cztery czy nawet osiem. Nie tylko trzeba chlodzic powietrze od turbin, ale i plyn chlodniczy, olej w skrzyni, olej w dyferencjale. Mechanikiem ani inzynierem nie jestem, ale wniosek nasuwa sie sam. 3 wloty no bo jeden do intercoolera a pozostale 2 hamulce, ksztalt nasuwa sie sam. Reszty nie chce mi sie pisac. Nie jest to idealny samochod bo dopiero 2gi concept, ale zato nastepny mysle ze Ci sie spodoba. Zreszta reszcie tez. Zdradze ze bedzie bialy, i troche retro. I (wydaje mi sie) ze czegos takiego jeszcze nie widzieliscie. Peace!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zderzaka to polecam pooglądać sobie autka WRC i w każdym praktycznie jest ten sam schemat, mianowicie: duży centralny wlot na intercooler i dwa mniejsze po bokach, często na światło dalekosiężne, chociaż teraz często pozostaje tylko wielka dziura na środku na intercooler (patrz nowy Focus WRC, C4 WRC etc. itd) , więc niczego nowego swoim zderzakiem nie odkryłeś.. a co więcej, nie pasuje to do charakteru reszty auta, które bynajmniej WRC bolidem nie jest.

Pozdrawiam.

A Twoim zdaniem tylko WRC mogą mieć większy wlot centralny i dwa po bokach? Zerknij na Audi R8, Porsche 911. Boczne wloty mają często zadanie odpowiednio chłodzić hamulce. Za centralnym w 911 na przykład jest chłodnica oleju.

A co do modelu - nawet fajny, sylwetka przypomina Audi R8, nie podobają mi się tylko przednie reflektory - deko przekombinowane i na siłę chyba oryginalne.

Do samej scenki się nie doczepię, bo mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności